Komunikaty PR

Top 6 książek, które musisz przeczytać rozwijając biznes online w 2023 roku!

2022-12-12  |  16:00
Biuro prasowe

Nie od dziś wiadomo, jak ważna w naszym życiu jest edukacja. Kiedy stary rok dobiega końca, a na horyzoncie widać już kolejny, wtedy czujemy niesamowitą chęć zmian i rozwoju. I nie ma w tym nic złego, to genialny czas na podsumowanie i zaplanowanie kolejnych celów do osiągnięcia. Nie da się ukryć, że rynek wydawniczy jest ogromny, a w ostatnim czasie pojawiło się wiele pozycji książkowych na temat biznesu online.  Zastanawiasz się, jakie wartościowe książki warto przeczytać? Które przekażą ci wartościową wiedze, która naprawdę Ci się przyda? Aby zaoszczędzić Ci czasu, postanowiliśmy przeczytać kilkadziesiąt pozycji literackich i wybrać 6, różnych książek, z których wyciągniesz cenną wiedzę.

Zanim zasiądziesz do lektury

Znajdź chwile dla siebie, w natłoku obowiązku, to bardzo ważne, aby chociaż przez 1h dziennie oddać się wartościowej książce. Zrób kubek gorącej herbaty z miodem i pomarańczą. Usiądź wygodnie na fotelu lub kanapie. Staraj się czytać jedną książę, nie czytaj kilku na raz, bo możesz się pogubić. Koniecznie przygotuj ołówek lub notatnik, w którym będziesz notować wszystkie najważniejsze informacje.

Nasze zestawienie nie jest przypadkowe, specjalnie uszeregowaliśmy je tak, aby wiedzieć, po które pozycje warto sięgnąć najpierw. To książki, które poszerzają horyzonty, pozwalają dowiedzieć się czegoś nowego na temat biznesu i nas samych, ale także zwracaj uwagę na nowe trendy i rozwijający się biznes online.

Lista Top 6 książek, o biznesie, które warto przeczytać w 2023 roku

 

  1. "Bądź online - twoja mocna strona, która wyrazi Ciebie i Twój biznes" Ola Gościniak

Autorka znana jako "Jestem Interaktywna", stworzyła pozycje, która jest doskonałym fundamentem do wprowadzenia zmian i podjęcia nowych działań w rozwijaniu biznesu online. Zwróci uwagę na wiele technicznych aspektów dotyczących stron www. To dzięki niej dowiemy się, w jaki sposób zaplanować prace nad stroną, która jest naszą najlepszą wizytówką. Co powinna zawierać, jak określi jej grupę docelową i stworzyć ją tak, aby była responsywna, miła dla oka. Ola omawia czytelność strony, podaje różne przykłady i pokazuje rozwiązania. Zwraca uwagę przede wszystkim na to, aby nasza strona www, czy esklep była skuteczna. Dzieli się różnymi pomysłami, podpowiada z jakich narzędzi warto skorzystać. Warto podkreślić, że książka uczy i pokazuje za pośrednictwem różnych ćwiczeń, tego, co możemy zrobić sami, bez pomocy fachowców. Wszystko świetnie poukładane, klarowne i czytelne, nawet dla poczatkującej osoby w e-świecie.

„Nowe zasady marketingu i PR” David Meerman Scoot

 

Aby nasza firma mogła funkcjonować prawidłowo, potrzebne są trzy konkretne działania: reklama, marketing i PR. To nie są synonimy, a wręcz przeciwnie fantastycznie się uzupełniają, jeśli dobrze opracujemy strategie. Autorzy publikacji omawiają ważne zagadnienia dotyczące content marketingu, podcastów czy social mediów. W bardzo merytoryczny sposób, obrazują jak warto wykorzystywać współczesne narzędzia online. Poruszają, też kwestie dotyczące sztucznej inteligencji.

„Linkedin w praktyce” Angelika Chimkowska

LinkedIn to fantastyczne medium. Jego celem jest poszerzanie kontaktów biznesowych i pozyskiwanie klientów czy partnerów B2B. Książka pokazuje mechanizmy działania LinkedIn. Oprócz tego znajdziemy mnóstwo przykładów i ćwiczeń, które utrwalą naszą wiedzę. Angelika porusza temat budowania zaufania, wiarygodności – który przyda się nie tylko, do pracy w tym medium.

„Zdobyć rynek. Jak sprzedać prawie wszystko online, stworzyć upragniony biznes i żyć marzeniami” Walker Jeff

Mówiąc o biznesie online, nie można pominąć tego, co jest najważniejsze, czyli sprzedaży. Pozycja podpowie nam jak skutecznie wypromować produkt czy usługę, jak odpowiednio wprowadzić nową pozycję na rynek. Kiedy podjąć ryzyko, a kiedy odpuścić. Porusza tematykę polityki cenowej, jaką wartości możesz ofiarować swoim potencjalnym klientom. Nie boi się mówić o pieniądzach, zarabianiu. Książka jest dostępna także w formie ebooka

„Sieci wpływu psychologia perswazji online” Nahai Nathalie

Fantastyczna książka na temat psychologii i socjologii biznesu. Obrazująca pewne schematy dotyczące komunikacji i relacji: sprzedawca –klient. Dziś w świecie, w którym dokonujemy szybkich zakupów przez internet, trzeba otworzyć się na różne mechanizmy. To już nie tylko budowanie grupy docelowej, to rozwijanie społeczności. Poradnik podpowie C jak odpowiednio komunikować i budować relacje z klientami na wyższym poziomie.

