Uczniowie z całego świata nagrali piosenkę dla rówieśników z Ukrainy.
Uczniowie z prawie wszystkich kontynentów świata zjednoczyli się w akcji pokojowej zainicjowanej przez nastolatki uczące się w warszawskim liceum i nagrały swoją wersję znanego na całym świecie utworu „We are the World”. Młodzież postanowiła wyrazić solidarność z nastolatkami z Ukrainy oraz pokazać swój sprzeciw wobec wojny.
- Pomysł powstał w dniu, kiedy jedna z uczennic, zaraz po rozpoczęciu wojny w Ukrainie, zamiast schronić się w naszym kraju zdecydowała się razem z mamą wrócić do Ukrainy, aby tam pomagać swojej rodzinie - tłumaczy dyrektorka szkoły, Siostra Karolina Łuczak.
- Nie wszystkie potrafimy śpiewać profesjonalnie, ale robimy wszystko, co możemy, żeby pomóc - dodaje jedna z uczennic.
Premiera piosenki nagranej między innymi przez szkołę z Polski, Ghany, Węgier czy
Filipin już 15 sierpnia!
- Ta piosenka jest dopiero początkiem. Propozycją dla wszystkich grup dzieci i młodzieży, ale także ich rodzin do nagrania swojej wersji piosenki - objaśnia Katarzyna Kondej odpowiadająca za promocję szkoły. - To tylko chwila, aby nagrać i wysłać do nas swoją wersję tej znanej na całym świecie piosenki, a my stworzymy drugi teledysk, którego premiera odbędzie się 21 września w Światowy Dzień Pokoju. Udowodnijmy, że głos tysięcy młodych osób jest ważny - dodaje. Cała akcja promowana jest pod hashtagiem #WeAreUkraine.
Warszawskie Liceum Sióstr Nazaretanek od samego początku trwania wojny w Ukrainie jest zaangażowane w pomoc. Warto również wspomnieć o tym, iż warszawska szkoła prowadzona przez Siostry Nazaretanki cieszy się dużym zainteresowaniem wśród młodzieży z różnych zakątków świata.
Zobacz Making of:

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Lekcja: AI. Szkolenia o sztucznej inteligencji dla nauczycieli

Kwalifikacja Profesjonalna CGMA zostaje zaktualizowana w odpowiedzi na rosnące wymagania nowoczesnych finansów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Wzrost sprzedaży piw bezalkoholowych idzie w parze z inwestycjami w zieloną energię. Kompania Piwowarska ogranicza ślad węglowy i wspiera lokalne inicjatywy
Kompania Piwowarska kontynuuję realizację strategii „Lepsza Przyszłość 2030”, w której łączy ambitne cele środowiskowe, edukacja konsumentów oraz rozwój segmentu piw bezalkoholowych z realnym wsparciem dla lokalnych społeczności. Firma, będąca liderem polskiego rynku piwa, ogranicza emisję CO₂, zwiększa udział opakowań zwrotnych i angażuje pracowników w wolontariat, w tym m.in. w pomoc dla ofiar powodzi na Dolnym Śląsku.
Handel
D. Joński: Europa musi chronić swój rynek poprzez cła i wysokie standardy bezpieczeństwa dla importowanych towarów. Powinniśmy budować własny przemysł oparty na tańszej energii

Tańsza energia, a przez to niższe koszty produkcji w Europie to jeden z kierunków, który wskazuje Unia Europejska w rywalizacji z tanimi towarami z Azji, głównie z Chin. Jednocześnie rynek Starego Kontynentu powinien być chroniony poprzez zbalansowane cła oraz wysokie standardy bezpieczeństwa stawiane importowanym produktom. Zdaniem europosła Dariusza Jońskiego ważne jest rozwijanie przemysłu w Europie bez względu na narodowość właścicieli. Relacje z Chinami muszą zostać na nowo zdefiniowane i przebiegać na równych zasadach.
Handel
Poprawia się jakość raportów dużych spółek giełdowych dotyczących zrównoważonego rozwoju. Pozostają też obszary do dopracowania

Ekspertki i eksperci z Deloitte’a przeprowadzili analizę ujawnień taksonomicznych spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych, która objęła sprawozdania z działalności za rok 2024 w części dotyczącej zrównoważonego rozwoju. To trzeci rok ujawniania stopnia zgodności przedsiębiorstw z Taksonomią Unii Europejskiej, co przekłada się na zwiększoną jakość i porównywalność prezentowanych danych. Jednocześnie można oczekiwać, że inwestycje zgodne z Taksonomią będą coraz istotniejszym elementem strategii rozwoju przedsiębiorstw w kolejnych latach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.