Ponad milion złotych od polskiego biznesu na edukację podopiecznych Omenaa Found
Ponad milion złotych od polskiego biznesu na edukację podopiecznych Omenaa Foundation
Blisko 700 przedsiębiorców z całej Polski wzięło udział w Charytatywnej Konferencji Biznes 2.0., która odbyła się w minioną sobotę we Wrocławiu. Uczestnicy nie tylko wysłuchali inspirujących wystąpień wybitnych osobowości polskiego biznesu, ale także okazali wielkie serca. Cały dochód z konferencji trafi na działania pomocowe Omenaa Foundation. Sprzedaż biletów w połączeniu z licytacją dały imponujący wynik ponad miliona złotych!
W trakcie konferencji odbyła się aukcja charytatywna, na której padły wysokie kwoty. Aż 250 000 zł za lunch z Rafałem Brzoską połączony z biznesowym coachingiem zapłacili bracia przedsiębiorcy z Katowic. 80 000 zł zapłacono za spotkanie z Omeną Mensah w TVN, gdzie opowie o pracy w telewizji, a 60 000 zł za dwudniowy trening rajdowy na quadach z Rafałem Sonikiem. W połączeniu z dochodem ze sprzedaży biletów, Maciej Wieczorek - prowadzący programy na YouTubie “Expert w Bentley’u” oraz “Biznes 2.0” - organizator wydarzenia, przekaże podopiecznym Omenaa Foundation ponad milion złotych.
Rafał Brzoska, którego oferta została najwyżej wylicytowana, po konferencji powiedział –Kluczem jest zaufanie, bo każdy kto wspiera jakąkolwiek inicjatywę chce mieć przekonanie, że robi to dobrze i ten któremu powierza środki, mądrze je wyda. To wydarzenie pokazało, że polscy przedsiębiorcy są coraz bardziej świadomi, chcą się angażować w filantropię oraz mieć z tego olbrzymią satysfakcję. Pokazała to radość ludzi, którzy wygrali licytację. To było absolutnie bezcenne.
Prelegentami Charytatywnej Konferencji Biznes 2.0. byli wybitni ludzie sukcesu oraz inspirujący eksperci w swoich dziedzinach. Kacper Bisanz - przedsiębiorca i pomysłodawca „Expert w Bentley'u”, opowiadał o swoich doświadczeniach zawodowych i ważnej roli zgranego i twórczego zespołu. Rafał Sonik, biznesman i sportowiec w jednym, przekonywał jak wielką siłę ma motywacja. O pomaganiu i walce o prawa mniejszości społecznych mówili Tomasz Chołast założyciel serwisu zrzutka.pl i Stowarzyszenia Startup Founders oraz Sebastian 'Odlotowy Niewidomy' twórca Fundacji Ponad Słowami.
Swoje wystąpienia mieli także Sławomir Mentzen najpopularniejszy doradca podatkowy w Polsce; Daniel Siwiec, ekspert od inwestycji na rynku nieruchomości oraz Maciej Wieczorek, przedsiębiorca i twórca „Expert w Bentley'u”. Speech na temat skalowania biznesu i związanych z tym błędów wygłosił także Rafał Brzoska twórca i Prezes InPostu, inwestor i mecenas startupów oraz założyciel Rafał Brzoska Foundation.
Uczestnicy wydarzenia nie tylko rozwijali swoje kompetencje biznesowe, ale także dowiedzieli się jak mądrze i odpowiedzialnie angażować się w działania charytatywne. Głównym punktem Konferencji Biznes 2.0. była wspólna prelekcja power couple polskiego biznesu i filantropii, Omeny Mensah i Rafała Brzoski. Opowiedzieli o swoich głośnych akcjach charytatywnych jak Konwoje Polskich Serc, które pojechały z artykułami pierwszej potrzeby na wschód Ukrainy, ośrodku edukacji i wsparcie dla uchodźczyń z Ukrainy i ich dzieci - RiO EDU Centrum czy szkolę dla dzieci ulicy w Ghanie. W każdy projekt spod szyldu Fundacji, Omenaa Mensah angażuje partnerów zarówno biznesowych, jak i edukacyjnych czy związanych z kulturą. Tym samym udowadniając, że obecnie to biznes potrzebuje filantropii.
Organizatorem wydarzenia był Maciej Wieczorek, (twórca popularnych formatów na YouTubie: Biznes 2.0. i Expert w Bentley'u oraz wydawca książek biznesowych - Wydawnictwo Expertia), który był bardzo dumny z uzbieranej kwoty – To jest niesamowity sukces, ponieważ ludzie zechcieli zapłacić za bilety cenę wyższą niż zwykle. Wiedzieli, że 100% zysku jest przeznaczone na cele charytatywne. Co więcej, bardzo wiele osób deklaruje dalsze wsparcie zarówno finansowe, jak i osobiste.
Dochód z konferencji Fundacja rozdysponuje na działania edukacyjne Omenaa Foundation, w tym dla polskich domów dziecka, programy rozwojowe i zaplecze naukowe dla Kids Haven School w Ghanie oraz pomoc uchodźcom z Ukrainy. Założycielka i prezeska fundacji Omenaa Mensah po konferencji nie kryła wzruszenia - Ludzie ufają i wierzą w nasze inicjatywy. Chcą je wspierać, bo wiedzą, że te pieniądze idą na słuszny i konkretny cel i za to serdecznie dziękuję.
Charytatywna Konferencja Biznes 2.0 odbywała się pod Honorowym Patronatem Prezydenta Wrocławia

