Ekspansja Eurowash - po Rosji Słowacja
Eurowash, podlaska firma specjalizująca się w budowie myjni bezdotykowych właśnie oddała do użytku kierowców nowy punkt za granicą. Tym razem w Koszycach na Słowacji. Nasi południowi sąsiedzi to kolejny kierunek ekspansji marki.
Eurowash do tej pory zrealizowała zlecenia na 320 myjni bezdotykowych. Poza Polską, firma najszybciej rozwija się na Wschodzie. W Rosji wybudowała do tej pory 11 myjni. Pod szyldem marki z podbiałostockiego Sobolewa działa też wiele punktów na Białorusi i w krajach bałtyckich – Litwie, Łotwie i Estonii. Marka Eurowash dotarła także do Kazachstanu.
- W ostatnich latach zgłasza się do nas coraz więcej inwestorów z południa Europy, m.in ze Słowacji, gdzie uruchamiamy właśnie siódmą już myjnię – tym razem w Koszycach. Na zainwestowanie w nasz produkt zdecydowali się także Węgrzy, gdzie mamy dwie lokalizacje, w sumie siedem stanowisk. Przypuszczam też, że nie jest to ostatnia nasza realizacja w tym kraju - mówi Sylwester Załuska, właściciel firmy Eurowash. - Współpracujemy z globalnymi markami, np. centrami handlowymi i z lokalnymi stacjami benzynowymi. Już dziś jesteśmy liczącym się w UE producentem samoobsługowych myjni bezdotykowych. Dążymy do tego, by wkrótce stać się liderem na środkowoeuropejskim rynku.
Sylwester Załuska powodzenie marki widzi także w tym, że stale inwestuje w rozwój - w ludzi i technologie. Kilka lat temu firma Eurowash wprowadziła innowacyjną metodę mycia turbopianą pod wysokim ciśnieniem, potem system hybrydowy. Była też jedną z pierwszych firm w Polsce, która do mycia aut zaczęła używać zmiękczonej wody, a także uzdatniać ją w procesie odwróconej osmozy. Jednym z najbardziej docenianych przez partnerów rozwiązań Eurowash było opatentowanie nowatorskiego systemu ogrzewania stanowisk mycia z elektroniczną regulacją temperatury i opcją obniżania parametrów w nocy.
- To unikalne rozwiązanie pozwala zaoszczędzić nawet do 60 proc. energii (np. gazu czy oleju opałowego) podczas zimy. W krajach, gdzie temperatury bywają bardzo niskie ma to ogromne znaczenie i przekłada się na konkretne pieniądze - dodaje Andrzej Możejko, przedstawiciel Eurowash. - To, plus fakt, że myjnią dzięki nowoczesnym e-systemom można kierować zdalnie i nie ma potrzeby zatrudniania obsługi, sprawia, że jest to bardzo atrakcyjny i zyskowny biznes.
Myjnie Eurowash otwarte są całodobowo. Klient podjeżdżając na stanowisko może wybrać opcję mycia (proste instrukcje zamieszczane są na ścianach wiaty). Płaci się gotówką lub kartą za pośrednictwem elektronicznego panelu płatniczego.
Inwestorzy z zagranicy doceniają też, że podlaska firma zapewnia kompleksową usługę. Nadzoruje realizację na wszystkich etapach: od projektu, przez budowę wiaty, instalację urządzeń technicznych, po serwis gwarancyjny i pogwarancyjny. W swojej ofercie marka posiada myjnie kontenerowe i modułowe.
W planach na najbliższe miesiące Eurowash ma otwarcie kolejnych myjni m.in. na Białorusi - w Homlu i Lidzie.

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników

Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki

Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ryanair w tym roku obsłuży rekordową liczbę pasażerów z polskich lotnisk. Przewoźnik nie planuje otwierać połączeń z Radomia
W 2025 roku Ryanair planuje przewieźć 18,3 mln pasażerów z Polski. Nasz kraj jest w czołówce najszybciej rosnących rynków irlandzkiej linii. Największych przyrostów liczby pasażerów Ryanair spodziewa się w Krakowie czy Katowicach. Jednocześnie linia wyklucza obecnie możliwość uruchomienia połączeń z lotniska w Radomiu. – Jeżeli chodzi o infrastrukturę w centralnej Polsce, to na tę chwilę jesteśmy zaspokojeni – mówi Michał Kaczmarzyk, prezes Buzz, Ryanair Group.
Transport
Europejska motoryzacja gotowa do pełnej elektryfikacji. Możliwe zmiany w unijnym prawie dotyczące zeroemisyjności

Mimo coraz częściej pojawiających się prognoz dotyczących częściowego odejścia Europy od elektromobilności Bruksela nadal pozostaje przy stanowisku, że po 2035 roku motoryzacyjny rynek pierwotny będą stanowiły wyłącznie samochody zeroemisyjne. – Nie będzie całkowitego odwrotu od elektromobilności w Unii Europejskiej. W grę wchodzi jedynie pewne poluzowanie norm i przepisów – uważa Adam Holewa, członek zarządu oraz dyrektor ds. motoryzacji w spółce Boryszew SA. Jego zdaniem przemysł motoryzacyjny na Starym Kontynencie jest gotowy do pełnej elektryfikacji.
Problemy społeczne
Na rynku nieruchomości rośnie popularność rewitalizacji. Odnowa dotyczy nie tylko zabytkowych budynków, ale też dawnych terenów poprzemysłowych

Rewitalizacja byłych terenów przemysłowych i budynków jest kluczowym aspektem zrównoważonego rozwoju miejskiego i szansą na zachowanie dziedzictwa kulturowego. Jak podkreślają eksperci Deloitte’a, prawidłowo przeprowadzona rewitalizacja może pobudzić do życia dany obszar miasta i zwiększyć jego atrakcyjność inwestycyjną. Poprawi też jakość życia mieszkańców.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.