Top 6 książek, które musisz przeczytać rozwijając biznes online w 2023 roku!
Nie od dziś wiadomo, jak ważna w naszym życiu jest edukacja. Kiedy stary rok dobiega końca, a na horyzoncie widać już kolejny, wtedy czujemy niesamowitą chęć zmian i rozwoju. I nie ma w tym nic złego, to genialny czas na podsumowanie i zaplanowanie kolejnych celów do osiągnięcia. Nie da się ukryć, że rynek wydawniczy jest ogromny, a w ostatnim czasie pojawiło się wiele pozycji książkowych na temat biznesu online. Zastanawiasz się, jakie wartościowe książki warto przeczytać? Które przekażą ci wartościową wiedze, która naprawdę Ci się przyda? Aby zaoszczędzić Ci czasu, postanowiliśmy przeczytać kilkadziesiąt pozycji literackich i wybrać 6, różnych książek, z których wyciągniesz cenną wiedzę.
Zanim zasiądziesz do lektury
Znajdź chwile dla siebie, w natłoku obowiązku, to bardzo ważne, aby chociaż przez 1h dziennie oddać się wartościowej książce. Zrób kubek gorącej herbaty z miodem i pomarańczą. Usiądź wygodnie na fotelu lub kanapie. Staraj się czytać jedną książę, nie czytaj kilku na raz, bo możesz się pogubić. Koniecznie przygotuj ołówek lub notatnik, w którym będziesz notować wszystkie najważniejsze informacje.
Nasze zestawienie nie jest przypadkowe, specjalnie uszeregowaliśmy je tak, aby wiedzieć, po które pozycje warto sięgnąć najpierw. To książki, które poszerzają horyzonty, pozwalają dowiedzieć się czegoś nowego na temat biznesu i nas samych, ale także zwracaj uwagę na nowe trendy i rozwijający się biznes online.
Lista Top 6 książek, o biznesie, które warto przeczytać w 2023 roku
- "Bądź online - twoja mocna strona, która wyrazi Ciebie i Twój biznes" Ola Gościniak
Autorka znana jako "Jestem Interaktywna", stworzyła pozycje, która jest doskonałym fundamentem do wprowadzenia zmian i podjęcia nowych działań w rozwijaniu biznesu online. Zwróci uwagę na wiele technicznych aspektów dotyczących stron www. To dzięki niej dowiemy się, w jaki sposób zaplanować prace nad stroną, która jest naszą najlepszą wizytówką. Co powinna zawierać, jak określi jej grupę docelową i stworzyć ją tak, aby była responsywna, miła dla oka. Ola omawia czytelność strony, podaje różne przykłady i pokazuje rozwiązania. Zwraca uwagę przede wszystkim na to, aby nasza strona www, czy esklep była skuteczna. Dzieli się różnymi pomysłami, podpowiada z jakich narzędzi warto skorzystać. Warto podkreślić, że książka uczy i pokazuje za pośrednictwem różnych ćwiczeń, tego, co możemy zrobić sami, bez pomocy fachowców. Wszystko świetnie poukładane, klarowne i czytelne, nawet dla poczatkującej osoby w e-świecie.
„Nowe zasady marketingu i PR” David Meerman Scoot
Aby nasza firma mogła funkcjonować prawidłowo, potrzebne są trzy konkretne działania: reklama, marketing i PR. To nie są synonimy, a wręcz przeciwnie fantastycznie się uzupełniają, jeśli dobrze opracujemy strategie. Autorzy publikacji omawiają ważne zagadnienia dotyczące content marketingu, podcastów czy social mediów. W bardzo merytoryczny sposób, obrazują jak warto wykorzystywać współczesne narzędzia online. Poruszają, też kwestie dotyczące sztucznej inteligencji.
„Linkedin w praktyce” Angelika Chimkowska
LinkedIn to fantastyczne medium. Jego celem jest poszerzanie kontaktów biznesowych i pozyskiwanie klientów czy partnerów B2B. Książka pokazuje mechanizmy działania LinkedIn. Oprócz tego znajdziemy mnóstwo przykładów i ćwiczeń, które utrwalą naszą wiedzę. Angelika porusza temat budowania zaufania, wiarygodności – który przyda się nie tylko, do pracy w tym medium.
„Zdobyć rynek. Jak sprzedać prawie wszystko online, stworzyć upragniony biznes i żyć marzeniami” Walker Jeff
Mówiąc o biznesie online, nie można pominąć tego, co jest najważniejsze, czyli sprzedaży. Pozycja podpowie nam jak skutecznie wypromować produkt czy usługę, jak odpowiednio wprowadzić nową pozycję na rynek. Kiedy podjąć ryzyko, a kiedy odpuścić. Porusza tematykę polityki cenowej, jaką wartości możesz ofiarować swoim potencjalnym klientom. Nie boi się mówić o pieniądzach, zarabianiu. Książka jest dostępna także w formie ebooka
„Sieci wpływu psychologia perswazji online” Nahai Nathalie
Fantastyczna książka na temat psychologii i socjologii biznesu. Obrazująca pewne schematy dotyczące komunikacji i relacji: sprzedawca –klient. Dziś w świecie, w którym dokonujemy szybkich zakupów przez internet, trzeba otworzyć się na różne mechanizmy. To już nie tylko budowanie grupy docelowej, to rozwijanie społeczności. Poradnik podpowie C jak odpowiednio komunikować i budować relacje z klientami na wyższym poziomie.
„Popraw koronę i idź po swoje” Marzena Żuławnik
Książka bardzo mentalna i duchowa z ciekawymi ćwiczeniami. Poradnik, dzięki któremu nauczysz się odpuszczać. Dowiesz się jak precyzyjnie stawiać cele i spełniać marzenia. Gdzie i kiedy stawiać granice. Zrozumiesz, że porażki się zdarzają, a z sukcesu nawet najmniejszego warto się cieszyć i siebie nagradzać. Dodatkowo w książce znajdą się wypowiedzi 5 kobiet sukcesu, które podzieliły się swoim doświadczeniami w biznesie.
Mamy nadzieje, że nasze zestawienie przypadnie Ci do gustu. Jeśli uważasz, że jakaś pozycja koniecznie powinna się tu znaleźć, napisz do nas!

