Lidl Polska partnerem olimpiady Zwolnieni z Teorii
Rozpoczął się nabór projektów do 3. edycji programu „Mniej Plastiku” – inicjatywy Lidl Polska, realizowanej w ramach olimpiady „Zwolnieni z Teorii”. Młodzi ludzie mają szansę podjąć działania na rzecz ograniczenia ilości plastiku – i zabłysnąć na rynku pracy. Informacje o zwycięskim projekcie zostaną opublikowane m.in. w gazetkach Lidl Polska, dzięki czemu dowiedzą się o nim tysiące osób. Zapisy do programu trwają do 22 listopada.
Do końca 2030 roku przemysł tworzyw sztucznych wyemituje więcej zanieczyszczeń niż węglowy – wynika z raportu Beyond Plastics. Według szacunków Komisji Europejskiej, plastik już stanowi ponad 80 proc. odpadów zanieczyszczających morza i plaże na całym świecie. Naukowcy ostrzegają: do 2050 roku w oceanach i morzach może pływać więcej plastiku niż ryb[1]! Tymczasem tylko 9 proc. tworzyw sztucznych zostaje dziś poddanych recyklingowi[2]. To olbrzymi problem dla środowiska. Młode pokolenie jest w stanie to zmienić, podejmując działania na rzecz proekologicznej zmiany. Pomysły oraz działania uczniów i studentów znajdą odzwierciedlenie w kolejnej edycji programu „Mniej Plastiku”, realizowanego w ramach pierwszej praktycznej olimpiady w Polsce – „Zwolnieni z Teorii”. Inicjatorem programu jest Lidl Polska.
Pomysły, które zmieniają świat
W ramach strategii REset Plastic, Lidl zobowiązał się, że będzie dążyć do:
- zmniejszenia zużycia plastiku od 1% do 20% w opakowaniach jednostkowych oraz zbiorczych produktów marek własnych do 2025 roku;
- do tego, aby 100% opakowań marek własnych maksymalnie nadawało się do recyklingu do 2025;
- a także do tego, aby wykorzystanie recyklatu w plastikowych opakowaniach produktów marek własnych wyniosło średnio 25%.
Przyszłość leży w rękach młodego pokolenia, dlatego Lidl Polska angażuje młodzież w działania na rzecz środowiska. Uczestnicy programu „Mniej Plastiku” uczą się przez działanie, zdobywają cenną wiedzę, nowe kompetencje, a ponadto inicjują realne, pozytywne zmiany w życiu lokalnych społeczności. Zadaniem uczestników jest przygotowanie projektu na rzecz redukcji plastiku lub promocji diety planetarnej.
Przykładowo, uczestnicy programu mogą zrealizować projekt, który będzie promował recykling, dotyczył zmniejszenia zużycia plastiku lub przeprowadzić lokalną akcję sprzątania lasu. Temat akcji powinien odnosić się do jednego lub kilku elementów strategii REset Plastic (REcycle, REsearch, REduce, REdesign, REmove).
Cenne znajomości i wyróżnienia
Zwolnieni z Teorii to prestiżowy konkurs. Twórcy inicjatywy współpracują z prezesami największych polskich firm oraz Project Management Institute – międzynarodową instytucją, zrzeszającą 500 tys. kierowników projektów. Każdy uczestnik, który ukończy projekt, uzyska tytuł finalisty olimpiady i otrzyma międzynarodowy certyfikat z zarządzania projektami, wydawany przez PMI ATP. Na najlepszych czekają też specjalne nagrody, tzw. Złote Wilki. Uczestnicy programu „Mniej Plastiku” dodatkowo dostaną certyfikat Lidl Polska, poświadczający ukończenie projektu. Najlepsze z nich zostaną wykorzystane w kampaniach medialnych. Informacje o zwycięskim projekcie znajdą się z kolei w gazetce Lidl Polska – dzięki temu dowie się o nim cała Polska!
Nabór projektów do programu „Mniej Plastiku” trwa do 22 listopada br. Więcej informacji o programie dostępnych jest na stronie. Udział w programie jest bezpłatny.
[1] Environmental Investigation Agency (EIA), https://eia-international.org/ocean/plastic-pollution/ending-plastic-pollution/
[2] OECD Global Plastics Outlook Database, https://www.oecd.org/environment/plastic-pollution-is-growing-relentlessly-as-waste-management-and-recycling-fall-short.htm

Nie zgadzasz się z wynikiem maturalnym z biologii lub chemii? Dawid Uczy pomoże Ci się odwołać!

Newline Lyra Pro w Szkole Podstawowej nr 5 w Białymstoku

UX – zawód przyszłości Motorola Solutions stawia na kompetencje 4.0
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

Przedsiębiorcy apelują o deregulację i stabilny system podatkowy. Obecne przepisy są szczególnie uciążliwe dla małych i średnich firm
Deregulacja pozostaje jednym z najważniejszych wyzwań dla polskiej gospodarki. Uproszczenie przepisów i zmniejszenie biurokracji to czynniki, które mogą się przyczynić do wzrostu konkurencyjności polskich przedsiębiorstw i poprawy warunków prowadzenia działalności gospodarczej – wynika z analiz Business Centre Club. Na potrzebę deregulacji i stabilnego systemu podatkowego wskazywali przedsiębiorcy nagrodzeni w finale 32. edycji konkursu Lider Polskiego Biznesu, którego organizatorem jest Business Centre Club.
Konsument
W tym roku 70 proc. odpadów szklanych powinno trafić do recyklingu. Polska sporo poniżej tego poziomu

W Polsce co roku zbierane jest ok. 750 tys. t szkła, czyli nieco ponad połowa szklanych opakowań wprowadzonych na rynek. W dodatku 20 proc. zebranego surowca to zanieczyszczenia innymi materiałami, np. ceramiką czy porcelaną, które nie nadają się do recyklingu. Polska traci na tym ok. 400 tys. t szkła, które mogłoby zostać ponownie przetworzone i wykorzystane. Duża część tej straty to efekt nieodpowiedniej segregacji i niskiej świadomości konsumentów. Zgodnie z wymogami UE w tym roku odsetek zebranego szkła powinien sięgnąć 70 proc.
Firma
Coraz więcej firm decyduje się na automatyzację procesów. Zwroty z inwestycji są możliwe już w ciągu kilku miesięcy

Chociaż odsetek firm wdrażających automatyzację rośnie, to wciąż wiele przedsiębiorstw nie wie, czym ten proces jest i jakie się z nim wiążą korzyści. Tymczasem badania rynkowe wskazują, że przedsiębiorstwa inwestujące w obszar automatyzacji i sztucznej inteligencji są bardziej efektywne i osiągają lepsze wyniki, a zwrot z inwestycji możliwy jest już w ciągu pierwszych kilku miesięcy od wdrożenia. – Warunkiem jest jednak wybór właściwego procesu do zautomatyzowania i odpowiednie przygotowanie go do tej zmiany – podkreślają eksperci platformy FlowDog.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.