Komunikaty PR

Top 6 książek, które musisz przeczytać rozwijając biznes online w 2023 roku!

2022-12-12  |  16:00
Biuro prasowe

Nie od dziś wiadomo, jak ważna w naszym życiu jest edukacja. Kiedy stary rok dobiega końca, a na horyzoncie widać już kolejny, wtedy czujemy niesamowitą chęć zmian i rozwoju. I nie ma w tym nic złego, to genialny czas na podsumowanie i zaplanowanie kolejnych celów do osiągnięcia. Nie da się ukryć, że rynek wydawniczy jest ogromny, a w ostatnim czasie pojawiło się wiele pozycji książkowych na temat biznesu online.  Zastanawiasz się, jakie wartościowe książki warto przeczytać? Które przekażą ci wartościową wiedze, która naprawdę Ci się przyda? Aby zaoszczędzić Ci czasu, postanowiliśmy przeczytać kilkadziesiąt pozycji literackich i wybrać 6, różnych książek, z których wyciągniesz cenną wiedzę.

Zanim zasiądziesz do lektury

Znajdź chwile dla siebie, w natłoku obowiązku, to bardzo ważne, aby chociaż przez 1h dziennie oddać się wartościowej książce. Zrób kubek gorącej herbaty z miodem i pomarańczą. Usiądź wygodnie na fotelu lub kanapie. Staraj się czytać jedną książę, nie czytaj kilku na raz, bo możesz się pogubić. Koniecznie przygotuj ołówek lub notatnik, w którym będziesz notować wszystkie najważniejsze informacje.

Nasze zestawienie nie jest przypadkowe, specjalnie uszeregowaliśmy je tak, aby wiedzieć, po które pozycje warto sięgnąć najpierw. To książki, które poszerzają horyzonty, pozwalają dowiedzieć się czegoś nowego na temat biznesu i nas samych, ale także zwracaj uwagę na nowe trendy i rozwijający się biznes online.

Lista Top 6 książek, o biznesie, które warto przeczytać w 2023 roku

 

  1. "Bądź online - twoja mocna strona, która wyrazi Ciebie i Twój biznes" Ola Gościniak

Autorka znana jako "Jestem Interaktywna", stworzyła pozycje, która jest doskonałym fundamentem do wprowadzenia zmian i podjęcia nowych działań w rozwijaniu biznesu online. Zwróci uwagę na wiele technicznych aspektów dotyczących stron www. To dzięki niej dowiemy się, w jaki sposób zaplanować prace nad stroną, która jest naszą najlepszą wizytówką. Co powinna zawierać, jak określi jej grupę docelową i stworzyć ją tak, aby była responsywna, miła dla oka. Ola omawia czytelność strony, podaje różne przykłady i pokazuje rozwiązania. Zwraca uwagę przede wszystkim na to, aby nasza strona www, czy esklep była skuteczna. Dzieli się różnymi pomysłami, podpowiada z jakich narzędzi warto skorzystać. Warto podkreślić, że książka uczy i pokazuje za pośrednictwem różnych ćwiczeń, tego, co możemy zrobić sami, bez pomocy fachowców. Wszystko świetnie poukładane, klarowne i czytelne, nawet dla poczatkującej osoby w e-świecie.

„Nowe zasady marketingu i PR” David Meerman Scoot

 

Aby nasza firma mogła funkcjonować prawidłowo, potrzebne są trzy konkretne działania: reklama, marketing i PR. To nie są synonimy, a wręcz przeciwnie fantastycznie się uzupełniają, jeśli dobrze opracujemy strategie. Autorzy publikacji omawiają ważne zagadnienia dotyczące content marketingu, podcastów czy social mediów. W bardzo merytoryczny sposób, obrazują jak warto wykorzystywać współczesne narzędzia online. Poruszają, też kwestie dotyczące sztucznej inteligencji.

„Linkedin w praktyce” Angelika Chimkowska

LinkedIn to fantastyczne medium. Jego celem jest poszerzanie kontaktów biznesowych i pozyskiwanie klientów czy partnerów B2B. Książka pokazuje mechanizmy działania LinkedIn. Oprócz tego znajdziemy mnóstwo przykładów i ćwiczeń, które utrwalą naszą wiedzę. Angelika porusza temat budowania zaufania, wiarygodności – który przyda się nie tylko, do pracy w tym medium.

„Zdobyć rynek. Jak sprzedać prawie wszystko online, stworzyć upragniony biznes i żyć marzeniami” Walker Jeff

Mówiąc o biznesie online, nie można pominąć tego, co jest najważniejsze, czyli sprzedaży. Pozycja podpowie nam jak skutecznie wypromować produkt czy usługę, jak odpowiednio wprowadzić nową pozycję na rynek. Kiedy podjąć ryzyko, a kiedy odpuścić. Porusza tematykę polityki cenowej, jaką wartości możesz ofiarować swoim potencjalnym klientom. Nie boi się mówić o pieniądzach, zarabianiu. Książka jest dostępna także w formie ebooka

„Sieci wpływu psychologia perswazji online” Nahai Nathalie

Fantastyczna książka na temat psychologii i socjologii biznesu. Obrazująca pewne schematy dotyczące komunikacji i relacji: sprzedawca –klient. Dziś w świecie, w którym dokonujemy szybkich zakupów przez internet, trzeba otworzyć się na różne mechanizmy. To już nie tylko budowanie grupy docelowej, to rozwijanie społeczności. Poradnik podpowie C jak odpowiednio komunikować i budować relacje z klientami na wyższym poziomie.