Fundusz Amazon: Milion złotych na wsparcie edukacji Polaków

Nie zgadzasz się z wynikiem maturalnym z biologii lub chemii? Dawid Uczy pomoże Ci się odwołać!

Newline Lyra Pro w Szkole Podstawowej nr 5 w Białymstoku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Norwegia i Islandia mocniej rozważają dołączenie do UE. To byłyby ważne decyzje dla Polski
W Norwegii i na Islandii coraz częściej wspomina się o potencjalnej akcesji do Unii Europejskiej. Możliwe, że w obu tych krajach odbędą się referenda, które zbadają poparcie dla tej idei w społeczeństwach. Zdaniem europosła KO akcesja obu północnych państw byłaby znaczącym wzmocnieniem dla UE, ale także ważną decyzją dla Polski.
Infrastruktura
Senat zajmie się ustawą o jawności cen lokali na sprzedaż. W praktyce ustawa obejmie tylko 12 proc. rynku

Ustawa o jawności cen miała na celu ułatwić klientowi szybkie sprawdzenie aktualnych cen mieszkań i lepsze zrozumienie oferty dewelopera. Przedstawiciele branży mówią wprost: idea ustawy jest słuszna, jednak kształt, jaki przybrała w praktyce, podobnie jak tryb jej uchwalenia, budzi już niepokój. Błyskawiczny tryb procedowania sprawił, że powstała ustawa, która obejmie 12,4 proc. rynku. Zdaniem Polskiego Związku Firm Deweloperskich ostatnią deską ratunku, by poprawić ten akt, jest Senat, który zajmie się nim już podczas wtorkowego posiedzenia komisji infrastruktury.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.