Komunikaty PR

Wawel z 7 dobrymi praktykami CSR w raporcie FOB

2022-05-27  |  15:25
Biuro prasowe

Działania Wawel oraz Fundacji “Wawel z Rodziną” zostały po raz kolejny docenione przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu. W raporcie „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2021. Dobre praktyki”, którego premiera odbyła się 25 maja br., przedstawionych zostało aż 7 dobrych praktyk firmy.

 Niezmiernie cieszymy się, że projekty, realizowane przez naszą firmę oraz Fundację “Wawel z Rodziną” po raz kolejny spotkały się z aprobatą Forum Odpowiedzialnego Biznesu. To dla nas ważne wyróżnienie, ale najważniejszy jest realny wpływ naszej działalności na otoczenie – dobro, które możemy nieść innym na co dzień, pomoc dla potrzebujących, a także nasz wkład w ochronę środowiska i rozwój lokalnych społeczności. Czyniąc dobrze, sprawiamy, że inni czują się lepiej, dlatego chcemy być motorem pozytywnych zmian – mówi Agnieszka Polus, specjalista ds. PR i CSR w firmie Wawel SA.

W kategorii „Środowisko” uznanie Forum Odpowiedzialnego Biznesu zyskały dwa programy Wawel. Pierwszy to wieloletni program „Dobre Składniki”, którego celem jest ciągłe udoskonalenie receptur oferowanych słodyczy. Obecnie wszystkie produkty marki mają krótszą etykietę – bez zbędnych konserwantów, barwników i sztucznych aromatów. W 2021 roku Wawel wprowadził na rynek m. in. czekoladę Ekstra Gorzka 100% cocoa, opartą tylko na jednym surowcu: certyfikowanym ziarnie kakaowca odmiany Forastero z plantacji w Ghanie.

Drugi wyróżniony projekt to carpooling, w ramach którego pracownicy Wawel mogą, przy pomocą platformy internetowej, organizować wspólne podróże do i z miejsca pracy. W ub. roku na platformie carpoolingowej zarejestrowanych zostało aż 4165 wspólnych przejazdów.

W obszarze „Zagadnienia konsumenckie” doceniony został Wawel Truck – interaktywna ciężarówka ze słodyczami marki Wawel oraz strefą gier i zabaw dla najmłodszych, która już od 4 lata odwiedza wybrane polskie miasta. Do tej pory Wawel Truck dotarł łącznie do ok. 90 tys. osób w ponad 100 miejscowościach. Tylko w 2021 r. ciężarówka odwiedziła ponad 25 miast, przyciągając ok. 300 tys. konsumentów.

Kolejne wyróżnienia firma Wawel otrzymała w kategorii „Zaangażowanie społeczne i rozwój społeczności lokalnej”. Wśród dobrych praktyk znalazła się II. edycja akcji „Pierwsza praca – jak ją zdobyć i co warto wiedzieć?” #DobraRobotaChallenge”, której celem jest przybliżenie młodym ludziom zagadnień związanych ze specyfiką różnych zawodów oraz przygotowanie ich do odpowiedzialnego planowania ścieżki zawodowej, wyboru uczelni i podjęcia pierwszej pracy.

Uwagę Forum Odpowiedzialnego Biznesu zwróciła też II. edycja programu „Dobro od Dziecka” Fundacji „Wawel z Rodziną”, w ramach której przeprowadzone zostały warsztaty dla wychowawców świetlic środowiskowych z całego kraju. Tematem zajęć był rozwój dzieci w czterech obszarach: poczucie wartości, emocje, współpraca w grupie, wartości – drogowskazy.

W 2021 roku firma Wawel, wraz z Fundacją „Wawel z Rodziną”, zorganizowały też dla placówek opiekuńczo-wychowawczych wsparcia dziennego i opieki całodobowej dwa konkursy – „Dobre Uczynki wśród Nas” „Zostań Pomocnikiem św. Mikołaja”. Dzięki nim dzieci uczyły się, czym jest dobro i jak można je czynić w swoich lokalnych społecznościach.

Wśród opisanych dobrych praktyk znalazła się również III. edycja akcji „Zostań Pomocnikiem św. Mikołaja”, zrealizowana przez Wawel przy współpracy ze sklepem Frisco.pl, której celem było zaangażowanie konsumentów w czynienie dobra. Po zakupie dwóch słodyczy marki Wawel, firma przekazywała trzeci produkt do wybranych placówek opiekuńczo-wychowawczych.

Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki” to najważniejsza cykliczna publikacja Forum Odpowiedzialnego Biznesu, wydawana od 2002 roku. Przedstawia ona aktywności firm, które zgłosiły swoje działania w obszarze CSR, oraz podsumowuje najważniejsze kwestie związane z odpowiedzialnym biznesem w danym roku w Polsce.

Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2021. Dobre praktyki” dostępny jest pod adresem: 

https://odpowiedzialnybiznes.pl/wp-content/uploads/2022/05/Raport2021.pdf 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja Jak skutecznie nauczyć się języka obcego? Biuro prasowe
2024-04-16 | 17:00

Jak skutecznie nauczyć się języka obcego?

Wielkimi krokami zbliżają się matura oraz sesja, podczas której uczniowie i studenci mierzą się ze zdaniem egzaminów m.in. z języka obcego. Panikujesz, że nie zdasz?
Edukacja Przedsiębiorcza Warszawianka - spotkanie z Olgą Kozierowską
2024-04-16 | 14:00

Przedsiębiorcza Warszawianka - spotkanie z Olgą Kozierowską

Po krótkiej przerwie, w ramach inicjatywy Przedsiębiorcza Warszawianka, wracają  bezpłatne spotkania dla kobiet, które prowadzą swoje firmy lub myślą o ich
Edukacja Ruszyła IX edycja „Go4Poland – Wybierz Polskę!” Fundacji GPW
2024-04-11 | 09:15

Ruszyła IX edycja „Go4Poland – Wybierz Polskę!” Fundacji GPW

Trwa rekrutacja do IX edycji programu „Go4Poland – Wybierz Polskę!” realizowanego przez Fundację GPW. Celem projektu jest wsparcie polskich studentów i

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Padają kolejne rekordy generacji energii z OZE. Przez jakość sieci duży potencjał wciąż jest niezagospodarowany

W Polsce padają w ostatnim czasie kolejne rekordy generacji prądu z OZE. – Potencjał wzrostu wciąż jednak mamy bardzo duży – zauważa Krzysztof Cibor z Greenpeace Polska. W tej chwili ten potencjał pozostaje w dużej mierze niewykorzystany m.in. przez regulacje hamujące rozwój energetyki wiatrowej na lądzie i zły stan sieci elektroenergetycznych, który przekłada się na dużą liczbę odmów przyłączania nowych źródeł odnawialnych albo konieczność ich czasowego wyłączania. Ekspert wskazuje, że to dwa najważniejsze zadania dla nowego rządu, który na czerwiec br. zapowiedział już liberalizację tzw. ustawy wiatrakowej.

Edukacja

Polacy mało wiedzą o instytucji rodzicielstwa zastępczego. Dwie trzecie społeczeństwa nigdy nie spotkało się z tym pojęciem

Aż 64 proc. Polaków nigdy nie spotkało się z pojęciem rodzicielstwa zastępczego zawodowego – wynika z badania przeprowadzonego w marcu br. na zlecenie Fundacji Happy Kids. Najliczniejszą grupą, która nie zna tego pojęcia, stanowią respondenci między 18. a 22. rokiem życia. Co 10. badany nie wie, jaka jest różnica między rodzicem zastępczym a rodzicem adopcyjnym. Zdaniem ekspertów brak świadomości ma konsekwencje dla rozwoju instytucji pieczy zastępczej w Polsce.

IT i technologie

Nowy ośrodek w Krakowie będzie wspierać innowacje dla NATO. Połączy start-upy i naukowców z sektorem obronności

Połączenie najzdolniejszych naukowców oraz technologicznych start-upów z firmami z sektora obronnego i wojskowego – to główny cel akceleratora, który powstaje w Krakowie. Będzie on należał do natowskiej sieci DIANA, która z założenia ma służyć rozwojowi technologii służących zarówno w obronności, jak i na rynku cywilnym w krajach sojuszniczych NATO. Eksperci liczą na rozwiązania wykorzystujące m.in. sztuczną inteligencję, drony czy technologie kwantowe. Dla sektora to szansa na pozyskanie innowacji na skalę światową, a dla start-upów szansa na wyjście na zagraniczne rynki i pozyskanie środków na globalny rozwój.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.