Warszawska Szkoła Filmowa i Platige Image rozpoczynają współpracę
Warszawska Szkoła Filmowa – jeden z wiodących polskich ośrodków kształcących specjalistów branży filmowej oraz gamedev – oraz Platige Image, spółka specjalizująca się w tworzeniu grafiki komputerowej, animacji 3D i cyfrowych efektów specjalnych, podejmują współpracę w obszarze edukacji. Jej celem jest m.in. wymiana know-how w zakresie najnowszych technologii i ułatwienie studentom startu na rynku multimedialnym.
Efektem umowy między instytucjami będzie organizacja wykładów live, podczas których uczestnicy zgłębią tajniki branży. Cykliczne spotkania „Masterclass by Platige”, prowadzone przez najlepszych specjalistów Platige Image, przybliżą studentom zagadnienia, które ułatwią im wejście na rynek i podniosą ich kompetencje zawodowe. Studio jest laureatem blisko 250 nagród i wyróżnień, a w swoim portfolio ma współpracę z największymi polskimi i zagranicznymi podmiotami z dziedziny filmu, reklamy i multimediów. Studio posiada unikalne w skali kraju doświadczenie w tworzeniu projektów graficznych dla takich globalnych marek, jak: Netflix, Epic Games, Activision, Sony.
– Współpraca z uczelniami wyższymi to ważny element strategii rozwoju studia Platige, ale także jego misja. Cieszę, że będziemy mogli dzielić się ze studentami naszym bogatym doświadczeniem. Tym bardziej, że doskonale zdajemy sobie sprawę, jak ważne jest dla nich nabycie praktycznych kompetencji, które będą przydatne w pracy – Karol Żbikowski, CEO Platige Image.
– Warszawska Szkoła Filmowa realizuje misję wszechstronnej, praktycznej edukacji prowadzonej przez najlepszych ekspertów branży filmowej, gier i nowych mediów. Współpraca z Platige przyczyni się do dalszego rozwoju naszych programów kształcenia, które stale rozbudowujemy wraz z rozwojem technologii i zapotrzebowaniem na kompetencje obecnego i przyszłego rynku pracy – mówi Maciej Ślesicki, założyciel i Kanclerz Warszawskiej Szkoły Filmowej.
Współpraca zakłada kontakty z najlepszymi specjalistami w branży w Polsce i możliwość doszkalania w profesjonalnych studiach Platige Image. Firma dysponuje m.in. jednym z największych w Europie studiów Mocap.
Wykłady odbywać się będą w Kinie Elektronik, kultowym pełnowymiarowym kinie studyjnym, które wchodzi w skład bogatego zaplecza, jakim dysponuje Warszawska Szkoła Filmowa. Działająca od niemal dwudziestu lat placówka to kompleks edukacyjny, skupiający pod swoimi skrzydłami m.in. uczelnię wyższą, studium policealne, placówkę kursową oraz Liceum Filmowe i Kreacji Gier Wideo.
Warszawska Szkoła Filmowa jest także wielokrotnie nagradzanym producentem filmów oraz gier wideo, dwukrotnie nominowanym do Oscara („Nasza klątwa”, „Sukienka”), uhonorowanym m.in. prestiżową Nagrodą Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej za całokształt działalności. Wyprodukowany przez studentów oraz absolwentów pełnometrażowy film „kRAJ” dostępny jest w niemal 200 krajach za pośrednictwem platformy streamingowej Netflix, zaś wydana przez Klabater debiutancka gra szkolnego Studia Produkcji Gier – „Best Month Ever!” – trafiła do globalnej dystrybucji na PC (Steam, GOG) oraz konsole (PlayStation, Xbox, Switch).

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Lekcja: AI. Szkolenia o sztucznej inteligencji dla nauczycieli

Kwalifikacja Profesjonalna CGMA zostaje zaktualizowana w odpowiedzi na rosnące wymagania nowoczesnych finansów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.