Dzień Bezpiecznego Internetu razem z Samsung
Dzień Bezpiecznego Internetu to inicjatywa podejmowana przez Komisję Europejską, która ma na celu inicjowanie i propagowanie działań dotyczących bezpieczeństwa cyfrowego. Samsung już drugi rok z rzędu został partnerem tego wydarzenia, dzieląc się swoimi doświadczeniami i dobrymi praktykami. W ramach programu CyfrOFFy kONtakt organizowany jest webinar dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej oraz konkurs zachęcający do organizowania inicjatyw na rzecz bezpieczeństwa cyfrowego. Zgłoszenia można wysyłać do końca marca.
19. edycja Dnia Bezpiecznego Internetu w tym roku przypada 8 lutego. Ideą wydarzenia pod hasłem #Działajmyrazem jest promowanie wiedzy i dobrych praktyk z zakresu bezpieczeństwa w sieci dzieci i młodzieży oraz budowanie świadomości użytkowników w zakresie mądrego korzystania z Internetu, w tym rodziców, nauczycieli i edukatorów. Organizatorem wydarzenia jest Polskie Centrum Programu Safer Internet (PCPSI), które tworzą Państwowy Instytut Badawczy NASK oraz Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę. Samsung już po raz drugi z rzędu został partnerem tej inicjatywy.
Bezpieczeństwo w sieci to tematyka szczególnie istotna i często poruszana w ramach programu Samsung CyfrOFFy kONtakt. Nabrała szczególnego znaczenia w ciągu ostatnich 2 lat, w toku pracy i nauki zdalnej. Świat online na stałe zaczął przenikać się z tym realnym, stając się jego nieodłączną częścią. Według raportu „Nastolatki 3.0”[1], co piąty badany nastolatek wskazał, że już w wieku 7-8 lat miał smartfon z dostępem do Internetu (20,5%). Co ciekawe potwierdziło to tylko 14% rodziców, co może wskazywać na niekontrolowany dostęp do urządzeń mobilnych. Część rodziców przyznała, że wyposażyła swoje pociechy w urządzenie z dostępem do sieci, gdy miały zaledwie 6 lat.
Edukacja już od przedszkola
Świętowanie Dnia Bezpiecznego Internetu można zacząć od udziału w bezpłatnym webinarze Samsunga pt. „Offline i online z CyfrOFFym kONtaktem. Jak włączyć się do obchodów DBI z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym?”. Jest on przeznaczony głównie dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej oraz rodziców dzieci w tym wieku. Webinar poprowadzą wykwalifikowani trenerzy edukacyjni – Iwona Brzózka-Złotnicka oraz Krzysztof Jaworski. Podpowiedzą, jak rozwijać uważność dzieci, jak wspierać ich pierwsze kroki w świecie cyfrowym i jak uczyć ich relacji z innymi, także w otoczeniu technologii, czyli w świecie offline oraz online. Prowadzący podzielą się także inspiracjami na działania, które można przeprowadzić w domu, jak również w grupie przedszkolnej lub wczesnoszkolnej rejestrując je na mapie wydarzeń Dnia Bezpiecznego Internetu. Webinar odbędzie się 9 lutego o godz. 17.00.
Zgłoś swoją inicjatywę
Samsung wraz z organizatorami (NASK i Fundacją Dajemy Dzieciom Siłę) zachęcają instytucje – placówki edukacyjne, organizacje pozarządowe, a także biblioteki – do organizowania własnych inicjatyw w ramach DBI. Liczba zgłaszanych aktywności rośnie z roku na rok, co oznacza, że świadomość dotycząca bezpieczeństwa w sieci jest coraz większa i angażuje coraz więcej osób. Celem tej edycji jest pobicie rekordu 5 tys. inicjatyw. Wydarzenia można organizować w wybranym przez siebie terminie od początku lutego do końca marca 2022 r. Na najbardziej aktywne placówki czekają nagrody rzeczowe, w tym nagroda I w postaci Samsung Flip 2.0. To elektroniczny flipchart, który łączy rolę tablicy do wizualnych notatek, wspierających proces rozumienia i utrwalania wiedzy, z zaawansowanym monitorem interaktywnym. Samsung Flip2.0 dzięki prostocie obsługi i wbudowanym narzędziom dającym nauczycielowi i uczniom moc możliwości jest najlepszym partnerem technologicznym nowoczesnych, interaktywnych i angażujących lekcji.
Zgłoszenia można nadsyłać tutaj: https://www.saferinternet.pl/dbi/zglos-inicjatywe-dbi.html
Misją CSR firmy Samsung jest działanie pod hasłem “Together for Tommorow! Enabling people” („Wspólnie dla przyszłości. Uaktywnij swój potencjał”). Nasze programy mają na celu ułatwienie dostępu do edukacji dla przyszłych pokoleń i umożliwienie rozwoju potencjału każdego z nas. Dzięki temu przyczyniamy się do pozytywnych zmian w społeczeństwie i budujemy lepszy świat.
[1] Raport „Nastolatki 3.0” można pobrać na stronie: https://www.nask.pl/pl/raporty/raporty/4295,RAPORT-Z-BADAN-NASTOLATKI-30-2021.html
Wyróżnienie w międzynarodowym rankingu Eduniversal dla Wydziału Zarządzania UW
Uczelnia Łazarskiego ogłasza zmiany w Zarządzie
Dyrektorzy polskich szkół na Litwie odwiedzili białostockie liceum
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm
Wysokie koszty zatrudnienia to w tej chwili jedno z poważniejszych wyzwań utrudniających działalność i hamujących rozwój polskich przedsiębiorstw. – Skuteczną odpowiedzią może być ulga badawczo-rozwojowa – wskazuje Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska. Ten instrument umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych, czyli m.in. wynagrodzeń, od podstawy opodatkowania. Ulgę B-+R zna 90 proc. rodzimych przedsiębiorstw, ale korzysta z niej mniej niż 1/4 uprawnionych. Firma, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, przedstawiła rządowi szereg rekomendacji działań, które mogłyby te statystyki poprawić.
Farmacja
Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów
Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.
Ochrona środowiska
Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania
Udział Europy w światowej gospodarce się kurczy. Podczas gdy jeszcze w 2010 roku gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, tak dekadę później, w 2020 roku Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. – Niedługo jedynym, co Europa będzie mogła zaoferować światu, będą konsumenci – mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik. Jak wskazuje, przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.