Ekspansja zagraniczna Nevomo. Polski startup wejdzie no nowe rynki
Nevomo rozszerza zasięg swojej działalności i rozpoczyna europejską ekspansję. Startup nawiązał współpracę z EUREF-Campus Düsseldorf oraz Uniwersytetem Nauk Stosowanych Emden/Leer w Niemczech. Założyciele zapowiadają także otwarcie nowej, szwajcarskiej filii spółki, która odpowiedzialna będzie za współpracę z podmiotami ze Szwajcarii, Francji oraz Włoch. A to dopiero początek ambitnych planów europejskiego rozwoju projektu Nevomo.
Nevomo, wcześniej znane jako Hyper Poland, rozwija opartą na lewitacji magnetycznej technologię magrail, która umożliwia podróż z prędkością do 550 km/h z wykorzystaniem istniejącej infrastruktury kolejowej, a także pozwala na etapowe wdrażanie kolei próżniowej hyperloop. Nevomo współpracuje z gronem światowej sławy ekspertów od logistyki, hi-techu, rynku kolejowego i kolei magnetycznych. Nadszedł czas, aby rozszerzyć działalność na europejską skalę. Ma to przyczynić się do pozyskania nowych partnerów i strategicznych współprac, a dzięki temu doprowadzić do szybkiego wzrostu firmy.
Ekspansja zagraniczna: czas start!
Spółka ogłosiła właśnie nawiązanie współpracy z EUREF-Campus Düsseldorf. To drugi tego typu kampus innowacji w Niemczech, po prestiżowym ośrodku w Berlinie. Kampus zrzeszy firmy, naukowców oraz startupy działające w obszarach nowoczesnych technologii dla energii, mobilności oraz zrównoważonego rozwoju. Będzie miejscem pracy dla 3,5 tysiąca osób, których głównym celem będzie rozwój innowacyjnych rozwiązań dla transportu przyszłości.
- Kampus EUREF w Düsseldorfie udowadnia, że zmiany w dziedzinie energii i mobilności mogą się urzeczywistnić. Tworzą się nowe perspektywy, opracowywane są prototypy, a nowe technologie są testowane pod kątem ich skalowalności. Siła firm takich jak Nevomo uzupełnia sieć nauki i biznesu, dużych firm i start-upów w kampusie EUREF. Jest nam niezmiernie miło powitać Nevomo jako aktywnego partnera naszej innowacyjnej społeczności. Nevomo - jako jeden z najbardziej innowacyjnych graczy w dziedzinie mobilności - pokaże, jak będzie wyglądać mobilność przyszłości i jak ta przyszłość stanie się rzeczywistością – komentuje Uwe Kerkmann, Head of EUREF-Campus Düsseldorf.
European Hyperloop Technology Center
Kolejnym krokiem milowym Nevomo jest nawiązanie współpracy z Uniwersytetem Nauk Stosowanych Emden/Leer, który wraz z Carl von Ossietzky Universität w Oldenburgu tworzą sieć poświęconą technologii hyperloop i przyszłym wdrożeniom w systemach transportowych na skalę europejską.
- W ramach współpracy oba uniwersytety uczestniczą w projekcie EU HyTeC (European Hyperloop Technology Center) finansowanym przez Dolną Saksonię. Planujemy przekształcenie istniejącego 32-kilometrowego toru testowego Transrapid w Emsland, w Niemczech, w kierunku europejskiego ośrodka badawczego Hyperloop – tłumaczy Prof. Dr inż. Thomas Schüning, członek zarządu Institute of Hyperloop Technology. - Niezmiernie cieszymy się, że Nevomo jest partnerem w wielkoskalowej infrastrukturze badawczej technologii hyperloop w Emsland.
Nemovo jako jedyna polska firma została zaproszona do udziału w przedsięwzięciu.
- Nowo nawiązane współprace dają nam okazję do odgrywania ważnej roli w rozwoju technologii transportowych jutra. Chcemy przyczynić się do wdrażania zrównoważonej mobilności, przekształcając przestarzały system transportu zależny od paliw kopalnych w wydajny i bezemisyjny. To trudne zadanie, którego nie będziemy w stanie zrealizować sami. Konieczna jest ścisła współpraca z partnerami z zakresu inżynierii mechanicznej, elektroniki czy informatyki. Zarówno EUREF-Campus Düsseldorf, jak i Uniwersytet Nauk Stosowanych Emden/Leer zapewniają nam dostęp do takich podmiotów i szerokie możliwości, dzięki czemu możliwy będzie nasz dalszy rozwój oraz wspólna praca nad wdrożeniem transportu przyszłości – komentuje Przemek Pączek, CEO Nevomo.
Na podbój Alp
Ważnym etapem międzynarodowej ekspansji Nevomo jest także otwarcie filii w Szwajcarii. Nowe biuro ma zapewnić obsługę potencjalnych klientów na kluczowych rynkach: w Szwajcarii, Francji i we Włoszech, a także zwiększyć liczbę międzynarodowych partnerstw korporacyjnych, projektów B+R, rekrutować międzynarodowe talenty inżynierskie oraz ułatwiać dostęp do zachodnioeuropejskich źródeł finansowania. Jego otwarcie zaplanowane jest na przełom III i IV kwartału tego roku.
Kolejnym celem spółki jest Austria. Aby zwiększyć kompetencje biznesowe i poznać specyfikę tego rynku, Nevomo bierze udział w Vienna Startup Package. Czterotygodniowe intensywne warsztaty pozwolą zapoznać się z dynamiką austriackiego rynku, zidentyfikować nowe możliwości biznesowe oraz nawiązać kontakty z lokalnymi kontrahentami.
- Otwarcie filii w Szwajcarii oraz rozwój w krajach ościennych mają dla nas olbrzymie znaczenie pod kątem strategii komercjalizacji, jednak ekspansja zagraniczna nie zastępuje organicznego rozwoju. Z pełną intensywnością kontynuujemy, a nawet rozszerzamy prace badawcze i rozwojowe w Polsce – dodaje Michał Litwin, Dyrektor ds. Strategii Nevomo.
Wkrótce Nevomo rozpocznie także kolejną, trzecią już rundę kampanii crowdfundingowej na jednej z wiodących europejskich platform inwestycji kapitałowych, Seedrs. W poprzednich rundach startup pozyskał ponad 800 000 euro z prawie 950 inwestorami. Założyciele zachęcają rejestracji wstępnej:
https://www.seedrs.com/nevomo/coming-soon

