Marka GROHE została nowym globalnym partnerem WorldSkills
Marka GROHE dołączyła do WorldSkills International – globalnego projektu edukacyjnego mającego na celu podnoszenie kwalifikacji zawodowych, wymiany dobrych praktyk oraz budowanie wizerunku szkolnictwa branżowego, jako jej globalny partner branżowy.
Firma GROHE po raz pierwszy wsparła konkurs umiejętności instalacji sanitarnych i grzewczych w ramach zawodów umiejętności w WorldSkills Kazań 2019. Teraz, jako globalny partner branżowy, rozszerzy swoje wsparcie na WorldSkills Shanghai 2022.
„Cieszymy się, że możemy zacieśnić naszą współpracę z WorldSkills. Umiejętności zawodowe mają kluczowe znaczenie dla branży sanitarnej. Razem możemy pokazać, jaki wpływ na nią mogą mieć wykwalifikowani specjaliści już dziś i jak mogą oni kształtować branżę w przyszłosci, stawiając na ekologiczne rozwiązania.” – mówi Jonas Brennwald, Lider, LIXIL EMENA.
„Firma GROHE przyłącza się do globalnej społeczności partnerów z obszaru przemysłu, edukacji i administracji rządowej, aby podnieść rangę młodych wykwalifikowanych specjalistów z branży sanitarnej na całym świecie. Wspiera tym samym rozwój umiejętności, statusu i perspektyw ekonomicznych młodych ludzi. Razem z naszymi globalnymi partnerami branżowymi chcemy umożliwić im lepsze perspektywy zawodowe dzięki zdobywanym kwalifikacjom.” – mówi David Hoey, Dyrektor generalny WorldSkills International.
„Jesteśmy bardzo zadowoleni, że po trzech latach od pierwszego kontaktu z WorldSkills możemy połączyć siły na arenie międzynarodowej i wspierać młodych ludzi naszym doświadczeniem oraz dogłębną wiedzą na temat branży sanitarnej” – podkreśla Timo Kurz, Lider programu GIVE i WorldSkills, LIXIL EMENA.
W Polsce marka została natomiast partnerem wydarzenia edukacyjnego SkillsChallenge Poznań 2022, które odbywało się podczas Targów Instalacje w dniach 25-27 kwietnia.
„Inicjatywa SkillsChallenge zachęca instalatorów oraz inżynierów w wieku 18-22 lata (uczniów szkół branżowych, studentów i młodych pracowników) do sprawdzenia swoich umiejętności zawodowych poprzez wykonanie krótkich zadań. Po ich wykonaniu każdy uczestnik otrzyma informacje od eksperta, w jaki sposób je wykonał. Najlepsi uczestnicy zostaną zaproszeni do udziału w eliminacjach do zawodów SkillsPoland w konkurencji: instalacje sanitarne i grzewcze. Zwycięzca zawodów weźmie udział w zawodach międzynarodowych EuroSkills 2023 w Polsce. To może być początek fajnej przygody” – mówi Piotr Strzałkowski, Leader of Professional Channel Activation, LIXIL EMENA.
Wydarzenie edukacyjne SkillsChallenge ma zachęcić młodych ludzi do podnoszenia jakości swoich umiejętności zawodowych w ścisłej współpracy z producentami, a także promować zawód profesjonalnego instalatora i inżyniera we współpracy ze szkołami branżowymi oraz uczelniami technicznymi.
Branża sanitarna zmaga się z problemem deficytu wykwalifikowanych instalatorów. Celem nawiązywanych przez markę GROHE współprac z placówkami edukacyjnymi jest nie tylko umożliwienie młodym ludziom rozwoju zawodowego, ale także stworzenie atrakcyjnej oferty szkoleniowej, która będzie konkurencyjna na tle innych kierunków nauki. W ramach programu „Kształcenie i szkolenie zawodowe dla Instalatorów firmy GROHE” (z ang. skrót „GIVE”) marka współpracuje z ponad 40 instytucjami oferującymi szkolenia dla instalatorów w całym regionie EMENA. Firma GROHE wspiera szkoły m.in. tworząc nowoczesne sale szkoleniowe oraz materiały do nauki, a także organizuje szkolenia prowadzone przez ekspertów marki. Po ukończeniu takiego szkolenia, studenci otrzymują pomoc w znalezieniu pracy lub w programie praktyk u jednego z partnerów GROHE.
