E-hulajnogi Bird wracają do Warszawy
Bird zadebiutował w Warszawie w kwietniu 2019 roku jako firma, która dzięki e-hulajnogom chce wpłynąć na ograniczenie ruchu samochodowego w mieście oraz przeciwdziałać rosnącemu poziomowi zanieczyszczeń powietrza. W pierwszym sezonie funkcjonowania Bird w Warszawie użytkownicy przejechali ponad 470 tys. km. Gdyby tę samą liczbę przejechali samochodem, spowodowałoby to wyemitowanie do atmosfery blisko 120 tys. kg CO2.
- W Warszawie to nadmierny ruch samochodowy w największym stopniu odpowiada za wysoki poziom zanieczyszczeń powietrza, a co za tym idzie, wpływa na komfort życia mieszkańców. Elektryczne hulajnogi Bird są przyjazne środowisku i pomagają walczyć z problemem niskiej jakości powietrza. Po pierwszym sezonie funkcjonowania w Warszawie widzimy, że mieszkańcy coraz chętniej korzystają z tego środka transportu. Ciekawostką jest, że nasi użytkownicy aż 8501 razy przejechali obok Kolumny Zygmunta. Wśród innych popularnych miejsc w Warszawie znalazły się: Dworzec Centralny, Pałac Kultury i Nauki, Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN czy turystyczne ulice, takie jak Świętokrzyska, Nowy Świat i Krakowskie Przedmieście. mówi Mathieu Deloly, General Manager Poland w Bird.
E-hulajnogi to również recepta na problem tzw. “ostatniej mili”, czyli kiedy podróże transportem publicznym są zbyt krótkie, aby były opłacalne, a dojście do celu pieszo zbyt czasochłonne.
Bird na bieżąco będzie monitorował zapotrzebowanie na hulajnogi i regulował ich liczbę na ulicach tak, by żaden pojazd nie stał nieużywany na chodniku, ale mógł być wykorzystywany maksymalnie długo. Według raportu agencji konsultingowej Carbon 4 The Role of e-scooters and Light Electric Vehicles in Decarbonizing Cities żywotność standardowej hulajnogi wynosi ok. 3-4 miesiące. W przypadku hulajnóg Bird może to być nawet 18 miesięcy.
- Wszystkie hulajnogi Bird, które były na ulicach w zeszłym sezonie, przeszły przegląd w naszym serwisie w przerwie zimowej i są gotowe do jazdy - dodaje Mathieu Deloly.
W celu skorzystania z e-hulajnogi trzeba mieć dedykowaną aplikację Bird. Wypożyczenie następuje po zeskanowaniu kodu QR. Opłata za odblokowanie wynosi 3 zł, a każda minuta korzystania z niej kosztuje 50 groszy. Warszawianie będą mogli używać pojazdów codziennie przez całą dobę.
Od 9 marca, 10% najlepszych użytkowników Bird z zeszłego sezonu, będzie mogło skorzystać przez tydzień z darmowych odblokowań. Zostaną oni poinformowani o tym za pośrednictwem powiadomienia w aplikacji oraz drogą mailową.
Bird to najpopularniejsza firma tzw. sharingu hulajnóg w USA. Na całym świecie działa już w ponad 100 miastach. 27 lutego hulajnogi Bird wróciły po zimowej przerwie do Krakowa z ogromnym sukcesem. W najbliższym czasie zaplanowano również powrót na ulice Wrocławia i Poznania.
W całej Polsce zmieniali otoczenie na lepsze – podsumowanie trzeciej edycji Kręc
Jak przygotować się do sprzątania okolicy? [CHECKLISTA]
Dzień Ziemi już 22.04, w tym roku pod hasłem "Planeta kontra tworzywa sztuczne"
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.