Lidl Polska partnerem olimpiady Zwolnieni z Teorii
Rozpoczął się nabór projektów do 3. edycji programu „Mniej Plastiku” – inicjatywy Lidl Polska, realizowanej w ramach olimpiady „Zwolnieni z Teorii”. Młodzi ludzie mają szansę podjąć działania na rzecz ograniczenia ilości plastiku – i zabłysnąć na rynku pracy. Informacje o zwycięskim projekcie zostaną opublikowane m.in. w gazetkach Lidl Polska, dzięki czemu dowiedzą się o nim tysiące osób. Zapisy do programu trwają do 22 listopada.
Do końca 2030 roku przemysł tworzyw sztucznych wyemituje więcej zanieczyszczeń niż węglowy – wynika z raportu Beyond Plastics. Według szacunków Komisji Europejskiej, plastik już stanowi ponad 80 proc. odpadów zanieczyszczających morza i plaże na całym świecie. Naukowcy ostrzegają: do 2050 roku w oceanach i morzach może pływać więcej plastiku niż ryb[1]! Tymczasem tylko 9 proc. tworzyw sztucznych zostaje dziś poddanych recyklingowi[2]. To olbrzymi problem dla środowiska. Młode pokolenie jest w stanie to zmienić, podejmując działania na rzecz proekologicznej zmiany. Pomysły oraz działania uczniów i studentów znajdą odzwierciedlenie w kolejnej edycji programu „Mniej Plastiku”, realizowanego w ramach pierwszej praktycznej olimpiady w Polsce – „Zwolnieni z Teorii”. Inicjatorem programu jest Lidl Polska.
Pomysły, które zmieniają świat
W ramach strategii REset Plastic, Lidl zobowiązał się, że będzie dążyć do:
- zmniejszenia zużycia plastiku od 1% do 20% w opakowaniach jednostkowych oraz zbiorczych produktów marek własnych do 2025 roku;
- do tego, aby 100% opakowań marek własnych maksymalnie nadawało się do recyklingu do 2025;
- a także do tego, aby wykorzystanie recyklatu w plastikowych opakowaniach produktów marek własnych wyniosło średnio 25%.
Przyszłość leży w rękach młodego pokolenia, dlatego Lidl Polska angażuje młodzież w działania na rzecz środowiska. Uczestnicy programu „Mniej Plastiku” uczą się przez działanie, zdobywają cenną wiedzę, nowe kompetencje, a ponadto inicjują realne, pozytywne zmiany w życiu lokalnych społeczności. Zadaniem uczestników jest przygotowanie projektu na rzecz redukcji plastiku lub promocji diety planetarnej.
Przykładowo, uczestnicy programu mogą zrealizować projekt, który będzie promował recykling, dotyczył zmniejszenia zużycia plastiku lub przeprowadzić lokalną akcję sprzątania lasu. Temat akcji powinien odnosić się do jednego lub kilku elementów strategii REset Plastic (REcycle, REsearch, REduce, REdesign, REmove).
Cenne znajomości i wyróżnienia
Zwolnieni z Teorii to prestiżowy konkurs. Twórcy inicjatywy współpracują z prezesami największych polskich firm oraz Project Management Institute – międzynarodową instytucją, zrzeszającą 500 tys. kierowników projektów. Każdy uczestnik, który ukończy projekt, uzyska tytuł finalisty olimpiady i otrzyma międzynarodowy certyfikat z zarządzania projektami, wydawany przez PMI ATP. Na najlepszych czekają też specjalne nagrody, tzw. Złote Wilki. Uczestnicy programu „Mniej Plastiku” dodatkowo dostaną certyfikat Lidl Polska, poświadczający ukończenie projektu. Najlepsze z nich zostaną wykorzystane w kampaniach medialnych. Informacje o zwycięskim projekcie znajdą się z kolei w gazetce Lidl Polska – dzięki temu dowie się o nim cała Polska!
Nabór projektów do programu „Mniej Plastiku” trwa do 22 listopada br. Więcej informacji o programie dostępnych jest na stronie. Udział w programie jest bezpłatny.
[1] Environmental Investigation Agency (EIA), https://eia-international.org/ocean/plastic-pollution/ending-plastic-pollution/
[2] OECD Global Plastics Outlook Database, https://www.oecd.org/environment/plastic-pollution-is-growing-relentlessly-as-waste-management-and-recycling-fall-short.htm
Wyróżnienie w międzynarodowym rankingu Eduniversal dla Wydziału Zarządzania UW
Uczelnia Łazarskiego ogłasza zmiany w Zarządzie
Dyrektorzy polskich szkół na Litwie odwiedzili białostockie liceum
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm
Wysokie koszty zatrudnienia to w tej chwili jedno z poważniejszych wyzwań utrudniających działalność i hamujących rozwój polskich przedsiębiorstw. – Skuteczną odpowiedzią może być ulga badawczo-rozwojowa – wskazuje Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska. Ten instrument umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych, czyli m.in. wynagrodzeń, od podstawy opodatkowania. Ulgę B-+R zna 90 proc. rodzimych przedsiębiorstw, ale korzysta z niej mniej niż 1/4 uprawnionych. Firma, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, przedstawiła rządowi szereg rekomendacji działań, które mogłyby te statystyki poprawić.
Farmacja
Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów
Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.
Ochrona środowiska
Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania
Udział Europy w światowej gospodarce się kurczy. Podczas gdy jeszcze w 2010 roku gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, tak dekadę później, w 2020 roku Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. – Niedługo jedynym, co Europa będzie mogła zaoferować światu, będą konsumenci – mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik. Jak wskazuje, przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.