Komunikaty PR

Szansa na znalezienie się na prestiżowej liście – już po raz piąty ruszają

2022-12-01  |  14:16
Biuro prasowe

Rusza jubileuszowa, piąta edycja „25 under 25” – konkursu dla ambitnych, zdolnych i zaangażowanych osób do 25. roku życia, które zmieniają społeczne i gospodarcze oblicze Polski. Młodzi inicjatorzy zmian, którzy znajdą się na prestiżowej liście, mają szansę na rozgłos i networking, a laureaci dodatkowo na wsparcie mentora oraz stypendium.

Od 1 grudnia można aplikować do piątej edycji konkursu „25 under 25”, skierowanego do młodych przedsiębiorców, startupowców, aktywistów, działaczy ekologiczno-społecznych, naukowców, twórców nowych technologii i tych, którzy inspirują innych do działania. Organizatorem tej inicjatywy jest McKinsey & Company oraz miesięcznik „Forbes”.

5 edycja „25 under 25”

„25 under 25” jest unikalnym przedsięwzięciem w skali globalnej, w której dotychczas wyróżniono ponad 100 młodych Polek i Polaków, przeznaczając ponad 150 tys. złotych na ich rozwój w formie stypendiów.  

Misją McKinsey & Company jest wspieranie budowy zrównoważonego i inkluzywnego wzrostu, a „25 under 25” jest przedsięwzięciem, które wpisuje się w naszą wizję tworzenia nowoczesnej i otwartej gospodarki przyszłości w Polsce. Cieszmy się, że nie tylko dla naszych klientów, ale również dla finalistów tego wspaniałego konkursu, możemy być zaufanym partnerem w kształtowaniu dyskursu na temat dekarbonizacji, innowacji, produktywności, inkluzywności czy cyfryzacji – komentuje Tomasz Marciniak, partner zarządzający McKinsey & Company w Polsce oraz wiceprzewodniczący kapituły konkursu.  

„25 under 25” jest inicjatywą, która odkrywa talenty i znajduje ludzi z ogromnym potencjałem, często na początku ich drogi. Konkurs pozwala na budowanie ich rozpoznawalności, networku z liderami ze świata biznesu, organizacji pozarządowych i nauki zasiadającymi w kapitule oraz dzięki stypendiom i mentoringowi i tworzenie społeczności najzdolniejszej młodzieży w Polsce, która wzajemnie się wspiera.

Przyglądając się dalszym sukcesom finalistów, warto wspomnieć, że aż 15 z nich znalazło się również na polskiej „30 under 30”, niektórzy jeszcze w tym samym roku, a część z nich już kilkukrotnie. Dodatkowo dwójka z nich znalazła się też w europejskim zestawieniu Forbes „30 under 30”: Wiktoria Wójcik w kategorii Media & Marketing, a także Hugo Chróst w kategorii Science & Helathcare.

Historie sukcesów nie dotyczą jedynie biznesu. Inicjatywa „25 under 25” skupia się także na ludziach, którzy zmieniają świat wokół siebie poprzez działalność społeczną i wspieranie różnorodności. Laureatka 4. edycji konkursu Zofia Kierner, 20-letnia założycielka fundacji Girls Future Ready, niedawno otrzymała stypendium Rafał Brzoska Foundation na dalsze działania. Z kolei finalista 1. edycji konkursu, Maciej Nadzikiewicz, został Sekretarzem Zarządu Wikimedia Europe. Nasi laureaci odpowiadają też na nagłe wyzwania, takie jak pandemia czy wojny, jak w przypadku od lat niosącej pomoc humanitarną Aleksandry Wiśniewskiej, laureatki pierwszej edycji „25 under 25”, która została uhonorowana nagrodą Karski 2020.

Kto może wziąć udział w konkursie?

