Dzień Bezpiecznego Internetu razem z Samsung

Dzień Bezpiecznego Internetu to inicjatywa podejmowana przez Komisję Europejską, która ma na celu inicjowanie i propagowanie działań dotyczących bezpieczeństwa cyfrowego. Samsung już drugi rok z rzędu został partnerem tego wydarzenia, dzieląc się swoimi doświadczeniami i dobrymi praktykami. W ramach programu CyfrOFFy kONtakt organizowany jest webinar dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej oraz konkurs zachęcający do organizowania inicjatyw na rzecz bezpieczeństwa cyfrowego. Zgłoszenia można wysyłać do końca marca.
19. edycja Dnia Bezpiecznego Internetu w tym roku przypada 8 lutego. Ideą wydarzenia pod hasłem #Działajmyrazem jest promowanie wiedzy i dobrych praktyk z zakresu bezpieczeństwa w sieci dzieci i młodzieży oraz budowanie świadomości użytkowników w zakresie mądrego korzystania z Internetu, w tym rodziców, nauczycieli i edukatorów. Organizatorem wydarzenia jest Polskie Centrum Programu Safer Internet (PCPSI), które tworzą Państwowy Instytut Badawczy NASK oraz Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę. Samsung już po raz drugi z rzędu został partnerem tej inicjatywy.
Bezpieczeństwo w sieci to tematyka szczególnie istotna i często poruszana w ramach programu Samsung CyfrOFFy kONtakt. Nabrała szczególnego znaczenia w ciągu ostatnich 2 lat, w toku pracy i nauki zdalnej. Świat online na stałe zaczął przenikać się z tym realnym, stając się jego nieodłączną częścią. Według raportu „Nastolatki 3.0”[1], co piąty badany nastolatek wskazał, że już w wieku 7-8 lat miał smartfon z dostępem do Internetu (20,5%). Co ciekawe potwierdziło to tylko 14% rodziców, co może wskazywać na niekontrolowany dostęp do urządzeń mobilnych. Część rodziców przyznała, że wyposażyła swoje pociechy w urządzenie z dostępem do sieci, gdy miały zaledwie 6 lat.
Edukacja już od przedszkola
Świętowanie Dnia Bezpiecznego Internetu można zacząć od udziału w bezpłatnym webinarze Samsunga pt. „Offline i online z CyfrOFFym kONtaktem. Jak włączyć się do obchodów DBI z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym?”. Jest on przeznaczony głównie dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej oraz rodziców dzieci w tym wieku. Webinar poprowadzą wykwalifikowani trenerzy edukacyjni – Iwona Brzózka-Złotnicka oraz Krzysztof Jaworski. Podpowiedzą, jak rozwijać uważność dzieci, jak wspierać ich pierwsze kroki w świecie cyfrowym i jak uczyć ich relacji z innymi, także w otoczeniu technologii, czyli w świecie offline oraz online. Prowadzący podzielą się także inspiracjami na działania, które można przeprowadzić w domu, jak również w grupie przedszkolnej lub wczesnoszkolnej rejestrując je na mapie wydarzeń Dnia Bezpiecznego Internetu. Webinar odbędzie się 9 lutego o godz. 17.00.
Zgłoś swoją inicjatywę
Samsung wraz z organizatorami (NASK i Fundacją Dajemy Dzieciom Siłę) zachęcają instytucje – placówki edukacyjne, organizacje pozarządowe, a także biblioteki – do organizowania własnych inicjatyw w ramach DBI. Liczba zgłaszanych aktywności rośnie z roku na rok, co oznacza, że świadomość dotycząca bezpieczeństwa w sieci jest coraz większa i angażuje coraz więcej osób. Celem tej edycji jest pobicie rekordu 5 tys. inicjatyw. Wydarzenia można organizować w wybranym przez siebie terminie od początku lutego do końca marca 2022 r. Na najbardziej aktywne placówki czekają nagrody rzeczowe, w tym nagroda I w postaci Samsung Flip 2.0. To elektroniczny flipchart, który łączy rolę tablicy do wizualnych notatek, wspierających proces rozumienia i utrwalania wiedzy, z zaawansowanym monitorem interaktywnym. Samsung Flip2.0 dzięki prostocie obsługi i wbudowanym narzędziom dającym nauczycielowi i uczniom moc możliwości jest najlepszym partnerem technologicznym nowoczesnych, interaktywnych i angażujących lekcji.
Zgłoszenia można nadsyłać tutaj: https://www.saferinternet.pl/dbi/zglos-inicjatywe-dbi.html
Misją CSR firmy Samsung jest działanie pod hasłem “Together for Tommorow! Enabling people” („Wspólnie dla przyszłości. Uaktywnij swój potencjał”). Nasze programy mają na celu ułatwienie dostępu do edukacji dla przyszłych pokoleń i umożliwienie rozwoju potencjału każdego z nas. Dzięki temu przyczyniamy się do pozytywnych zmian w społeczeństwie i budujemy lepszy świat.
[1] Raport „Nastolatki 3.0” można pobrać na stronie: https://www.nask.pl/pl/raporty/raporty/4295,RAPORT-Z-BADAN-NASTOLATKI-30-2021.html

