9 na 10 konsumentów łączy zmiany klimatyczne z rosnącymi rachunkami za prąd
- Prawie 9 na 10 zapytanych osób uważa, że zmiany klimatyczne spowodują wzrost rachunków za energię, jeśli temperatura na świecie podniesie się o więcej niż 1,5°C.
- Ponad połowa osób spodziewa się, że nowe domy lub mieszkania będą wyposażone w urządzenia typu smart.
- Co drugi respondent obarcza odpowiedzialnością za zmiany klimatyczne ludzi, a nie firmy czy rządy.
Schneider Electric, lider w dziedzinie cyfrowej transformacji zarządzania energią i automatyki, opublikował wyniki badania, z którego wynika, że prawie 9 na 10 konsumentów na świecie (86 proc.) uważa, że zmiany klimatyczne doprowadzą do wzrostu rachunków za energię, a jednostki powinny odgrywać większą rolę w kwestii zmian klimatycznych.
Kluczowe wnioski z badania konsumenckiego:
- 7 na 10 (72 proc.) konsumentów uważa zmniejszenie śladu węglowego za swój obowiązek.
- Ponad połowa zapytanych (55 proc.) przywiązuje wagę do tego, aby ich domy stały się miejscami o zerowej emisji netto.
- Ponad połowa (55 proc.) uważa, że odpowiedzialność za przeciwdziałanie zmianom klimatu spoczywa na każdym człowieku.
– W obliczu rosnących cen energii i wyższych niż kiedykolwiek kosztów życia, w połączeniu z coraz większą liczbą urządzeń i pojazdów elektrycznych na drogach, zarządzanie energią stało się obecnie jednym z największych obszarów zainteresowania konsumentów, przedsiębiorstw i instytucji rządowych. Wyniki badania pokazują, że choć wiele osób chce wprowadzenia zmian, to są one pesymistycznie nastawione do tezy, że jeden człowiek może coś zmienić. Przyszłość naprawdę jest w naszych rękach. Dzięki nowoczesnym technologiom zarządzania energią w domu (home energy management), mieszkania stają się bardziej zrównoważone. Największą barierą dla zmian jest obecnie nasz sposób myślenia. Stworzyliśmy psychologiczne blokady, które powodują, że uchylamy się od odpowiedzialności za podjęcie działań. Wyniki badania wskazują jednak, że w miarę jak przyjmujemy rozwiązania cyfrowe do walki z „niewidzialnym wrogiem”, zastępując paliwa kopalne inteligentną, czystą energią elektryczną, możemy dostrzec, jak znacząco przyczyniamy się do globalnej walki o zdrowszą planetę. Co ważne, powinniśmy mieć możliwość czynienia dobra dla środowiska bez uszczerbku dla naszego komfortu – mówi Jaap Ham, profesor nadzwyczajny w dziedzinie inżynierii przemysłowej i nauk o innowacjach na Uniwersytecie Technicznym w Eindhoven, ekspert, który konsultował wyniki raportu.
Konsumenci szukają urządzeń typu smart home, aby poprawić efektywność energetyczną w domu
Badanie Schneider Electric pokazuje również, że współcześni konsumenci chcą prowadzić zrównoważony styl życia, traktując efektywność energetyczną mieszkania jako swój priorytet.
- 40 proc. respondentów uważa, że technologia smart home pomoże uczynić dom bardziej zrównoważonym.
- Ponad połowa (54 proc.) oczekuje, że ich nowy dom lub mieszkanie będzie wyposażone w urządzenia typu smart home, co stanowi wzrost o 13 p.p. w stosunku do badań sprzed 2 lat.
- Gospodarstwa domowe są skłonne wydać średnio 1 691 euro w ciągu najbliższych 12 miesięcy na zwiększenie energooszczędności domu – obecni posiadacze tego typu urządzeń, którzy prawdopodobnie już dostrzegli korzyści płynące z zastosowania inteligentnych technologii i włączyli je do swojego stylu życia, są skłonni wydać nawet dwa razy więcej.
- Inteligentne oświetlenie i inteligentne termostaty są obecnie w pierwszej trójce najczęściej kupowanych inteligentnych urządzeń.
Schneider Electric liderem innowacji w dziedzinie inteligentnych i zrównoważonych domów
Odpowiadając na potrzebę wprowadzania trwałych innowacji, które pomogą konsumentom w dążeniu do poprawy efektywności energetycznej i zrównoważonego rozwoju w ich domach, Schneider Electric wychodzi naprzeciw wyzwaniom energetycznym dzisiaj i na przyszłość. Wprowadzając innowacyjne rozwiązania i materiały zmniejszające emisję dwutlenku węgla, współpracując z innymi organizacjami i w pełni wykorzystując możliwości własnych technologii i usług, firma przyczynia się do tego, że korzystanie z energii w domu staje się bardziej inteligentne i wydajne, co zmniejsza negatywny wpływ gospodarstw domowych na naszą planetę.
– W dobie kryzysu energetycznego konsumenci muszą mieć jak największą kontrolę nad tym, jak energia jest produkowana, przechowywana i dystrybuowana w domu w kontekście zrównoważonego rozwoju i rachunków za energię. Dobra wiadomość jest taka, że istnieją rozwiązania technologiczne takie jak Wiser, które pomagają konsumentom prowadzić bardziej zrównoważone życie i odgrywają znaczącą rolę w osiąganiu celów związanych z zerową emisją netto. Nasze badania pokazują, że konsumenci coraz lepiej rozumieją, w jaki sposób mogą poprawić zarządzanie energią w swoich domach i że technologia smart home może im pomóc w zwiększeniu efektywności energetycznej. Następnym krokiem jest wdrożenie tej wiedzy, póki nie jest za późno – podkreśla YiFu Qi, Executive Vice-President pionu Home and Distribution w Schneider Electric.
Więcej informacji można znaleźć na stronie https://www.se.com/pl/pl/work/campaign/homes-of-the-future/

