O każdy promil za daleko
Be Communications
ul. Kijowska 5
03-738 Warszawa
j.kowalczuk|becomms.pl| |j.kowalczuk|becomms.pl
+48 603 98 18 72
www.becomms.pl
O KAŻDY PROMIL ZA DALEKO, to polska edycja międzynarodowego programu edukacyjnego Wrong Side of the Road. Kampania szkoleniowa jest skierowana do kierowców, a jej celem jest zwrócenie uwagi, że jedna błędna decyzja, jak powrót samochodem do domu po spożyciu alkoholu, może nieodwracalnie wpłynąć na cale życie człowieka. Szkolenie online dostępne jest na stronie: https://drinkdriving-drinkiq.diageoplatform.com/ Projekt jest wspólnym, globalnym przedsięwzięciem firmy Diageo i Instytutu Organizacji Narodów Zjednoczonych do spraw Badań i Szkoleń UNITAR (ang. United Nations Institute for Training and Research).
Codziennie policja zatrzymuje w Polsce kilkuset kierowców prowadzących samochód po spożyciu alkoholu. Brak akceptacji społecznej dla jazdy po pijanemu jest coraz bardziej powszechny, ale sam problem nie znika, co ma wpływ na bezpieczeństwo nas wszystkich. Kampania O każdy promil za daleko proponuje nowatorskie podejście do edukacji o odpowiedzialnym piciu alkoholu i odpowiedzialnym prowadzeniu samochodu. Zamiast jedynie pouczać i karcić, zachęca do zapoznania się z prawdziwymi historiami zwykłych ludzi, którzy prowadzili po alkoholu i ponieśli tego konsekwencje. Kampania skłania każdego z nas do zastanowienia się: jak taka sytuacja mogłaby wpłynąć na Twoje życie?
Wszystkie historie, z którymi można się zapoznać na stronie kampanii, w tym polska historia Pana Jarka z Warszawy, są autentyczne i mają na celu przestrzec nas przed podejmowaniem podobnych decyzji. Każda historia ma formę interaktywnej rozmowy, z możliwością zadawania pytań jej bohaterowi i pozwala dzielić z nim doświadczenie, które położyło się cieniem na jego życiu.
Autorzy kampanii postawili sobie precyzyjnie sformułowane cele: zmniejszyć liczbę osób, którym wydaje się, że jazda po alkoholu jest społecznie akceptowalna i którym zdarza się podejmować próby prowadzenia samochodu po jego spożyciu. Chodzi przy tym o uruchomienie wyobraźni odbiorców, aby byli bardziej świadomi nie tylko wpływu alkoholu na organizm kierowcy, szybkość reakcji i ocenę ryzyka. Ważne, aby zdali sobie także sprawę z konsekwencji, jakie taka decyzja może mieć dla nich samych, ale także dla innych osób, w tym ich bliskich.
Szkolenie O KAŻDY PROMIL ZA DALEKO jest częścią globalnego planu działań Diageo na rzecz zrównoważonego rozwoju Society 2030 (Strategia społeczna 2030). Firma zamierza w ciągu obecnej dekady dotrzeć i przeszkolić 5 milionów ludzi na całym świecie.
Zapraszamy do udziału w szkoleniu online O KAŻDY PROMIL ZA DALEKO, które można znaleźć pod linkiem: https://drinkdriving-drinkiq.diageoplatform.com/
Nie zgadzasz się z wynikiem maturalnym z biologii lub chemii? Dawid Uczy pomoże Ci się odwołać!
Newline Lyra Pro w Szkole Podstawowej nr 5 w Białymstoku
UX – zawód przyszłości Motorola Solutions stawia na kompetencje 4.0
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.