Dörken ruszył z cyklem studenckich webinarów
Good One PR
ul. Edwarda Jelinka 38
01-646 Warszawa
michal.zebik|goodonepr.pl| |michal.zebik|goodonepr.pl
796 996 253
www.goodonepr.pl
Uniwersytet Zielonogórski, Politechnika Warszawska, Politechnika Śląska, Uniwersytet Rolniczy w Krakowie – to uczelnie, których studenci już wzięli udział w webinarach i warsztatach prowadzonych przez ekspertów firmy Dörken. W nowym roku producent membran dachowych zapowiada kontynuację cyklu zawodowych szkoleń. Wśród tematyki znajdą się m.in.: dachy zielone, retencja wody opadowej, pokrycia dachów skośnych, renowacja dachów w obiektach zabytkowych. Inicjatywa kierowana jest przede wszystkim do studentów budownictwa ogólnego, inżynierii środowiska, architektury krajobrazu czy konserwacji zabytków.
Za edukację techniczną studentów odpowiadają nie tylko politechniki czy uniwersytety. Coraz częściej włączają się w nią eksperci branżowi, którzy dzielą się swoją praktyczną wiedzą, dotyczącą zagadnień znajdujących się w akademickich programach nauczania. Przykładem na to może być firma Dörken, specjalizująca się w tematyce pokryć dachowych. Pod koniec ubiegłego roku jej eksperci rozpoczęli cykl szkoleń, które mają za zadanie przybliżyć studentom zagadnienia związane z konstrukcją dachów różnego typu.
– Nowoczesne projektowanie wymaga znajomości nowoczesnych rozwiązań. W przypadku poryć dachowych coraz częściej odchodzi się od tradycyjnych materiałów takich jak deski i papa, na rzecz lżejszych i bardziej efektywnych, paroprzepuszczalnych membran wstępnego krycia. Ich zastosowanie wpisuje się w ideę budownictwa energooszczędnego czy wręcz ekologicznego, a są to trendy, które coraz mocniej zaznaczają się we współczesnym budownictwie. W trakcie szkoleń omawiamy zagadnienia związane z najważniejszymi cechami membran wstępnego krycia oraz ich zastosowania w konstrukcjach takich jak dachy zielone, skośne czy zabytkowe – tłumaczy ekspert Dörken, Jacek Poziemski.
Specjalistyczne webinary oraz szkolenia stacjonarne odbyły się do tej pory dla studentów Instytutu Inżynierii Środowiska Uniwersytetu Zielonogórskiego, Wydziału Inżynierii Środowiska i Geodezji Uniwersytetu Rolniczego w Krakowie czy Wydziału Inżynierii Środowiska i Energetyki Politechniki Śląskiej. Ich słuchacze mogli zapoznać się z zagadnieniami dotyczącymi projektowania dachów zielonych oraz poznać służące temu nowoczesne narzędzie, jakim jest kalkulator retencji WaterFolder. Studenci Wydziału Inżynierii Lądowej Politechniki Warszawskiej wzięli natomiast udział w webinarze na temat renowacji dachów zabytkowych, który eksperci omówili na przykładzie dachu gdańskiej Bazyliki Mariackiej.
Kolejne warsztaty oraz webinary prowadzone przez ekspertów Dörken zapowiadane są także w roku 2022. Firma zaprasza do udziału wydziały, instytuty oraz koła naukowe, których profil związany jest z tematyką budownictwa ogólnego, inżynierii materiałów, architektury czy renowacji zabytków.
Dorken Delta jest liderem w zakresie innowacyjnych produktów i rozwiązań systemowych najwyższej jakości dla dachów skośnych oraz płaskich, aranżowanych także jako dachy zielone. Specjalizuje się w obszarze membran dachowych i elewacyjnych, a także kompleksowych akcesoriów. To przedsiębiorstwo rodzinne ze 125-letnią tradycją. Obecnie działa na skalę międzynarodową, posiadając oddziały w 11 krajach oraz licznych przedstawicieli handlowych. Na polskim rynku Dorken obecny jest od 1992 roku. Jest najchętniej wybieranym partnerem wśród sprzedawców detalicznych, handlowców, architektów i wykonawców w zakresie realizacji dachów skośnych i zielonych. Wyróżnikami Dorken Delta są innowacyjność, jakość i troska o środowisko.
Nie zgadzasz się z wynikiem maturalnym z biologii lub chemii? Dawid Uczy pomoże Ci się odwołać!
Newline Lyra Pro w Szkole Podstawowej nr 5 w Białymstoku
UX – zawód przyszłości Motorola Solutions stawia na kompetencje 4.0
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.