Enefit Green z kolejnym wzrostem
Enefit Green, spółka należąca do Grupy Eesti Energia, wyprodukował 160 GWh energii elektrycznej w lutym 2020 r., czyli o 15% więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku.
Energia elektryczna wyprodukowana w lutym 2020 r. wystarczyłaby na pokrycie średniego rocznego zużycia około 53 500 gospodarstw domowych. Większość produkcji pochodziła z farm wiatrowych Enefit Green, które wytworzyły w tym czasie 144 GWh energii elektrycznej.
Aavo Kärmas, prezes zarządu Enefit Green, wyraził zadowolenie z utrzymującego się na początku roku trendu. W styczniu padł miesięczny rekord produkcji spółki wynoszący 165 GWh. - Dzięki sprzyjającym warunkom pogodowym w lutym 2020 r. również osiągnęliśmy wyższą produkcję niż w roku ubiegłym - powiedział Kärmas.
Oprócz energii pochodzącej z farm wiatrowych, na wyniki produkcji Enefit Green w lutym wpłynęła także: działalność farm słonecznych w Estonii i Polsce, elektrociepłowni Iru, Paide, Valka i Brocen, elektrowni wodnej Keila-Joa oraz energia odnawialna pochodząca z inwestycji na wyspie Ruhnu.
Wzrost produkcji energii ze źródeł odnawialnych przez Enefit Green odgrywa kluczową rolę w realizacji celu Eesti Energia, jakim jest wytwarzanie 45% energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych i alternatywnych do 2023 r.
Więcej o Enefit Green
Enefit Green to należąca do Grupy Eesti Energia spółka wytwarzająca energię ze źródeł odnawialnych. Posiada 20 farm wiatrowych w Estonii i na Litwie, cztery elektrociepłownie w Iru, Paide, Valka i Brocen, elektrownię wodną w Keila-Joa, 36 elektrowni słonecznych w Estonii i Polsce oraz fabrykę pelletu na Łotwie. Jest jednym z największych producentów energii odnawialnej w regionie i największym producentem energii z wiatru.

Polityka klimatyczno-energetyczna z ludzką twarzą jest możliwa - konferencja

Farma fotowoltaiczna w Miłkowicach – pierwszy projekt OZE z udziałem Amazon w Polsce – produkuje już energię słoneczną!

BCC: Energetyka, podsumowanie roku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Praca

Dostęp do wysoko wykwalifikowanej kadry przyciąga do Polski inwestorów. Kluczowymi partnerami stają się firmy z Wielkiej Brytanii
Polska zajmuje szóste miejsce w Europie pod względem atrakcyjności inwestycyjnej. Jako największa gospodarka w regionie, ze strategicznym położeniem, odgrywa istotną rolę w budowaniu odpornych, zrównoważonych i konkurencyjnych łańcuchów dostaw w szybko zmieniającym się globalnym środowisku. Tym samym jej potencjał inwestycyjny wciąż rośnie. Wielka Brytania już jest strategicznym partnerem dla Polski, potencjał jest jednak znacznie większy.
Sport
Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.
Polityka
Przyspiesza proces wstąpienia Mołdawii do UE. Unia przeznaczy dla tego kraju ponad 1,8 mld euro wsparcia

– Wspieranie procesu integracji europejskiej Republiki Mołdawii jest kluczowe dla Polski – przekonuje Michał Szczerba, europoseł z Platformy Obywatelskiej. Mołdawia uzyskała oficjalny status kandydata do UE w 2022 roku. W opinii Komisji Europejskiej robi systematyczne postępy pomimo bezprecedensowych wyzwań, wynikających z intensyfikacji przez Moskwę działań hybrydowych obliczonych na wewnętrzną destabilizację tego państwa. Przyznany pakiet pomocy ma wesprzeć Mołdawię w implementacji reform związanych z akcesją do UE.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.