Axpo z główną nagrodą dla najlepszego dealera energii
Uczestnicy rynku oraz kontrahenci wybrali Axpo jako numer jeden w kategorii „Overall Power Dealer” w pleciscycie Energy Risk Commodity Rankings 2023. Prestiżowa nagroda jest zarówno uznaniem, jak i potwierdzeniem pozycji Axpo jako wiodącego, globalnego podmiotu zajmującego się handlem energią. Spółka zajęła również drugie miejsce w rankingu na najlepszego sprzedawcę energii i gazu ziemnego oraz została oceniona jako jeden z czołowych podmiotów na kilku rynkach europejskich, w tym we Włoszech, Niemczech, Wielkiej Brytanii, Francji, Europie Północnej i Belgii.
– Jestem niezwykle zaszczycony, że w imieniu naszego globalnego zespołu odbieram nagrodę dla najlepszego dealera energii. To uznanie mówi wiele o naszej zdolności do szybkiego reagowania na zmiany rynkowe i oferowania klientom najlepszych rozwiązań, zwłaszcza w okresie tak bezprecedensowych zawirowań na rynku energii – powiedział Scott Mackle, szef działu handlowego Axpo w USA, przyjmując nagrodę podczas ceremonii w Houston w Teksasie.
Axpo od wielu lat regularnie znajduje się w czołówce firm nagradzanych w Energy Risk Commodity Rankings. Jednak w tym roku po raz pierwszy uzyskało wyróżnienie najlepszego na świecie sprzedawcy energii (prawie 40% oddanych głosów trafiło do pięciu najlepszych firm). Axpo awansowało też na drugie miejsce w kategorii „Overall Natural Gas Dealer” i zajęło imponujące drugie miejsce w kategorii „Best Overall Energy Dealer”.
– Rozpiera nas duma, że reprezentujemy firmę, która jest doceniana przez klientów i kontrahentów na całym świecie. Dziękuję naszemu polskiemu zespołowi za profesjonalizm i zaangażowanie, które przyczyniły się do sukcesu całej Grupy Axpo – dodaje Grzegorz Biliński, dyrektor zarządzający Axpo Polska.
Energy Risk Commodity Rankings to największy tego typu plebiscyt na świecie, który prowadzony jest od ponad 25 lat. Uczestnicy rynku głosują na swoich preferowanych brokerów i sprzedawców na rynku surowców, jednocześnie komentując jakość produktów i usług. W 2023 roku ponad 700 uczestników rynku oceniło firmy działające w zakresie handlu i sprzedaży według takich kryteriów jak: cena, elastyczność, animacja rynku, niezawodność, uczciwość i szybkość realizacji.
Lider na najważniejszych europejskich rynkach
Konsekwentne rozszerzanie obecności i działalności biznesowej Axpo w Europie także przynosi efekty. Firma osiągnęła najwyższe pozycje w handlu energią na kilku rynkach europejskich, w tym:
- Numer 1 we Włoszech, Niemczech i Wielkiej Brytanii,
- Numer 2 w Europie Północnej i Francji,
- Numer 3 w Belgii.
Kluczową zaletą Axpo jest bliskość i dostępność dla klientów. Grupa ma swoje spółki w ponad 30 krajach Europy, Ameryki Północnej i Azji, a swoją dogłębną wiedzę i analitykę w zakresie towarów energetycznych oferuje na 40 rynkach. Korzystając z tego doświadczenia, Axpo może zaoferować klientom dostosowane do ich potrzeb rozwiązania energetyczne – takie jak umowy zakupu energii (PPA) – lub przyczynić się do bezpieczeństwa dostaw (na przykład poprzez działalność w zakresie LNG) w Szwajcarii i Europie.
Dzięki strategicznej koncentracji na trzech filarach – działalności w Szwajcarii, odnawialnych źródłach energii oraz handlu i origination – Grupa Axpo jest zróżnicowana zarówno pod względem obszarów ekspertyzy, jak i rynków, na których operuje. Aby utrzymać pozycję lidera, Axpo nadal będzie realizować swoją strategię, która przyniosła tak wiele sukcesów.
Axpo – siła innowacji
Grupa Axpo
Grupa Axpo kieruje się jednym celem – zapewnić zrównoważoną przyszłość dzięki innowacyjnym rozwiązaniom energetycznym. Jest największym producentem energii odnawialnej w Szwajcarii i międzynarodowym liderem w obrocie energią oraz odbiorze energii słonecznej i wiatrowej. Grupa łączy doświadczenie i wiedzę ponad 6 tysięcy pracowników, których napędza pasja do innowacji, współpracy i realnej zmiany na lepsze. Korzystając z najnowocześniejszych technologii, Axpo wprowadza innowacje, aby sprostać zmieniającym się potrzebom swoich klientów już w ponad 30 krajach Europy, Ameryki Północnej i Azji.
Axpo Polska
Axpo Polska jest częścią Grupy Axpo – największego producenta energii odnawialnej w Szwajcarii i międzynarodowego lidera w obrocie energią oraz odbiorze energii słonecznej i wiatrowej. Na polskim rynku spółka działa od ponad 20 lat, gdzie stała się jednym z największych niezależnych odbiorców zielonej energii. Klienci Axpo Polska mogą korzystać z dopasowanych do swoich potrzeb ofert na odkup i dostawy energii oraz gazu w oparciu o strukturyzowane i długoterminowe umowy, bilansowanie handlowe, obrót prawami majątkowymi czy gwarancjami pochodzenia. Spółka świadczy usługi także dla ponad 25 000 firm z segmentu małych i średnich przedsiębiorstw oraz realizuje duże projekty fotowoltaiczne.
Local content w energetyce jądrowej
SPIE kupuje spółkę Elektromontaż-Poznań
Nowe perspektywy na rynku. Czy OZE zasili portfele inwestycyjne?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Finanse
Polacy boją się obniżenia poziomu życia na emeryturze. 40 proc. na ten cel oszczędza
Myśląc o emeryturze, dwa razy więcej Polaków odczuwa lęk niż nadzieję – wynika z badania ING Banku Śląskiego. Blisko połowa badanych spodziewa się obniżenia swojego poziomu życia po zakończeniu pracy. Mimo to wciąż mniejszość Polaków, bo 39 proc., oszczędza z myślą o tym okresie życia. Ten odsetek jednak stopniowo rośnie. Ponad 2/3 słabo orientuje się w instrumentach finansowych, które pozwalają gromadzić środki na emeryturę.
Polityka
Wyniki wyborów w USA kluczowe dla przyszłości NATO i Ukrainy. Ewentualna wygrana Donalda Trumpa będzie bardziej nieprzewidywalna
Wynik wyborów prezydenckich w USA może mieć kluczowe znaczenie dla wojny w Ukrainie. Kamala Harris jest zwolenniczką kontynuacji wsparcia militarnego dla Ukrainy i rozpoczęcia negocjacji z Moskwą tylko przy pełnym zaangażowaniu Kijowa. Donald Trump zapowiada zdecydowane działania na rzecz zakończenia wojny, ale nie wiadomo, w jaki sposób miałoby się to odbyć i czy kosztów nie poniesie Ukraina, a w konsekwencji także Europa. Wiele pytań budzą także jego plany co do NATO.
Handel
Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.