„Popraw koronę i idź po swoje” Marzena Żuławnik

Książka bardzo mentalna i duchowa z ciekawymi ćwiczeniami. Poradnik, dzięki któremu nauczysz się odpuszczać. Dowiesz się jak precyzyjnie stawiać cele i spełniać marzenia. Gdzie i kiedy stawiać granice. Zrozumiesz, że porażki się zdarzają, a z sukcesu nawet najmniejszego warto się cieszyć i siebie nagradzać. Dodatkowo w książce znajdą się wypowiedzi 5 kobiet sukcesu, które podzieliły się swoim doświadczeniami w biznesie.

Mamy nadzieje, że nasze zestawienie przypadnie Ci do gustu. Jeśli uważasz, że jakaś pozycja koniecznie powinna się tu znaleźć, napisz do nas!

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja BRAK ZDJĘCIA
2024-05-14 | 01:00

Czy nauka języka angielskiego może być prosta i przyjemna?

Możliwości na rynku jest wiele – od standardowych zajęć szkolnych, dodatkowych zajęć stacjonarnych, po zajęcia online. Trudność jednak pojawia się w momencie wyboru – skąd wiedzieć, które zajęcia będą
Edukacja MBA – nie dla akademickości, tak dla biznesowego doświadczenia
2024-05-09 | 12:15

MBA – nie dla akademickości, tak dla biznesowego doświadczenia

Tylko 39 proc. menedżerów uważa, że wykładowcami w programach MBA powinna być kadra naukowa polskich uczelni. Zdecydowana większość widzi w tej roli konsultantów i
Edukacja Lęk i smutek - jak pomóc dziecku osiągnąć spokój?
2024-05-07 | 15:52

Lęk i smutek - jak pomóc dziecku osiągnąć spokój?

Nie daje wytchnienia nawet nocy, zaburzając sen i powodując ciągłe niewyspanie. A dziecko staje się coraz bardziej wycofane i nieobecne.   - Wiemy, jak ważne jest wsparcie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Regionalne

Start-upy mogą się starać o wsparcie. Trwa nabór do programu rozwoju innowacyjnych pomysłów na biznes

Trwa nabór do „Platform startowych dla nowych pomysłów” finansowany z Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej 2021–2027. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości wybrała sześć partnerskich ośrodków innowacji, które będą oferować start-upom bezpłatne programy inkubacji. Platformy pomogą rozwinąć technologicznie produkt i zapewnić mu przewagę konkurencyjną, umożliwią dostęp do najlepszych menedżerów i rynkowych praktyków, ale też finansowanie innowacyjnych przedsięwzięć. Każdy z partnerów przyjmuje zgłoszenia ze wszystkich branż, ale także specjalizuje się w konkretnej dziedzinie. Jest więc oferta m.in. dla sektora motoryzacyjnego, rolno-spożywczego, metalowo-maszynowego czy sporttech.

Transport

Kolej pozostaje piętą achillesową polskich portów. Zarządy liczą na przyspieszenie inwestycji w tym obszarze

Nazywane polskim oknem na Skandynawię oraz będące ważnym węzłem logistycznym między południem i północą Europy Porty Szczecin–Świnoujście dynamicznie się rozwijają. W kwietniu 2024 roku wydano decyzję lokalizacyjną dotycząca terminalu kontenerowego w Świnoujściu, który ma szansę powstać do końca 2028 roku. Zdaniem ekspertów szczególnie ważnym elementem rozwoju portów, podobnie jak w przypadku innych portów w Polsce, jest transport kolejowy i w tym zakresie inwestycje są szczególnie potrzebne. – To nasza pięta achillesowa – przyznaje Rafał Zahorski, pełnomocnik zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście ds. rozwoju.

Polityka

Projekt UE zyskuje wymiar militarny. Wojna w Ukrainie na nowo rozbudziła dyskusję o wspólnej europejskiej armii

Wspólna europejska armia na razie nie istnieje, a w praktyce obronność to wyłączna odpowiedzialność państw członkowskich UE. Jednak wybuch wojny w Ukrainie, tuż za wschodnią granicą, na nowo rozbudził europejską dyskusję o potrzebie posiadania własnego potencjału militarnego. Jak niedawno wskazał wicepremier i minister obrony narodowej Władysław Kosiniak-Kamysz, Europa powinna mieć własne siły szybkiego reagowania i powołać komisarza ds. obronności, ponieważ stoi obecnie w obliczu największych wyzwań od czasu zakończenia II wojny światowej. – Musimy zdobyć własną siłę odstraszania i zwiększać wydatki na obronność – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.