Farma fotowoltaiczna w Miłkowicach – pierwszy projekt OZE z udziałem Amazon w Polsce – produkuje już energię słoneczną!

BCC: Energetyka, podsumowanie roku

Eco Run celuje w 10 mln zł za 4 kw. 2024 r.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Praca

Dostęp do wysoko wykwalifikowanej kadry przyciąga do Polski inwestorów. Kluczowymi partnerami stają się firmy z Wielkiej Brytanii
Polska zajmuje szóste miejsce w Europie pod względem atrakcyjności inwestycyjnej. Jako największa gospodarka w regionie, ze strategicznym położeniem, odgrywa istotną rolę w budowaniu odpornych, zrównoważonych i konkurencyjnych łańcuchów dostaw w szybko zmieniającym się globalnym środowisku. Tym samym jej potencjał inwestycyjny wciąż rośnie. Wielka Brytania już jest strategicznym partnerem dla Polski, potencjał jest jednak znacznie większy.
Sport
Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.
Polityka
Przyspiesza proces wstąpienia Mołdawii do UE. Unia przeznaczy dla tego kraju ponad 1,8 mld euro wsparcia

– Wspieranie procesu integracji europejskiej Republiki Mołdawii jest kluczowe dla Polski – przekonuje Michał Szczerba, europoseł z Platformy Obywatelskiej. Mołdawia uzyskała oficjalny status kandydata do UE w 2022 roku. W opinii Komisji Europejskiej robi systematyczne postępy pomimo bezprecedensowych wyzwań, wynikających z intensyfikacji przez Moskwę działań hybrydowych obliczonych na wewnętrzną destabilizację tego państwa. Przyznany pakiet pomocy ma wesprzeć Mołdawię w implementacji reform związanych z akcesją do UE.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.