„Mamy kota na punkcie mleka” akcja edukacyjna pod patronatem ministerstwa
![](/files/_uploaded/wiz_zdjeciekonf_1164828174,w_170,h_95,wo_170,ho_95,_small.jpg)
Katarzyna Bagińska
Publicon Sp. z.o.o.
Świdnicka
50-066 Wrocław
k.baginska@publicon.pl
693260235
www.publicon.pl
Mija kolejny miesiąc ogólnopolskiego programu informacyjno-edukacyjnego „Mamy kota na punkcie mleka”, który jest Sfinansowany z Funduszu Promocji Mleka. Akcja jest skierowana do placówek w całej Polsce. Każda z nich ma szansę otrzymać materiały edukacyjne dla swoich podopiecznych oraz wygrać atrakcyjne nagrody, a ostatnio ruszył także pierwszy konkurs.
Edukacja od najmłodszych lat
Najnowsza edycja konkursu to kontynuacja poprzedniego programu, obecnego w szkołach już od kilku lat. Podobnie jak w poprzednich latach, do programu wciąż włączają się placówki edukacyjne oraz nauczyciele. Mogą oni uzyskać materiały dla dzieci – plany lekcji, kolorowanki, materiały do nauki, łamigłówki, na których widnieje postać naszych superbohaterów, Kota Mleczysława i Mlecznej Kity. Doświadczają oni ciekawych przygód po wypiciu szklanki mleka i zachęcają do tego dzieci ze szkół.
Pierwszy konkurs odpalony
Do 31 marca trwa także pierwszy zorganizowany dla uczniów i nauczycieli konkurs. Mają oni za zadanie przygotować nagranie-historyjkę o bohaterach akcji, w którym opowiedzą o tym, jak wapń zawarty w mleku wzmacnia kości. Praca konkursowa powinna zawierać pisemne opowiadanie, a także jego wersji audio. Organizatorzy zachęcają do zaangażowania całej klasy, aby projekt niósł ze sobą jak najwięcej walorów edukacyjnych.
Placówki, które nie zgłosiły się jeszcze do akcji, wciąż mogą przystąpić do programu, wypełniając deklarację – dokument jest do pobrania na stronie www.kochammleko.pl.
Wszystkie informacje, jak dołączyć do programu oraz jak wziąć udział w konkursie, znajdują się na stronie www.kochammleko.pl oraz na profilu „Mamy kota na punkcie mleka” na portalu Facebook. Akcję objęły patronatem Ministerstwo Edukacji i Nauki, Ministerstwo Zdrowia oraz Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
Program „Mamy kota na punkcie mleka” jest sfinansowany z Funduszu Promocji Mleka.
![Druga edycja eduSensus Education Awards 2024 Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_112082682,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Druga edycja eduSensus Education Awards 2024
![„W kinie doświadczaj, nie nagrywaj!” Edukacyjny projekt marki Motorola i NAM](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1865090627,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
„W kinie doświadczaj, nie nagrywaj!” Edukacyjny projekt marki Motorola i NAM
![Odbudowa szkół w Ukrainie – rusza pilotażowy projekt](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1288383649,w_253,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Odbudowa szkół w Ukrainie – rusza pilotażowy projekt
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Ochrona środowiska
![](https://www.newseria.pl/files/11111/riccardo-annandale-7e2pe9wjl9m-unsplash,w_274,_small.jpg)
Polska wciąż bez strategii transformacji energetyczno-klimatycznej. Zaktualizowanie dokumentów mogłoby przyspieszyć i uporządkować ten proces
Prace nad nowym Krajowym planem w dziedzinie energii i klimatu powinny, zgodnie z unijnymi zobowiązaniami, zakończyć się w czerwcu br., ale do tej pory nie trafił on do konsultacji społecznych. Trzydzieści organizacji branżowych i społecznych zaapelowało do Ministerstwa Klimatu i Środowiska o przyspieszenie prac nad dokumentem i jego rzetelne konsultacje. Jak podkreśliły, nie powinien on być rozpatrywany tylko jako obowiązek do wypełnienia, lecz również jako szansa na przyspieszenie i uporządkowanie procesu transformacji energetyczno-klimatycznej w kraju. Polska pozostaje jedynym państwem w UE, który nie przedstawił długoterminowej strategii określającej nasz wkład w osiągnięcie neutralności klimatycznej UE do 2050 roku.
Bankowość
Firmy mogą się już ubiegać o fundusze z nowej perspektywy. Opcji finansowania jest wiele, ale nie wszystkie przedsiębiorstwa o tym wiedzą
![](https://www.newseria.pl/files/11111/lewicki-zmitrowicz-srodki-ue-foto,w_133,_small.jpg)
Dla polskich firm środki UE są jedną z najchętniej wykorzystywanych form finansowania inwestycji i projektów rozwojowych. W bieżącej perspektywie finansowej na lata 2021–2027 Polska pozostanie jednym z największych beneficjentów funduszy z polityki spójności – otrzyma łącznie ok. 170 mld euro, z których duża część trafi właśnie do krajowych przedsiębiorstw. Na to nakładają się również środki z KPO i programów ramowych zarządzanych przez Komisję Europejską. Możliwości finansowania jest wiele, ale nie wszystkie firmy wiedzą, gdzie i jak ich szukać. Tutaj eksperci widzą zadanie dla banków.
Ochrona środowiska
Biznes chętnie inwestuje w OZE. Fotowoltaika na własnym gruncie najchętniej wybieranym rozwiązaniem
![](https://www.newseria.pl/files/11111/edp-biznes-oze,w_133,r_png,_small.png)
Możliwości związanych z inwestowaniem w zieloną energię jest bardzo dużo, jednak to fotowoltaika na własnych gruntach jest najchętniej wybieranym przez biznes rozwiązaniem OZE. Specjaliści zwracają uwagę, że wydłużył się okres zwrotu z takiej inwestycji, mimo tego nadal jest atrakcyjny, szczególnie w modelu PV-as-a-service. Dlatego też firm inwestujących w produkcję energii ze słońca może wciąż przybywać.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.