Kandydatami mogą być wszystkie pełnoletnie osoby, urodzone w 1997 roku lub później, które płynnie posługują się językiem polskim i aktywnie działają na co dzień w obszarze jednej z pięciu kategorii konkursowych: Biznes, Nowe Technologie, Nauka, Działalność Społeczna i zrównoważony rozwój, a także w nowej kategorii, otwartej m.in. na twórców internetowych inspirujących do działania - Pozytywny wpływ.

W konkursie wyłonionych zostanie 25 finalistów, w tym 5 laureatów, których lista zostanie opublikowana na łamach magazynu „Forbes”. Dodatkowo, laureaci otrzymają stypendium w wysokości 10 tysięcy złotych oraz wsparcie wyjątkowych mentorów przez rok od zakończenia konkursu. „25 under 25” to także szansa na poznanie wartościowych ludzi, zbudowanie sieci kontaktów oraz dalszy rozwój i realizację własnych inicjatyw.

W kapitule konkursu „25 under 25” zasiadają znani i cenieni przedstawiciele świata biznesu, nauki, technologii oraz organizacji pozarządowych, którzy na co dzień sami inspirują innych do działania.   W zeszłym roku w jej skład weszli m.in. Paweł Borys (Polski Fundusz Rozwoju), Rafał Brzoska (InPost), Tomasz Czechowicz (MCI Capital), Adam Góral (Asseco), Sebastian Kulczyk (Kulczyk Investments), Bożena Leśniewska (Orange), Justyna Orłowska (GovTech), prof. dr hab. Piotr Płoszajski (SGH), Edyta Sadowska (Canal+) czy Ewa Szmidt-Belcarz (Empik Group).

Zeszłoroczni zwycięzcy

W kategorii Biznes docenieni zostali Mateusz Masiak i Marcin Waryszak - twórcy startupu Calmsie. W kategorii Działalność społeczna główną nagrodę otrzymała Zofia Kierner - założycielka fundacji Girls Future Ready. W kategorii Nauka wyróżniony został Karol Steckiewicz, który jako 3. osoba w Polsce uzyskał stopień doktora jeszcze przed ukończeniem studiów. W kategorii Nowe technologie na podium stanął Piotr Mazurek, twórca Zhiva.ai, a kategorii Zrównoważony rozwój i klimat - Julia Kosińska, współtwórczyni reaktora przepływowego służącego do oczyszczanie wody z nieczystości organicznych.

Szczegółowe zasady uczestnictwa oraz formularz zgłoszeniowy znajdują się na stronie 25under25.pl. Aplikować można do 15 stycznia 2023 r.

O McKinsey & Company
McKinsey & Company to globalna firma doradztwa strategicznego, działająca od ponad 90 lat. Doradzamy zarówno największym firmom świata, w tym 90 ze 100 znajdujących się na liście „Forbesa”, jak i rządom państw czy instytucjom publicznym. Naszą firmę tworzy obecnie 30 tys. osób, pracujących w 130 biurach w 65 krajach. Polskie biuro McKinsey & Company istnieje od 30 lat. Na przestrzeni tego ćwierćwiecza staliśmy się największą firmą doradztwa strategicznego w Polsce, która zatrudnia dziś ponad 1500 osób. Braliśmy udział w transformacji kluczowych przedsiębiorstw w Polsce i przyczyniliśmy się do rozwoju firm, które dziś są liderami w sektorze finansowym, dóbr konsumpcyjnych, energetycznym, naftowym, telekomunikacyjnym, wydobywczym i wielu innych. W sumie dla polskich klientów zrealizowaliśmy ponad tysiąc projektów. W 2010 r. otworzyliśmy Centrum Wiedzy we Wrocławiu, gdzie zatrudniamy dziś blisko 250 analityków. Rok później w Poznaniu powstało Centrum Usług Wspólnych, gdzie pracuje ponad tysiąc osób. Więcej informacji na www.mckinsey.com/pl

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja BRAK ZDJĘCIA
2024-05-14 | 01:00

Czy nauka języka angielskiego może być prosta i przyjemna?