Nie zgadzasz się z wynikiem maturalnym z biologii lub chemii? Dawid Uczy pomoże Ci się odwołać!

Newline Lyra Pro w Szkole Podstawowej nr 5 w Białymstoku

UX – zawód przyszłości Motorola Solutions stawia na kompetencje 4.0
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

Przedsiębiorcy apelują o deregulację i stabilny system podatkowy. Obecne przepisy są szczególnie uciążliwe dla małych i średnich firm
Deregulacja pozostaje jednym z najważniejszych wyzwań dla polskiej gospodarki. Uproszczenie przepisów i zmniejszenie biurokracji to czynniki, które mogą się przyczynić do wzrostu konkurencyjności polskich przedsiębiorstw i poprawy warunków prowadzenia działalności gospodarczej – wynika z analiz Business Centre Club. Na potrzebę deregulacji i stabilnego systemu podatkowego wskazywali przedsiębiorcy nagrodzeni w finale 32. edycji konkursu Lider Polskiego Biznesu, którego organizatorem jest Business Centre Club.
Konsument
W tym roku 70 proc. odpadów szklanych powinno trafić do recyklingu. Polska sporo poniżej tego poziomu

W Polsce co roku zbierane jest ok. 750 tys. t szkła, czyli nieco ponad połowa szklanych opakowań wprowadzonych na rynek. W dodatku 20 proc. zebranego surowca to zanieczyszczenia innymi materiałami, np. ceramiką czy porcelaną, które nie nadają się do recyklingu. Polska traci na tym ok. 400 tys. t szkła, które mogłoby zostać ponownie przetworzone i wykorzystane. Duża część tej straty to efekt nieodpowiedniej segregacji i niskiej świadomości konsumentów. Zgodnie z wymogami UE w tym roku odsetek zebranego szkła powinien sięgnąć 70 proc.
Firma
Coraz więcej firm decyduje się na automatyzację procesów. Zwroty z inwestycji są możliwe już w ciągu kilku miesięcy

Chociaż odsetek firm wdrażających automatyzację rośnie, to wciąż wiele przedsiębiorstw nie wie, czym ten proces jest i jakie się z nim wiążą korzyści. Tymczasem badania rynkowe wskazują, że przedsiębiorstwa inwestujące w obszar automatyzacji i sztucznej inteligencji są bardziej efektywne i osiągają lepsze wyniki, a zwrot z inwestycji możliwy jest już w ciągu pierwszych kilku miesięcy od wdrożenia. – Warunkiem jest jednak wybór właściwego procesu do zautomatyzowania i odpowiednie przygotowanie go do tej zmiany – podkreślają eksperci platformy FlowDog.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.