Komunikaty PR

Endress+Hauser fundatorem pierwszego lasu kieszonkowego

2024-03-25  |  01:00

Niemal 200 metrów kwadratowych terenu, 600 sadzonek, ponad 30 różnych gatunków drzew i krzewów – centrum Wrocławia zyska nową zieloną przestrzeń, czyli pierwszy w mieście las kieszonkowy. Jest to akcja w ramach działań na rzecz ochrony środowiska, zgodna ze strategią firmy Endress+Hauser Polska, która sfinansowała projekt.

Lasy kieszonkowe zyskują popularność na całym świecie, szczególnie na obszarach zurbanizowanych. Rośliny sadzone według metody japońskiego botanika Akiry Miyawakiego tworzą charakterystyczny, wielopiętrowy układ. Tak powstaje szybko rosnący i samoregulujący się ekosystem, który odwzorowuje naturalne środowisko.

Pomysłodawcą i fundatorem pierwszego takiego przedsięwzięcia na Dolnym Śląsku jest światowy lider w dziedzinie aparatury pomiarowej, Endress+Hauser, który ma we Wrocławiu główną siedzibę swojego polskiego oddziału.

Realizacja strategii marki

Endress+Hauser poważnie traktuje swoją odpowiedzialność wobec środowiska i społeczeństwa. Kierują się tym wszyscy interesariusze marki, a w szczególności rodzina właścicieli, dla których zaangażowanie w CSR jest kluczowe w kontekście rozwoju firmy.

  Zrównoważony rozwój jest jedną z czterech wartości marki Endress+Hauser od ponad dziesięciu lat. Nasza strategia społecznej odpowiedzialności biznesu skupia się na tematach związanych z ochroną środowiska i edukacją ‒ mówi Maciej Sieczka, prezes polskiego oddziału Endress+Hauser. ‒ We wszystkie te obszary aktywnie włączamy się we Wrocławiu, który nas gości już od trzech dekad, stąd nasz pomysł na stworzenie lasu. To będzie wyjątkowa, zielona przestrzeń dla mieszkańców w samym centrum miasta. Jedna z nielicznych takich inicjatyw w Polsce i pierwsza sfinansowana przed podmiot, który nie jest właścicielem działki.

Zielona przestrzeń w centrum miasta


Wrocławski Zarząd Zieleni Miejskiej, który współrealizuje projekt, przygotował 600 sadzonek krzewów i drzew, a także zadbał o to, by las był w 100% organiczny – przy jego tworzeniu nie użyto torfu, plastiku, ani przemysłowych nawozów. Specyfika takiego lasu powoduje, że rośnie on prawie dwukrotnie szybciej niż ten posadzony tradycyjną metodą. W pierwszych pięciu latach las kieszonkowy pochłonie rocznie ok. 127,5 kg CO2, pozwoli także obniżyć hałas o 10 dB.

 

Do akcji sadzenia roślin przedstawiciele Endress+Hasuer zaprosili grupę dzieci z pobliskiej Szkoły Podstawowej nr 71. ‒ Uczniowie tej placówki to bezpośredni sąsiedzi naszego mikrolasu, dlatego zależało nam, by współtworzyli go razem z nami ‒ podkreśla Nadia Golda, Marketing Communication Manager w Endress+Hauser. ‒ Zaangażowaliśmy młodych wrocławian w proces sadzenia również po to, by poszerzyć ich wiedzę przyrodniczą i zwiększyć świadomość ekologiczną.

Endress+Hauser wspiera akcje, które są istotne dla lokalnych społeczności. Zrealizował też szereg innych inicjatyw na rzecz zrównoważonego rozwoju na całym świecie. Wiele zakładów należących do firmy już wykorzystuje energię odnawialną, inwestuje w swoją mobilność lub zwraca uwagę na wysokie standardy efektywności energetycznej w nowych budynkach. Szwajcarska firma podpisała również zobowiązanie Net Zero, aby do 2050 roku być w pełni zeroemisyjnym przedsiębiorstwem.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ochrona środowiska Amazon 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej Biuro prasowe
2025-01-21 | 06:00

Amazon 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej

Zgodnie z danymi Bloomberg NEF, Amazon jest 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej, Globalny lider e-commerce i jedna
Ochrona środowiska Poznaliśmy zwycięzców globalnego konkursu Go Green with Taiwan
2024-12-19 | 15:00

Poznaliśmy zwycięzców globalnego konkursu "Go Green with Taiwan"

Trzy zespoły z Wielkiej Brytanii, Węgier i Filipin zdobyły główne nagrody o wartości 20 000 dolarów za swoje innowacyjne i zrównoważone projekty. W konkursie wzięło
Ochrona środowiska Klątwa jednorazowego plastiku
2024-12-19 | 10:00

Klątwa jednorazowego plastiku

Mimo, że przepisy dyrektywy SUP funkcjonują w Polsce już ponad półtora roku, większość Polaków nie dostrzegła żadnej istotnej zmiany w kwestii opakowań, redukcji plastiku

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.

Handel

Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.