WorldSkills buduje pewność siebie, wzmacnia społeczności i przyczynia się do rozwoju gospodarki. Poprzez konkursy i promocje inspiruje młodych ludzi do rozwijania pasji oraz osiągania sukcesów. Ponadto, pomaga rozwijać umiejętności, stosując globalne standardy szkoleniowe, systemy benchmarkingu oraz zwiększa zaangażowanie branży. Dzięki współpracom i badaniom wywiera wpływ na przemysł, administrację i edukatorów, jednocześnie budując globalną platformę umiejętności dla każdego.
GROHE dołącza do 23 innych Globalnych Partnerów WorldSkills oraz 85 krajów i regionów członkowskich zaangażowanych w pomaganie młodym ludziom zdobywaniu nowych kwalifikacji.
Czy nauka języka angielskiego może być prosta i przyjemna?
MBA – nie dla akademickości, tak dla biznesowego doświadczenia
Lęk i smutek - jak pomóc dziecku osiągnąć spokój?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Regionalne
Start-upy mogą się starać o wsparcie. Trwa nabór do programu rozwoju innowacyjnych pomysłów na biznes
Trwa nabór do „Platform startowych dla nowych pomysłów” finansowany z Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej 2021–2027. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości wybrała sześć partnerskich ośrodków innowacji, które będą oferować start-upom bezpłatne programy inkubacji. Platformy pomogą rozwinąć technologicznie produkt i zapewnić mu przewagę konkurencyjną, umożliwią dostęp do najlepszych menedżerów i rynkowych praktyków, ale też finansowanie innowacyjnych przedsięwzięć. Każdy z partnerów przyjmuje zgłoszenia ze wszystkich branż, ale także specjalizuje się w konkretnej dziedzinie. Jest więc oferta m.in. dla sektora motoryzacyjnego, rolno-spożywczego, metalowo-maszynowego czy sporttech.
Transport
Kolej pozostaje piętą achillesową polskich portów. Zarządy liczą na przyspieszenie inwestycji w tym obszarze
Nazywane polskim oknem na Skandynawię oraz będące ważnym węzłem logistycznym między południem i północą Europy Porty Szczecin–Świnoujście dynamicznie się rozwijają. W kwietniu 2024 roku wydano decyzję lokalizacyjną dotycząca terminalu kontenerowego w Świnoujściu, który ma szansę powstać do końca 2028 roku. Zdaniem ekspertów szczególnie ważnym elementem rozwoju portów, podobnie jak w przypadku innych portów w Polsce, jest transport kolejowy i w tym zakresie inwestycje są szczególnie potrzebne. – To nasza pięta achillesowa – przyznaje Rafał Zahorski, pełnomocnik zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście ds. rozwoju.
Polityka
Projekt UE zyskuje wymiar militarny. Wojna w Ukrainie na nowo rozbudziła dyskusję o wspólnej europejskiej armii
Wspólna europejska armia na razie nie istnieje, a w praktyce obronność to wyłączna odpowiedzialność państw członkowskich UE. Jednak wybuch wojny w Ukrainie, tuż za wschodnią granicą, na nowo rozbudził europejską dyskusję o potrzebie posiadania własnego potencjału militarnego. Jak niedawno wskazał wicepremier i minister obrony narodowej Władysław Kosiniak-Kamysz, Europa powinna mieć własne siły szybkiego reagowania i powołać komisarza ds. obronności, ponieważ stoi obecnie w obliczu największych wyzwań od czasu zakończenia II wojny światowej. – Musimy zdobyć własną siłę odstraszania i zwiększać wydatki na obronność – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.