Escola S.A. podtrzymuje plan debiutu w 2022 roku i tworzy podcast z GPW
Spółka technologiczna Escola chce zadebiutować na giełdzie w 2022 roku. Aktualnie trwają prace nad przygotowaniem dokumentu informacyjnego i tym samym rozpoczęcia procedury wprowadzenia akcji na rynek NewConnect. Będzie to kolejny krok w rozwoju firmy, po przeprowadzonej w sierpniu kampanii crowdinvestingowej. Firma rozpoczyna także emisję podcastu edukacyjnego o inwestowaniu na giełdzie z Fundacją GPW.
– Debiut na NewConnect to obietnica, którą złożyliśmy inwestorom i chcemy ją spełnić, aby rozwijać firmę i zwiększać przychody. Obecnie jesteśmy na etapie przygotowywania niezbędnej dokumentacji. Przed debiutem zamierzamy też dostarczyć obecnym i przyszłym akcjonariuszom bezpłatny pakiet edukacyjny. Mamy na pokładzie ponad 400 akcjonariuszy z trzech emisji crowdinvestingowych. Zdecydowaliśmy się na format, na którym najlepiej się znamy, czyli podcast – mówi dr Krzysztof Wojewodzic, prezes Escola.
Pierwszy odcinek z serii podcastów będzie wyemitowany w środę, 16 marca 2022 roku. Gościem Jakuba Kasnowskiego, prowadzącego tą serię podcastów będzie Przemysław Gerschmann, doradca zarządu GPW w Warszawie S.A. Projekt jest realizowany wspólnie z Fundacją GPW.
– Inwestowanie ma wiele odcieni. Chcemy pokazać, dlaczego warto rozważyć inwestowanie na giełdzie. W podcaście w ogólnym ujęciu postaramy się wyjaśnić, czym jest granie a czym inwestowanie na rynkach, słuchacze dowiedzą się też, jak chronić swój kapitał przed inflacją. To tylko część tematów, które udało nam się poruszyć. Ostatnie dane pokazują, że giełda cieszy się coraz większą popularnością, a rozwój małego parkietu - NewConnect jest stały od lat. Biorąc pod uwagę dużą zmienność na rynku warto wiedzieć, jak reagować i jakie strategie warto rozważyć – mówi Jakub Kasnowski, członek zarządu Escola S.A., odpowiedzialny za nadzorowanie zbliżającego się debiutu spółki na NewConnect.
Escola S.A. w tym roku zakłada koncentrację na rozwoju swojej grupy holdingowej poprzez spółki zależne, rozszerzenie komercjalizacji produktów własnych oraz standardowej działalności segmentu usługowego, jako software house, w Polsce i zagranicą. Obecnie prowadzone są już pierwsze projekty na rynku USA oraz trwają negocjacje z klientami z zachodniej Europy.
Jak wynika ze wstępnych danych finansowych, Escola wypracowała 66 proc. wzrost przychodów względem 6 mln zł w 2020 roku. Szacunkowy zysk EBITDA GK Escola w 2021 roku opiewa na 1,7 mln zł względem blisko 1,1 mln zł w 2020 roku.
Nie zgadzasz się z wynikiem maturalnym z biologii lub chemii? Dawid Uczy pomoże Ci się odwołać!
Newline Lyra Pro w Szkole Podstawowej nr 5 w Białymstoku
UX – zawód przyszłości Motorola Solutions stawia na kompetencje 4.0
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.