P&G i Fundacja Nasza Ziemia od ponad 20 lat razem.
Razem można naprawdę wiele. Tym podejściem inspirują się wzajemnie Procter & Gamble i Fundacją Nasza Ziemia, które od ponad 20 lat łączą siły dla dobra planety. Dziesiątki projektów ekologicznych, tony śmieci zebranych podczas Akcji Sprzątania Świata oraz ponad 2 000 szkół zaangażowanych we wspólne inicjatywy. To tylko wybrane przykłady działań, które udało im się zrealizować w ciągu ostatnich dwóch dekad. Właśnie partnerzy ogłaszają kolejną edycję największego wspólnego projektu - „Czysta Ziemia”. To kompleksowy program edukacji ekologicznej dla szkół podstawowych, dzięki któremu uczniowie z całej Polski uczą się najważniejszych zasad odpowiedzialnego korzystania z wody i energii oraz segregacji odpadów.
Od lokalnego sprzątania do ogólnopolskiej edukacji ekologicznej
Procter & Gamble ponad dwie dekady temu rozpoczął współpracę z Fundacją Nasza Ziemia, by wspólnie chronić środowisko naturalne. Chociaż w tamtym okresie o ekologii mówiło się jeszcze niewiele, to obie organizacje od początku miały wspólną wizję – chciały podejmować konkretne działania na poziomie lokalnym na rzecz naszej planety.
Firma P&G we współpracy z Fundacją wielokrotnie uczestniczyła w corocznych Akcjach Sprzątania Świata, które na dobre wpisały się w kalendarz najważniejszych wydarzeń dla planety. Angażowali się w nią pracownicy firmy, zapraszając do tego działania także społeczność lokalną. W ramach inicjatyw na rzecz lokalnego środowiska, sprzątnięto okolice szkół podstawowych w Łodzi, Aleksandrowie Łódzkim oraz na warszawskim Targówku, czyli w miejscach, gdzie znajdują się fabryki P&G. Na przestrzeni dwóch dekad, w takich projektach wzięło udział setki wolontariuszy. Uczestnicy akcji zebrali tony odpadów pozostawionych w lasach, nad brzegiem Wisły czy też na polskich plażach. W ramach ostatniej współpracy oczyszczona została plaża nieopodal Międzyzdrojów, a także Woliński Park Narodowy. Lokalizację dla niej wybrali konsumenci, którzy wzięli udział w głosowaniu, podczas wakacyjnej kampanii pt. „Wody, Lasy, Góry – działaj z nami dla natury”, zorganizowanej przez P&G i jej partnerów handlowych.
„Procter & Gamble jest firmą, z którą współpracujemy najdłużej ze wszystkich naszych partnerów. Cieszy nas, że wspólnie, mamy możliwość wracać do miejsc gdzie już sprzątaliśmy, bo dzięki temu wiemy, że promocja idei nieśmiecenia ma sens i działa co widać po wynikach. Śmieci w tych pięknych miejscach zwykle jest mniej. Widzimy też, że w nasze kolejne akcje angażuje się coraz więcej osób i to w każdym wieku – od uczniów czy harcerzy po seniorów z uniwersytetów trzeciego wieku. Zasiane przez Fundację Nasza Ziemia oraz Procter & Gamble ziarno edukacji ekologicznej daje plon w postaci konkretnych, pozytywnych efektów. To dla nas ogromna motywacją do dalszej pracy i podejmowania wspólnych wysiłków” - mówi Beata Butwicka, Prezes Zarządu Fundacji Nasza Ziemia.
Akcje sprzątania pozwalają „tu i teraz” wywierać pozytywny wpływ na stan środowiska. Jednak, żeby zmiany były długofalowe należy nie tylko przeciwdziałać, ale także zapobiegać zmianom klimatycznym. Nie wystarczy ludziom powiedzieć, o istniejącym problemie, należy też wyjaśnić, co trzeba z tym zrobić. W tym celu niezbędna jest edukacja ekologiczna.
Jak zachęcić najmłodszych obywateli do dbania o środowisko?
