Komunikaty PR

Top 6 książek, które musisz przeczytać rozwijając biznes online w 2023 roku!

2022-12-12  |  16:00
Biuro prasowe

Nie od dziś wiadomo, jak ważna w naszym życiu jest edukacja. Kiedy stary rok dobiega końca, a na horyzoncie widać już kolejny, wtedy czujemy niesamowitą chęć zmian i rozwoju. I nie ma w tym nic złego, to genialny czas na podsumowanie i zaplanowanie kolejnych celów do osiągnięcia. Nie da się ukryć, że rynek wydawniczy jest ogromny, a w ostatnim czasie pojawiło się wiele pozycji książkowych na temat biznesu online.  Zastanawiasz się, jakie wartościowe książki warto przeczytać? Które przekażą ci wartościową wiedze, która naprawdę Ci się przyda? Aby zaoszczędzić Ci czasu, postanowiliśmy przeczytać kilkadziesiąt pozycji literackich i wybrać 6, różnych książek, z których wyciągniesz cenną wiedzę.

Zanim zasiądziesz do lektury

Znajdź chwile dla siebie, w natłoku obowiązku, to bardzo ważne, aby chociaż przez 1h dziennie oddać się wartościowej książce. Zrób kubek gorącej herbaty z miodem i pomarańczą. Usiądź wygodnie na fotelu lub kanapie. Staraj się czytać jedną książę, nie czytaj kilku na raz, bo możesz się pogubić. Koniecznie przygotuj ołówek lub notatnik, w którym będziesz notować wszystkie najważniejsze informacje.

Nasze zestawienie nie jest przypadkowe, specjalnie uszeregowaliśmy je tak, aby wiedzieć, po które pozycje warto sięgnąć najpierw. To książki, które poszerzają horyzonty, pozwalają dowiedzieć się czegoś nowego na temat biznesu i nas samych, ale także zwracaj uwagę na nowe trendy i rozwijający się biznes online.

Lista Top 6 książek, o biznesie, które warto przeczytać w 2023 roku

 

  1. "Bądź online - twoja mocna strona, która wyrazi Ciebie i Twój biznes" Ola Gościniak

Autorka znana jako "Jestem Interaktywna", stworzyła pozycje, która jest doskonałym fundamentem do wprowadzenia zmian i podjęcia nowych działań w rozwijaniu biznesu online. Zwróci uwagę na wiele technicznych aspektów dotyczących stron www. To dzięki niej dowiemy się, w jaki sposób zaplanować prace nad stroną, która jest naszą najlepszą wizytówką. Co powinna zawierać, jak określi jej grupę docelową i stworzyć ją tak, aby była responsywna, miła dla oka. Ola omawia czytelność strony, podaje różne przykłady i pokazuje rozwiązania. Zwraca uwagę przede wszystkim na to, aby nasza strona www, czy esklep była skuteczna. Dzieli się różnymi pomysłami, podpowiada z jakich narzędzi warto skorzystać. Warto podkreślić, że książka uczy i pokazuje za pośrednictwem różnych ćwiczeń, tego, co możemy zrobić sami, bez pomocy fachowców. Wszystko świetnie poukładane, klarowne i czytelne, nawet dla poczatkującej osoby w e-świecie.

„Nowe zasady marketingu i PR” David Meerman Scoot

 

Aby nasza firma mogła funkcjonować prawidłowo, potrzebne są trzy konkretne działania: reklama, marketing i PR. To nie są synonimy, a wręcz przeciwnie fantastycznie się uzupełniają, jeśli dobrze opracujemy strategie. Autorzy publikacji omawiają ważne zagadnienia dotyczące content marketingu, podcastów czy social mediów. W bardzo merytoryczny sposób, obrazują jak warto wykorzystywać współczesne narzędzia online. Poruszają, też kwestie dotyczące sztucznej inteligencji.

„Linkedin w praktyce” Angelika Chimkowska

LinkedIn to fantastyczne medium. Jego celem jest poszerzanie kontaktów biznesowych i pozyskiwanie klientów czy partnerów B2B. Książka pokazuje mechanizmy działania LinkedIn. Oprócz tego znajdziemy mnóstwo przykładów i ćwiczeń, które utrwalą naszą wiedzę. Angelika porusza temat budowania zaufania, wiarygodności – który przyda się nie tylko, do pracy w tym medium.

„Zdobyć rynek. Jak sprzedać prawie wszystko online, stworzyć upragniony biznes i żyć marzeniami” Walker Jeff

Mówiąc o biznesie online, nie można pominąć tego, co jest najważniejsze, czyli sprzedaży. Pozycja podpowie nam jak skutecznie wypromować produkt czy usługę, jak odpowiednio wprowadzić nową pozycję na rynek. Kiedy podjąć ryzyko, a kiedy odpuścić. Porusza tematykę polityki cenowej, jaką wartości możesz ofiarować swoim potencjalnym klientom. Nie boi się mówić o pieniądzach, zarabianiu. Książka jest dostępna także w formie ebooka

„Sieci wpływu psychologia perswazji online” Nahai Nathalie

Fantastyczna książka na temat psychologii i socjologii biznesu. Obrazująca pewne schematy dotyczące komunikacji i relacji: sprzedawca –klient. Dziś w świecie, w którym dokonujemy szybkich zakupów przez internet, trzeba otworzyć się na różne mechanizmy. To już nie tylko budowanie grupy docelowej, to rozwijanie społeczności. Poradnik podpowie C jak odpowiednio komunikować i budować relacje z klientami na wyższym poziomie.

