Bartłomiej Latoszek nowym Dyrektorem Generalnym Enefit Green w Polsce
Od grudnia działalnością Enefit Green w Polsce kieruje Bartłomiej Latoszek. Na stanowisku Dyrektora Generalnego zarządza zespołem i pracami Enefit Green w Polsce. Enefit Green to spółka wchodząca w skład estońskiej grupy Eesti Energia i największy producent energii wiatrowej w krajach bałtyckich.
Jak mówi Aavo Kärmas, prezes zarządu Enefit Green, Polska jest ważnym rynkiem dla spółki. – Enefit Green wszedł na polski rynek OZE w czerwcu 2019 roku i od tego czasu dynamicznie rozwija swoją działalność. Dziś zarządzamy w Polsce farmami fotowoltaicznymi o łącznej mocy ponad 18 MW, dodatkowo w budowie mamy dwa parki słoneczne o łącznej mocy ok. 15 MW. Dążymy do tego, aby do 2026 roku stać się liderem sektora zielonej energii w Polsce, a budowa nowych mocy ze źródeł odnawialnych będzie odgrywała w tym procesie istotną rolę – komentuje Aavo Kärmas.
– Chcemy jeszcze sprawniej realizować nasze cele biznesowe, dlatego zdecydowaliśmy się na utworzenie nowego stanowiska w naszej strukturze, tj. Dyrektora Generalnego. Cieszę się, że to akurat Bartłomiej będzie kierował naszą działalnością w Polsce. Jest on doświadczonym menedżerem, posiadającym szeroką wiedzę na temat sektora odnawialnych źródeł energii w różnych krajach. Dzięki swojemu doświadczeniu i wiedzy będzie w stanie realizować plany rozwoju Enefit Green na polskim rynku – dodaje Aavo Kärmas.
Bartłomiej Latoszek posiada blisko 12-letnie doświadczenie w sektorze energii odnawialnej. Przed dołączeniem do zespołu Enefit Green, pracował w Grupie Iberdrola, gdzie zajmował stanowiska Offshore Wind Country Manager, Poland Developments Manager oraz Office Manager i Head of Electrical Engineering. Jest absolwentem Politechniki Warszawskiej na kierunku elektrotechnika.
– Bardzo się cieszę, że dołączam do zespołu Enefit Green. W strategii spółki dostrzegam ciekawe wyzwania, a wyznaczone cele są jasno określone. Postawione przed nami zadania są ambitne, ale działania związane z zieloną transformacją zawsze były dla mnie ważne i motywujące – mówi Bartłomiej Latoszek i dodaje: – Wierzę, że połączenie mojego wykształcenia z zakresu energetyki z doświadczeniem zdobytym w międzynarodowej firmie z sektora OZE oraz jednoczesną koncentracją na realizacji długoterminowej strategii biznesowej, pozwolą mi być wartościową częścią zespołu Enefit Green i zapewnią dynamiczny rozwój firmy w Polsce.
Enefit Green posiada obecnie w Polsce 19 elektrowni słonecznych o łącznej mocy nieco ponad 18 MW i generujących rocznie ok. 19 GWh energii elektrycznej. Obecnie, trwają również prace nad inwestycjami fotowoltaicznymi w Zambrowie o mocy 8,8 MW oraz w Dębniku, o mocy 6 MW. W przyszłym roku spółka planuje zwiększyć portfel projektów z sektora energii odnawialnej.
Local content w energetyce jądrowej
SPIE kupuje spółkę Elektromontaż-Poznań
Nowe perspektywy na rynku. Czy OZE zasili portfele inwestycyjne?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Finanse
Polacy boją się obniżenia poziomu życia na emeryturze. 40 proc. na ten cel oszczędza
Myśląc o emeryturze, dwa razy więcej Polaków odczuwa lęk niż nadzieję – wynika z badania ING Banku Śląskiego. Blisko połowa badanych spodziewa się obniżenia swojego poziomu życia po zakończeniu pracy. Mimo to wciąż mniejszość Polaków, bo 39 proc., oszczędza z myślą o tym okresie życia. Ten odsetek jednak stopniowo rośnie. Ponad 2/3 słabo orientuje się w instrumentach finansowych, które pozwalają gromadzić środki na emeryturę.
Polityka
Wyniki wyborów w USA kluczowe dla przyszłości NATO i Ukrainy. Ewentualna wygrana Donalda Trumpa będzie bardziej nieprzewidywalna
Wynik wyborów prezydenckich w USA może mieć kluczowe znaczenie dla wojny w Ukrainie. Kamala Harris jest zwolenniczką kontynuacji wsparcia militarnego dla Ukrainy i rozpoczęcia negocjacji z Moskwą tylko przy pełnym zaangażowaniu Kijowa. Donald Trump zapowiada zdecydowane działania na rzecz zakończenia wojny, ale nie wiadomo, w jaki sposób miałoby się to odbyć i czy kosztów nie poniesie Ukraina, a w konsekwencji także Europa. Wiele pytań budzą także jego plany co do NATO.
Handel
Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.