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Lekcja: AI. Szkolenia o sztucznej inteligencji dla nauczycieli

Kwalifikacja Profesjonalna CGMA zostaje zaktualizowana w odpowiedzi na rosnące wymagania nowoczesnych finansów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Wzrost sprzedaży piw bezalkoholowych idzie w parze z inwestycjami w zieloną energię. Kompania Piwowarska ogranicza ślad węglowy i wspiera lokalne inicjatywy
Kompania Piwowarska kontynuuję realizację strategii „Lepsza Przyszłość 2030”, w której łączy ambitne cele środowiskowe, edukacja konsumentów oraz rozwój segmentu piw bezalkoholowych z realnym wsparciem dla lokalnych społeczności. Firma, będąca liderem polskiego rynku piwa, ogranicza emisję CO₂, zwiększa udział opakowań zwrotnych i angażuje pracowników w wolontariat, w tym m.in. w pomoc dla ofiar powodzi na Dolnym Śląsku.
Handel
D. Joński: Europa musi chronić swój rynek poprzez cła i wysokie standardy bezpieczeństwa dla importowanych towarów. Powinniśmy budować własny przemysł oparty na tańszej energii

Tańsza energia, a przez to niższe koszty produkcji w Europie to jeden z kierunków, który wskazuje Unia Europejska w rywalizacji z tanimi towarami z Azji, głównie z Chin. Jednocześnie rynek Starego Kontynentu powinien być chroniony poprzez zbalansowane cła oraz wysokie standardy bezpieczeństwa stawiane importowanym produktom. Zdaniem europosła Dariusza Jońskiego ważne jest rozwijanie przemysłu w Europie bez względu na narodowość właścicieli. Relacje z Chinami muszą zostać na nowo zdefiniowane i przebiegać na równych zasadach.
Handel
Poprawia się jakość raportów dużych spółek giełdowych dotyczących zrównoważonego rozwoju. Pozostają też obszary do dopracowania

Ekspertki i eksperci z Deloitte’a przeprowadzili analizę ujawnień taksonomicznych spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych, która objęła sprawozdania z działalności za rok 2024 w części dotyczącej zrównoważonego rozwoju. To trzeci rok ujawniania stopnia zgodności przedsiębiorstw z Taksonomią Unii Europejskiej, co przekłada się na zwiększoną jakość i porównywalność prezentowanych danych. Jednocześnie można oczekiwać, że inwestycje zgodne z Taksonomią będą coraz istotniejszym elementem strategii rozwoju przedsiębiorstw w kolejnych latach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.