Escola S.A. podtrzymuje plan debiutu w 2022 roku i tworzy podcast z GPW
Spółka technologiczna Escola chce zadebiutować na giełdzie w 2022 roku. Aktualnie trwają prace nad przygotowaniem dokumentu informacyjnego i tym samym rozpoczęcia procedury wprowadzenia akcji na rynek NewConnect. Będzie to kolejny krok w rozwoju firmy, po przeprowadzonej w sierpniu kampanii crowdinvestingowej. Firma rozpoczyna także emisję podcastu edukacyjnego o inwestowaniu na giełdzie z Fundacją GPW.
– Debiut na NewConnect to obietnica, którą złożyliśmy inwestorom i chcemy ją spełnić, aby rozwijać firmę i zwiększać przychody. Obecnie jesteśmy na etapie przygotowywania niezbędnej dokumentacji. Przed debiutem zamierzamy też dostarczyć obecnym i przyszłym akcjonariuszom bezpłatny pakiet edukacyjny. Mamy na pokładzie ponad 400 akcjonariuszy z trzech emisji crowdinvestingowych. Zdecydowaliśmy się na format, na którym najlepiej się znamy, czyli podcast – mówi dr Krzysztof Wojewodzic, prezes Escola.
Pierwszy odcinek z serii podcastów będzie wyemitowany w środę, 16 marca 2022 roku. Gościem Jakuba Kasnowskiego, prowadzącego tą serię podcastów będzie Przemysław Gerschmann, doradca zarządu GPW w Warszawie S.A. Projekt jest realizowany wspólnie z Fundacją GPW.
– Inwestowanie ma wiele odcieni. Chcemy pokazać, dlaczego warto rozważyć inwestowanie na giełdzie. W podcaście w ogólnym ujęciu postaramy się wyjaśnić, czym jest granie a czym inwestowanie na rynkach, słuchacze dowiedzą się też, jak chronić swój kapitał przed inflacją. To tylko część tematów, które udało nam się poruszyć. Ostatnie dane pokazują, że giełda cieszy się coraz większą popularnością, a rozwój małego parkietu - NewConnect jest stały od lat. Biorąc pod uwagę dużą zmienność na rynku warto wiedzieć, jak reagować i jakie strategie warto rozważyć – mówi Jakub Kasnowski, członek zarządu Escola S.A., odpowiedzialny za nadzorowanie zbliżającego się debiutu spółki na NewConnect.
Escola S.A. w tym roku zakłada koncentrację na rozwoju swojej grupy holdingowej poprzez spółki zależne, rozszerzenie komercjalizacji produktów własnych oraz standardowej działalności segmentu usługowego, jako software house, w Polsce i zagranicą. Obecnie prowadzone są już pierwsze projekty na rynku USA oraz trwają negocjacje z klientami z zachodniej Europy.
Jak wynika ze wstępnych danych finansowych, Escola wypracowała 66 proc. wzrost przychodów względem 6 mln zł w 2020 roku. Szacunkowy zysk EBITDA GK Escola w 2021 roku opiewa na 1,7 mln zł względem blisko 1,1 mln zł w 2020 roku.

Fundusz Amazon: Milion złotych na wsparcie edukacji Polaków

Nie zgadzasz się z wynikiem maturalnym z biologii lub chemii? Dawid Uczy pomoże Ci się odwołać!

Newline Lyra Pro w Szkole Podstawowej nr 5 w Białymstoku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Norwegia i Islandia mocniej rozważają dołączenie do UE. To byłyby ważne decyzje dla Polski
W Norwegii i na Islandii coraz częściej wspomina się o potencjalnej akcesji do Unii Europejskiej. Możliwe, że w obu tych krajach odbędą się referenda, które zbadają poparcie dla tej idei w społeczeństwach. Zdaniem europosła KO akcesja obu północnych państw byłaby znaczącym wzmocnieniem dla UE, ale także ważną decyzją dla Polski.
Infrastruktura
Senat zajmie się ustawą o jawności cen lokali na sprzedaż. W praktyce ustawa obejmie tylko 12 proc. rynku

Ustawa o jawności cen miała na celu ułatwić klientowi szybkie sprawdzenie aktualnych cen mieszkań i lepsze zrozumienie oferty dewelopera. Przedstawiciele branży mówią wprost: idea ustawy jest słuszna, jednak kształt, jaki przybrała w praktyce, podobnie jak tryb jej uchwalenia, budzi już niepokój. Błyskawiczny tryb procedowania sprawił, że powstała ustawa, która obejmie 12,4 proc. rynku. Zdaniem Polskiego Związku Firm Deweloperskich ostatnią deską ratunku, by poprawić ten akt, jest Senat, który zajmie się nim już podczas wtorkowego posiedzenia komisji infrastruktury.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.