Komunikaty PR

P&G i Fundacja Nasza Ziemia od ponad 20 lat razem.

2022-11-24  |  17:00
Biuro prasowe
Kontakt

Razem można naprawdę wiele. Tym podejściem inspirują się wzajemnie Procter & Gamble  i Fundacją Nasza Ziemia, które od ponad 20 lat łączą siły dla dobra planety. Dziesiątki projektów ekologicznych, tony śmieci zebranych podczas Akcji Sprzątania Świata oraz ponad 2 000 szkół zaangażowanych we wspólne inicjatywy. To tylko wybrane przykłady działań, które udało im się zrealizować w ciągu ostatnich dwóch dekad. Właśnie partnerzy ogłaszają kolejną edycję największego wspólnego projektu - „Czysta Ziemia”. To kompleksowy program edukacji ekologicznej dla szkół podstawowych, dzięki któremu uczniowie z całej Polski uczą się najważniejszych zasad odpowiedzialnego korzystania z wody i energii oraz segregacji odpadów. 

Od lokalnego sprzątania do ogólnopolskiej edukacji ekologicznej

Procter & Gamble ponad dwie dekady temu rozpoczął współpracę z Fundacją Nasza Ziemia, by wspólnie chronić środowisko naturalne. Chociaż w tamtym okresie o ekologii mówiło się jeszcze niewiele, to obie organizacje od początku miały wspólną wizję – chciały podejmować konkretne działania na poziomie lokalnym na rzecz naszej planety.

Firma P&G we współpracy z Fundacją wielokrotnie uczestniczyła w corocznych Akcjach Sprzątania Świata, które na dobre wpisały się w kalendarz najważniejszych wydarzeń dla planety. Angażowali się w nią pracownicy firmy, zapraszając do tego działania także społeczność lokalną. W ramach inicjatyw na rzecz lokalnego środowiska, sprzątnięto okolice szkół podstawowych w Łodzi, Aleksandrowie Łódzkim oraz na warszawskim Targówku, czyli w miejscach, gdzie znajdują się fabryki P&G. Na przestrzeni dwóch dekad, w takich projektach wzięło udział setki wolontariuszy. Uczestnicy akcji zebrali tony odpadów pozostawionych w lasach, nad brzegiem Wisły czy też na polskich plażach. W ramach ostatniej współpracy oczyszczona została plaża nieopodal Międzyzdrojów, a także Woliński Park Narodowy. Lokalizację dla niej wybrali konsumenci, którzy wzięli udział w głosowaniu, podczas wakacyjnej kampanii pt. „Wody, Lasy, Góry – działaj z nami dla natury”, zorganizowanej przez P&G i jej partnerów handlowych.

Procter & Gamble jest firmą, z którą współpracujemy najdłużej ze wszystkich naszych partnerów. Cieszy nas, że wspólnie, mamy możliwość wracać do miejsc gdzie już sprzątaliśmy, bo dzięki temu wiemy, że promocja idei nieśmiecenia ma sens i działa co widać po wynikach. Śmieci w tych pięknych miejscach zwykle jest mniej. Widzimy też, że w nasze kolejne akcje angażuje się coraz więcej osób i to w każdym wieku – od uczniów czy harcerzy po seniorów z uniwersytetów trzeciego wieku. Zasiane przez Fundację Nasza Ziemia oraz Procter & Gamble ziarno edukacji ekologicznej daje plon w postaci konkretnych, pozytywnych efektów. To dla nas ogromna motywacją do dalszej pracy i podejmowania wspólnych wysiłków” - mówi Beata Butwicka, Prezes Zarządu Fundacji Nasza Ziemia.

Akcje sprzątania pozwalają „tu i teraz” wywierać pozytywny wpływ na stan środowiska. Jednak, żeby zmiany były długofalowe należy nie tylko przeciwdziałać, ale także zapobiegać zmianom klimatycznym. Nie wystarczy ludziom powiedzieć, o istniejącym problemie, należy też wyjaśnić, co trzeba z tym zrobić. W tym celu niezbędna jest edukacja ekologiczna.

Jak zachęcić najmłodszych obywateli do dbania o środowisko?

