Dörken ruszył z cyklem studenckich webinarów
Good One PR
ul. Edwarda Jelinka 38
01-646 Warszawa
michal.zebik|goodonepr.pl| |michal.zebik|goodonepr.pl
796 996 253
www.goodonepr.pl
Uniwersytet Zielonogórski, Politechnika Warszawska, Politechnika Śląska, Uniwersytet Rolniczy w Krakowie – to uczelnie, których studenci już wzięli udział w webinarach i warsztatach prowadzonych przez ekspertów firmy Dörken. W nowym roku producent membran dachowych zapowiada kontynuację cyklu zawodowych szkoleń. Wśród tematyki znajdą się m.in.: dachy zielone, retencja wody opadowej, pokrycia dachów skośnych, renowacja dachów w obiektach zabytkowych. Inicjatywa kierowana jest przede wszystkim do studentów budownictwa ogólnego, inżynierii środowiska, architektury krajobrazu czy konserwacji zabytków.
Za edukację techniczną studentów odpowiadają nie tylko politechniki czy uniwersytety. Coraz częściej włączają się w nią eksperci branżowi, którzy dzielą się swoją praktyczną wiedzą, dotyczącą zagadnień znajdujących się w akademickich programach nauczania. Przykładem na to może być firma Dörken, specjalizująca się w tematyce pokryć dachowych. Pod koniec ubiegłego roku jej eksperci rozpoczęli cykl szkoleń, które mają za zadanie przybliżyć studentom zagadnienia związane z konstrukcją dachów różnego typu.
– Nowoczesne projektowanie wymaga znajomości nowoczesnych rozwiązań. W przypadku poryć dachowych coraz częściej odchodzi się od tradycyjnych materiałów takich jak deski i papa, na rzecz lżejszych i bardziej efektywnych, paroprzepuszczalnych membran wstępnego krycia. Ich zastosowanie wpisuje się w ideę budownictwa energooszczędnego czy wręcz ekologicznego, a są to trendy, które coraz mocniej zaznaczają się we współczesnym budownictwie. W trakcie szkoleń omawiamy zagadnienia związane z najważniejszymi cechami membran wstępnego krycia oraz ich zastosowania w konstrukcjach takich jak dachy zielone, skośne czy zabytkowe – tłumaczy ekspert Dörken, Jacek Poziemski.
Specjalistyczne webinary oraz szkolenia stacjonarne odbyły się do tej pory dla studentów Instytutu Inżynierii Środowiska Uniwersytetu Zielonogórskiego, Wydziału Inżynierii Środowiska i Geodezji Uniwersytetu Rolniczego w Krakowie czy Wydziału Inżynierii Środowiska i Energetyki Politechniki Śląskiej. Ich słuchacze mogli zapoznać się z zagadnieniami dotyczącymi projektowania dachów zielonych oraz poznać służące temu nowoczesne narzędzie, jakim jest kalkulator retencji WaterFolder. Studenci Wydziału Inżynierii Lądowej Politechniki Warszawskiej wzięli natomiast udział w webinarze na temat renowacji dachów zabytkowych, który eksperci omówili na przykładzie dachu gdańskiej Bazyliki Mariackiej.
Kolejne warsztaty oraz webinary prowadzone przez ekspertów Dörken zapowiadane są także w roku 2022. Firma zaprasza do udziału wydziały, instytuty oraz koła naukowe, których profil związany jest z tematyką budownictwa ogólnego, inżynierii materiałów, architektury czy renowacji zabytków.
Dorken Delta jest liderem w zakresie innowacyjnych produktów i rozwiązań systemowych najwyższej jakości dla dachów skośnych oraz płaskich, aranżowanych także jako dachy zielone. Specjalizuje się w obszarze membran dachowych i elewacyjnych, a także kompleksowych akcesoriów. To przedsiębiorstwo rodzinne ze 125-letnią tradycją. Obecnie działa na skalę międzynarodową, posiadając oddziały w 11 krajach oraz licznych przedstawicieli handlowych. Na polskim rynku Dorken obecny jest od 1992 roku. Jest najchętniej wybieranym partnerem wśród sprzedawców detalicznych, handlowców, architektów i wykonawców w zakresie realizacji dachów skośnych i zielonych. Wyróżnikami Dorken Delta są innowacyjność, jakość i troska o środowisko.
Wyróżnienie w międzynarodowym rankingu Eduniversal dla Wydziału Zarządzania UW
Uczelnia Łazarskiego ogłasza zmiany w Zarządzie
Dyrektorzy polskich szkół na Litwie odwiedzili białostockie liceum
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm
Wysokie koszty zatrudnienia to w tej chwili jedno z poważniejszych wyzwań utrudniających działalność i hamujących rozwój polskich przedsiębiorstw. – Skuteczną odpowiedzią może być ulga badawczo-rozwojowa – wskazuje Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska. Ten instrument umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych, czyli m.in. wynagrodzeń, od podstawy opodatkowania. Ulgę B-+R zna 90 proc. rodzimych przedsiębiorstw, ale korzysta z niej mniej niż 1/4 uprawnionych. Firma, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, przedstawiła rządowi szereg rekomendacji działań, które mogłyby te statystyki poprawić.
Farmacja
Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów
Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.
Ochrona środowiska
Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania
Udział Europy w światowej gospodarce się kurczy. Podczas gdy jeszcze w 2010 roku gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, tak dekadę później, w 2020 roku Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. – Niedługo jedynym, co Europa będzie mogła zaoferować światu, będą konsumenci – mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik. Jak wskazuje, przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.