Marka GROHE została nowym globalnym partnerem WorldSkills
Marka GROHE dołączyła do WorldSkills International – globalnego projektu edukacyjnego mającego na celu podnoszenie kwalifikacji zawodowych, wymiany dobrych praktyk oraz budowanie wizerunku szkolnictwa branżowego, jako jej globalny partner branżowy.
Firma GROHE po raz pierwszy wsparła konkurs umiejętności instalacji sanitarnych i grzewczych w ramach zawodów umiejętności w WorldSkills Kazań 2019. Teraz, jako globalny partner branżowy, rozszerzy swoje wsparcie na WorldSkills Shanghai 2022.
„Cieszymy się, że możemy zacieśnić naszą współpracę z WorldSkills. Umiejętności zawodowe mają kluczowe znaczenie dla branży sanitarnej. Razem możemy pokazać, jaki wpływ na nią mogą mieć wykwalifikowani specjaliści już dziś i jak mogą oni kształtować branżę w przyszłosci, stawiając na ekologiczne rozwiązania.” – mówi Jonas Brennwald, Lider, LIXIL EMENA.
„Firma GROHE przyłącza się do globalnej społeczności partnerów z obszaru przemysłu, edukacji i administracji rządowej, aby podnieść rangę młodych wykwalifikowanych specjalistów z branży sanitarnej na całym świecie. Wspiera tym samym rozwój umiejętności, statusu i perspektyw ekonomicznych młodych ludzi. Razem z naszymi globalnymi partnerami branżowymi chcemy umożliwić im lepsze perspektywy zawodowe dzięki zdobywanym kwalifikacjom.” – mówi David Hoey, Dyrektor generalny WorldSkills International.
„Jesteśmy bardzo zadowoleni, że po trzech latach od pierwszego kontaktu z WorldSkills możemy połączyć siły na arenie międzynarodowej i wspierać młodych ludzi naszym doświadczeniem oraz dogłębną wiedzą na temat branży sanitarnej” – podkreśla Timo Kurz, Lider programu GIVE i WorldSkills, LIXIL EMENA.
W Polsce marka została natomiast partnerem wydarzenia edukacyjnego SkillsChallenge Poznań 2022, które odbywało się podczas Targów Instalacje w dniach 25-27 kwietnia.
„Inicjatywa SkillsChallenge zachęca instalatorów oraz inżynierów w wieku 18-22 lata (uczniów szkół branżowych, studentów i młodych pracowników) do sprawdzenia swoich umiejętności zawodowych poprzez wykonanie krótkich zadań. Po ich wykonaniu każdy uczestnik otrzyma informacje od eksperta, w jaki sposób je wykonał. Najlepsi uczestnicy zostaną zaproszeni do udziału w eliminacjach do zawodów SkillsPoland w konkurencji: instalacje sanitarne i grzewcze. Zwycięzca zawodów weźmie udział w zawodach międzynarodowych EuroSkills 2023 w Polsce. To może być początek fajnej przygody” – mówi Piotr Strzałkowski, Leader of Professional Channel Activation, LIXIL EMENA.
Wydarzenie edukacyjne SkillsChallenge ma zachęcić młodych ludzi do podnoszenia jakości swoich umiejętności zawodowych w ścisłej współpracy z producentami, a także promować zawód profesjonalnego instalatora i inżyniera we współpracy ze szkołami branżowymi oraz uczelniami technicznymi.
Branża sanitarna zmaga się z problemem deficytu wykwalifikowanych instalatorów. Celem nawiązywanych przez markę GROHE współprac z placówkami edukacyjnymi jest nie tylko umożliwienie młodym ludziom rozwoju zawodowego, ale także stworzenie atrakcyjnej oferty szkoleniowej, która będzie konkurencyjna na tle innych kierunków nauki. W ramach programu „Kształcenie i szkolenie zawodowe dla Instalatorów firmy GROHE” (z ang. skrót „GIVE”) marka współpracuje z ponad 40 instytucjami oferującymi szkolenia dla instalatorów w całym regionie EMENA. Firma GROHE wspiera szkoły m.in. tworząc nowoczesne sale szkoleniowe oraz materiały do nauki, a także organizuje szkolenia prowadzone przez ekspertów marki. Po ukończeniu takiego szkolenia, studenci otrzymują pomoc w znalezieniu pracy lub w programie praktyk u jednego z partnerów GROHE.
WorldSkills buduje pewność siebie, wzmacnia społeczności i przyczynia się do rozwoju gospodarki. Poprzez konkursy i promocje inspiruje młodych ludzi do rozwijania pasji oraz osiągania sukcesów. Ponadto, pomaga rozwijać umiejętności, stosując globalne standardy szkoleniowe, systemy benchmarkingu oraz zwiększa zaangażowanie branży. Dzięki współpracom i badaniom wywiera wpływ na przemysł, administrację i edukatorów, jednocześnie budując globalną platformę umiejętności dla każdego.
GROHE dołącza do 23 innych Globalnych Partnerów WorldSkills oraz 85 krajów i regionów członkowskich zaangażowanych w pomaganie młodym ludziom zdobywaniu nowych kwalifikacji.
Nie zgadzasz się z wynikiem maturalnym z biologii lub chemii? Dawid Uczy pomoże Ci się odwołać!
Newline Lyra Pro w Szkole Podstawowej nr 5 w Białymstoku
UX – zawód przyszłości Motorola Solutions stawia na kompetencje 4.0
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.