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Autostrada A4 może być rozbudowana o trzeci pas ruchu szybciej niż planowano. Jej zarządca proponuje niezwłoczne rozpoczęcie prac
O przyspieszenie prac związanych z rozbudową A4 na odcinku Kraków – Katowice o trzeci pas ruchu apeluje spółka Stalexport Autostrady do przedstawicieli strony publicznej. Według zarządcy autostrady projektowanie mogłoby się zacząć niezwłocznie, co znacząco skróciłoby czas realizacji całego przedsięwzięcia. W innym wypadku już za dwa lata użytkownicy trasy będą musieli mierzyć się z problemem korków.
Prawo
Tylko co piąty nakaz powrotu migranta do kraju pochodzenia jest realizowany. UE chce wprowadzić nowe skuteczne procedury

Obecnie w Unii Europejskiej obowiązuje 27 różnych systemów odsyłania migrantów. W efekcie tylko co piąty nakaz powrotu jest faktycznie realizowany. Komisja Europejska zaproponowała wspólny europejski system powrotów, który ma na celu szybsze, prostsze i skuteczniejsze procedury. Nowe przepisy uzupełnią pakt o migracji i azylu przyjęty w zeszłym roku. – Nie rozwiązuje to jednak wszystkich problemów. Konieczna jest restrykcyjna kontrola i wsparcie krajów, żeby zapobiec dalszej migracji – ocenia europoseł Arkadiusz Mularczyk.
Handel
Rekordowy eksport polskiej żywności. Koszty produkcji będą jednak rosły z powodu zmieniających się norm wraz z wprowadzaniem Zielonego Ładu

W 2024 roku eksport polskich produktów i przetworów rolno-spożywczych wzrósł w porównaniu z rokiem poprzednim do rekordowej wartości w euro. Pozytywną dynamikę odnotował handel zarówno z krajami Unii, jak i spoza wspólnoty. Dalsze sukcesy polskich eksporterów będą zależały m.in. od zwiększania udziału produktów wysokoprzetworzonych w zagranicznej sprzedaży. Wszystko zależeć jednak będzie od popytu i międzynarodowych regulacji.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.