Komunikaty PR

P&G i Fundacja Nasza Ziemia od ponad 20 lat razem.

2022-11-24  |  17:00
Biuro prasowe
Kontakt

Razem można naprawdę wiele. Tym podejściem inspirują się wzajemnie Procter & Gamble  i Fundacją Nasza Ziemia, które od ponad 20 lat łączą siły dla dobra planety. Dziesiątki projektów ekologicznych, tony śmieci zebranych podczas Akcji Sprzątania Świata oraz ponad 2 000 szkół zaangażowanych we wspólne inicjatywy. To tylko wybrane przykłady działań, które udało im się zrealizować w ciągu ostatnich dwóch dekad. Właśnie partnerzy ogłaszają kolejną edycję największego wspólnego projektu - „Czysta Ziemia”. To kompleksowy program edukacji ekologicznej dla szkół podstawowych, dzięki któremu uczniowie z całej Polski uczą się najważniejszych zasad odpowiedzialnego korzystania z wody i energii oraz segregacji odpadów. 

Od lokalnego sprzątania do ogólnopolskiej edukacji ekologicznej

Procter & Gamble ponad dwie dekady temu rozpoczął współpracę z Fundacją Nasza Ziemia, by wspólnie chronić środowisko naturalne. Chociaż w tamtym okresie o ekologii mówiło się jeszcze niewiele, to obie organizacje od początku miały wspólną wizję – chciały podejmować konkretne działania na poziomie lokalnym na rzecz naszej planety.

Firma P&G we współpracy z Fundacją wielokrotnie uczestniczyła w corocznych Akcjach Sprzątania Świata, które na dobre wpisały się w kalendarz najważniejszych wydarzeń dla planety. Angażowali się w nią pracownicy firmy, zapraszając do tego działania także społeczność lokalną. W ramach inicjatyw na rzecz lokalnego środowiska, sprzątnięto okolice szkół podstawowych w Łodzi, Aleksandrowie Łódzkim oraz na warszawskim Targówku, czyli w miejscach, gdzie znajdują się fabryki P&G. Na przestrzeni dwóch dekad, w takich projektach wzięło udział setki wolontariuszy. Uczestnicy akcji zebrali tony odpadów pozostawionych w lasach, nad brzegiem Wisły czy też na polskich plażach. W ramach ostatniej współpracy oczyszczona została plaża nieopodal Międzyzdrojów, a także Woliński Park Narodowy. Lokalizację dla niej wybrali konsumenci, którzy wzięli udział w głosowaniu, podczas wakacyjnej kampanii pt. „Wody, Lasy, Góry – działaj z nami dla natury”, zorganizowanej przez P&G i jej partnerów handlowych.

Procter & Gamble jest firmą, z którą współpracujemy najdłużej ze wszystkich naszych partnerów. Cieszy nas, że wspólnie, mamy możliwość wracać do miejsc gdzie już sprzątaliśmy, bo dzięki temu wiemy, że promocja idei nieśmiecenia ma sens i działa co widać po wynikach. Śmieci w tych pięknych miejscach zwykle jest mniej. Widzimy też, że w nasze kolejne akcje angażuje się coraz więcej osób i to w każdym wieku – od uczniów czy harcerzy po seniorów z uniwersytetów trzeciego wieku. Zasiane przez Fundację Nasza Ziemia oraz Procter & Gamble ziarno edukacji ekologicznej daje plon w postaci konkretnych, pozytywnych efektów. To dla nas ogromna motywacją do dalszej pracy i podejmowania wspólnych wysiłków” - mówi Beata Butwicka, Prezes Zarządu Fundacji Nasza Ziemia.

Akcje sprzątania pozwalają „tu i teraz” wywierać pozytywny wpływ na stan środowiska. Jednak, żeby zmiany były długofalowe należy nie tylko przeciwdziałać, ale także zapobiegać zmianom klimatycznym. Nie wystarczy ludziom powiedzieć, o istniejącym problemie, należy też wyjaśnić, co trzeba z tym zrobić. W tym celu niezbędna jest edukacja ekologiczna.

Jak zachęcić najmłodszych obywateli do dbania o środowisko?

Mając na uwadze tę kwestię, Procter & Gamble wspólnie z Fundacją Nasza Ziemia od czterech lat realizuje program edukacyjny „Czysta  Ziemia”, skierowany do uczniów szkół podstawowych. Właśnie ruszyła jego kolejna edycja! Głównym celem programu jest wsparcie edukacji uczniów w zakresie odpowiedzialnej konsumpcji i zachęcenie ich do dbania o środowisko. Dzieci podczas zajęć „Czysta Ziemia” dowiedzą się między innymi, że korzystając z kubka podczas mycia zębów, a nie z bieżącej wody, mogą zaoszczędzić jej nawet 10 litrów. Z kolei wypinając ładowarkę z gniazda, kiedy naładują jakieś urządzenia, ograniczą zużycie energii. Uczniowie uczą się tego w sposób kreatywny i angażujący - korzystają z animacji, nowoczesnych kart pracy, projektów grupowych czy domowych eksperymentów. Wszystkie materiały dostępne są do pobrania dla nauczycieli i rodziców za darmo na stronie – https://www.naszaziemia.pl/czystaziemia/. W ciągu minionych lat z materiałów skorzystało już ponad 30 000 uczniów w niemal 2 000 szkołach w całej Polsce. W obecnym roku szkolnym pomogą one zaangażować w działania na rzecz planety kolejne tysięcy dzieci. To nie wszystko, „Czysta Ziemia” to także konkursy grantowe, dzięki którym uczniowie mogą przekuć wiedzę w praktykę i wygrać finansowanie swojego projektu na rzecz klimatu.

