Komunikaty PR

Raport Salesforce - Studenci nie są zadowoleni ze swoich uczelni

2022-10-27  |  14:22
Biuro prasowe

W erze postpandemicznej instytucje szkolnictwa wyższego mogą zapewnić studentom lepsze doświadczenia, co przekłada się na poprawę wyników w nauce. Nowe dane pokazują, że działania w tym zakresie należy podjąć już w momencie, gdy student zapisuje się na studia. 

Zaledwie jedna trzecia studentów twierdzi, że ma świetne doświadczenia wyniesione z uczelni. Instytucje szkolnictwa wyższego są pod większą niż kiedykolwiek presją, aby zwiększać zaangażowanie studentów i wspierać ich w trakcie nauki, jak również spełniać nowe oczekiwania i lepiej przygotować ich do wejścia na rynek pracy.  

Nowy raport pokazuje, że instytucje te muszą ewoluować, aby móc przyciągnąć studentów w obliczu rosnących kosztów edukacji, rezygnowania przez pracodawców ze stawiania kandydatom wymogu ukończenia  pięcioletnich studiów wyższych oraz pogłębiającego się niedoboru umiejętności w sytuacji, gdy zaledwie 32% pracowników z pokolenia Z czuje, że ma dostęp do odpowiednich zasobów do nauki umiejętności cyfrowych potrzebnych do osiągnięcia sukcesu.

W trzecim dorocznym raporcie firmy Salesforce pt. „Connected Student” przepytano ponad 1300 studentów i 1300 specjalistów z sektora szkolnictwa wyższego na całym świecie. Raport zawiera również spostrzeżenia z pogłębionych spotkań informacyjnych z liderami wyższego szczebla w instytucjach szkolnictwa wyższego w 11 krajach. Najważniejsze wnioski:

  • Prawie połowa (47%) studentów wybrała swoje instytucje na podstawie potencjalnych perspektyw zawodowych, jednak zaledwie 11% czuła się bardzo dobrze przygotowana do wejścia na rynek pracy. 
  • Zaledwie jedna trzecia badanych studentów wysoko oceniła swoje doświadczenia związane z wprowadzeniem do nauki na uczelni.
  • Tylko 2% studentów, którzy mieli słabe doświadczenia w tym zakresie, twierdzi, że ich ogólne doświadczenia związane ze studiami były bardzo dobre. 
  • Prawie połowa (48%) studentów przewidywała, że ich kwalifikacje będą istotne dla wybranej przez nich ścieżki kariery tylko przez pięć lat lub mniej po ukończeniu studiów.
  • Instytucje szkolnictwa wyższego mają jeszcze wiele do zrobienia, aby studenci mogli poczuć się jak w domu – tylko 12% ankietowanych studentów czuło silną więź ze swoimi uczelniami.

 

Szansa: instytucje szkolnictwa wyższego mogą umożliwić studentom osiągnięcie sukcesu poprzez zapewnienie wspaniałych doświadczeń i kompleksowego wsparcia od pierwszego dnia studiów, czy to wirtualnie, czy stacjonarnie.

  • W przypadku studentów, którzy mieli świetne doświadczenia związane z wprowadzeniem do nauki na uczelni, prawdopodobieństwo, że będą mieć świetne ogólne doświadczenia związane ze studiami było 35 razy wyższe niż w przypadku tych, którzy takich doświadczeń nie mieli. 
  • Prawie siedmiu na dziesięciu (69%) studentów, którzy mieli świetne doświadczenia związane z wprowadzeniem do nauki na uczelni, czuło również, że ich uczelnia zapewniała spersonalizowaną ofertę edukacyjną dostosowaną do ich indywidualnych potrzeb i zainteresowań.
  • Połowa (49%) studentów oczekuje, że dzięki nauce na swoich uczelniach uzyska umiejętności i wiedzę związaną z pracą, czy to online, czy stacjonarnie. Taki sam odsetek twierdzi, że ich uczelnia mogłaby wspierać ich w uczeniu się przez całe życie poprzez zapewnienie dostępu do bezpłatnych kursów po ukończeniu studiów.
  • 40% studentów chce, by ich uczelnie oferowały warsztaty związane z pracą, które pomogą im w budowaniu kariery.
  • Tylko 10% studentów stwierdziło, że czują się bardzo związani ze swoją społecznością studentów lub absolwentów, a zaledwie 24%, że jest bardzo zadowolonych z usług i wsparcia dla studentów.

