Komunikaty PR

Dzień Bezpiecznego Internetu razem z Samsung

2022-02-07  |  15:30
Biuro prasowe

Dzień Bezpiecznego Internetu to inicjatywa podejmowana przez Komisję Europejską, która ma na celu inicjowanie i propagowanie działań dotyczących bezpieczeństwa cyfrowego. Samsung już drugi rok z rzędu został partnerem tego wydarzenia, dzieląc się swoimi doświadczeniami i dobrymi praktykami. W ramach programu CyfrOFFy kONtakt organizowany jest webinar dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej oraz konkurs zachęcający do organizowania inicjatyw na rzecz bezpieczeństwa cyfrowego. Zgłoszenia można wysyłać do końca marca.

19. edycja Dnia Bezpiecznego Internetu w tym roku przypada 8 lutego. Ideą wydarzenia pod hasłem #Działajmyrazem jest promowanie wiedzy i dobrych praktyk z zakresu bezpieczeństwa w sieci dzieci i młodzieży oraz budowanie świadomości użytkowników w zakresie mądrego korzystania z Internetu, w tym rodziców, nauczycieli i edukatorów. Organizatorem wydarzenia jest Polskie Centrum Programu Safer Internet (PCPSI), które tworzą Państwowy Instytut Badawczy NASK oraz Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę. Samsung już po raz drugi z rzędu został partnerem tej inicjatywy.

Bezpieczeństwo w sieci to tematyka szczególnie istotna i często poruszana w ramach programu Samsung CyfrOFFy kONtakt. Nabrała szczególnego znaczenia w ciągu ostatnich 2 lat, w toku pracy i nauki zdalnej. Świat online na stałe zaczął przenikać się z tym realnym, stając się jego nieodłączną częścią. Według raportu „Nastolatki 3.0”[1], co piąty badany nastolatek wskazał, że już w wieku 7-8 lat miał smartfon z dostępem do Internetu (20,5%). Co ciekawe potwierdziło to tylko 14% rodziców, co może wskazywać na niekontrolowany dostęp do urządzeń mobilnych. Część rodziców przyznała, że wyposażyła swoje pociechy w urządzenie z dostępem do sieci, gdy miały zaledwie 6 lat.

Edukacja już od przedszkola

Świętowanie Dnia Bezpiecznego Internetu można zacząć od udziału w bezpłatnym webinarze Samsunga pt. „Offline i online z CyfrOFFym kONtaktem. Jak włączyć się do obchodów DBI z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym?”. Jest on przeznaczony głównie dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej oraz rodziców dzieci w tym wieku. Webinar poprowadzą wykwalifikowani trenerzy edukacyjni – Iwona Brzózka-Złotnicka oraz Krzysztof Jaworski. Podpowiedzą, jak rozwijać uważność dzieci, jak wspierać ich pierwsze kroki w świecie cyfrowym i jak uczyć ich relacji z innymi, także w otoczeniu technologii, czyli w świecie offline oraz online. Prowadzący podzielą się także inspiracjami na działania, które można przeprowadzić w domu, jak również w grupie przedszkolnej lub wczesnoszkolnej rejestrując je na mapie wydarzeń Dnia Bezpiecznego Internetu. Webinar odbędzie się 9 lutego o godz. 17.00.

Zgłoś swoją inicjatywę

Samsung wraz z organizatorami (NASK i Fundacją Dajemy Dzieciom Siłę) zachęcają instytucje – placówki edukacyjne, organizacje pozarządowe, a także biblioteki – do organizowania własnych inicjatyw w ramach DBI. Liczba zgłaszanych aktywności rośnie z roku na rok, co oznacza, że świadomość dotycząca bezpieczeństwa w sieci jest coraz większa i angażuje coraz więcej osób. Celem tej edycji jest pobicie rekordu  5 tys. inicjatyw. Wydarzenia można organizować w wybranym przez siebie terminie od początku lutego do końca marca 2022 r. Na  najbardziej aktywne placówki czekają nagrody rzeczowe, w tym nagroda I w postaci Samsung Flip 2.0. To elektroniczny flipchart, który łączy rolę tablicy do wizualnych notatek, wspierających proces rozumienia i utrwalania wiedzy, z zaawansowanym monitorem interaktywnym. Samsung Flip2.0 dzięki prostocie obsługi i wbudowanym narzędziom dającym nauczycielowi i uczniom moc możliwości jest najlepszym partnerem technologicznym nowoczesnych, interaktywnych i angażujących lekcji.