Zacznijmy od siebie. W walce o czystą planetę każdy ma swoją rolę do odegrania

Program edukacyjny „Czysta Ziemia”, jest częścią wszechstronnych działań, które P&G podejmuje w zakresie zrównoważonego rozwoju. W tym zakresie firma kieruje się swoją strategią Ambicja 2030, koncentrując się między innymi na redukcji wykorzystania plastiku, a także ograniczaniu zużycia energii i wody. P&G, której marki można znaleźć w większości polskich domów, zachęca konsumentów, by przyłączyli się do działań na rzecz poprawy sytuacji naszej planety i wspiera ich w odpowiedzialnej konsumpcji. Wprowadza do swojej oferty produkty, które ułatwiają stosowanie zrównoważonych praktyk w domach. Dzięki markom, takim jak Ariel, Fairy, Pampers, Head & Shoulders czy Gillette, konsumenci mogą dokonywać bardziej ekologicznych wybór. Przykładem jest chociażby nowa formuła tabletek do zmywarek marki Fairy. Dzięki niej możliwe jest mycie naczyń w krótkim cyklu, a przez to zmniejszenia zużycia energii, a także oszczędność niemal 5 litrów wody.

Procter & Gamble chce być motorem pozytywnych zmian na świecie, dlatego od wielu lat podejmujemy działania, które mają na celu spowolnienie zmian klimatycznych. Pokazujemy konsumentom jak korzystając z naszych produktów żyć w sposób bardziej zrównoważony oraz kształtujemy wśród najmłodszych poczucie odpowiedzialności za stan Ziemi. Wierzymy, że dbanie o naszą planetę, to praca zespołowa, w którą powinny angażować się wszyscy - firmy, organizacje pozarządowe i lokalne społeczności. W tym procesie każdy z nas ma swoją ogromną rolę do odegrania” – mówi Justyna Rymkiewicz, Dyrektor ds. Komunikacji Korporacyjnej, Procter & Gamble w Centralnej Europie.

Kluczem do tego, aby mieć realny wpływ na środowisko jest dzielenie się wiedzą i zaangażowanie nas wszystkich. Długoletnia współpraca pomiędzy Procter & Gamble i Fundacją Nasza Ziemia jest przykładem tego, jak wspólny cel i długotrwała współpraca przynoszą widoczne efekty w walce o lepsze jutro.

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja Już prawie 600 szkół bierze udział w programie „Finansoaktywni” Biuro prasowe
2024-04-25 | 15:30

Już prawie 600 szkół bierze udział w programie „Finansoaktywni”

Ministerstwo Finansów po raz kolejny edukuje młodzież na temat finansów i podatków. Tegoroczna edycja programu „Finansoaktywni: Podatki płacimy, korzyści
Edukacja Zrozumienie i wsparcie - jak pomóc dzieciom przebrnąć przez czas egzaminów?
2024-04-24 | 13:47

Zrozumienie i wsparcie - jak pomóc dzieciom przebrnąć przez czas egzaminów?

W procesie kształcenia dziecka, rola rodzica jest kluczowa, nawet kiedy staje się ono coraz bardziej niezależne. Ważne jest zapewnienie wsparcia przy wyborze szkoły oraz prowadzenie go w taki
Edukacja Jak skutecznie nauczyć się języka obcego?
2024-04-16 | 17:00

Jak skutecznie nauczyć się języka obcego?

Wielkimi krokami zbliżają się matura oraz sesja, podczas której uczniowie i studenci mierzą się ze zdaniem egzaminów m.in. z języka obcego. Panikujesz, że nie zdasz?

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Zmiany klimatu uderzają w portfele konsumentów. Podniosą ceny żywności nawet o 3 pkt proc. rocznie

Coraz wyższe średnie temperatury obserwowane na świecie przekładają się na wzrost cen żywności. Problem dotyczy zarówno krajów rozwiniętych, jak i rozwijających się. Naukowcy z Poczdamskiego Instytutu Badań nad Wpływem Klimatu obliczyli, że do 2035 roku zdarzenia klimatyczne podniosą ceny żywności o 0,9–3,2 pkt proc. rocznie, a ogólny poziom inflacji o 0,3–1,1 pkt proc. Naukowcy przeanalizowali dane dotyczące zmian cen artykułów żywnościowych ze 120 krajów świata w ciągu ostatnich 30 lat.

Transport

Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych

Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.

Konsument

Niska wiedza ekonomiczna Polaków może wpłynąć na większe zainteresowanie usługami doradców finansowych. Wciąż rzadko korzystamy z ich pomocy

Ponad 70 proc. Polaków ma niską lub przeciętną wiedzę finansową – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2024”. To przekłada się na niewielkie uczestnictwo w rynku kapitałowym i niską skłonność do inwestowania i oszczędzania. Dlatego eksperci upatrują istotnej roli doradców finansowych w zmianie tej tendencji. Większość gospodarstw domowych nie korzysta jednak z tego typu usług. Branża od lat samoreguluje kwestię kompetencji i certyfikatów dla doradców, ale liczy na utworzenie publicznego rejestru, w którym klienci mieliby dostęp do takich informacji, w ten sposób zyskując większe zaufanie do przedstawicieli tego zawodu.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.