Tandu chce zrewolucjonizować rynek zajęć pozaszkolnych

Tandu, innowacyjna platforma edukacyjna, udostępniła ofertę skierowaną do obywateli Ukrainy. Zajęcia z języka polskiego przeznaczone są dla dorosłych i dzieci. Dzięki finansowaniu przez Polską Fundację Przedsiębiorczości wszystkie kursy są bezpłatne. Tandu to projekt, który ma wyrównywać szanse i dostęp do edukacji bez względu na miejsce zamieszkania. Powstał z inicjatywy fabryki startupów The Heart oraz dzięki inwestycji poprzez fundusz zalążkowy Pomeranus Seed Polskiej Fundacji Przedsiębiorczości. Partnerem merytorycznym jest Fundacja Szkoła z Klasą. Niedawno z sukcesem zakończył się program pilotażowy platformy.
Tandu oferuje zajęcia pozaszkolne online. Startup pozwala rozwijać pasje i zainteresowania oraz pogłębiać zdobytą wiedzę. Jego ideą jest wyrównywanie szans edukacyjnych, niezależnie od miejsca zamieszkania. Elastyczność platformy pozwoliła na bardzo szybkie rozbudowanie oferty o zajęcia z języka polskiego dla dzieci i dorosłych z Ukrainy. Dzięki finansowaniu przez Polską Fundację Przedsiębiorczości, są one całkowicie darmowe.
- Obywatele Ukrainy, którzy znaleźli się w ostatnich miesiącach w Polsce, potrzebują długotrwałego wsparcia, także w zakresie edukacji. Aby sprawnie funkcjonować w społeczeństwie muszą mieć możliwość komunikowania się w języku polskim . Dlatego bardzo szybko przystosowaliśmy Tandu do ich potrzeb. Wersję polskojęzyczną rozbudowaliśmy o wersję ukraińskojęzyczną, gdzie opublikowaliśmy zajęcia skierowane do różnych grup wiekowych. Cykl 24 spotkań pozwala na opanowanie podstaw języka polskiego pod okiem specjalistów oraz ćwiczenia w grupie rówieśników – mówi Jan Rudziński, założyciel, pomysłodawca i CEO Tandu. Już w tej chwili kurs cieszy dużym powodzeniem.
Wsparciem merytorycznym i głównym partnerem Tandu jest Fundacja Szkoła z Klasą - jedna z największych i najbardziej doświadczonych pozarządowych organizacji edukacyjnych w Polsce. Dzięki tej współpracy, Tandu ma dostęp do najwyższej klasy edukatorów. Fundacja współpracuje z ponad 150 tys. nauczycieli i 9,5 tys. szkół.
- Od lat pracujemy z wyjątkowymi nauczycielami i nauczycielkami z całej Polski. Doświadczenie zdalnej edukacji pozwoliło nam sprawdzić, które tematy, metody pracy z grupą, ale też jakie kompetencje osób prowadzących zajęcia są niezbędne, żeby mądrze i skutecznie uczyć online. To wszystko pozwala nam przygotować najlepszą ofertę na platformę Tandu - mówi Michał Szeląg, dyrektor programowy Fundacji Szkoła z Klasą.
W powstanie Tandu zaangażowała się także Polska Fundacja Przedsiębiorczości, od której spółka pozyskała finansowanie w fazie pre-seed. Umożliwiło to zbudowanie technologii oraz stworzenie mechanizmów operacyjnych i biznesowych niezbędnych do sprawnego funkcjonowania.
- Projekt Tandu wpisuje się w naszą strategię szerzenia wiedzy nowoczesnymi, dostępnymi i dynamicznymi kanałami. Dla Polskiej Fundacji Przedsiębiorczości jest to bardzo ważny obszar. Jesienią 2021 roku powołaliśmy do życia również nowoczesną platformę szkoleniową dla przedsiębiorców, korzysta z niej już kilkanaście tysięcy osób. Nasze szkolenia wspierają przedsiębiorców i mają sprawić, że więcej osób będzie gotowych do podjęcia pracy. W tym duchu wychodzimy również naprzeciw osób z Ukrainy, dla których możliwość pracy to szansa na godne, możliwie normalne życie - mówi Marcin Pawłowski prezes Polskiej Fundacji Przedsiębiorczości - Tandu to projekt biznesowy, o wielkim potencjalne społecznym. Dowodem na to może być choćby zaangażowanie w tworzenie ukraińskiej wersji językowej platformy. Udało się to zrobić ekspresowo, co umożliwia jeszcze szerszą funkcjonalność projektu – dodaje Pawłowski.
Edukacja bez wykluczeń
Z analizy przeprowadzonej przez The Heart wynika, że dostępność zajęć offline w Polsce jest bardzo nierówna. Przykładowo, mieszkaniec Lublina lub Olsztyna ma prawie 10 razy mniejszy wybór niż mieszkaniec Warszawy, natomiast mieszkańcy małych miast i wsi wyboru nie mają prawie w ogóle. Tandu chce rozwiązać ten problem i wyrównać dostęp do edukacji. Ogólnodostępna platforma edukacyjna oferuje szeroki wybór zajęć pozalekcyjnych. Zajęcia są dostępne online i może w nich wziąć udział każdy - bez względu na to, gdzie mieszka.
Użytkownicy sami określają tematy, które ich interesują. Poza wartością merytoryczną takich lekcji, rozwijane są także umiejętności komunikacji i pracy projektowej. Tandu stawia na edukację grupową, choć dostępne są także zajęcia w formule 1:1. Dzięki temu, że uczniowie pracują w małych zespołach (4-12 osób), mogą poznać rówieśników o podobnych zainteresowaniach, ćwiczyć umiejętności współpracy, dyskusji oraz wzajemnie się inspirować. Taka forma zajęć pozwala także na znaczne obniżenie kosztów uczestnictwa.
Wszystkie zajęcia odbywają się na żywo. W czasie ich trwania uczniowie są angażowani w kolejne zadania tak, aby stali się rzeczywistymi uczestnikami lekcji, a nie wyłącznie słuchaczami – to zupełnie nowy model edukacji zdalnej. Tematyka skupia się wokół kluczowych wyzwań szkolnych, takich jak matura czy egzamin ósmoklasisty oraz edukacji w modelu STEM (technologia i nauka).
- Tandu skierowane jest do uczniów, którzy chcą rozwijać swoją wiedzę ponad tę nabytą w szkole. Wg badań, aż 56 proc. dzieci i młodzieży korzysta z edukacji pozaszkolnej, wydając na to średnio 585 zł miesięcznie. Edukacja pozaszkolna jest bardzo potrzebna i cieszy się dużym zainteresowaniem. Niestety, barierą wciąż pozostaje miejsce zamieszkania. Wsi i małe, a nawet średnie miasta, często nie mają wystarczająco rozwiniętej oferty edukacyjnej. Naszą misją jest walka z tym wykluczeniem za pomocą technologii – mówi Jan Rudziński. - Technologia daje nam ogromne możliwości kreatywnego przekazywania wiedzy. Dzięki nowoczesnym narzędziom dajemy dostęp do najlepszej kadry, bez względu na miejsce zamieszkania – dodaje.
Innowacyjne metody
Tandu to otwarta przestrzeń dla nauczycieli, którzy chcą dzielić się pasjami i kreatywnością, jednocześnie rozszerzając swoje doświadczenie. Dobra edukacja opiera się na mądrej, partnerskiej i dwustronnej relacji uczeń-nauczyciel. Dzięki formule online Tandu pozwala doświadczyć takiej relacji również tym, którzy jeszcze nie spotkali nauczycieli lub nauczycielek, którzy potrafiliby rozbudzić w nich kreatywność, pasję i zaangażowanie.
Wśród pedagogów, którzy prowadzą zajęcia na platformie są m.in. Marek Grzywna wykładowca MBA, laureat Global AI Impact Shapers 2021, Global Edu Leader 2021, Nauczyciel Jutr@ oraz laureat Listy 100 2020 SPRUC; Marta Florkiewicz-Borkowska edukatorka nowych technologii, mentorka i influencerka edukacyjna. Wyróżniona m.in. tytułami Nauczyciel roku 2017 czy Superbelfer RP oraz Łukasz Wojtasik; wykładowca, trener, edukator, członek zarządu Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę, któryostał odznaczony Brązowym Krzyżem Zasługi przyznanym przez Prezydenta RP. Aby nauczać na Tandu, należy przesłać swój pomysł na cykl zajęć, uzasadnić ich wartość i wykazać swoje kompetencje, które umożliwają przeprowadzenie takich lekcji. Wszyscy kandydaci są weryfikowani przed przyznaniem dostępu.
W najbliższym czasie Tandu planuje pozyskanie inwestora strategicznego. Finansowanie ma wesprzeć startup w skalowaniu biznesu w Polsce oraz rozwoju na rynkach międzynarodowych.

