II edycja projektu „TO(działa)MY!” dobiegła końca
Stowarzyszenie UNICEF Polska
ul. Rolna 175 D
02-729 Warszawa
mkacprzak|unicef.pl| |mkacprzak|unicef.pl
+48 509 224 588
www.unicef.pl/
Zakończyła się II edycja wyjątkowego projektu edukacyjno-społecznego „TO(działa)MY!”. Akcja spotkała się z zainteresowaniem placówek edukacyjnych stawiających na angażowanie młodych ludzi w działania społeczne. Wiele z nich brało w niej udział po raz drugi. Projekt był wspólną inicjatywą UNICEF Polska i Fundacji Santander Bank Polska.
Mijający rok szkolny pod wieloma względami był w Polsce wyjątkowy. Uczniowie po długiej przerwie powrócili do szkolnych ławek, a relacje rówieśnicze i zaangażowanie w życie społeczności szkolnej i lokalnej odżyły na nowo. Dzięki projektowi realizowanemu przez UNICEF Polska i Fundację Santander Bank Polska uczniowie mogli zdobyć i rozwinąć praktyczne umiejętności niezbędne we współczesnym świecie. Akcja stanowiła też odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie na projekty wykraczające poza ramy tradycyjnej edukacji w naszym kraju.
Szkoły miały możliwość uzyskania dofinansowania na realizację przygotowanego przez uczniów projektu o charakterze społecznym w dwóch obszarach: ekologii i ochrony środowiska oraz edukacji i kultury. Granty sfinansowała Fundacja Santander Bank Polska – współorganizator projektu. Wpłynęło bardzo dużo cennych, oryginalnych i kreatywnych projektów, a wybór inicjatyw, które zostały nagrodzone grantem był niezwykle trudny.
Niezwykle ważne jest, aby młodzi ludzie w ramach edukacji szkolnej mieli możliwość podejmowania działań i gromadzenia doświadczeń, które przydadzą im się w „dorosłym” życiu. Kreatywność oraz praktyczna realizacja pomysłów to doskonały punkt wyjścia dla przyszłych wyzwań. Projekt „TO(działa)MY!” tworzy ku temu przestrzeń. Dzięki zrozumieniu potrzeb w ich najbliższym otoczeniu uczniowie opracowali wiele cennych przedsięwzięć, które realnie zmieniają rzeczywistość, podsumowuje realizację projektu Renata Bem, Zastępca Dyrektora Generalnego UNICEF Polska.
Marzena Atkielska, prezes zarządu Fundacji Santander podkreśla, że w tegorocznej edycji programu grantowego „TO(działa)MY!” powstały bardzo zróżnicowane inicjatywy. Było to możliwe głównie dlatego, że zdecydowaliśmy się zmodyfikować koszyki finansowe, dzięki czemu zespoły projektowe mogły zdecydować o zakresie swoich działań i wybrać jeden koszyk spośród czterech. Najniższe granty tej edycji wynosiły 2 tysiące złotych, a najwyżej dofinansowany projekt otrzymał 15 tysięcy, pozostałe granty to 10 tysięcy i 5 tysięcy złotych. Cieszę się, że za pomocą tego projektu mogliśmy dać szansę młodym ludziom na zmiany w ich najbliższym otoczeniu.
W dwóch edycjach akcji wzięły udział setki szkół w całej Polsce. Projekt „TO(działa)MY!” pokazał, jak ważną rolę pełnią wszelkiego rodzaju inicjatywy mające charakter aktywizujący młodych ludzi na rzecz społeczności szkolnej i lokalnej.
Dla wielu dzieci udział w akcji „TO(działa)MY!” był pierwszym krokiem na drodze do pełnego i odważnego współdecydowania o swojej najbliższej okolicy. Projekt promuje partycypację najmłodszych w życiu społecznym, co w przyszłości może przełożyć się na aktywny i świadomy udział w życiu obywatelskim.

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Lekcja: AI. Szkolenia o sztucznej inteligencji dla nauczycieli

Kwalifikacja Profesjonalna CGMA zostaje zaktualizowana w odpowiedzi na rosnące wymagania nowoczesnych finansów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Wzrost sprzedaży piw bezalkoholowych idzie w parze z inwestycjami w zieloną energię. Kompania Piwowarska ogranicza ślad węglowy i wspiera lokalne inicjatywy
Kompania Piwowarska kontynuuję realizację strategii „Lepsza Przyszłość 2030”, w której łączy ambitne cele środowiskowe, edukacja konsumentów oraz rozwój segmentu piw bezalkoholowych z realnym wsparciem dla lokalnych społeczności. Firma, będąca liderem polskiego rynku piwa, ogranicza emisję CO₂, zwiększa udział opakowań zwrotnych i angażuje pracowników w wolontariat, w tym m.in. w pomoc dla ofiar powodzi na Dolnym Śląsku.
Handel
D. Joński: Europa musi chronić swój rynek poprzez cła i wysokie standardy bezpieczeństwa dla importowanych towarów. Powinniśmy budować własny przemysł oparty na tańszej energii

Tańsza energia, a przez to niższe koszty produkcji w Europie to jeden z kierunków, który wskazuje Unia Europejska w rywalizacji z tanimi towarami z Azji, głównie z Chin. Jednocześnie rynek Starego Kontynentu powinien być chroniony poprzez zbalansowane cła oraz wysokie standardy bezpieczeństwa stawiane importowanym produktom. Zdaniem europosła Dariusza Jońskiego ważne jest rozwijanie przemysłu w Europie bez względu na narodowość właścicieli. Relacje z Chinami muszą zostać na nowo zdefiniowane i przebiegać na równych zasadach.
Handel
Poprawia się jakość raportów dużych spółek giełdowych dotyczących zrównoważonego rozwoju. Pozostają też obszary do dopracowania

Ekspertki i eksperci z Deloitte’a przeprowadzili analizę ujawnień taksonomicznych spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych, która objęła sprawozdania z działalności za rok 2024 w części dotyczącej zrównoważonego rozwoju. To trzeci rok ujawniania stopnia zgodności przedsiębiorstw z Taksonomią Unii Europejskiej, co przekłada się na zwiększoną jakość i porównywalność prezentowanych danych. Jednocześnie można oczekiwać, że inwestycje zgodne z Taksonomią będą coraz istotniejszym elementem strategii rozwoju przedsiębiorstw w kolejnych latach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.