Uczniowie z całego świata nagrali piosenkę dla rówieśników z Ukrainy.
Uczniowie z prawie wszystkich kontynentów świata zjednoczyli się w akcji pokojowej zainicjowanej przez nastolatki uczące się w warszawskim liceum i nagrały swoją wersję znanego na całym świecie utworu „We are the World”. Młodzież postanowiła wyrazić solidarność z nastolatkami z Ukrainy oraz pokazać swój sprzeciw wobec wojny.
- Pomysł powstał w dniu, kiedy jedna z uczennic, zaraz po rozpoczęciu wojny w Ukrainie, zamiast schronić się w naszym kraju zdecydowała się razem z mamą wrócić do Ukrainy, aby tam pomagać swojej rodzinie - tłumaczy dyrektorka szkoły, Siostra Karolina Łuczak.
- Nie wszystkie potrafimy śpiewać profesjonalnie, ale robimy wszystko, co możemy, żeby pomóc - dodaje jedna z uczennic.
Premiera piosenki nagranej między innymi przez szkołę z Polski, Ghany, Węgier czy
Filipin już 15 sierpnia!
- Ta piosenka jest dopiero początkiem. Propozycją dla wszystkich grup dzieci i młodzieży, ale także ich rodzin do nagrania swojej wersji piosenki - objaśnia Katarzyna Kondej odpowiadająca za promocję szkoły. - To tylko chwila, aby nagrać i wysłać do nas swoją wersję tej znanej na całym świecie piosenki, a my stworzymy drugi teledysk, którego premiera odbędzie się 21 września w Światowy Dzień Pokoju. Udowodnijmy, że głos tysięcy młodych osób jest ważny - dodaje. Cała akcja promowana jest pod hashtagiem #WeAreUkraine.
Warszawskie Liceum Sióstr Nazaretanek od samego początku trwania wojny w Ukrainie jest zaangażowane w pomoc. Warto również wspomnieć o tym, iż warszawska szkoła prowadzona przez Siostry Nazaretanki cieszy się dużym zainteresowaniem wśród młodzieży z różnych zakątków świata.
Zobacz Making of:

Nie zgadzasz się z wynikiem maturalnym z biologii lub chemii? Dawid Uczy pomoże Ci się odwołać!

Newline Lyra Pro w Szkole Podstawowej nr 5 w Białymstoku

UX – zawód przyszłości Motorola Solutions stawia na kompetencje 4.0
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

Przedsiębiorcy apelują o deregulację i stabilny system podatkowy. Obecne przepisy są szczególnie uciążliwe dla małych i średnich firm
Deregulacja pozostaje jednym z najważniejszych wyzwań dla polskiej gospodarki. Uproszczenie przepisów i zmniejszenie biurokracji to czynniki, które mogą się przyczynić do wzrostu konkurencyjności polskich przedsiębiorstw i poprawy warunków prowadzenia działalności gospodarczej – wynika z analiz Business Centre Club. Na potrzebę deregulacji i stabilnego systemu podatkowego wskazywali przedsiębiorcy nagrodzeni w finale 32. edycji konkursu Lider Polskiego Biznesu, którego organizatorem jest Business Centre Club.
Konsument
W tym roku 70 proc. odpadów szklanych powinno trafić do recyklingu. Polska sporo poniżej tego poziomu

W Polsce co roku zbierane jest ok. 750 tys. t szkła, czyli nieco ponad połowa szklanych opakowań wprowadzonych na rynek. W dodatku 20 proc. zebranego surowca to zanieczyszczenia innymi materiałami, np. ceramiką czy porcelaną, które nie nadają się do recyklingu. Polska traci na tym ok. 400 tys. t szkła, które mogłoby zostać ponownie przetworzone i wykorzystane. Duża część tej straty to efekt nieodpowiedniej segregacji i niskiej świadomości konsumentów. Zgodnie z wymogami UE w tym roku odsetek zebranego szkła powinien sięgnąć 70 proc.
Firma
Coraz więcej firm decyduje się na automatyzację procesów. Zwroty z inwestycji są możliwe już w ciągu kilku miesięcy

Chociaż odsetek firm wdrażających automatyzację rośnie, to wciąż wiele przedsiębiorstw nie wie, czym ten proces jest i jakie się z nim wiążą korzyści. Tymczasem badania rynkowe wskazują, że przedsiębiorstwa inwestujące w obszar automatyzacji i sztucznej inteligencji są bardziej efektywne i osiągają lepsze wyniki, a zwrot z inwestycji możliwy jest już w ciągu pierwszych kilku miesięcy od wdrożenia. – Warunkiem jest jednak wybór właściwego procesu do zautomatyzowania i odpowiednie przygotowanie go do tej zmiany – podkreślają eksperci platformy FlowDog.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.