Dörken ruszył z cyklem studenckich webinarów
Good One PR
ul. Edwarda Jelinka 38
01-646 Warszawa
michal.zebik|goodonepr.pl| |michal.zebik|goodonepr.pl
796 996 253
www.goodonepr.pl
Uniwersytet Zielonogórski, Politechnika Warszawska, Politechnika Śląska, Uniwersytet Rolniczy w Krakowie – to uczelnie, których studenci już wzięli udział w webinarach i warsztatach prowadzonych przez ekspertów firmy Dörken. W nowym roku producent membran dachowych zapowiada kontynuację cyklu zawodowych szkoleń. Wśród tematyki znajdą się m.in.: dachy zielone, retencja wody opadowej, pokrycia dachów skośnych, renowacja dachów w obiektach zabytkowych. Inicjatywa kierowana jest przede wszystkim do studentów budownictwa ogólnego, inżynierii środowiska, architektury krajobrazu czy konserwacji zabytków.
Za edukację techniczną studentów odpowiadają nie tylko politechniki czy uniwersytety. Coraz częściej włączają się w nią eksperci branżowi, którzy dzielą się swoją praktyczną wiedzą, dotyczącą zagadnień znajdujących się w akademickich programach nauczania. Przykładem na to może być firma Dörken, specjalizująca się w tematyce pokryć dachowych. Pod koniec ubiegłego roku jej eksperci rozpoczęli cykl szkoleń, które mają za zadanie przybliżyć studentom zagadnienia związane z konstrukcją dachów różnego typu.
– Nowoczesne projektowanie wymaga znajomości nowoczesnych rozwiązań. W przypadku poryć dachowych coraz częściej odchodzi się od tradycyjnych materiałów takich jak deski i papa, na rzecz lżejszych i bardziej efektywnych, paroprzepuszczalnych membran wstępnego krycia. Ich zastosowanie wpisuje się w ideę budownictwa energooszczędnego czy wręcz ekologicznego, a są to trendy, które coraz mocniej zaznaczają się we współczesnym budownictwie. W trakcie szkoleń omawiamy zagadnienia związane z najważniejszymi cechami membran wstępnego krycia oraz ich zastosowania w konstrukcjach takich jak dachy zielone, skośne czy zabytkowe – tłumaczy ekspert Dörken, Jacek Poziemski.
Specjalistyczne webinary oraz szkolenia stacjonarne odbyły się do tej pory dla studentów Instytutu Inżynierii Środowiska Uniwersytetu Zielonogórskiego, Wydziału Inżynierii Środowiska i Geodezji Uniwersytetu Rolniczego w Krakowie czy Wydziału Inżynierii Środowiska i Energetyki Politechniki Śląskiej. Ich słuchacze mogli zapoznać się z zagadnieniami dotyczącymi projektowania dachów zielonych oraz poznać służące temu nowoczesne narzędzie, jakim jest kalkulator retencji WaterFolder. Studenci Wydziału Inżynierii Lądowej Politechniki Warszawskiej wzięli natomiast udział w webinarze na temat renowacji dachów zabytkowych, który eksperci omówili na przykładzie dachu gdańskiej Bazyliki Mariackiej.
Kolejne warsztaty oraz webinary prowadzone przez ekspertów Dörken zapowiadane są także w roku 2022. Firma zaprasza do udziału wydziały, instytuty oraz koła naukowe, których profil związany jest z tematyką budownictwa ogólnego, inżynierii materiałów, architektury czy renowacji zabytków.
Dorken Delta jest liderem w zakresie innowacyjnych produktów i rozwiązań systemowych najwyższej jakości dla dachów skośnych oraz płaskich, aranżowanych także jako dachy zielone. Specjalizuje się w obszarze membran dachowych i elewacyjnych, a także kompleksowych akcesoriów. To przedsiębiorstwo rodzinne ze 125-letnią tradycją. Obecnie działa na skalę międzynarodową, posiadając oddziały w 11 krajach oraz licznych przedstawicieli handlowych. Na polskim rynku Dorken obecny jest od 1992 roku. Jest najchętniej wybieranym partnerem wśród sprzedawców detalicznych, handlowców, architektów i wykonawców w zakresie realizacji dachów skośnych i zielonych. Wyróżnikami Dorken Delta są innowacyjność, jakość i troska o środowisko.
Druga edycja eduSensus Education Awards 2024
„W kinie doświadczaj, nie nagrywaj!” Edukacyjny projekt marki Motorola i NAM
Odbudowa szkół w Ukrainie – rusza pilotażowy projekt
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Ochrona środowiska
Polska wciąż bez strategii transformacji energetyczno-klimatycznej. Zaktualizowanie dokumentów mogłoby przyspieszyć i uporządkować ten proces
Prace nad nowym Krajowym planem w dziedzinie energii i klimatu powinny, zgodnie z unijnymi zobowiązaniami, zakończyć się w czerwcu br., ale do tej pory nie trafił on do konsultacji społecznych. Trzydzieści organizacji branżowych i społecznych zaapelowało do Ministerstwa Klimatu i Środowiska o przyspieszenie prac nad dokumentem i jego rzetelne konsultacje. Jak podkreśliły, nie powinien on być rozpatrywany tylko jako obowiązek do wypełnienia, lecz również jako szansa na przyspieszenie i uporządkowanie procesu transformacji energetyczno-klimatycznej w kraju. Polska pozostaje jedynym państwem w UE, który nie przedstawił długoterminowej strategii określającej nasz wkład w osiągnięcie neutralności klimatycznej UE do 2050 roku.
Bankowość
Firmy mogą się już ubiegać o fundusze z nowej perspektywy. Opcji finansowania jest wiele, ale nie wszystkie przedsiębiorstwa o tym wiedzą
Dla polskich firm środki UE są jedną z najchętniej wykorzystywanych form finansowania inwestycji i projektów rozwojowych. W bieżącej perspektywie finansowej na lata 2021–2027 Polska pozostanie jednym z największych beneficjentów funduszy z polityki spójności – otrzyma łącznie ok. 170 mld euro, z których duża część trafi właśnie do krajowych przedsiębiorstw. Na to nakładają się również środki z KPO i programów ramowych zarządzanych przez Komisję Europejską. Możliwości finansowania jest wiele, ale nie wszystkie firmy wiedzą, gdzie i jak ich szukać. Tutaj eksperci widzą zadanie dla banków.
Ochrona środowiska
Biznes chętnie inwestuje w OZE. Fotowoltaika na własnym gruncie najchętniej wybieranym rozwiązaniem
Możliwości związanych z inwestowaniem w zieloną energię jest bardzo dużo, jednak to fotowoltaika na własnych gruntach jest najchętniej wybieranym przez biznes rozwiązaniem OZE. Specjaliści zwracają uwagę, że wydłużył się okres zwrotu z takiej inwestycji, mimo tego nadal jest atrakcyjny, szczególnie w modelu PV-as-a-service. Dlatego też firm inwestujących w produkcję energii ze słońca może wciąż przybywać.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.