 

Jak uczelnie mogą sprostać temu wyzwaniu? Poprzez dostosowanie swojej oferty do potrzeb i zainteresowań studentów, w tym kładąc większy nacisk na ich dobre samopoczucie, planowanie kariery i zwiększanie gotowości do podjęcia pracy poprzez zdobywanie doświadczenia zawodowego. Dzięki temu instytucje mogą osiągać lepsze wyniki, przyciągać więcej studentów i budować silne więzi, które utrzymują się długo po ukończeniu studiów.

  • Jedna trzecia studentów oczekuje więcej działań w zakresie planowania kariery, a 36% więcej świadczeń związanych z dobrym samopoczuciem (wzrost z 24% zaledwie w zeszłym roku), takich jak wsparcie zdrowia psychicznego, opieka psychologiczno-pedagogiczna i pomoc finansowa. 
  • 40% chce większej pomocy w zachowaniu równowagi między życiem akademickim, zawodowym i osobistym. 
  • Z kolei na pytanie o to, jakie wartości powinna promować ich uczelnia, różnorodność i integracja były trzecią najczęściej wybieraną odpowiedzią, tuż za doskonałymi wynikami w nauce i dobrym samopoczuciem studentów.

 

Perspektywa Salesforce: Marie Laxague Rosecrans, dyrektor ds. marketingu, dział szkolnictwa i organizacji non-profit w Salesforce, wyjaśnia znaczenie wniosków płynących z raportu: 

  • – Instytucje szkolnictwa wyższego stoją przed ogromną szansą, aby przygotować się na przyszłość i móc angażować studentów w nowy i ekscytujący sposób poprzez budowanie głębszych więzi, priorytetowe traktowanie dobrego samopoczucia oraz zapewnienie wsparcia, które lepiej przygotuje studentów do nauki na uczelni, a następnie wejścia na rynek pracy.
  • – Instytucje szkolnictwa wyższego mogą odegrać istotną rolę w tych zmianach poprzez zapewnienie swoim studentom spersonalizowanych doświadczeń na każdym etapie nauki – od momentu przyjęcia na studia po naukę przez całe życie, wspieranie rozwoju umiejętności i kształtowanie gospodarki w nowy sposób.

 

Perspektywa wyższych uczelni: instytucje szkolnictwa wyższego na całym świecie dostosowują się do zmieniających się potrzeb i priorytetów studentów:

  • W wielu organizowanych przez siebie egzaminach kompetencji na poszczególnych kierunkach Uniwersytet Howarda przeniósł nacisk z wykonywania ćwiczeń pisemnych na budowanie doświadczenia zawodowego w trakcie nauki. 
    • – Gdy wspomina się o potrzebie wprowadzania elementów zawodowych do poszczególnych kierunków studiów, niektórzy członkowie wydziału mają obawy, że odchodzimy od klasycznego wykształcenia w zakresie języka angielskiego i zmierzamy w kierunku praktycznego i zawodowego – powiedział James Davis, prodziekan ds. akademickich i studiów humanistycznych na Uniwersytecie Howarda. Dodał jednak: – Świat się zmienił, a my musimy przygotować studentów do tego, co będą robić poza zamkniętymi drzwiami uczelni. 

 

  • Na barcelońskim Uniwersytecie Pompeu Fabra studenci zwracają mniejszą uwagę na liczbę artykułów, które publikują członkowie wydziału, a większą na jakość usług dla studentów. 
    • – To są rzeczy, do których tradycyjnie uniwersytety nie przywiązywały tak dużej wagi, ale teraz stają się coraz ważniejsze – stwierdził Pablo Pareja-Alcaraz, prorektor uczelni. 