„Popraw koronę i idź po swoje” Marzena Żuławnik

Książka bardzo mentalna i duchowa z ciekawymi ćwiczeniami. Poradnik, dzięki któremu nauczysz się odpuszczać. Dowiesz się jak precyzyjnie stawiać cele i spełniać marzenia. Gdzie i kiedy stawiać granice. Zrozumiesz, że porażki się zdarzają, a z sukcesu nawet najmniejszego warto się cieszyć i siebie nagradzać. Dodatkowo w książce znajdą się wypowiedzi 5 kobiet sukcesu, które podzieliły się swoim doświadczeniami w biznesie.

Mamy nadzieje, że nasze zestawienie przypadnie Ci do gustu. Jeśli uważasz, że jakaś pozycja koniecznie powinna się tu znaleźć, napisz do nas!

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja Nie zgadzasz się z wynikiem maturalnym z biologii lub chemii? Dawid Uczy pomoże Ci się odwołać! Biuro prasowe
2025-01-03 | 08:00

Nie zgadzasz się z wynikiem maturalnym z biologii lub chemii? Dawid Uczy pomoże Ci się odwołać!

Dawid Uczy to platforma nauczyciela biologii i chemii, który postanowił poszerzyć ofertę świadczonych usług. Od teraz pomaga także w przygotowaniu odwołania od
Edukacja Newline Lyra Pro w Szkole Podstawowej nr 5 w Białymstoku
2024-12-31 | 15:30

Newline Lyra Pro w Szkole Podstawowej nr 5 w Białymstoku

Szkoła Podstawowa Nr 5 im. Władysława Broniewskiego w Białymstoku jest placówką z tradycjami. Istnieje od ponad 100 lat i dba o to, żeby narzędzia i środki dydaktyczne, które
Edukacja UX – zawód przyszłości Motorola Solutions stawia na kompetencje 4.0
2024-12-28 | 01:00

UX – zawód przyszłości Motorola Solutions stawia na kompetencje 4.0

Po maszynie parowej, elektryczności i komputerach - rozwój biotechnologii, nanotechnologii i sztucznej inteligencji ma być punktem zwrotnym w historii ludzkości. Zmiany gospodarcze

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Przedsiębiorcy apelują o deregulację i stabilny system podatkowy. Obecne przepisy są szczególnie uciążliwe dla małych i średnich firm

Deregulacja pozostaje jednym z najważniejszych wyzwań dla polskiej gospodarki. Uproszczenie przepisów i zmniejszenie biurokracji to czynniki, które mogą się przyczynić do wzrostu konkurencyjności polskich przedsiębiorstw i poprawy warunków prowadzenia działalności gospodarczej – wynika z analiz Business Centre Club.  Na potrzebę deregulacji i stabilnego systemu podatkowego wskazywali przedsiębiorcy nagrodzeni w finale 32. edycji konkursu Lider Polskiego Biznesu, którego organizatorem jest Business Centre Club.

Konsument

W tym roku 70 proc. odpadów szklanych powinno trafić do recyklingu. Polska sporo poniżej tego poziomu

W Polsce co roku zbierane jest ok. 750 tys. t szkła, czyli nieco ponad połowa szklanych opakowań wprowadzonych na rynek. W dodatku 20 proc. zebranego surowca to zanieczyszczenia innymi materiałami, np. ceramiką czy porcelaną, które nie nadają się do recyklingu. Polska traci na tym ok. 400 tys. t szkła, które mogłoby zostać ponownie przetworzone i wykorzystane. Duża część tej straty to efekt nieodpowiedniej segregacji i niskiej świadomości konsumentów. Zgodnie z wymogami UE w tym roku odsetek zebranego szkła powinien sięgnąć 70 proc.

Firma

Coraz więcej firm decyduje się na automatyzację procesów. Zwroty z inwestycji są możliwe już w ciągu kilku miesięcy

Chociaż odsetek firm wdrażających automatyzację rośnie, to wciąż wiele przedsiębiorstw nie wie, czym ten proces jest i jakie się z nim wiążą korzyści. Tymczasem badania rynkowe wskazują, że przedsiębiorstwa inwestujące w obszar automatyzacji i sztucznej inteligencji są bardziej efektywne i osiągają lepsze wyniki, a zwrot z inwestycji możliwy jest już w ciągu pierwszych kilku miesięcy od wdrożenia. – Warunkiem jest jednak wybór właściwego procesu do zautomatyzowania i odpowiednie przygotowanie go do tej zmiany – podkreślają eksperci platformy FlowDog.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.