Dörken ruszył z cyklem studenckich webinarów
Good One PR
ul. Edwarda Jelinka 38
01-646 Warszawa
michal.zebik|goodonepr.pl| |michal.zebik|goodonepr.pl
796 996 253
www.goodonepr.pl
Uniwersytet Zielonogórski, Politechnika Warszawska, Politechnika Śląska, Uniwersytet Rolniczy w Krakowie – to uczelnie, których studenci już wzięli udział w webinarach i warsztatach prowadzonych przez ekspertów firmy Dörken. W nowym roku producent membran dachowych zapowiada kontynuację cyklu zawodowych szkoleń. Wśród tematyki znajdą się m.in.: dachy zielone, retencja wody opadowej, pokrycia dachów skośnych, renowacja dachów w obiektach zabytkowych. Inicjatywa kierowana jest przede wszystkim do studentów budownictwa ogólnego, inżynierii środowiska, architektury krajobrazu czy konserwacji zabytków.
Za edukację techniczną studentów odpowiadają nie tylko politechniki czy uniwersytety. Coraz częściej włączają się w nią eksperci branżowi, którzy dzielą się swoją praktyczną wiedzą, dotyczącą zagadnień znajdujących się w akademickich programach nauczania. Przykładem na to może być firma Dörken, specjalizująca się w tematyce pokryć dachowych. Pod koniec ubiegłego roku jej eksperci rozpoczęli cykl szkoleń, które mają za zadanie przybliżyć studentom zagadnienia związane z konstrukcją dachów różnego typu.
– Nowoczesne projektowanie wymaga znajomości nowoczesnych rozwiązań. W przypadku poryć dachowych coraz częściej odchodzi się od tradycyjnych materiałów takich jak deski i papa, na rzecz lżejszych i bardziej efektywnych, paroprzepuszczalnych membran wstępnego krycia. Ich zastosowanie wpisuje się w ideę budownictwa energooszczędnego czy wręcz ekologicznego, a są to trendy, które coraz mocniej zaznaczają się we współczesnym budownictwie. W trakcie szkoleń omawiamy zagadnienia związane z najważniejszymi cechami membran wstępnego krycia oraz ich zastosowania w konstrukcjach takich jak dachy zielone, skośne czy zabytkowe – tłumaczy ekspert Dörken, Jacek Poziemski.
Specjalistyczne webinary oraz szkolenia stacjonarne odbyły się do tej pory dla studentów Instytutu Inżynierii Środowiska Uniwersytetu Zielonogórskiego, Wydziału Inżynierii Środowiska i Geodezji Uniwersytetu Rolniczego w Krakowie czy Wydziału Inżynierii Środowiska i Energetyki Politechniki Śląskiej. Ich słuchacze mogli zapoznać się z zagadnieniami dotyczącymi projektowania dachów zielonych oraz poznać służące temu nowoczesne narzędzie, jakim jest kalkulator retencji WaterFolder. Studenci Wydziału Inżynierii Lądowej Politechniki Warszawskiej wzięli natomiast udział w webinarze na temat renowacji dachów zabytkowych, który eksperci omówili na przykładzie dachu gdańskiej Bazyliki Mariackiej.
Kolejne warsztaty oraz webinary prowadzone przez ekspertów Dörken zapowiadane są także w roku 2022. Firma zaprasza do udziału wydziały, instytuty oraz koła naukowe, których profil związany jest z tematyką budownictwa ogólnego, inżynierii materiałów, architektury czy renowacji zabytków.
Dorken Delta jest liderem w zakresie innowacyjnych produktów i rozwiązań systemowych najwyższej jakości dla dachów skośnych oraz płaskich, aranżowanych także jako dachy zielone. Specjalizuje się w obszarze membran dachowych i elewacyjnych, a także kompleksowych akcesoriów. To przedsiębiorstwo rodzinne ze 125-letnią tradycją. Obecnie działa na skalę międzynarodową, posiadając oddziały w 11 krajach oraz licznych przedstawicieli handlowych. Na polskim rynku Dorken obecny jest od 1992 roku. Jest najchętniej wybieranym partnerem wśród sprzedawców detalicznych, handlowców, architektów i wykonawców w zakresie realizacji dachów skośnych i zielonych. Wyróżnikami Dorken Delta są innowacyjność, jakość i troska o środowisko.

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Lekcja: AI. Szkolenia o sztucznej inteligencji dla nauczycieli

Kwalifikacja Profesjonalna CGMA zostaje zaktualizowana w odpowiedzi na rosnące wymagania nowoczesnych finansów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Wzrost sprzedaży piw bezalkoholowych idzie w parze z inwestycjami w zieloną energię. Kompania Piwowarska ogranicza ślad węglowy i wspiera lokalne inicjatywy
Kompania Piwowarska kontynuuję realizację strategii „Lepsza Przyszłość 2030”, w której łączy ambitne cele środowiskowe, edukacja konsumentów oraz rozwój segmentu piw bezalkoholowych z realnym wsparciem dla lokalnych społeczności. Firma, będąca liderem polskiego rynku piwa, ogranicza emisję CO₂, zwiększa udział opakowań zwrotnych i angażuje pracowników w wolontariat, w tym m.in. w pomoc dla ofiar powodzi na Dolnym Śląsku.
Handel
D. Joński: Europa musi chronić swój rynek poprzez cła i wysokie standardy bezpieczeństwa dla importowanych towarów. Powinniśmy budować własny przemysł oparty na tańszej energii

Tańsza energia, a przez to niższe koszty produkcji w Europie to jeden z kierunków, który wskazuje Unia Europejska w rywalizacji z tanimi towarami z Azji, głównie z Chin. Jednocześnie rynek Starego Kontynentu powinien być chroniony poprzez zbalansowane cła oraz wysokie standardy bezpieczeństwa stawiane importowanym produktom. Zdaniem europosła Dariusza Jońskiego ważne jest rozwijanie przemysłu w Europie bez względu na narodowość właścicieli. Relacje z Chinami muszą zostać na nowo zdefiniowane i przebiegać na równych zasadach.
Handel
Poprawia się jakość raportów dużych spółek giełdowych dotyczących zrównoważonego rozwoju. Pozostają też obszary do dopracowania

Ekspertki i eksperci z Deloitte’a przeprowadzili analizę ujawnień taksonomicznych spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych, która objęła sprawozdania z działalności za rok 2024 w części dotyczącej zrównoważonego rozwoju. To trzeci rok ujawniania stopnia zgodności przedsiębiorstw z Taksonomią Unii Europejskiej, co przekłada się na zwiększoną jakość i porównywalność prezentowanych danych. Jednocześnie można oczekiwać, że inwestycje zgodne z Taksonomią będą coraz istotniejszym elementem strategii rozwoju przedsiębiorstw w kolejnych latach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.