 

  • Douglas Eck, dziekan ds. studentów Columbia College w Chicago, przyrównuje sposób, w jaki uczelnia wprowadza studentów w naukę, do obsługi w biurze podróży. 
    • – Podczas wprowadzania studentów w życie na uczelni instytucja stara się stworzyć podstawy pod udaną i pasjonującą przygodę z nauką. Podobnie jak w przypadku planowania podróży mamy nadzieję, że doświadczenie to będzie wypełnione oszałamiającymi widokami, niezapomnianymi wspomnieniami i nowymi przeżyciami. Kiedy fundamenty położone pod tę przygodę spełniają swoją rolę, staje się ona doświadczeniem, o którym mówi się po latach. W przypadku szkolnictwa wyższego będzie to „wspaniałe doświadczenie uniwersyteckie”.
Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja Lidl Polska ponownie wyposaży polskie szkoły - akcja „Szkoły Pełne Talentów Biuro prasowe
2024-08-19 | 09:25

Lidl Polska ponownie wyposaży polskie szkoły - akcja „Szkoły Pełne Talentów"

Już 19 sierpnia rusza rejestracja dla szkół do trzeciej edycji inicjatywy „Szkoły Pełne Talentów”, w ramach której Lidl Polska wspiera polskie dzieci i
Edukacja Staż studencki, który otwiera drzwi
2024-08-12 | 11:00

Staż studencki, który otwiera drzwi

Marsh European Business Support Centre (EBSC) w Warszawie to miejsce, gdzie staż studencki otwiera drzwi do świata zarządzania ryzykiem. Ich program stażowy, Career Starter Program, to
Edukacja Krótszy czas pracy dla nauczycieli – to nie takie proste
2024-08-07 | 14:10

Krótszy czas pracy dla nauczycieli – to nie takie proste

4 dni w tygodniu czy 35 godzin? To pytanie zadają sobie dziś rządzący, którzy usilnie pracują nad projektem nowelizacji Kodeksu pracy w zakresie skrócenia wymiaru czasu pracy.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

ePłatności z wykorzystaniem portfeli cyfrowych będą już wkrótce dostępne w mObywatelu. Do pilotażu usługi dołączy więcej urzędów

Ponad 50 gmin korzystających z ePłatności w mObywatelu i 82 tys. zrealizowanych transakcji – to dotychczasowy efekt pilotażu tej usługi prowadzonego od ubiegłego roku. Mieszkańcy uczestniczących w nim gmin mogą przez aplikację i portal płacić m.in. podatek od nieruchomości czy podatek rolny albo uiszczać opłaty za śmieci. Do opcji opłacania zobowiązań administracyjnych wkrótce dojdą także płatności z inicjatywy użytkownika, czyli np. opłaty skarbowe ponoszone przy okazji załatwiania różnych spraw urzędowych. Trwają także prace nad wdrożeniem kolejnych metod płatności – do BLIK-a właśnie dołączyły karty płatnicze, a następne będą cyfrowe portfele, czyli Google Pay i Apple Pay.

Ochrona środowiska

Beton z alg czy szkło fotowoltaiczne. Ekologiczne innowacje zmieniają sektor budowlany

Sektor budynków i budownictwa jest największym emitentem gazów cieplarnianych, odpowiadając za 37 proc. globalnych emisji – wynika z danych ONZ. Tradycyjne materiały budowlane, takie jak beton czy cegły, są stopniowo udoskonalane, aby jak najlepiej odpowiadać na wyzwania środowiskowe. – Większość producentów, szczególnie tych dużych, skupia się na tym, aby obniżać koszty ekologiczne produkcji materiałów, tak żeby konsumenci otrzymywali produkt bardziej zrównoważony – ocenia Tomasz Bojęć, partner zarządzający w ThinkCo. Z drugiej strony na rynek wchodzą innowacje, które stosowane w większej skali będą stopniowo zazieleniać budownictwo.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.