PPG: Młodzi naukowcy odkrywają tajniki chemii. Pilotażowy program edukacyjny STE
Co jest tak samo kwaśne jak cytryna?, Czy można stworzyć jadalne mydło?, Jakie czynniki wpływają na start i lot rakiety z butelki PET? To tylko niektóre zagadnienia, na które odpowiedzi szukali uczniowie wrocławskich szkół biorący udział w Universiadzie. 10 czerwca br. na Uniwersytecie Wrocławskim odbyła się gala podsumowująca pilotażową edycję programu, podczas której ciekawi tajników chemii adepci szkół podstawowych eksperymentowali, by znaleźć odpowiedzi na nurtujące ich kwestie. Profesjonalne jury, złożone z przedstawicieli środowiska naukowego UW oraz przedstawicieli PPG, wyłoniło najlepsze projekty, a ich autorzy otrzymali nagrody finansowe.
Odkrywanie pasji do nauk ścisłych
Universiada to pierwszy nowatorski konkurs naukowy dla dzieci i młodzieży. Celem programu Universiada jest pomoc młodzieży w odkrywaniu zainteresowań naukami ścisłymi poprzez inspirowanie, zachęcanie do twórczego myślenia oraz realizację własnych pomysłów w tej dziedzinie. Drugim istotnym benefitem inicjatywy jest ćwiczenie sprawnej organizacji, planowania i zarządzania czasem, pracy w zespole, analizy danych oraz innych umiejętności potrzebnych do efektywnej nauki, a w przyszłości także pracy. Pierwsza edycja Universiady skierowana do publicznych i niepublicznych szkół podstawowych w województwie dolnośląskim rozpoczęła się w lutym tego roku. Patronat nad projektem objął Uniwersytet Wrocławski, a nad jego realizacją czuwała fundacja Omniveda, która na co dzień wspiera nauczanie przedmiotów ścisłych i przyrodniczych.
We współpracy z naszymi partnerami, firmą PPG i Fundacją Omniveda, stworzyliśmy to wydarzenie dla młodych naukowców, aby rozwijać kreatywne myślenie, planowanie i pracę zespołową. Zachęcamy zespoły do stosowania metody naukowej: stawiania pytań i hipotez, badania, testowania i analizowania. Dzieci pracujące w zespołach uczą się poprzez kooperację i kontakty społeczne. Dziękujemy naszym partnerom, że wspólnie mogliśmy zorganizować kreatywny projekt dla ambitnych młodych osób – komentuje prof. Anna Pietranik, dyrektor Instytutu Nauk Geologicznych Uniwersytetu Wrocławskiego.
PPG jako firma naukowo-technologiczna ma świadomość, jak ważna w kształceniu młodych ludzi jest wykwalifikowana kadra naukowa, techniczna, inżynierska i matematyczna (STEM). Takie podejście pozwala tworzyć silniejsze i bardziej zrównoważone społeczności. Dlatego firma priorytetowo traktuje wspieranie rozwoju STEM utalentowanych młodych uczniów. Ma to kluczowe znaczenie dla tworzenia różnorodnych, innowacyjnych i kreatywnych rozwiązań dla najważniejszych wyzwań społecznych. Przedstawiciele PPG wierzą, że kształcenie daje możliwości i postęp, które prowadzą do lepszej przyszłości. Dzięki innowacyjnym programom edukacyjnym, firma ma największy wpływ na edukację w dziedzinach, w których ma bogate doświadczenie.
Jako innowacyjna firma mamy świadomość, że zainteresowanie naukami ścisłymi jest kluczowe w rozwoju wielu gałęzi przemysłu. Studenci wspomnianych kierunków często mają innowacje pomysły, które nierzadko mają realne przełożenie w danej branży. PPG we współpracy ze środowiskiem akademickim chce nagradzać młode osoby za ich kreatywność. Universiada jest doskonałym przykładem tego typu aktywności, chcemy zachęcać uczniów do twórczego myślenia, nagradzać za przyszłościowe koncepty. Zależy nam, aby młodzi, zdolni ludzie postrzegali nauki ścisłe jako atrakcyjną dziedzinę studiów, a w konsekwencji pracy zawodowej – podsumowuje Marcin Dębowski, PPG Global Business Services Lead – Poland.
Nie zgadzasz się z wynikiem maturalnym z biologii lub chemii? Dawid Uczy pomoże Ci się odwołać!
Newline Lyra Pro w Szkole Podstawowej nr 5 w Białymstoku
UX – zawód przyszłości Motorola Solutions stawia na kompetencje 4.0
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.