Komunikaty PR

Na jakie kompetencje postawić w 2022 roku?

2022-01-24  |  10:00
Biuro prasowe
Kontakt

Katarzyna Bagińska
Publicon Sp. z.o.o.

Świdnicka
50-066 Wrocław
k.baginska|publicon.pl| |k.baginska|publicon.pl
693260235
www.publicon.pl

Choć większość postanowień na nowy rok dotyczy życia prywatnego, to coraz częściej słyszy się także o planowaniu rozwoju swojej kariery. Tym bardziej, że jak wskazuje raport Kompetencje przyszłości opracowany przez DELab UW, jedynie 26% respondentów uważa, że same studia wystarczą, by dobrze przygotować się do zawodu. Dlaczego coraz więcej osób traktuje rozwój zawodowy jako istotny cel w życiu? 

Edukacja i praca musi ulec redefinicji

Rynek pracy przechodzi dziś swoistą rewolucję. Żyjemy jak nigdy wcześniej – jesteśmy zdrowsi, coraz lepiej wykształceni, a doświadczenia pracy zdalnej pokazały, że odległość również nie jest problemem. Co ważniejsze – rośnie średnia długość życia, a wraz z nią wydłuża się okres wieku produkcyjnego. To zmiana, która wymusza niejako redefinicję pracy i edukacji. Częściej jesteśmy otwarci na zmianę branży i poszukiwanie nowych możliwości zawodowych. 

Stałe podnoszenie kompetencji to także odpowiedź na automatyzację i zagrożenie wyginięciem pewnych zawodów. Elastycznym i dobrze wykształconym będzie łatwiej przystosować się do nowych wymagań czy szybciej zareagować na zbliżającą się transformację. Wielu traktuje kształcenie jako inwestycję w siebie, co w dzisiejszym trendzie selfcare jest wyjątkowo cenne. To wysiłek, który ma skutkować lepszymi zarobkami i poprawą jakości życia.

Na jakie kompetencje postawić?

Jak wskazuje wspomniane badanie Kompetencje przyszłości, większość studentów źle ocenia to, jak studia przygotowują do pracy zawodowej: aż 76% z nich uważa, że nie uczą przywództwa w zespole, 71% – planowania i realizowania działań, a 69% – budowania zespołów i zarządzania kryzysowego. Studenci, którzy chcą zdobywać umiejętności praktyczne, zazwyczaj nabywają je dopiero w pracy. 

– Szacuje się dziś, że kompetencje, których jeszcze długo nie będzie mógł zastąpić żaden algorytm, to te miękkie, związane z empatią czy komunikacją. Doskonale sprawdzają się w zawodach związanych z HR, marketingiem, PR czy zarządzaniem. Równie ważne będą w nadchodzących latach umiejętności związane z analityką i prezentowaniem danych – komentuje  Anna Piskorz, Country Manager międzynarodowej szkoły biznesu Laba. Jak dodaje: – Bardzo cenione są także kompetencje praktyczne, których nie zdobędziemy na studiach. Warto uczyć się od ludzi, którzy od lat pracują w danej branży, bo tylko oni są w stanie podzielić się z nami rozmaitymi technikami i trikami, które sprawdzą się w pracy na co dzień. To właśnie dlatego kursy, które organizujemy, prowadzą zawsze praktycy. Takich umiejętności nie uczy żaden podręcznik.

Większość ludzi popełnia ten błąd w postanowieniach noworocznych

Największym problemem przy stawianiu sobie postanowień jest niekonsekwencja w ich realizacji. Nie wszyscy zdają sobie jednak sprawę z tego, jak wiele zależy od sposobu sformułowania celu. I – rzecz jasna – konkretnego planu na jego realizację.

– Cel powinien być konkretny, realny, osiągalny i określony w czasie. Zamiast mówić sobie „będę lepszym project managerem”, powiedzmy sobie: w dwa miesiące nauczę się planowania prac, sposobów na wizualizację postępów i ewaluacji. Nie poprzestawajmy jednak na samym określeniu zagadnień, tylko określmy, w jaki sposób to osiągniemy. Rozpiszmy cel na poszczególne składowe, sprawdźmy, czego potrzebujemy i krok po kroku go realizujmy. Postawmy na umiejętności praktyczne, aby zdobywać wiedzę od osób, które znają ten zawód od kuchni – tłumaczy Anna Piskorz.

Dobrym rozwiązaniem jest również wyznaczenie sobie choćby symbolicznej nagrody za osiągnięcie konkretnych pułapów – to motywuje do dalszych działań. 

