W ⅓ szkół mówi się o przywróceniu nauczania zdalnego

Ewa Malicka
Rocket Science
Pływacka 3/2
02-633 Warszawa
ewa.malicka|rocketscience.com.pl| |ewa.malicka|rocketscience.com.pl
781453815
https://www.rocketscience.com.pl/
Polska platforma do webinarów i wideokonferencji ClickMeeting postanowiła zapytać rodziców dzieci w wieku szkolnym o to, czy słyszeli coś na temat ewentualnego powrotu do nauczania zdalnego. Jak się okazuje, ponad połowa ankietowanych sądzi, że powodem takiej zmiany miałyby być zbyt wysokie koszty ogrzewania. Kolejnym powodem według 9 proc. rodziców okazuje się brak kadry nauczycielskiej. Jednocześnie 30 proc. ankietowanych uważa, że jest dobrze przygotowanych na taką ewentualność, jak ponowna nauka zdalna, a 22 proc. badanych jest zadowolonych z postawy dyrekcji ich szkół w poprzednich okresach nauki online.
Nauczyciele rozmawiają z rodzicami o ewentualnym powrocie nauki zdalnej
Jak się okazuje, 33 proc. ankietowanych potwierdziło, że nauczyciele w szkołach, do których uczęszczają ich dzieci, rozmawiali z nimi na temat ewentualnego powrotu nauki zdalnej. Jednocześnie 45 proc. zadeklarowało, że nauczyciele nie mówili nic na ten temat, a 22 proc. nie wie, czy takie rozmowy były prowadzone.
– Rzeczywiście w ostatnim czasie dużo mówi się o ewentualnym powrocie nauki zdalnej w polskich szkołach. Tym razem powodem takiej decyzji nie miałaby być tylko pandemia koronawirusa, a przede wszystkim wysokie koszty ogrzewania. Pocieszający jest jednak fakt, że blisko ⅓ badanych deklaruje, że jako rodzice są dobrze przygotowani na taką ewentualność, a 28 proc., że jest na to gotowa częściowo. Mamy za sobą już zamykanie szkół, więc jeśli miałoby do tego dojść ponownie, wszyscy będziemy na to lepiej gotowi, a takie platformy jak ClickMeeting mają za zadanie ułatwić nam ten proces. Na naszej stronie internetowej można znaleźć poradniki dla nauczycieli, prowadzących zajęcia – komentuje Martyna Grzegorczyk, Communications and Outreach Manager w ClickMeeting.
Brak pieniędzy na ogrzewanie powodem ewentualnego powrotu edukacji online
ClickMeeting postanowił sprawdzić, jakie konkretnie powody ewentualnego powrotu nauki zdalnej są wymieniane w polskich szkołach najczęściej. Na pierwszym miejscu w odpowiedziach wielokrotnego wyboru pojawił się brak pieniędzy na ogrzewanie (55 proc.), na drugim pandemia koronawirusa (25 proc.), a na trzecim za mała liczba nauczycieli powiązana z masowymi rezygnacjami z tego zawodu (9 proc.). Inne czynniki, które wskazali ankietowani to: pandemia innej choroby (6 proc.) oraz niedostosowanie szkół do przepełnionych klas (3 proc.).
Postawy szkół pozytywnie ocenia 22 proc. ankietowanych
Aż 43 proc. badanych stwierdziło, że jako rodzice zostali rzuceni na głęboką wodę, kiedy pierwszy raz wprowadzono naukę zdalną, i że nie otrzymali wówczas odpowiedniego wsparcia od szkoły. Natomiast 35 proc. ankietowanych potwierdza, że dostało częściowe, jednak niewystarczające wsparcie. Zadowolonych z postawy szkoły jest 22 proc. uczestników badania, które zadeklarowały, że dyrekcja stanęła na wysokości zadania i przeszkoliła ich.
Blisko ⅓ badanych uważa, że jako rodzice są dobrze przygotowani na naukę zdalną
Co ciekawe, 30 proc. badanych uważa, że jako rodzice są dobrze przygotowani na ewentualny powrót nauki zdalnej, a 28 proc. określa, że jest częściowo na to gotowa. Natomiast 42 proc. ankietowanych deklaruje, że mimo doświadczenia z poprzednich okresów edukacji zdalnej, wciąż są nieprzygotowani na taką ewentualność.
Badanie zostało przeprowadzone metodą CAWI na grupie 334 osób w październiku 2022 roku.

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Lekcja: AI. Szkolenia o sztucznej inteligencji dla nauczycieli

Kwalifikacja Profesjonalna CGMA zostaje zaktualizowana w odpowiedzi na rosnące wymagania nowoczesnych finansów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Wzrost sprzedaży piw bezalkoholowych idzie w parze z inwestycjami w zieloną energię. Kompania Piwowarska ogranicza ślad węglowy i wspiera lokalne inicjatywy
Kompania Piwowarska kontynuuję realizację strategii „Lepsza Przyszłość 2030”, w której łączy ambitne cele środowiskowe, edukacja konsumentów oraz rozwój segmentu piw bezalkoholowych z realnym wsparciem dla lokalnych społeczności. Firma, będąca liderem polskiego rynku piwa, ogranicza emisję CO₂, zwiększa udział opakowań zwrotnych i angażuje pracowników w wolontariat, w tym m.in. w pomoc dla ofiar powodzi na Dolnym Śląsku.
Handel
D. Joński: Europa musi chronić swój rynek poprzez cła i wysokie standardy bezpieczeństwa dla importowanych towarów. Powinniśmy budować własny przemysł oparty na tańszej energii

Tańsza energia, a przez to niższe koszty produkcji w Europie to jeden z kierunków, który wskazuje Unia Europejska w rywalizacji z tanimi towarami z Azji, głównie z Chin. Jednocześnie rynek Starego Kontynentu powinien być chroniony poprzez zbalansowane cła oraz wysokie standardy bezpieczeństwa stawiane importowanym produktom. Zdaniem europosła Dariusza Jońskiego ważne jest rozwijanie przemysłu w Europie bez względu na narodowość właścicieli. Relacje z Chinami muszą zostać na nowo zdefiniowane i przebiegać na równych zasadach.
Handel
Poprawia się jakość raportów dużych spółek giełdowych dotyczących zrównoważonego rozwoju. Pozostają też obszary do dopracowania

Ekspertki i eksperci z Deloitte’a przeprowadzili analizę ujawnień taksonomicznych spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych, która objęła sprawozdania z działalności za rok 2024 w części dotyczącej zrównoważonego rozwoju. To trzeci rok ujawniania stopnia zgodności przedsiębiorstw z Taksonomią Unii Europejskiej, co przekłada się na zwiększoną jakość i porównywalność prezentowanych danych. Jednocześnie można oczekiwać, że inwestycje zgodne z Taksonomią będą coraz istotniejszym elementem strategii rozwoju przedsiębiorstw w kolejnych latach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.