Blisko 200 firm wybrało EDP Energia Polska jako partnera transformacji energetyc
Hill+Knowlton Strategies
Plac Konesera
03-736 Warszawa
biuroprasowe|hkstrategies.com| |biuroprasowe|hkstrategies.com
+48 22 536 38 00
hkstrategies.pl
Tylko w I kwartale tego roku blisko 200 przedsiębiorców w Polsce skorzystało z oferty EDP Energia Polska dla biznesu instalując PV w swoich firmach. Wkrótce do grona firm, które już zaufały EDP dołączy Ferrero, marka popularnych na całym świecie wyrobów czekoladowych, która również zdecydowała się na produkcję zielonej energii przy pomocy paneli słonecznych od EDP Energia Polska. Wolumen zainstalowanych mocy wyniesie 5,68 MWp, co stanowi równowartość rocznych dostaw energii dla 1,1 tys. gospodarstw domowych[1]. Instalacja pozwoli firmie zredukować o ponad 4,6 tyś. ton rocznie emisję CO2, a także obniżyć wydatki na energię elektryczną firm.
Grupa EDP, globalny lider w obszarze energii odnawialnej, od lat realizuje projekty związane z transformacją energetyczną na całym świecie. W Polsce marka EDP oferuje rozwiązania fotowoltaiczne dla przedsiębiorstw, które chcą ograniczyć wydatki na energię, jednocześnie wybierając drogę transformacji energetycznej.
W szerokim portfolio klientów EDP EP znajdują się przede wszystkim małe i średnie przedsiębiorstwa. Jednak firma konsekwentnie zdobywa rynek i podpisuje umowy także z dużymi koncernami. Na instalację paneli fotowoltaicznych EDP zdecydowała się w ostatnim czasie marka Ferrero, producent popularnych wyrobów czekoladowych. Firma dołączy do 191 przedsiębiorstw, które od stycznia do kwietnia 2023 roku korzystały już z fotowoltaiki od EDP EP - ich partnera w zielonej transformacji.
Zielona transformacja i oszczędności
Projekt realizowany we współpracy z Ferrero zakłada budowę 2 instalacji PV o łącznej mocy 5,68 MWp (łącznie ponad 10 300 paneli). Firma zdecydowała się na instalację fotowoltaiczną w modelu PV-as-a-Service, unikając jednocześnie konieczności inwestowania własnych środków. Instalacja pozwoli zaoszczędzić nawet do 15 proc. na rachunkach za prąd i zabezpieczyć dostawy energii elektrycznej na potrzeby zakładów produkcyjnych w Belsku Dużym, skąd produkty marki Ferrero trafiają do klientów w ponad 100 krajach. Zaplanowana inwestycja pozwoli wyeliminować ze środowiska ponad 4,6 tys. ton CO2 rocznie[2]. Zaabsorbowanie takiej ilości dwutlenku węgla wymagałoby zasadzenia blisko 210 tys. drzew[3]. Instalacja paneli fotowoltaicznych wpisuje się w strategię zrównoważonego rozwoju Grupy Ferrero.
– Z wielką dumą EDP EP wita w swoim portfolio firmę, której zaufały miliony klientów i która dziś wybiera nas jako swojego partnera w zakresie zrównoważonego rozwoju. Poprzez zainstalowanie naszych rozwiązań solarnych na swoich dachach, Ferrero zmniejszy wydatki na energię i jednocześnie przyczyni się do bardziej ekologicznego zużycia energii elektrycznej w naszym kraju – mówi Ireneusz Kulka, Country Manager EDP Energia Polska. – Transformacja energetyczna i niezależność energetyczna są ważnymi tematami w naszej strategii i codziennie pracujemy nad ich przyspieszeniem – dodaje.
Kompleksowe wsparcie przedsiębiorstw
Instalacje fotowoltaiczne EDP Energia Polska w modelu PV-as-a-Service pozwalają przedsiębiorcom nie tylko zabezpieczyć dostawy czystej energii, ale przede wszystkim zwalniają ich z konieczności inwestowania własnych środków. Koszty całej inwestycji pokrywane są przez EDP. Klient może korzystać z instalacji PV nawet przez 15 lat, płacąc niższe rachunki za energię elektryczną. Dodatkowym atutem tego typu rozwiązania jest brak konieczności samodzielnego serwisowania i konserwacji paneli. Zespół inżynierów EDP zapewnia stały monitoring i kontrolę funkcjonowania wszystkich instalacji utrzymywanych przez firmę w Europie.
Więcej informacji na temat oferty EDP Energia Polska znaleźć można na stronie www.edpenergia.pl.
***
Poznaj EDP i EDP Energia Polska
EDP jest międzynarodową firmą energetyczną, która od czterech dekad dynamicznie rozwija swoją działalność na globalnym rynku energetycznym. Grupa EDP jest obecna na 29 rynkach na trzech kontynentach i zatrudnia ponad 13 000 pracowników. Do 2022 roku EDP zakontraktowało ponad 670 MWp mocy solarnej w Europie, czyli niemal 2 razy niż w 2021 roku.
EDP jest czwartym największym producentem energii wiatrowej, słonecznej na świecie i rozpoczęła swoją działalność w Polsce w 2007 roku właśnie w obszarze energetyki wiatrowej poprzez spółkę EDP Renewables. W 2020 roku grupa EDP rozszerzyła swoje portfolio na polskim rynku powołując spółkę EDP Energia Polska, odpowiedzialną za usługi w zakresie rozwiązań fotowoltaicznych dla biznesu. W 2022 roku EDP umocniło swoją pozycję na rynku poprzez akwizycje spółek Soon Energy oraz Zielona-Energia.com
Połączenie międzynarodowego doświadczenia grupy EDP, jej stabilnej pozycji finansowej z doświadczeniem polskiej kadry menadżerskiej i jej doskonałą znajomością rodzimego rynku, przekłada się kompleksowe wsparcie dla firm, które szukają oszczędności w rachunku za energię elektryczną i chcą uczestniczyć w procesie transformacji energetycznej.
[1] Przy założeniach, że rocznie 4-osobowe gospodarstwo domowe zużywa 5000 kWp.P
[2] Średni wskaźnik emisji podawany przez Krajowy Ośrodek Bilansowania i Zarządzania Emisjami wynosi - 812 kg CO2/MWh, czyli produkując 1000 kWh energii słonecznej oszczędzamy 812 kg emisji CO2
[3] Dane na podstawie informacji udostępnionych przez Europejskiej Agencji Ochrony Środowiska „W ciągu roku dojrzałe drzewo pobiera z atmosfery około 22 kilogramów dwutlenku węgla, uwalniając w zamian tlen”

