Komunikaty PR

Edukacyjny startup Novakid zamknął rundę finansowania o wartości 29,4 mln EUR

2021-08-05  |  09:00
Biuro prasowe
Kontakt
Karolina Kapusta
Good One PR

ul. Edwarda Jelinka 38
01-402 Warszawa
karolina.kapusta|goodonepr.pl| |karolina.kapusta|goodonepr.pl
+ 48 796 996 211
www.goodonepr.pl

08/05/21

Edukacyjny startup Novakid zamknął rundę finansowania o wartości 29,4 mln EUR

Novakid – innowacyjny startup z branży EdTech specjalizujący się w nauce języka angielskiego dla dzieci w oparciu o nowoczesne technologie – zamknął rundę inwestycyjną serii B. Firma, dla której Polska jest jednym z wiodących rynków, przeznaczy pozyskane 29,4 mln EUR na innowacje produktowe, kontynuację globalnej ekspansji i umocnienie pozycji na obecnych rynkach.  


Novakid Inc. to internetowa szkoła językowa założona w 2017 roku w Stanach Zjednoczonych, która pomaga dzieciom w wieku 4-12 lat w nauce języka angielskiego online. Program nauczania łączy interaktywne ćwiczenia z indywidualnymi lekcjami na żywo, podczas których uczniowie i nauczyciele native speakerzy posługują się wyłącznie językiem angielskim. Komunikacja na platformie opiera się o metodę pełnego fizycznego reagowania (tzw. total physical response), która polega na użyciu gestów i mimiki i odpowiada procesowi przyswajania języka ojczystego. Proces nauczania wzbogacony jest m.in. o wirtualną rzeczywistość (wirtualne wycieczki online) i grywalizację, aby zapewnić dzieciom pełne zaangażowanie i atrakcyjne przyswajanie wiedzy. Rdzeniem platformy jest zautomatyzowana metoda oceny postępów ucznia za pomocą uczenia maszynowego, oparta na ponad 900 parametrach, testach oraz innych komponentach wielkoskalowych, pozwalających na uzyskanie precyzyjnych wskaźników efektywności uczenia się.

Potencjał dostrzeżony przez inwestorów

Runda finansowania serii B została przeprowadzona przez Owl Ventures, największy na świecie fundusz venture capital skoncentrowany na rynku technologii edukacyjnych oraz Goodwater Capital, firmę venture capital skupiającą się na technologiach konsumenckich. Do rundy dołączyli również dotychczasowi inwestorzy serii A: PortfoLion, TMT Investments, Xploration Capital i LearnStart, a także inwestorzy zalążkowi: LETA Capital i BonAngels. Przedstawiciele firm zgodnie podkreślali zadowolenie z decyzji o wsparciu finansowym Novakid, zwracając przy tym uwagę na prężny rozwój startupu, zdolności ekspansji i innowacyjny program nauczania.

Przeznaczenie pozyskanych funduszy

W Novakid chcemy wspierać komunikację prawdziwie bez granic, opartą na języku angielskim, społecznie traktowanym jako język międzynarodowy. Popularność nauki angielskiego online rośnie wykładniczo, m.in. przez ogromne zapotrzebowanie na pracowników działających w międzykulturowym środowisku i skok technologii edukacyjnych w trakcie pandemii. Wszystkie prognozy wskazują na to, że branża EdTech będzie stale się rozwijać. Dlatego też zebrane fundusze wykorzystamy na ekspansję geograficzną i kolejne innowacje produktowe. Dzięki inwestorom zrealizujemy nasz cel wprowadzania nowatorskich metod nauki angielskiego dla dzieci, jednocześnie osiągając wysoką satysfakcję użytkowników i wysoki wskaźnik retencji – mówi Max Azarov, współzałożyciel i dyrektor generalny Novakid.

Novakid przeznaczy pozyskane fundusze na ekspansję na nowe rynki, szczególnie azjatyckie, wzmocnienie pozycji firmy na istniejących rynkach (Europa, kraje Bliskiego Wschodu i Afryki Północnej), działania marketingowe, opracowanie nowatorskich treści edukacyjnych, hiperpersonalizację ścieżki nauczania, rozwój technologii gamingowych i dalszą współpracę z laboratoriami lingwistycznymi.

Dynamiczny rozwój platformy

Obecnie Novakid świadczy usługi dla uczniów z ponad 30 krajów, w tym Polski, Rosji, Hiszpanii, Niemiec i Turcji. Podczas gdy na całym świecie szkoła posiada bazę 50 tys. stale aktywnych użytkowników, to w Polsce suma ta przekracza 11 tys. dzieci. Wszyscy uczniowie mają do dyspozycji ponad 1700 anglojęzycznych nauczycieli, dla których język angielski jest ich językiem ojczystym (native) albo drugim ojczystym (near-native). ​​W przeprowadzonym w tym roku badaniu “English Language Learning Market, 2021. ESL for Kids: Online-Schools and Trends” eksperci J'son & Partners dokonali przeglądu rynku szkół, które nauczają języka angielskiego metodą ESL. Szkoła Novakid otrzymała wówczas najwyższe noty.