– Warto też łączyć różnorodne techniki zdobywania wiedzy. Niech będą to książki, artykuły, grupy dyskusyjne i warsztaty. Widzimy, że uczestnicy kursów, które organizujemy, najlepiej uczą się przez praktyczne zdobywanie umiejętności i otrzymywanie feedbacku od prowadzących. Wiemy też, jak ważny w edukacji jest networking, dlatego tworzymy dla uczestników zamknięte grupy, w których mogą wymieniać się doświadczeniami i dyskutować o swojej branży, wspólnie rozwiązując różnorodne problemy. Każdy ma własny styl uczenia się, ale to właśnie połączenie różnych metod daje najlepsze rezultaty – podsumowuje Piskorz.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Publicon Sp. z.o.o.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja Nie zgadzasz się z wynikiem maturalnym z biologii lub chemii? Dawid Uczy pomoże Ci się odwołać! Biuro prasowe
2025-01-03 | 08:00

Nie zgadzasz się z wynikiem maturalnym z biologii lub chemii? Dawid Uczy pomoże Ci się odwołać!

Dawid Uczy to platforma nauczyciela biologii i chemii, który postanowił poszerzyć ofertę świadczonych usług. Od teraz pomaga także w przygotowaniu odwołania od
Edukacja Newline Lyra Pro w Szkole Podstawowej nr 5 w Białymstoku
2024-12-31 | 15:30

Newline Lyra Pro w Szkole Podstawowej nr 5 w Białymstoku

Szkoła Podstawowa Nr 5 im. Władysława Broniewskiego w Białymstoku jest placówką z tradycjami. Istnieje od ponad 100 lat i dba o to, żeby narzędzia i środki dydaktyczne, które
Edukacja UX – zawód przyszłości Motorola Solutions stawia na kompetencje 4.0
2024-12-28 | 01:00

UX – zawód przyszłości Motorola Solutions stawia na kompetencje 4.0

Po maszynie parowej, elektryczności i komputerach - rozwój biotechnologii, nanotechnologii i sztucznej inteligencji ma być punktem zwrotnym w historii ludzkości. Zmiany gospodarcze

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Przedsiębiorcy apelują o deregulację i stabilny system podatkowy. Obecne przepisy są szczególnie uciążliwe dla małych i średnich firm

Deregulacja pozostaje jednym z najważniejszych wyzwań dla polskiej gospodarki. Uproszczenie przepisów i zmniejszenie biurokracji to czynniki, które mogą się przyczynić do wzrostu konkurencyjności polskich przedsiębiorstw i poprawy warunków prowadzenia działalności gospodarczej – wynika z analiz Business Centre Club.  Na potrzebę deregulacji i stabilnego systemu podatkowego wskazywali przedsiębiorcy nagrodzeni w finale 32. edycji konkursu Lider Polskiego Biznesu, którego organizatorem jest Business Centre Club.

Konsument

W tym roku 70 proc. odpadów szklanych powinno trafić do recyklingu. Polska sporo poniżej tego poziomu

W Polsce co roku zbierane jest ok. 750 tys. t szkła, czyli nieco ponad połowa szklanych opakowań wprowadzonych na rynek. W dodatku 20 proc. zebranego surowca to zanieczyszczenia innymi materiałami, np. ceramiką czy porcelaną, które nie nadają się do recyklingu. Polska traci na tym ok. 400 tys. t szkła, które mogłoby zostać ponownie przetworzone i wykorzystane. Duża część tej straty to efekt nieodpowiedniej segregacji i niskiej świadomości konsumentów. Zgodnie z wymogami UE w tym roku odsetek zebranego szkła powinien sięgnąć 70 proc.

Firma

Coraz więcej firm decyduje się na automatyzację procesów. Zwroty z inwestycji są możliwe już w ciągu kilku miesięcy

Chociaż odsetek firm wdrażających automatyzację rośnie, to wciąż wiele przedsiębiorstw nie wie, czym ten proces jest i jakie się z nim wiążą korzyści. Tymczasem badania rynkowe wskazują, że przedsiębiorstwa inwestujące w obszar automatyzacji i sztucznej inteligencji są bardziej efektywne i osiągają lepsze wyniki, a zwrot z inwestycji możliwy jest już w ciągu pierwszych kilku miesięcy od wdrożenia. – Warunkiem jest jednak wybór właściwego procesu do zautomatyzowania i odpowiednie przygotowanie go do tej zmiany – podkreślają eksperci platformy FlowDog.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.