Polityka klimatyczno-energetyczna z ludzką twarzą jest możliwa - konferencja

Farma fotowoltaiczna w Miłkowicach – pierwszy projekt OZE z udziałem Amazon w Polsce – produkuje już energię słoneczną!

BCC: Energetyka, podsumowanie roku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Negocjacje między UE i USA w sprawie ceł trwają. Przełom możliwy podczas czerwcowej wizyty Trumpa w Europie
Czas, jaki Donald Trump zostawił krajom obłożonym cłami na negocjacje, zbliża się do półmetka. Umowę podpisała Wielka Brytania, ogłoszono również porozumienie z Chinami. Unia Europejska, która jest czwartym partnerem handlowym USA, do niedawna zdawała się nie czynić żadnych postępów w rozmowach. Jednak negocjacje trwają. Zdaniem europosła Michała Szczerby z PO stanowisko Unii powinno być twarde, a przede wszystkim jednomyślne. Okazją do rozmów może być wizyta Trumpa na czerwcowym szczycie NATO w Hadze.
Przemysł
Unijne programy szansą dla polskiego przemysłu zbrojeniowego. Wkrótce uruchomione będzie 150 mld euro na niskooprocentowane pożyczki

Prace nad uruchomieniem instrumentu pożyczkowego SAFE są na ostatniej prostej. Jak poinformował MON, po wielu tygodniach negocjacji został on przyjęty przez stałych przedstawicieli państw członkowskich przy UE. Wdrożenie SAFE oznacza uruchomienie 150 mld euro niskooprocentowanych pożyczek na finansowanie inwestycji państw członkowskich w obronność. Wysiłki krajowe i unijne koncentrują się teraz na zwiększaniu potencjału europejskiego przemysłu obronnego i budowaniu zdolności obrony i odstraszania.
Konsument
Roboty w służbie środowisku. Ograniczanie ilości odpadów możliwe dzięki automatyzacji

Sztuczna inteligencja i robotyka już dziś pomagają firmom ograniczać swój wpływ na środowisko. Korzyści z inwestycji w zaawansowaną automatyzację odczuwają także konsumenci. Przykładem może być automatyczny system pakowania wdrażany przez Amazon. Robot dostosowujący każdorazowo rozmiar papierowego opakowania do danego produktu pozwolił już zaoszczędzić 3 mln t materiału opakowaniowego, co oznacza dla kupujących mniej materiałów do utylizacji i prostszy recykling.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.