Komunikaty PR

Rewolucja dla zdrowia i planety - nowy napój na bazie żyta od Alpro!

2023-01-03  |  12:00

Polacy pokochali produkty roślinne – szczególnie młodzi ludzie, którzy przywiązują coraz większą wagę do swoich wyborów żywieniowych. Ich motywacją jest nie tylko zadbanie o swoje zdrowie, ale też o równowagę planety – a do podobnych postaw zachęcają starsze pokolenia. Odpowiedzią na te zmieniające się potrzeby jest coraz bogatsza i coraz smaczniejsza oferta produktów roślinnych. Często pierwszym krokiem do zmiany diety na bardziej zrównoważoną jest sięgnięcie po napój roślinny. Na rynku pojawiła się właśnie kolejna roślinna premiera w ofercie Alpro - napój na bazie żyta.

Coraz więcej konsumentów zwraca uwagę na to, jaką wybiera żywność. Częściej stawiamy na tę, która pozytywnie wpływa zarazem na zdrowie, jak i planetę. Z tego powodu bardzo szybko rośnie zainteresowanie ofertą roślinną, w tym nowościami jak Alpro Żyto, nowy napój w 100% roślinny.  Jest to zwrot w stronę diety planetarnej, w której ważną rolę pełnią produkty pochodzenia roślinnego.

– Wybory żywieniowe mogą nie tylko pozytywnie wpłynąć na stan naszego zdrowia, ale również uchronić planetę przed niekorzystnymi zmianami. Dlatego warto wprowadzać do swojej diety więcej roślin - zmniejszyć spożycie mięsa, a częściej sięgać po produkty roślinne. Na talerzu zawsze powinny być obecne warzywa lub owoce, produkty pełnoziarniste oraz dobre źródła białka, pochodzące z nasion roślin strączkowych takich jak groch, ciecierzyca, soczewica czy soja. Idealne uzupełnienie diety to dobre źródła tłuszczu - sięgajmy po orzechy, nasiona i pestki oraz oleje roślinne. Przykładowo - alternatywą dla mleka czy śmietanki do kawy może być napój roślinny. Dokonując małych zmian w swoim codziennym menu, walczymy z postępującymi zmianami klimatycznymi, a dobre nawyki żywieniowe wydłużają życie w zdrowiu – mówi Klaudia Wiśniewska, dietetyk kliniczny.

 

Młodzi motorem zmian żywieniowych

Jak wynika z badań, już prawie 6 mln polskich gospodarstw domowych, sięga po roślinne alternatywy dla produktów mlecznych[1]. Największy spadek udziału mięsa w diecie odnotowano w grupie Polaków do 39 r. ż[2] To właśnie ta grupa najczęściej sięga po produkty roślinne, co jest elementem zmiany diety i nawyków żywieniowych na korzystniejsze dla zdrowia i planety.

Wiemy, że coraz więcej osób chce włączyć na stałe do swojej diety produkty na bazie roślin, ale jednocześnie nie chce rezygnować z ulubionych potraw i smaków. Dlatego mamy do zaproponowania coś całkowicie nowego – napój roślinny na bazie żyta. Idealnie nadaje się do kawy, porannych płatków czy owsianki, naleśników czy deserów. Mamy nadzieję, że przypadnie do gustu konsumentom i zachęci by do codziennej diety włączyć produkty roślinne – są nie tylko wartościowe ale także dobre dla planety – mówi Monika Kuciak, Starszy Kierownik Marki Alpro.

 

Alpro Żyto – pyszne i wartościowe

Nowy produkt Alpro Żyto to napój w 100% roślinny, a delikatny smak i niezwykle kremowa konsystencja to dopiero początek długiej listy jego zalet. Produkt odznacza się wysoką zawartością błonnika, jest także doskonałym źródłem wapnia i witamin D, B2 i B12. Nie zawiera cukrów dodanych[3] oraz laktozy – jest więc idealny dla osób z nietolerancją laktozy. W klasyfikacji Nutri-Score napój otrzymał najwyższą ocenę A.

To już druga premiera roślinna w tym roku od Alpro. Wcześniej na sklepowe półki trafiło już Alpro PSST!... TO NIE MLEK*, które wyróżnia wyjątkowy, pyszny, kremowy smak, bardzo podobny do smaku tradycyjnego mleka. Stworzony z myślą o wszystkich tych, którym trudno zrezygnować z jednego ze smaków dzieciństwa. Cała gama produktów Alpro powstała po to, by umożliwić dbanie o zdrowie, planetę i jednocześnie cieszyć się pysznymi smakami. Oprócz napoju na bazie żyta, dostępne są napoje sojowe, owsiane, z orzechów nerkowca, z migdałów czy kokosa. Wszystko po to, by cieszyć się wspaniałym smakiem ulubionej kawy, dań czy deserów.


[1] Badania Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia (za okres kwiecień 2021 – marzec 2022).

[2] Raport "Planeta. Zdrowie. Przyszłość", przygotowany przez przedstawicieli grupy spółek DANONE pod opieką merytoryczną prof. Janusza Czapińskiego, https://danone.pl/planeta/.

[3] Zawiera naturalnie występujące cukry.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Żywienie Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów Biuro prasowe
2025-04-29 | 06:00

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów

Problem z odróżnieniem piw alkoholowych i bezalkoholowych, potrzeba wyraźnego zróżnicowania opakowań dla obu wariantów oraz całkowity zakaz reklamy
Żywienie Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów
2025-04-09 | 10:45

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów

Jeszcze dekadę temu zakupy spożywcze online wydawały się rozwiązaniem dla nielicznych. Zmieniające się nawyki konsumentów i rosnące oczekiwania wobec jakości
Żywienie Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?
2025-03-19 | 23:00

Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?

Tiramisu, comfort food i szczęście na zamówienie. Jak jedzenie poprawia nastrój w Międzynarodowy Dzień Szczęścia. Szczęście ma wiele smaków, ale jeden

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.