Komunikaty PR

Ceramika Podkarpacka wykorzysta w produkcji energię ze słońca

2024-02-28  |  15:00

Według badania Skaner MŚP, prowadzonego dla BIG InfoMonitor, wysokie ceny energii stanowią największe wyzwanie dla przedstawicieli branży produkcyjnej. Odpowiedzią na nie i sposobem na redukcję kosztów energii może być pokrycie części zużycia dzięki firmowej instalacji OZE. Przykładem napędzania procesów produkcyjnych energią słoneczną jest nowa inwestycja Ceramiki Podkarpackiej, którą zrealizowała we współpracy z Grupą E.ON w Polsce. Wykonała ona instalację fotowoltaiczną o mocy blisko 1 MW.

 

  • Ceramika Podkarpacka zrealizowała projekt fotowoltaiczny o mocy 0,989 MWp w kooperacji z Grupą E.ON w Polsce. Energia słoneczna ma pokryć 20 proc. zapotrzebowania na energię zakładu.
  • Instalacja składa się z 2198 paneli fotowoltaicznych i będzie produkować 930 MWh energii elektrycznej rocznie.
  • Instalacja pozwoli uniknąć emisji około 11 tysięcy ton CO₂ przez okres 25 lat swojego działania.

 

 

Fotowoltaika na skalę przemysłową

Moc nowo powstałej instalacji, która zasili procesy produkcyjne Ceramiki Podparpackiej, to 0,989 MWp. Generuje ją 2198 modułów fotowoltaicznych, które tworzą konstrukcję o powierzchni niemal 5 tys. m². Instalacja szacunkowo będzie produkowała 930 MWh energii elektrycznej rocznie. To równowartość energii zużywanej rocznie przez 372 przeciętne polskie gospodarstwa domowe[1].

 

Zielona inicjatywa o wymiernym wpływie

Inwestycja Ceramiki Podkarpackiej to nie tylko korzyści w postaci obniżenia rachunków za energię dla firmy. Energia wyprodukowana z instalacji przygotowanej przez Grupę E.ON w Polsce pozwoli uniknąć emisji 437 ton CO₂ rocznie. Szacuje się, że instalacja[2] w czasie całego swojego czasu działania pozwoli obniżyć poziom emisji CO2 o blisko 11 tysięcy ton. Taka ilość dwutlenku węgla jest wytwarzana rocznie przy produkcji 930 MWh energii z węgla, a do jej zniwelowania potrzebne byłoby aż 14 tysięcy drzew.

 

Inwestycja w słoneczną przyszłość

W dobie zmian klimatycznych i rosnącej świadomości ekologicznej, postawienie na czystą energię, także w procesie produkcyjnym, to nie tylko konieczna adaptacja, ale również przemyślana inwestycja w przyszłość. Pozwala nie tylko zwiększyć niezależność energetyczną firmy, ale przynosi też pozytywne skutki dla całych społeczności lokalnych.

 

Ceramika Podkarpacka daje przykład, jak przedsiębiorczość może iść w parze z troską o środowisko naturalne – komentuje Janusz Moroz, członek zarządu ds. handlu w E.ON Polska. – Inwestycja w fotowoltaikę to nie tylko oszczędności finansowe i bezpieczeństwo energetyczne, ale również odpowiedzialność społeczna i wkład w przyszłość naszej planety. Jesteśmy przekonani, że współpraca pomiędzy firmami energetycznymi a klientami biznesowymi jest kluczowa w osiągnięciu celów zrównoważonego rozwoju.

 

Janusz Moroz podkreślił również, że Grupa E.ON w Polsce wspiera partnerów biznesowych nie tylko w zakresie podnoszenia efektywności energetycznej i ograniczenia zużycia energii, ale też w monitorowaniu poziomu emisji oraz ich wpływu na środowisko naturalne.

 

Instalacja zrealizowana przez Grupę E.ON okazała się dla nas niezwykle owocna i utwierdziła nas w przekonaniu, że inwestycja we własne OZE to słuszna droga rozwoju firmy, pozwala nam oferować najwyższej jakości ceramiczne materiały budowlane powstające z zielonej energii – skomentował Piotr Maciak, Wiceprezes w Ceramice Podkarpackiej. – Już teraz myślimy o rozszerzeniu tej inwestycji i połączeniu jej z magazynem energii. Wpisuje się to w strategię długoterminowego rozwoju naszej firmy i jesteśmy przekonani, że realizacji jej w partnerstwie z Grupą E.ON.

 


[1] Średnie roczne zużycie polskiego gospodarstwa domowego szacuje się na 2.500 kWh w skali roku.

[2] Okres żywotności instalacji szacuje się standardowo na 25 lat.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Energetyka Farma fotowoltaiczna w Miłkowicach – pierwszy projekt OZE z udziałem Amazon w Polsce – produkuje już energię słoneczną! Biuro prasowe
2025-02-07 | 06:00

Farma fotowoltaiczna w Miłkowicach – pierwszy projekt OZE z udziałem Amazon w Polsce – produkuje już energię słoneczną!

Zakup energii odnawialnej z farmy fotowoltaicznej w Miłkowicach jest jednym z czterech projektów Amazon w Polsce, opartym na OZE, które pomagają
Energetyka BCC: Energetyka, podsumowanie roku
2024-12-28 | 12:30

BCC: Energetyka, podsumowanie roku

Transformacja polskiej energetyki przyśpieszyła w 2024 roku  – udział węgla w miksie energetycznym maleje, a odnawialne źródła energii zyskują na znaczeniu. Jednak szybkie
Energetyka Eco Run celuje w 10 mln zł za 4 kw. 2024 r.
2024-12-19 | 04:00

Eco Run celuje w 10 mln zł za 4 kw. 2024 r.

Holding specjalizujący się w innowacyjnych rozwiązaniach na rynku OZE - Eco Run (dawn. Supreme Global) uzyskał blisko 3,3 mln zł brutto przychodów ze sprzedaży komponentów OZE

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Farmacja

Konsument

Konsumenci zwracają uwagę na klasę energetyczną sprzętu AGD. To ma wpływ na ich rachunki

Duże AGD ma spory potencjał oszczędności prądu w gospodarstwach domowych i w całym systemie elektroenergetycznym – ocenia APPLiA Polska, związek pracodawców tej branży. Ze względu na postęp technologiczny dziś produkowane urządzenia w najlepszych klasach energetycznych zużywają 10–20 proc. prądu w porównaniu do urządzeń dostępnych 25 lat temu. Do stałego postępu w tym obszarze motywują też wymogi unijne, które z roku na rok się zaostrzają.

Prawo

Polska w końcówce europejskiej stawki pod względem udziału kobiet w zarządach spółek. Zmienić ma to unijna dyrektywa

Udział kobiet w zarządach i radach nadzorczych 140 największych spółek notowanych na warszawskiej giełdzie na koniec 2024 roku wyniósł 18,4 proc. – wynika z danych 30% Club Poland. Zgodnie z dyrektywą Women on Boards, żeby zapewnić równowagę płci, 33 proc. wszystkich stanowisk zarządczych powinno być zajmowane przez osoby należące do niedostatecznie reprezentowanej płci. Sytuację kobiet powinny poprawić obowiązkowe parytety, transparentność rekrutacji oraz merytoryczne kryteria wyboru kandydata.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.