Komunikaty PR

Employee relations – jak budować efektywny zespół?

2020-01-08  |  15:04
Biuro prasowe

Większość organizacji zdaje sobie już sprawę, jak istotne dla ich biznesu jest postrzeganie firmy jako dobrego pracodawcy. Nie zawsze jednak doceniają rolę pracowników w kształtowaniu ich wizerunku. Tymczasem dobrze zaplanowane i egzekwowane programy w zakresie employee relations pomagają zbudować lojalne i zaangażowane kadry, podczas gdy zaniedbanie tej kwestii prowadzi do odpływu utalentowanych jednostek i utrudnia pozyskanie nowych, wartościowych pracowników.

 

Agencja pracy Jobhouse już po raz trzeci przeprowadziła badanie „Szczęście w pracy Polaków”, które bierze pod lupę poziom naszego zadowolenia z życia zawodowego. Badanie pokazuje jakie aspekty w największym stopniu wpływają na poczucie satysfakcji z wykonywanej pracy, a w jakich obszarach występują rezerwy. O ile kluczowe pozostaje dobre wynagrodzenie, to na kolejnych miejscach znalazły się przyjazna atmosfera w pracy i relacje z przełożonym.

 

Wszystkie te czynniki powinni wziąć pod uwagę pracodawcy, którzy w swojej załodze widzą potencjalnych ambasadorów firmy, czyli osoby mocno identyfikujące się ze swoim miejscem pracy i będące dla niego najlepszą reklamą. A na tym właśnie polegają skuteczne employee relations - na zbudowaniu efektywnego zespołu, utożsamiającego się z systemem wartości i kulturą swojej organizacji. Jakie działania trzeba podjąć, żeby osiągnąć ten cel?

 

Pierwszym krokiem jest oczywiście jasne sformułowanie filozofii marki pracodawcy i określenie jakie wartości chcemy przekazywać. Strategie relacji pracowniczych mogą przybierać różne formy, w zależności od branży i dotyczących jej problemów. Ważne, by zachować przy tym umiar. Następnym etapem jest stworzenie stałych i obowiązujących dla wszystkich zasad zgodnych z filozofią firmy i wzmacniających jej przekaz – mówi Natalia Bogdan, prezes zarządu agencji pracy Jobhouse. Dodaje: Jak w każdym działaniu z udziałem pracowników, w employee relations kluczowa jest komunikacja. Zaangażowanie i lojalność kadr buduje się poprzez informowanie ich o tym, co się dzieje w firmie, jakie są plany kierownictwa i jak wpłyną one na ich pracę. Jeśli tego brakuje, zaufanie do przełożonych spada, podobnie jak morale zespołu. Informować o sytuacji w firmie można na wiele sposobów - przez maile, firmowe newslettery, portale pracownicze (intranet), cykliczne spotkania czy nawet specjalne wydarzenia.

 

Dobra komunikacja, to też komunikacja dwutorowa. Pracownicy powinni czuć, że ich opinie, przemyślenia czy obawy docierają do kierowników i są brane pod uwagę przy ustalaniu strategii. Zadowolenie pracowników wpływa na ich produktywność, a żeby czuć się szczęśliwym i spełnionym w pracy muszą być przekonani, że mają wpływ na rozwój firmy.

 

Kolejnym ważnym czynnikiem jest stworzenie procedur indywidualnych, okresowych przeglądów doświadczeń pracownika. Są one okazją do wymiany informacji przez obie strony - pracodawca może podsumować wyniki osoby zatrudnionej, a pracownik podzielić się swoimi refleksjami i formułować kolejne cele. Takie spotkania pozwalają szczegółowo omówić poczynania załogi, nagradzać osoby za konkretne działania i wkład w rozwój firmy.

 

To też okazja do namierzenia i rozwiązania ewentualnych kłopotów, wpływających na wydajność. Część organizacji wprowadza już procedury pomocy w przypadku problemów, także tych prywatnych. Programy sprzyjające budowie równowagi między życiem prywatnym a zawodowym, a nawet oferowanie terapii lub coachingu i mentoringu z pewnością pomoże zbudować więź na linii pracownik - pracodawca.

