Komunikaty PR

Blisko 200 firm wybrało EDP Energia Polska jako partnera transformacji energetyc

2023-06-27  |  16:00
Kontakt
HK
Hill+Knowlton Strategies

Plac Konesera
03-736 Warszawa
biuroprasowe|hkstrategies.com| |biuroprasowe|hkstrategies.com
+48 22 536 38 00
hkstrategies.pl

Tylko w I kwartale tego roku blisko 200 przedsiębiorców w Polsce skorzystało z oferty EDP Energia Polska dla biznesu instalując PV w swoich firmach. Wkrótce do grona firm, które już zaufały EDP dołączy Ferrero, marka popularnych na całym świecie wyrobów czekoladowych, która również zdecydowała się na produkcję zielonej energii przy pomocy paneli słonecznych od EDP Energia Polska. Wolumen zainstalowanych mocy wyniesie 5,68 MWp, co stanowi równowartość rocznych dostaw energii dla 1,1 tys.  gospodarstw domowych[1]. Instalacja pozwoli firmie zredukować o ponad 4,6 tyś. ton rocznie emisję CO2, a także obniżyć wydatki na energię elektryczną firm.

Grupa EDP, globalny lider w obszarze energii odnawialnej, od lat realizuje projekty związane z transformacją energetyczną na całym świecie. W Polsce marka EDP oferuje rozwiązania fotowoltaiczne dla przedsiębiorstw, które chcą ograniczyć wydatki na energię, jednocześnie wybierając drogę transformacji energetycznej.

W szerokim portfolio klientów EDP EP znajdują się przede wszystkim małe i średnie przedsiębiorstwa. Jednak firma konsekwentnie zdobywa rynek i podpisuje umowy także z dużymi koncernami. Na instalację paneli fotowoltaicznych EDP zdecydowała się w ostatnim czasie marka Ferrero, producent popularnych wyrobów czekoladowych. Firma dołączy do 191 przedsiębiorstw, które od stycznia do kwietnia 2023 roku korzystały już z fotowoltaiki od EDP EP - ich partnera w zielonej transformacji.

 

Zielona transformacja i oszczędności

Projekt realizowany we współpracy z Ferrero zakłada budowę 2 instalacji PV o łącznej mocy 5,68 MWp (łącznie ponad 10 300 paneli). Firma zdecydowała się na instalację fotowoltaiczną w modelu PV-as-a-Service, unikając jednocześnie konieczności inwestowania własnych środków. Instalacja pozwoli zaoszczędzić nawet do 15 proc. na rachunkach za prąd i zabezpieczyć dostawy energii elektrycznej na potrzeby zakładów produkcyjnych w Belsku Dużym, skąd produkty marki Ferrero trafiają do klientów w ponad 100 krajach. Zaplanowana inwestycja pozwoli wyeliminować ze środowiska ponad 4,6 tys. ton CO2 rocznie[2]. Zaabsorbowanie takiej ilości dwutlenku węgla wymagałoby zasadzenia blisko 210 tys. drzew[3]. Instalacja paneli fotowoltaicznych wpisuje się w strategię zrównoważonego rozwoju Grupy Ferrero.

Z wielką dumą EDP EP wita w swoim portfolio firmę, której zaufały miliony klientów i która dziś wybiera nas jako swojego partnera w zakresie zrównoważonego rozwoju. Poprzez zainstalowanie naszych rozwiązań solarnych na swoich dachach, Ferrero zmniejszy wydatki na energię i jednocześnie przyczyni się do bardziej ekologicznego zużycia energii elektrycznej w naszym kraju mówi Ireneusz Kulka, Country Manager EDP Energia Polska. – Transformacja energetyczna i niezależność energetyczna są ważnymi tematami w naszej strategii i codziennie pracujemy nad ich przyspieszeniem – dodaje.

