Axpo Polska z nową lokalizacją w The Warsaw Hub
Od teraz spółka Axpo Polska, część szwajcarskiej Grupy Axpo zajmującej się obrotem energią, ma nową siedzibę w samym sercu warszawskiej dzielnicy biznesowej. Kompleks budynków The Warsaw Hub przy rondzie Daszyńskiego wyróżnia wysoka funkcjonalność, komfortowa lokalizacja oraz zastosowanie ekologicznych rozwiązań, co jest zgodne z prośrodowiskową misją spółki.
Axpo Polska dołączyło do grona najemców The Warsaw Hub, jednej z najbardziej prestiżowych lokalizacji na biurowej mapie Warszawy. Do tej pory przestrzeń w kompleksie wynajęły m.in. takie firmy jak Google, Getin Noble Bank, Oracle, Cushman & Wakefield oraz Standard Chartered. Spółka Axpo zajmuje całe piętro 25 o powierzchni 1484 m2 w budynku B.
The Warsaw Hub to przede wszystkim nowoczesna przestrzeń dla biznesu wyposażona w rozwiązania przyjazne ludziom i naturze, wyróżniona certyfikatem BREEAM przyznawanym najbardziej zrównoważonym konstrukcjom. W niskoemisyjnych budynkach kompleksu ogranicza się zużycie energii, m.in. poprzez zastosowanie systemu energooszczędnej klimatyzacji VRF, nawilżaczy adiabatycznych (znacznie bardziej wydajnych niż parowe), oświetlenia LED, szybkobieżnych energooszczędnych wind wyposażonych w system odzysku energii, czujników ruchu, które włączają światło wtedy, gdy jest ono potrzebne czy systemu BMS/EMMS wspierającego ciągłą weryfikację zużycia. The Warsaw Hub posiada także stację uzdatniania wody deszczowej, która wykorzystywana jest w instalacjach sanitarnych oraz do nawadniania terenów zielonych wokół budynków. W budynku istnieją również komfortowe warunki dla osób dojeżdżających do pracy rowerem (w tym punkt naprawy rowerów) oraz miejsca postojowe do ładowania samochodów elektrycznych.
- Szukaliśmy siedziby, która stanie się wizytówką naszej firmy – otwartej na nowe technologie i ekologiczne rozwiązania. Nie bez znaczenia była również dogodna dla naszych pracowników lokalizacja, zapewniająca komfortowe połączenie z resztą miasta oraz udogodnienia dla rowerzystów. Te i wiele innych zalet dostrzegliśmy w kompleksie The Warsaw Hub, który od grudnia stał się nowym adresem Axpo. Do dyspozycji naszych pracowników będzie nie tylko wygodna przestrzeń biurowa, ale i wspólna strefa relaksu. Zawsze stawialiśmy na swobodną wymianę myśli i wzajemną inspirację. Jesteśmy pewni, że nowe biuro w jeszcze większym stopniu będzie sprzyjać rozwojowi spółki – mówi Edita Alimanovic, Chief Operation Officer w Axpo Polska.
Nowe biuro Axpo
Poza zrównoważonymi rozwiązaniami samego budynku, nowa przestrzeń Axpo to także ekologiczne udogodnienia i design. Dominuje naturalne drewno, jasne przestrzenie, a całości dopełniają rośliny oraz elementy w wesołych kolorach nowego brandingu. Ponadto, w różnych miejscach biura umieszczono neony z inspirującymi hasłami oraz dekoracje z mchu. Pomieszczenia są jasne i pełne światła – głównie naturalnego, którego nie brak na 25 piętrze. Gdy jednak zajdzie słońce, przestrzeń rozświetla się dziesiątkami różnych lamp LED. Przewodzą im dwie splecione linie światła, które okalają całe biuro i nawiązują do stale płynącej energii.
Na nowe biuro Axpo składa się przestronna recepcja, przestrzeń biurowa w formacie open space, 6 pokoi do pracy cichej, 3 miejsca do zespołowej pracy kreatywnej wyposażone w interaktywne tablice i wygodne pufy oraz 7 sal konferencyjnych, z których każda nawiązuje wystrojem do innego rodzaju energii z portfolio Grupy Axpo. Dwie największe sale – Small Wind i Big Wind – charakteryzuje biel, falowany sufit oraz lampy w kształcie wiatraków. Pozostałe są mniejsze i przeznaczone głównie na spotkania wewnętrzne. Wśród nich można znaleźć pomieszczenia takie jak na przykład: Solar (proste kolory, gdzie głównym elementem jest stół stworzony z paneli słonecznych), Biofuel (zielony pokój ze ścianą wykonaną z mchu), czy Hydro (sala niebieska, do której stół wykonano z połączenia drewna i niebieskiej żywicy).
Część rekreacyjna biura to duża kuchnia połączona z jadalnią i wygodnymi kanapami w kolorach brandingu, mniejsza kuchnia dla gości, strefa relaksu i gimnastyki wyposażona w drabinki i maty do jogi, pokój relaksu z fotelem do masażu, a wystrojem nawiązujący do kosmosu oraz pomieszczenie do gry w piłkarzyki.
O Axpo
Grupa Axpo kieruje się jednym celem – zapewnić zrównoważoną przyszłość poprzez innowacyjne rozwiązania energetyczne. Jest największym producentem energii odnawialnej w Szwajcarii i międzynarodowym liderem w obrocie energią oraz odbioru energii słonecznej i wiatrowej. Ponad 5 tysięcy pracowników Grupy łączy doświadczenie i wiedzę z pasją do innowacji. Axpo opracowuje dla swoich klientów innowacyjne rozwiązania energetyczne w oparciu o najnowocześniejsze technologie już w 40 krajach Europy, Ameryki Północnej i Azji.
Axpo w Polsce
Axpo jest obecne na polskim rynku od 20 lat. Klienci w Polsce mogą skorzystać z szytych na miarę umów PPA, a także rozwiązań w zakresie dostaw energii elektrycznej i gazu w oparciu o ustrukturyzowane kontrakty długoterminowe. W ciągu ostatnich ośmiu lat Axpo rozszerzyło również swoje portfolio klientów o małe i średnie przedsiębiorstwa (MŚP) i obecnie świadczy usługi dla 15 000 tych firm w kraju.
BCC: Energetyka, podsumowanie roku
Eco Run celuje w 10 mln zł za 4 kw. 2024 r.
Zeneris Projekty z umowami na blisko 1,3 mln zł
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.