Ekspansja GLS w Serbii
PR Expert
Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz|prexpert.com.pl| |akondratowicz|prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl
Grupa GLS ogłasza ekspansję w Serbii i wzmacnia swoją obecność w Europie Wschodniej. Dla klientów z Polski oznacza to jeszcze większy potencjał w zakresie nadawania i odbiorów paczek.
Grupa GLS ugruntowuje swoją pozycję na rynkach Europy Wschodniej, poszerzając obszar działania i rozwijając ofertę usług w Serbii. Obecnie ten kraj stanowi obiecujący rynek dla branży logistycznej dzięki dynamicznemu rozwojowi rynku e-commerce. Celem GLS jest dostarczanie paczek do każdego zakątka Serbii i połączenie nowych klientów z nadawcami i odbiorcami w całej Europie. Serbowie skorzystają m.in. z wygodnych rozwiązań GLS, takich jak usługa FlexDeliveryService ułatwiająca elastyczne doręczenia paczek dostosowane do potrzeb odbiorców. Działalność GLS w Serbii będzie możliwa m.in. dzięki centralnej sortowni w Belgradzie i trzem lokalizacjom w głównych miastach - Novi Sad, Niš i Kragujevac.
- Ekspansja w Serbii wzmacnia naszą obecność w regionie Europy Wschodniej. Szczerze wierzymy, że nasi klienci w tym kraju zyskają nową i niezawodną alternatywę na rynku logistycznym i wysokiej jakości usługi, z których słynie Grupa GLS – mówi Gergely Farkas, area manager dla Regionu Europy Wschodniej.
Obecnie polscy klienci GLS mają możliwość wysyłki przesyłek na terenie całej Europy dzięki usłudze EuroBusinessParcel, która zapewnia nadawcom biznesowym regularnie nadającym paczki poza granice Polski doręczenia w czasie od 48 do 96 godzin. Przesyłki dostarczane przez GLS docierają także do najdalszych zakątów globu dzięki GlobalExpressParcel. Łącznie w ramach tej usługi GLS transportuje paczki do 160 krajów na świecie, w tym do ważnych centrów biznesowych takich jak USA, Japonia, Hongkong czy Singapur.
Grupa GLS działa obecnie w ponad 40 krajach na terenie Europy, Kanady i Stanów Zjednoczonych, gdzie z jej usług korzysta już ponad 250 tys. klientów.

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Ślązacy wciąż nie są uznani za mniejszość etniczną. Temat języka śląskiego wraca do debaty publicznej i prac parlamentarnych
W Polsce 600 tys. osób deklaruje narodowość śląską, a 460 tys. mówi po śląsku. Kwestia uznania etnolektu śląskiego za język regionalny od lat wzbudza żywe dyskusje. Zwolennicy zmiany statusu języka śląskiego najbliżej celu byli w 2024 roku, ale nowelizację ustawy o mniejszościach narodowych i etnicznych zablokowało prezydenckie weto. Ostatnio problem wybrzmiał podczas debaty w Parlamencie Europejskim, ale zdaniem Łukasza Kohuta z PO na forum UE również trudna jest walka o prawa mniejszości etnicznych i językowych.
Transport
Polacy z niejednoznacznymi opiniami na temat autonomicznych pojazdów. Wiedzą o korzyściach, ale zgłaszają też obawy

Polacy widzą w pojazdach autonomicznych szansę na poprawę bezpieczeństwa na drogach i zwiększenie mobilności osób starszych czy z niepełnosprawnościami. Jednocześnie rozwojowi technologii AV towarzyszą obawy, m.in. o utratę kontroli nad pojazdem czy o większą awaryjność niż w przypadku tradycyjnych aut – wynika z prowadzonych przez Łukasiewicz – PIMOT badań na temat akceptacji społecznej dla AV. Te obawy wskazują, że rozwojowi technologii powinna także towarzyszyć edukacja, zarówno kierowców, jak i pasażerów. Eksperci mówią także o konieczności transparentnego informowania o możliwościach i ograniczeniach AV.
Prawo
70 proc. Polaków planuje wyjazd na urlop w sezonie letnim 2025. Do łask wracają wakacje last minute

Ponad 70 proc. Polaków planuje wyjechać na urlop w sezonie letnim, czyli między końcem czerwca a końcem września – wynika z badania Polskiej Organizacji Turystycznej. 35 proc. zamierza wyjechać tylko raz, a 30 proc. – co najmniej dwa razy. Z grupy wyjeżdżających jedna trzecia wybierze się na wyjazd zagraniczny. Jak wskazuje Katarzyna Turosieńska z Polskiej Izby Turystyki, po kilku latach ponownie do łask wracają oferty last minute, a zagraniczne kierunki pozostają niezmienne – prym wiodą m.in. Grecja, Tunezja, Egipt czy Hiszpania.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.