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Lekcja: AI. Szkolenia o sztucznej inteligencji dla nauczycieli

Kwalifikacja Profesjonalna CGMA zostaje zaktualizowana w odpowiedzi na rosnące wymagania nowoczesnych finansów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Wzrost sprzedaży piw bezalkoholowych idzie w parze z inwestycjami w zieloną energię. Kompania Piwowarska ogranicza ślad węglowy i wspiera lokalne inicjatywy
Kompania Piwowarska kontynuuję realizację strategii „Lepsza Przyszłość 2030”, w której łączy ambitne cele środowiskowe, edukacja konsumentów oraz rozwój segmentu piw bezalkoholowych z realnym wsparciem dla lokalnych społeczności. Firma, będąca liderem polskiego rynku piwa, ogranicza emisję CO₂, zwiększa udział opakowań zwrotnych i angażuje pracowników w wolontariat, w tym m.in. w pomoc dla ofiar powodzi na Dolnym Śląsku.
Handel
D. Joński: Europa musi chronić swój rynek poprzez cła i wysokie standardy bezpieczeństwa dla importowanych towarów. Powinniśmy budować własny przemysł oparty na tańszej energii

Tańsza energia, a przez to niższe koszty produkcji w Europie to jeden z kierunków, który wskazuje Unia Europejska w rywalizacji z tanimi towarami z Azji, głównie z Chin. Jednocześnie rynek Starego Kontynentu powinien być chroniony poprzez zbalansowane cła oraz wysokie standardy bezpieczeństwa stawiane importowanym produktom. Zdaniem europosła Dariusza Jońskiego ważne jest rozwijanie przemysłu w Europie bez względu na narodowość właścicieli. Relacje z Chinami muszą zostać na nowo zdefiniowane i przebiegać na równych zasadach.
Handel
Poprawia się jakość raportów dużych spółek giełdowych dotyczących zrównoważonego rozwoju. Pozostają też obszary do dopracowania

Ekspertki i eksperci z Deloitte’a przeprowadzili analizę ujawnień taksonomicznych spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych, która objęła sprawozdania z działalności za rok 2024 w części dotyczącej zrównoważonego rozwoju. To trzeci rok ujawniania stopnia zgodności przedsiębiorstw z Taksonomią Unii Europejskiej, co przekłada się na zwiększoną jakość i porównywalność prezentowanych danych. Jednocześnie można oczekiwać, że inwestycje zgodne z Taksonomią będą coraz istotniejszym elementem strategii rozwoju przedsiębiorstw w kolejnych latach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.