Axpo ponownie znalazło się w czołówce sprzedawców energii na świecie
Klienci i kontrahenci po raz kolejny uznali Axpo za jednego z najlepszych na świecie podmiotów zajmujących się handlem energią. W corocznym badaniu przeprowadzonym przez renomowane, międzynarodowe media branżowe Energy Risk i Risk.net, Axpo zajęło w rankingach czołowe miejsca, podobnie jak w latach poprzednich. Doskonałe wyniki są dowodem na to, że wyraźne skoncentrowanie się Axpo na sprzedaży energii elektrycznej z odnawialnych źródeł energii w Europie i Stanach Zjednoczonych, a także strategia dalszego rozszerzania globalnej działalności w zakresie dostaw paliwa pomostowego w postaci gazu, przynoszą korzyści.
Renomowane badanie przeprowadzone przez branżowe media Energy Risk i Risk.net od dawna stanowi ważny punkt odniesienia dla klientów i kontrahentów w ocenie działań podmiotów działających na rynku energii. Każdego roku, około 1500 uczestników ocenia firmy według takich kryteriów, jak: cena, innowacyjność, elastyczność, tworzenie rynku, niezawodność i uczciwość. Od kilku lat sukcesy w tym badaniu odnosi działająca także na polskim rynku Grupa Axpo.
W tegorocznym rankingu Axpo zajęło trzecie miejsce w kategorii „The best overall commodities dealers in the world”. Firma zajęła również drugie miejsce w kilku dodatkowych globalnych kategoriach, takich jak:
- World’s best overall energy dealers,
- Best global power dealers,
- Leading natural gas
- Global oil trading category.
W krajowych zestawieniach związanych z handlem energią, Axpo pozostało liderem w Wielkiej Brytanii i przesunęło się na pierwsze miejsce w Europie Wschodniej. Firmie przyznano również pierwsze miejsce jako najlepszemu analitykowi na europejskich rynkach handlu energią. Ponadto, Axpo zajęło drugie miejsce w kategoriach handlu energią w Belgii i Francji oraz trzecie miejsce w Niemczech i we Włoszech.
W kategoriach obrotu gazem ziemnym Axpo nie tylko zajęło drugie miejsce w światowym rankingu, ale również osiągnęło pierwsze miejsce w Wielkiej Brytanii i trzecie miejsce we Włoszech.
Domenico De Luca, Head of Trading and Sales w Axpo, powiedział: „Rozwijając naszą międzynarodową obecność na przestrzeni lat, Axpo jest dziś aktywne na ponad 40 rynkach w Europie, Ameryce Północnej i Azji. Cieszę się, że klienci i kontrahenci nadal doceniają naszą pracę. Sukces w tych rankingach wynika również z tego, że jesteśmy bardzo blisko naszych klientów w wielu krajach na całym świecie. Nasze produkty i usługi w zakresie rozwiązań energetycznych są dostosowane do ich potrzeb, a to wyraźnie dowodzi, że nadal spełniają ich wymagania ”.
Axpo jest wiodącym międzynarodowym sprzedawcą energii odnawialnej. Axpo stało się pionierem na wielu rynkach w Europie i Stanach Zjednoczonych szczególnie w sektorze szytych na miarę, długoterminowych umów na dostawy i zakup energii (PPA). W ostatnich latach znacznie wzrosła również liczba tzw. korporacyjnych umów PPA, podpisywanych z dużymi firmami. Axpo stale rozwija swoją działalność w zakresie gazu ziemnego na całym świecie. W 2020 r. otworzyło nową filię w Singapurze, aby obsługiwać szybko rozwijające się rynki skroplonego gazu ziemnego (LNG) w Azji.
Axpo w Polsce
Działając na polskim rynku od 20 lat, Axpo stało się jednym z największych niezależnych odbiorców energii odnawialnej. W Polsce klienci mogą korzystać z szytych na miarę umów na odbiór energii oraz rozwiązań w zakresie jej dostaw opartych o strukturyzowane kontrakty długoterminowe, bilansowanie i prognozowanie mocy, a także obrót prawami majątkowymi i gwarancjami pochodzenia. W ciągu ostatnich 6 lat Axpo rozszerzyło również portfolio swoich klientów z sektora MŚP, docierając do aż 15000 firm.
Axpo na świecie
Axpo jest największym producentem energii odnawialnej w Szwajcarii i międzynarodowym liderem w obrocie energią oraz sprzedaży energii słonecznej i wiatrowej. 5000 pracowników łączy doświadczenie i wiedzę z pasją do innowacji. Axpo opracowuje dla swoich klientów innowacyjne rozwiązania energetyczne w oparciu o najnowocześniejsze technologie w 40 krajach Europy, Ameryki Północnej i Azji.

Polityka klimatyczno-energetyczna z ludzką twarzą jest możliwa - konferencja

Farma fotowoltaiczna w Miłkowicach – pierwszy projekt OZE z udziałem Amazon w Polsce – produkuje już energię słoneczną!

BCC: Energetyka, podsumowanie roku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.