 

Cały proces budowania employee relations powinien się rozpocząć już na etapie onboardingu, bo to właśnie proces wdrażania często ma największy wpływ na kształtowanie doświadczenia pracownika w nowej firmie. Już wtedy, a także na kolejnych etapach współpracy trzeba pamiętać, że dobre relacje przełożonych z pracownikami mają ogromny wpływ na ich zadowolenie, co z kolei przyczynia się do sukcesu każdej firmy.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Praca Nie ma wakacji od prac sezonowych – trwają cały rok. Jacy pracownicy są najbardziej poszukiwani? Biuro prasowe
2025-05-21 | 08:00

Nie ma wakacji od prac sezonowych – trwają cały rok. Jacy pracownicy są najbardziej poszukiwani?

Aż 67% pracowników sezonowych to kobiety – wbrew stereotypom o „męskiej pracy fizycznej”. Drugą największą grupę stanowią osoby w wieku 18-24 lata –
Praca Mercer Total Remuneration Survey (TRS) – kluczowe wnioski i obserwacje
2025-04-30 | 06:00

Mercer Total Remuneration Survey (TRS) – kluczowe wnioski i obserwacje

Wyniki badania płacowego Mercer Total Remuneration Survey (TRS) 2024 dostarczają cennych informacji na temat aktualnych zmian na rynku wynagrodzeń w Polsce. W 2024 roku zauważono kilka
Praca Dyskusje o pokoleniu Z na rynku pracy, Women on boards i migracjach. Zakończyło się EFNI Wiosna w Warszawie
2025-04-17 | 13:00

Dyskusje o pokoleniu Z na rynku pracy, Women on boards i migracjach. Zakończyło się EFNI Wiosna w Warszawie

Debatą byłych ministrów pracy zakończyło się premierowe EFNI Wiosna zorganizowane przez Konfederację Lewiatan pod hasłem „Przyszłość pracy, praca przyszłości”.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Ochrona środowiska

UE zmienia podejście do transformacji energetycznej i łączy ją z konkurencyjnością. To zasługa polskiej prezydencji

Transformacja w kierunku gospodarki neutralnej klimatycznie może być silnikiem wzrostu gospodarczego. Dzięki rozmowom prowadzonym podczas polskiej prezydencji, żeby nie traktować transformacji energetycznej w oderwaniu od kwestii konkurencyjności, Komisja Europejska przedstawiła Kompas Konkurencyjności czy inicjatywę Clean Industrial Deal. Oba te dokumenty proponują konkretne rozwiązania, jak łączyć te dwa procesy. Kluczowe, co szczególnie podkreśla biznes, jest obniżenie cen energii.

Polityka

Wciąż dużo do poprawy w zakresie zwalczania nadużyć finansowych w UE. Chodzi m.in. o korupcję urzędników

Skala nadużyć finansowych w UE rośnie. Pojęcie to obejmuje zarówno nielegalne wykorzystanie funduszy unijnych, defraudacje, jak i korupcję, która może dotyczyć nawet wysoko postawionych urzędników, co pokazały afery finansowe z ostatnich lat. Prokuratura Europejska, Europejski Urząd ds. Zwalczania Nadużyć Finansowych czy inne instytucje budujące unijną strukturę zwalczania nadużyć finansowych, choć poprawiają efektywność, nie są w stanie wyłapać wszystkich takich przypadków. Zdaniem ekspertów to podważa zaufanie obywateli do UE.

Ochrona środowiska

Nowy parapodatek zamiast proekologicznego systemu ROP. Branża krytykuje sygnały płynące z resortu środowiska

Firmy wprowadzające na rynek produkty w opakowaniach będą z tego tytułu wnosić opłaty na rzecz państwa, nie mając realnego wpływu na gospodarowanie odpadami, które z tych opakowań powstaną – tak w skrócie branża określa propozycję resortu klimatu i środowiska dotyczącą systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta. Zdaniem przedstawicieli producentów i organizacji odzysku w zasadzie oznacza to nowy parapodatek dla przedsiębiorców i w żaden sposób nie przełoży się na efektywność zbiórki odpadów i recyklingu, a jedynie na wzrost kosztów.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.