Mając na uwadze tę kwestię, Procter & Gamble wspólnie z Fundacją Nasza Ziemia od czterech lat realizuje program edukacyjny „Czysta  Ziemia”, skierowany do uczniów szkół podstawowych. Właśnie ruszyła jego kolejna edycja! Głównym celem programu jest wsparcie edukacji uczniów w zakresie odpowiedzialnej konsumpcji i zachęcenie ich do dbania o środowisko. Dzieci podczas zajęć „Czysta Ziemia” dowiedzą się między innymi, że korzystając z kubka podczas mycia zębów, a nie z bieżącej wody, mogą zaoszczędzić jej nawet 10 litrów. Z kolei wypinając ładowarkę z gniazda, kiedy naładują jakieś urządzenia, ograniczą zużycie energii. Uczniowie uczą się tego w sposób kreatywny i angażujący - korzystają z animacji, nowoczesnych kart pracy, projektów grupowych czy domowych eksperymentów. Wszystkie materiały dostępne są do pobrania dla nauczycieli i rodziców za darmo na stronie – https://www.naszaziemia.pl/czystaziemia/. W ciągu minionych lat z materiałów skorzystało już ponad 30 000 uczniów w niemal 2 000 szkołach w całej Polsce. W obecnym roku szkolnym pomogą one zaangażować w działania na rzecz planety kolejne tysięcy dzieci. To nie wszystko, „Czysta Ziemia” to także konkursy grantowe, dzięki którym uczniowie mogą przekuć wiedzę w praktykę i wygrać finansowanie swojego projektu na rzecz klimatu.

Zacznijmy od siebie. W walce o czystą planetę każdy ma swoją rolę do odegrania

Program edukacyjny „Czysta Ziemia”, jest częścią wszechstronnych działań, które P&G podejmuje w zakresie zrównoważonego rozwoju. W tym zakresie firma kieruje się swoją strategią Ambicja 2030, koncentrując się między innymi na redukcji wykorzystania plastiku, a także ograniczaniu zużycia energii i wody. P&G, której marki można znaleźć w większości polskich domów, zachęca konsumentów, by przyłączyli się do działań na rzecz poprawy sytuacji naszej planety i wspiera ich w odpowiedzialnej konsumpcji. Wprowadza do swojej oferty produkty, które ułatwiają stosowanie zrównoważonych praktyk w domach. Dzięki markom, takim jak Ariel, Fairy, Pampers, Head & Shoulders czy Gillette, konsumenci mogą dokonywać bardziej ekologicznych wybór. Przykładem jest chociażby nowa formuła tabletek do zmywarek marki Fairy. Dzięki niej możliwe jest mycie naczyń w krótkim cyklu, a przez to zmniejszenia zużycia energii, a także oszczędność niemal 5 litrów wody.

Procter & Gamble chce być motorem pozytywnych zmian na świecie, dlatego od wielu lat podejmujemy działania, które mają na celu spowolnienie zmian klimatycznych. Pokazujemy konsumentom jak korzystając z naszych produktów żyć w sposób bardziej zrównoważony oraz kształtujemy wśród najmłodszych poczucie odpowiedzialności za stan Ziemi. Wierzymy, że dbanie o naszą planetę, to praca zespołowa, w którą powinny angażować się wszyscy - firmy, organizacje pozarządowe i lokalne społeczności. W tym procesie każdy z nas ma swoją ogromną rolę do odegrania” – mówi Justyna Rymkiewicz, Dyrektor ds. Komunikacji Korporacyjnej, Procter & Gamble w Centralnej Europie.

Kluczem do tego, aby mieć realny wpływ na środowisko jest dzielenie się wiedzą i zaangażowanie nas wszystkich. Długoletnia współpraca pomiędzy Procter & Gamble i Fundacją Nasza Ziemia jest przykładem tego, jak wspólny cel i długotrwała współpraca przynoszą widoczne efekty w walce o lepsze jutro.

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: .
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja Fundusz Amazon: Milion złotych na wsparcie edukacji Polaków Biuro prasowe
2025-04-14 | 06:00

Fundusz Amazon: Milion złotych na wsparcie edukacji Polaków

Według danych World Economic Forum [1] do 2030 roku aż 39 proc. obecnych kompetencji zawodowych będzie wymagało aktualizacji lub stanie się zbędne. Przyszłość rynku pracy
Edukacja Nie zgadzasz się z wynikiem maturalnym z biologii lub chemii? Dawid Uczy pomoże Ci się odwołać!
2025-01-03 | 08:00

Nie zgadzasz się z wynikiem maturalnym z biologii lub chemii? Dawid Uczy pomoże Ci się odwołać!

Dawid Uczy to platforma nauczyciela biologii i chemii, który postanowił poszerzyć ofertę świadczonych usług. Od teraz pomaga także w przygotowaniu odwołania od
Edukacja Newline Lyra Pro w Szkole Podstawowej nr 5 w Białymstoku
2024-12-31 | 15:30

Newline Lyra Pro w Szkole Podstawowej nr 5 w Białymstoku

Szkoła Podstawowa Nr 5 im. Władysława Broniewskiego w Białymstoku jest placówką z tradycjami. Istnieje od ponad 100 lat i dba o to, żeby narzędzia i środki dydaktyczne, które

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.