W 2021 r. tempo wzrostu aktywnej bazy klientów Novakid wyniosło prawie 700 proc. r/r, przy wzroście miesięcznym na poziomie 14,8 proc. Liczba zajęć prowadzonych przez Novakid przekroczyła w czerwcu 2021 r. 2,2 mln, osiągając liczbę ponad 410 tys. nowych zarezerwowanych zajęć miesięcznie. Startup szacuje, że do końca 2021 r. kadra dydaktyczna osiągnie 3 000 rodzimych użytkowników języka angielskiego. Obecnie 80 proc. klientów firmy pochodzi z Europy, 15 proc. z regionu MENA (Bliski Wschód i Afryka Północna), a z obszaru Azji Pacyficznej – 5 proc. Polska zajmuje jedno ze strategicznych miejsc na biznesowej mapie Novakid.


Novakid to internetowa platforma edukacyjna ESL (English as a Second Language – angielski jako drugi język), oferująca dzieciom w wieku 4-12 lat indywidualne lekcje z certyfikowanymi native speakerami. Szkoła Novakid jest zarejestrowana w USA i posiada uczniów na całym świecie. Podstawą edukacji na platformie jest komunikacja i metoda pełnego fizycznego reagowania (tzw. total physical response), polegająca na użyciu gestów i mimiki i odpowiadająca tym samym przyswajaniu języka ojczystego. Proces nauczania wzbogacony jest m.in. o wirtualną rzeczywistość i technologie gamingowe. Platforma wykorzystuje też naukę maszynową do tworzenia i personalizacji lekcji dla każdego ucznia.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Good One PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja Lidl Polska ponownie wyposaży polskie szkoły - akcja „Szkoły Pełne Talentów Biuro prasowe
2024-08-19 | 09:25

Lidl Polska ponownie wyposaży polskie szkoły - akcja „Szkoły Pełne Talentów"

Już 19 sierpnia rusza rejestracja dla szkół do trzeciej edycji inicjatywy „Szkoły Pełne Talentów”, w ramach której Lidl Polska wspiera polskie dzieci i
Edukacja Staż studencki, który otwiera drzwi
2024-08-12 | 11:00

Staż studencki, który otwiera drzwi

Marsh European Business Support Centre (EBSC) w Warszawie to miejsce, gdzie staż studencki otwiera drzwi do świata zarządzania ryzykiem. Ich program stażowy, Career Starter Program, to
Edukacja Krótszy czas pracy dla nauczycieli – to nie takie proste
2024-08-07 | 14:10

Krótszy czas pracy dla nauczycieli – to nie takie proste

4 dni w tygodniu czy 35 godzin? To pytanie zadają sobie dziś rządzący, którzy usilnie pracują nad projektem nowelizacji Kodeksu pracy w zakresie skrócenia wymiaru czasu pracy.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

ePłatności z wykorzystaniem portfeli cyfrowych będą już wkrótce dostępne w mObywatelu. Do pilotażu usługi dołączy więcej urzędów

Ponad 50 gmin korzystających z ePłatności w mObywatelu i 82 tys. zrealizowanych transakcji – to dotychczasowy efekt pilotażu tej usługi prowadzonego od ubiegłego roku. Mieszkańcy uczestniczących w nim gmin mogą przez aplikację i portal płacić m.in. podatek od nieruchomości czy podatek rolny albo uiszczać opłaty za śmieci. Do opcji opłacania zobowiązań administracyjnych wkrótce dojdą także płatności z inicjatywy użytkownika, czyli np. opłaty skarbowe ponoszone przy okazji załatwiania różnych spraw urzędowych. Trwają także prace nad wdrożeniem kolejnych metod płatności – do BLIK-a właśnie dołączyły karty płatnicze, a następne będą cyfrowe portfele, czyli Google Pay i Apple Pay.

Ochrona środowiska

Beton z alg czy szkło fotowoltaiczne. Ekologiczne innowacje zmieniają sektor budowlany

Sektor budynków i budownictwa jest największym emitentem gazów cieplarnianych, odpowiadając za 37 proc. globalnych emisji – wynika z danych ONZ. Tradycyjne materiały budowlane, takie jak beton czy cegły, są stopniowo udoskonalane, aby jak najlepiej odpowiadać na wyzwania środowiskowe. – Większość producentów, szczególnie tych dużych, skupia się na tym, aby obniżać koszty ekologiczne produkcji materiałów, tak żeby konsumenci otrzymywali produkt bardziej zrównoważony – ocenia Tomasz Bojęć, partner zarządzający w ThinkCo. Z drugiej strony na rynek wchodzą innowacje, które stosowane w większej skali będą stopniowo zazieleniać budownictwo.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.