Możliwości na rynku jest wiele – od standardowych zajęć szkolnych, dodatkowych zajęć stacjonarnych, po zajęcia online. Trudność jednak pojawia się w momencie wyboru – skąd wiedzieć, które zajęcia będą
Edukacja MBA – nie dla akademickości, tak dla biznesowego doświadczenia
2024-05-09 | 12:15

MBA – nie dla akademickości, tak dla biznesowego doświadczenia

Tylko 39 proc. menedżerów uważa, że wykładowcami w programach MBA powinna być kadra naukowa polskich uczelni. Zdecydowana większość widzi w tej roli konsultantów i
Edukacja Lęk i smutek - jak pomóc dziecku osiągnąć spokój?
2024-05-07 | 15:52

Lęk i smutek - jak pomóc dziecku osiągnąć spokój?

Nie daje wytchnienia nawet nocy, zaburzając sen i powodując ciągłe niewyspanie. A dziecko staje się coraz bardziej wycofane i nieobecne.   - Wiemy, jak ważne jest wsparcie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Szybki rozwój 5G w Orange Polska. Do końca roku operator uruchomi 3 tys. stacji dających dostęp do nowej technologii

– W całym kraju jest już 1,5 tys. stacji 5G obsługujących pasmo C, ale cały czas pracujemy nad zwiększeniem zasięgu i włączamy kolejne. Do końca roku klienci Orange Polska będą korzystać łącznie z 3 tys. stacji, które włączamy zarówno w dużych aglomeracjach, jak i w mniejszych miejscowościach – zapowiada Jolanta Dudek, wiceprezes Orange Polska ds. rynku konsumenckiego. Jak podkreśla, ta technologia, która na dobre ruszyła w Polsce z początkiem tego roku, jest dla konsumentów rewolucją w korzystaniu z mobilnego internetu. Wraz z jej upowszechnianiem Polacy kupują też coraz więcej telefonów obsługujących sieć 5G – łącznie w ich rękach jest już 3,25 mln takich smartfonów, a dostępność takiego sprzętu poprawiają coraz bardziej przystępne ceny.

Finanse

Trwają prace nad reformą finansowania samorządów. Mają zyskać większą autonomię i niezależność budżetu od zmian w podatkach

Ministerstwo Finansów przedstawiło założenia reformy finansowania jednostek samorządu terytorialnego. Resort przekonuje, że po jej wprowadzeniu dochody samorządów będą wyższe i niezależne od decyzji podatkowych podejmowanych na szczeblu centralnym. Dochody JST mają być określane poprzez wskazanie procentowego udziału danej jednostki w dochodach podatkowych na jej terenie, nie tylko w przypadku PIT-u i CIT-u, ale też podatku zryczałtowanego. Ministerstwa do końca maja mają też dokonać przeglądu zadań zlecanych samorządom, co będzie służyć ich wystandaryzowaniu.

Transport

Nadchodzi kumulacja inwestycji finansowanych ze środków UE. Wykonawcy muszą się przygotować na problemy z dostępnością kadr i zasobów

W związku z odblokowaniem środków unijnych firmy – zwłaszcza z sektora budowlanego – spodziewają się w tym roku boomu w inwestycjach infrastrukturalnych. Barierą dla ich realizacji może się jednak okazać dostępność rąk do pracy. Przedsiębiorcy obawiają się też, że kumulacja inwestycji w krótkim czasie może pociągnąć za sobą wzrost popytu nie tylko na kadry, ale i materiały czy specjalistyczne usługi podwykonawcze, co z kolei może się przełożyć na wzrost cen. – Od strony formalnej jesteśmy przygotowani do poradzenia sobie z tą kumulacją. Jest możliwość punktowych zmian w prawie zamówień publicznych i tego nie wykluczam – mówi Hubert Nowak, prezes Urzędu Zamówień Publicznych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.