Kompleksowe wsparcie przedsiębiorstw

 

Instalacje fotowoltaiczne EDP Energia Polska w modelu PV-as-a-Service pozwalają przedsiębiorcom nie tylko zabezpieczyć dostawy czystej energii, ale przede wszystkim zwalniają ich z konieczności inwestowania własnych środków. Koszty całej inwestycji pokrywane są przez EDP. Klient może korzystać z instalacji PV nawet przez 15 lat, płacąc niższe rachunki za energię elektryczną. Dodatkowym atutem tego typu rozwiązania jest brak konieczności samodzielnego serwisowania i konserwacji paneli. Zespół inżynierów EDP zapewnia stały monitoring i kontrolę funkcjonowania wszystkich instalacji utrzymywanych przez firmę w Europie.

Więcej informacji na temat oferty EDP Energia Polska znaleźć można na stronie www.edpenergia.pl.
 

***

Poznaj EDP i EDP Energia Polska

EDP jest międzynarodową firmą energetyczną, która od czterech dekad dynamicznie rozwija swoją działalność na globalnym rynku energetycznym. Grupa EDP jest obecna na 29 rynkach na trzech kontynentach i zatrudnia ponad 13 000 pracowników. Do 2022 roku EDP zakontraktowało ponad 670 MWp mocy solarnej w Europie, czyli niemal 2 razy niż w 2021 roku.

EDP jest czwartym największym producentem energii wiatrowej, słonecznej na świecie i rozpoczęła swoją działalność w Polsce w 2007 roku właśnie w obszarze energetyki wiatrowej poprzez spółkę EDP Renewables. W 2020 roku grupa EDP rozszerzyła swoje portfolio na polskim rynku powołując spółkę EDP Energia Polska, odpowiedzialną za usługi w zakresie rozwiązań fotowoltaicznych dla biznesu. W 2022 roku EDP umocniło swoją pozycję na rynku poprzez akwizycje spółek Soon Energy oraz Zielona-Energia.com

Połączenie międzynarodowego doświadczenia grupy EDP, jej stabilnej pozycji finansowej z doświadczeniem polskiej kadry menadżerskiej i jej doskonałą znajomością rodzimego rynku, przekłada się kompleksowe wsparcie dla firm, które szukają oszczędności w rachunku za energię elektryczną i chcą uczestniczyć w procesie transformacji energetycznej.

 


[1] Przy założeniach, że rocznie 4-osobowe gospodarstwo domowe zużywa 5000 kWp.P

[2] Średni wskaźnik emisji podawany przez Krajowy Ośrodek Bilansowania i Zarządzania Emisjami wynosi - 812 kg CO2/MWh, czyli produkując 1000 kWh energii słonecznej oszczędzamy 812 kg emisji CO2

[3] Dane na podstawie informacji udostępnionych przez Europejskiej Agencji Ochrony Środowiska „W ciągu roku dojrzałe drzewo pobiera z atmosfery około 22 kilogramów dwutlenku węgla, uwalniając w zamian tlen”

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Hill+Knowlton Strategies
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Energetyka Polityka klimatyczno-energetyczna z ludzką twarzą jest możliwa - konferencja Biuro prasowe
2025-03-12 | 16:20

Polityka klimatyczno-energetyczna z ludzką twarzą jest możliwa - konferencja

Czy polityka klimatyczno-energetyczna może być przyjazna ludziom? Jak maksymalnie wykorzystać jej społeczne i ekonomiczne korzyści? O tym debatować będą eksperci podczas konferencji
Energetyka Farma fotowoltaiczna w Miłkowicach – pierwszy projekt OZE z udziałem Amazon w Polsce – produkuje już energię słoneczną!
2025-02-07 | 06:00

Farma fotowoltaiczna w Miłkowicach – pierwszy projekt OZE z udziałem Amazon w Polsce – produkuje już energię słoneczną!

Zakup energii odnawialnej z farmy fotowoltaicznej w Miłkowicach jest jednym z czterech projektów Amazon w Polsce, opartym na OZE, które pomagają
Energetyka BCC: Energetyka, podsumowanie roku
2024-12-28 | 12:30

BCC: Energetyka, podsumowanie roku

Transformacja polskiej energetyki przyśpieszyła w 2024 roku  – udział węgla w miksie energetycznym maleje, a odnawialne źródła energii zyskują na znaczeniu. Jednak szybkie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.