„Popraw koronę i idź po swoje” Marzena Żuławnik

Książka bardzo mentalna i duchowa z ciekawymi ćwiczeniami. Poradnik, dzięki któremu nauczysz się odpuszczać. Dowiesz się jak precyzyjnie stawiać cele i spełniać marzenia. Gdzie i kiedy stawiać granice. Zrozumiesz, że porażki się zdarzają, a z sukcesu nawet najmniejszego warto się cieszyć i siebie nagradzać. Dodatkowo w książce znajdą się wypowiedzi 5 kobiet sukcesu, które podzieliły się swoim doświadczeniami w biznesie.

Mamy nadzieje, że nasze zestawienie przypadnie Ci do gustu. Jeśli uważasz, że jakaś pozycja koniecznie powinna się tu znaleźć, napisz do nas!

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja Lider się szkoli, czyli o przewadze strategicznego myślenia nad AI Biuro prasowe
2024-06-26 | 11:00

Lider się szkoli, czyli o przewadze strategicznego myślenia nad AI

Konieczność lifelong learning, czyli uczenia się przez całe życie, stała się faktem. Biznes – jak się wydaje – uświadomił to sobie najwcześniej, a liderzy to grupa,
Edukacja Jak pokonać bariery językowe w podróży?
2024-06-24 | 17:00

Jak pokonać bariery językowe w podróży?

Zagraniczne podróże to jeden z najczęściej wybieranych przez nas sposobów spędzania upragnionych wakacji. Jak się okazuje, dla niektórych takie eskapady wiążą się ze
Edukacja Oldschool jest fajny, ale nie w szkole!
2024-06-21 | 14:00

Oldschool jest fajny, ale nie w szkole!

To happening Centrum Nauczania Domowego prowadzony pod hasłem: “Oldschool jest fajny, ale nie w szkole” będący próbą zwrócenia uwagi na konieczność zmian

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Na rynku kapitałowym brakuje indywidualnych inwestorów. Nowe regulacje UE mają pobudzić ich zaangażowanie

– Rola rynku kapitałowego w rozwoju polskiej gospodarki jest nie do przecenienia – podkreśla Tomasz Orlik, członek zarządu PFR TFI. Jak wskazuje, obecnie kluczowy jest wzrost poziomu inwestycji, a w najbliższych latach przed nami duże wyzwanie w postaci zielonej transformacji. Rynek kapitałowy ma w tym procesie do odegrania ważną rolę, ale do tego potrzebuje aktywnych inwestorów, także indywidualnych. Dlatego pilnie potrzebne są działania, które pobudziłyby ich aktywność i zachęciły do lokowania na rynku oszczędności gospodarstw domowych. Pomóc w tym mają nowe regulacje unijne.

Ochrona środowiska

Rośnie liczba producentów ekologicznych zarówno w Polsce, jak i innych krajach Unii. Wciąż jednak jest to ułamek produkcji rolnej

Rolnictwo i hodowla zwierząt to jedna z głównych przyczyn wycinki lasów na świecie, utraty bioróżnorodności i największy emitent metanu. Sektor ten pochłania ogromne zasoby wody i odpowiada w dużym stopniu za zanieczyszczenie gleby. Ekspansja rolnictwa przyczynia się więc do zmian klimatu, a jednocześnie sektor boleśnie odczuwa ich skutki, co odbija się na produkcji rolnej. Zdaniem naukowców transformacja ekologiczna rolnictwa jest dziś koniecznością w walce z postępującymi niekorzystnymi zmianami klimatycznymi.

Transport

Firmy budowlane wyczekują na harmonogram największych krajowych inwestycji. Problemem mogą być terminy i brak rąk do pracy

W kolejnych latach z jednej strony napłynie do Polski  strumień funduszy europejskich z nowej perspektywy oraz Krajowego Planu Odbudowy, z drugiej strony w przygotowaniu są wielkie projekty infrastrukturalne związane z budową Centralnego Portu Komunikacyjnego, kolei dużych prędkości, elektrowni jądrowej czy infrastruktury w obszarze bezpieczeństwa. – Mamy do czynienia z analizą programów po poprzednim rządzie, weryfikacją niektórych inwestycji. Firmy chcą, żeby został podany harmonogram prac – co, kiedy i w jakiej części kraju będzie realizowane, bo one też muszą się do tego przygotować – mówi Adrian Furgalski, prezes Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. Wyzwaniem w realizacji tych inwestycji mogą się okazać braki kadrowe.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.