 

Zgłoszenia można nadsyłać tutaj: https://www.saferinternet.pl/dbi/zglos-inicjatywe-dbi.html

Misją CSR firmy Samsung jest działanie pod hasłem “Together for Tommorow! Enabling people” („Wspólnie dla przyszłości. Uaktywnij swój potencjał”). Nasze programy mają na celu ułatwienie dostępu do edukacji dla przyszłych pokoleń i umożliwienie rozwoju potencjału każdego z nas. Dzięki temu przyczyniamy się do pozytywnych zmian w społeczeństwie i budujemy lepszy świat.

 


[1] Raport „Nastolatki 3.0” można pobrać na stronie: https://www.nask.pl/pl/raporty/raporty/4295,RAPORT-Z-BADAN-NASTOLATKI-30-2021.html

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja Druga edycja eduSensus Education Awards 2024 Biuro prasowe
2024-07-10 | 09:40

Druga edycja eduSensus Education Awards 2024

Od 9 maja można nadsyłać zgłoszenia, doceniając najbardziej kreatywnych i innowacyjnych nauczycieli, dyrektorów, pedagogów oraz szkoły, które w wyjątkowy
Edukacja „W kinie doświadczaj, nie nagrywaj!” Edukacyjny projekt marki Motorola i NAM
2024-07-08 | 14:00

„W kinie doświadczaj, nie nagrywaj!” Edukacyjny projekt marki Motorola i NAM

Warszawa, 8 lipca 2024 r.: Wystartował edukacyjny projekt realizowany przez New Age Media dla marki Motorola w kinach sieci Cinema City. W ramach projektu, na 377 ekranach w 41 obiektach kinowych
Edukacja Odbudowa szkół w Ukrainie – rusza pilotażowy projekt
2024-07-05 | 08:37

Odbudowa szkół w Ukrainie – rusza pilotażowy projekt

Ministerstwo Edukacji i Nauki oraz Ministerstwo Transformacji Cyfrowej w Ukrainie ogłosiły projekt odbudowy ukraińskich szkół na nieokupowanych terenach kraju. Specjalnie powołany w

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Polska wciąż bez strategii transformacji energetyczno-klimatycznej. Zaktualizowanie dokumentów mogłoby przyspieszyć i uporządkować ten proces

Prace nad nowym Krajowym planem w dziedzinie energii i klimatu powinny, zgodnie z unijnymi zobowiązaniami, zakończyć się w czerwcu br., ale do tej pory nie trafił on do konsultacji społecznych. Trzydzieści organizacji branżowych i społecznych zaapelowało do Ministerstwa Klimatu i Środowiska o przyspieszenie prac nad dokumentem i jego rzetelne konsultacje. Jak podkreśliły, nie powinien on być rozpatrywany tylko jako obowiązek do wypełnienia, lecz również jako szansa na przyspieszenie i uporządkowanie procesu transformacji energetyczno-klimatycznej w kraju. Polska pozostaje jedynym państwem w UE, który nie przedstawił długoterminowej strategii określającej nasz wkład w osiągnięcie neutralności klimatycznej UE do 2050 roku.

Bankowość

Firmy mogą się już ubiegać o fundusze z nowej perspektywy. Opcji finansowania jest wiele, ale nie wszystkie przedsiębiorstwa o tym wiedzą

Dla polskich firm środki UE są jedną z najchętniej wykorzystywanych form finansowania inwestycji i projektów rozwojowych. W bieżącej perspektywie finansowej na lata 2021–2027 Polska pozostanie jednym z największych beneficjentów funduszy z polityki spójności – otrzyma łącznie ok. 170 mld euro, z których duża część trafi właśnie do krajowych przedsiębiorstw. Na to nakładają się również środki z KPO i programów ramowych zarządzanych przez Komisję Europejską. Możliwości finansowania jest wiele, ale nie wszystkie firmy wiedzą, gdzie i jak ich szukać. Tutaj eksperci widzą zadanie dla banków.

Ochrona środowiska

Biznes chętnie inwestuje w OZE. Fotowoltaika na własnym gruncie najchętniej wybieranym rozwiązaniem

Możliwości związanych z inwestowaniem w zieloną energię jest bardzo dużo, jednak to fotowoltaika na własnych gruntach jest najchętniej wybieranym przez biznes rozwiązaniem OZE. Specjaliści zwracają uwagę, że wydłużył się okres zwrotu z takiej inwestycji, mimo tego nadal jest atrakcyjny, szczególnie w modelu PV-as-a-service. Dlatego też firm inwestujących w produkcję energii ze słońca może wciąż przybywać.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.