Ekspansja Eurowash - po Rosji Słowacja
Eurowash, podlaska firma specjalizująca się w budowie myjni bezdotykowych właśnie oddała do użytku kierowców nowy punkt za granicą. Tym razem w Koszycach na Słowacji. Nasi południowi sąsiedzi to kolejny kierunek ekspansji marki.
Eurowash do tej pory zrealizowała zlecenia na 320 myjni bezdotykowych. Poza Polską, firma najszybciej rozwija się na Wschodzie. W Rosji wybudowała do tej pory 11 myjni. Pod szyldem marki z podbiałostockiego Sobolewa działa też wiele punktów na Białorusi i w krajach bałtyckich – Litwie, Łotwie i Estonii. Marka Eurowash dotarła także do Kazachstanu.
- W ostatnich latach zgłasza się do nas coraz więcej inwestorów z południa Europy, m.in ze Słowacji, gdzie uruchamiamy właśnie siódmą już myjnię – tym razem w Koszycach. Na zainwestowanie w nasz produkt zdecydowali się także Węgrzy, gdzie mamy dwie lokalizacje, w sumie siedem stanowisk. Przypuszczam też, że nie jest to ostatnia nasza realizacja w tym kraju - mówi Sylwester Załuska, właściciel firmy Eurowash. - Współpracujemy z globalnymi markami, np. centrami handlowymi i z lokalnymi stacjami benzynowymi. Już dziś jesteśmy liczącym się w UE producentem samoobsługowych myjni bezdotykowych. Dążymy do tego, by wkrótce stać się liderem na środkowoeuropejskim rynku.
Sylwester Załuska powodzenie marki widzi także w tym, że stale inwestuje w rozwój - w ludzi i technologie. Kilka lat temu firma Eurowash wprowadziła innowacyjną metodę mycia turbopianą pod wysokim ciśnieniem, potem system hybrydowy. Była też jedną z pierwszych firm w Polsce, która do mycia aut zaczęła używać zmiękczonej wody, a także uzdatniać ją w procesie odwróconej osmozy. Jednym z najbardziej docenianych przez partnerów rozwiązań Eurowash było opatentowanie nowatorskiego systemu ogrzewania stanowisk mycia z elektroniczną regulacją temperatury i opcją obniżania parametrów w nocy.
- To unikalne rozwiązanie pozwala zaoszczędzić nawet do 60 proc. energii (np. gazu czy oleju opałowego) podczas zimy. W krajach, gdzie temperatury bywają bardzo niskie ma to ogromne znaczenie i przekłada się na konkretne pieniądze - dodaje Andrzej Możejko, przedstawiciel Eurowash. - To, plus fakt, że myjnią dzięki nowoczesnym e-systemom można kierować zdalnie i nie ma potrzeby zatrudniania obsługi, sprawia, że jest to bardzo atrakcyjny i zyskowny biznes.
Myjnie Eurowash otwarte są całodobowo. Klient podjeżdżając na stanowisko może wybrać opcję mycia (proste instrukcje zamieszczane są na ścianach wiaty). Płaci się gotówką lub kartą za pośrednictwem elektronicznego panelu płatniczego.
Inwestorzy z zagranicy doceniają też, że podlaska firma zapewnia kompleksową usługę. Nadzoruje realizację na wszystkich etapach: od projektu, przez budowę wiaty, instalację urządzeń technicznych, po serwis gwarancyjny i pogwarancyjny. W swojej ofercie marka posiada myjnie kontenerowe i modułowe.
W planach na najbliższe miesiące Eurowash ma otwarcie kolejnych myjni m.in. na Białorusi - w Homlu i Lidzie.
Zielony list. Usługi pocztowe także muszą być zrównoważone
Efektywne magazynowanie w przemyśle spożywczym
Rebranding w branży deweloperskiej – kto, jak, dlaczego?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.