Mając na uwadze tę kwestię, Procter & Gamble wspólnie z Fundacją Nasza Ziemia od czterech lat realizuje program edukacyjny „Czysta Ziemia”, skierowany do uczniów szkół podstawowych. Właśnie ruszyła jego kolejna edycja! Głównym celem programu jest wsparcie edukacji uczniów w zakresie odpowiedzialnej konsumpcji i zachęcenie ich do dbania o środowisko. Dzieci podczas zajęć „Czysta Ziemia” dowiedzą się między innymi, że korzystając z kubka podczas mycia zębów, a nie z bieżącej wody, mogą zaoszczędzić jej nawet 10 litrów. Z kolei wypinając ładowarkę z gniazda, kiedy naładują jakieś urządzenia, ograniczą zużycie energii. Uczniowie uczą się tego w sposób kreatywny i angażujący - korzystają z animacji, nowoczesnych kart pracy, projektów grupowych czy domowych eksperymentów. Wszystkie materiały dostępne są do pobrania dla nauczycieli i rodziców za darmo na stronie – https://www.naszaziemia.pl/czystaziemia/. W ciągu minionych lat z materiałów skorzystało już ponad 30 000 uczniów w niemal 2 000 szkołach w całej Polsce. W obecnym roku szkolnym pomogą one zaangażować w działania na rzecz planety kolejne tysięcy dzieci. To nie wszystko, „Czysta Ziemia” to także konkursy grantowe, dzięki którym uczniowie mogą przekuć wiedzę w praktykę i wygrać finansowanie swojego projektu na rzecz klimatu.
Zacznijmy od siebie. W walce o czystą planetę każdy ma swoją rolę do odegrania
Program edukacyjny „Czysta Ziemia”, jest częścią wszechstronnych działań, które P&G podejmuje w zakresie zrównoważonego rozwoju. W tym zakresie firma kieruje się swoją strategią Ambicja 2030, koncentrując się między innymi na redukcji wykorzystania plastiku, a także ograniczaniu zużycia energii i wody. P&G, której marki można znaleźć w większości polskich domów, zachęca konsumentów, by przyłączyli się do działań na rzecz poprawy sytuacji naszej planety i wspiera ich w odpowiedzialnej konsumpcji. Wprowadza do swojej oferty produkty, które ułatwiają stosowanie zrównoważonych praktyk w domach. Dzięki markom, takim jak Ariel, Fairy, Pampers, Head & Shoulders czy Gillette, konsumenci mogą dokonywać bardziej ekologicznych wybór. Przykładem jest chociażby nowa formuła tabletek do zmywarek marki Fairy. Dzięki niej możliwe jest mycie naczyń w krótkim cyklu, a przez to zmniejszenia zużycia energii, a także oszczędność niemal 5 litrów wody.
„Procter & Gamble chce być motorem pozytywnych zmian na świecie, dlatego od wielu lat podejmujemy działania, które mają na celu spowolnienie zmian klimatycznych. Pokazujemy konsumentom jak korzystając z naszych produktów żyć w sposób bardziej zrównoważony oraz kształtujemy wśród najmłodszych poczucie odpowiedzialności za stan Ziemi. Wierzymy, że dbanie o naszą planetę, to praca zespołowa, w którą powinny angażować się wszyscy - firmy, organizacje pozarządowe i lokalne społeczności. W tym procesie każdy z nas ma swoją ogromną rolę do odegrania” – mówi Justyna Rymkiewicz, Dyrektor ds. Komunikacji Korporacyjnej, Procter & Gamble w Centralnej Europie.
Kluczem do tego, aby mieć realny wpływ na środowisko jest dzielenie się wiedzą i zaangażowanie nas wszystkich. Długoletnia współpraca pomiędzy Procter & Gamble i Fundacją Nasza Ziemia jest przykładem tego, jak wspólny cel i długotrwała współpraca przynoszą widoczne efekty w walce o lepsze jutro.
Wyróżnienie w międzynarodowym rankingu Eduniversal dla Wydziału Zarządzania UW
Uczelnia Łazarskiego ogłasza zmiany w Zarządzie
Dyrektorzy polskich szkół na Litwie odwiedzili białostockie liceum
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm
Wysokie koszty zatrudnienia to w tej chwili jedno z poważniejszych wyzwań utrudniających działalność i hamujących rozwój polskich przedsiębiorstw. – Skuteczną odpowiedzią może być ulga badawczo-rozwojowa – wskazuje Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska. Ten instrument umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych, czyli m.in. wynagrodzeń, od podstawy opodatkowania. Ulgę B-+R zna 90 proc. rodzimych przedsiębiorstw, ale korzysta z niej mniej niż 1/4 uprawnionych. Firma, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, przedstawiła rządowi szereg rekomendacji działań, które mogłyby te statystyki poprawić.
Farmacja
Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów
Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.
Ochrona środowiska
Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania
Udział Europy w światowej gospodarce się kurczy. Podczas gdy jeszcze w 2010 roku gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, tak dekadę później, w 2020 roku Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. – Niedługo jedynym, co Europa będzie mogła zaoferować światu, będą konsumenci – mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik. Jak wskazuje, przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.