Komunikaty PR

CH Focus inwestuje w fotowoltaikę

2021-08-17  |  14:19
Biuro prasowe

W ostatnim czasie na dachu bydgoskiego centrum handlowego Focus pojawiła się instalacja fotowoltaiczna. To inwestycja z korzyścią dla środowiska, mieszkańców oraz galerii - przyczyni się do redukcji emisji dwutlenku węgla do atmosfery oraz znacząco ograniczy zużycie energii elektrycznej obniżając koszty funkcjonowania centrum handlowego. Realizacja jest jednym z nielicznych wdrożeń w tego typu obiektach w Polsce, ale też należy do pierwszych w regionie kujawsko-pomorskim. Focus zapowiada rozbudowę instalacji w przyszłości.

Ze względu na pogłębiające się zjawisko wyczerpywania zasobów naturalnych, globalne ocieplenie klimatu i  narastające zanieczyszczenie środowiska, wykorzystanie odnawialnych źródeł energii staje się coraz bardziej popularne i doceniane. Powodem są także nieodwracalne zmiany klimatyczne, które sprawiają, że długotrwałe upały i związane z nimi przerwy w dostawie prądu są coraz bardziej powszechne. Odpowiedzią na te wyzwania jest fotowoltaika - system, który do produkcji energii elektrycznej wykorzystuje energię słoneczną i pozwala na znaczne zminimalizowanie ryzyka wystąpienia deficytu mocy.

Na to rozwiązanie zdecydowało się także bydgoskie centrum handlowe. W ostatnim czasie na dachu Focusa zainstalowano 147 paneli fotowoltaicznych o łącznej mocy prawie 50  kW. System zamontowano na konstrukcji wsporczej od strony ulicy Jagiellońskiej. Instalacja ma za zadanie zasilenie systemów wentylacyjnych, oświetleniowych i klimatycznych w całym obiekcie handlowym. Według przeprowadzonych analiz instalacja znacznie zredukuje szkodliwą emisję dwutlenku węgla do atmosfery i wpłynie na zużycie energii elektrycznej w całym obiekcie.

– Promowanie zasad zrównoważonego rozwoju, w tym propagowanie działań proekologicznych na stałe wpisało się w działalność Focusa. Nasz najnowszy projekt -instalacja paneli fotowoltaicznych – to jedna z wielu realizacji podjętych na rzecz ochrony środowiska oraz z myślą o mieszkańcach Bydgoszczy, aby mogli żyć w  czystym środowisku oraz w zgodzie z naturą - mówi Gregory Pertus, dyrektor CH Focus w Bydgoszczy. - Zakładamy, że w perspektywie najbliższych lat system fotowoltaiczny wytworzy odpowiednio dużo energii, aby zaspokoić w znacznym stopniu zapotrzebowanie całego obiektu. Mamy nadzieję, że to rozwiązanie wpłynie na zmniejszenie rachunków za energię elektryczną, ale także na redukcję śladu węglowego w naszej codziennej działalności. Jestem przekonany, że projekt przyniesie galerii wymierne korzyści w niedalekim czasie, dlatego w przyszłości planujemy rozbudowę instalacji - dodaje Gregory Pertus.

Instalacja paneli fotowoltaicznych na dachu Focusa, to jedno z wielu działań bydgoskiego centrum handlowego w ramach wdrażanego sukcesywnie programu ESG (ENVIRONMENTAL, SOCIAL, GOVERNANCE) i strategii grupy Atrium Poland, która jest realizowana w latach 2020-2025.

Szczegółowe informacje na temat wydarzenia oraz oferty CH Focus można znaleźć na stronie www.focusbydgoszcz.pl.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Energetyka Neo Energy Group nabywa kolejne projekty biogazowe i stawia na ich rozwój. Biuro prasowe
2024-08-21 | 11:00

Neo Energy Group nabywa kolejne projekty biogazowe i stawia na ich rozwój.

Neo Energy Group (NEG) rozbudowuje portfolio i zwiększa obecność swoich zielonych projektów na energetycznej mapie Polski. Będąca częścią Grupy spółka Neo Bio Energy (NBE)
Energetyka SICK i Endress+Hauser podpisują strategiczne partnerstwo
2024-08-20 | 16:00

SICK i Endress+Hauser podpisują strategiczne partnerstwo

Firmy połączą swoje siły w automatyce procesów na przełomie roku i utworzą wspólną spółkę. Niemiecka firma SICK, ceniony dostawca zaawansowanych systemów
Energetyka Moduły Trinasolar Vertex N 720W z degradacją 1,6% w teście UV300
2024-08-19 | 14:17

Moduły Trinasolar Vertex N 720W z degradacją 1,6% w teście UV300

Test obejmuje 300 kWh/m² promieniowania UV frontalnego i jest 20 razy bardziej rygorystyczny niż podstawowy standard UV IEC.  Trinasolar, globalny lider sektora inteligentnych

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

ePłatności z wykorzystaniem portfeli cyfrowych będą już wkrótce dostępne w mObywatelu. Do pilotażu usługi dołączy więcej urzędów

Ponad 50 gmin korzystających z ePłatności w mObywatelu i 82 tys. zrealizowanych transakcji – to dotychczasowy efekt pilotażu tej usługi prowadzonego od ubiegłego roku. Mieszkańcy uczestniczących w nim gmin mogą przez aplikację i portal płacić m.in. podatek od nieruchomości czy podatek rolny albo uiszczać opłaty za śmieci. Do opcji opłacania zobowiązań administracyjnych wkrótce dojdą także płatności z inicjatywy użytkownika, czyli np. opłaty skarbowe ponoszone przy okazji załatwiania różnych spraw urzędowych. Trwają także prace nad wdrożeniem kolejnych metod płatności – do BLIK-a właśnie dołączyły karty płatnicze, a następne będą cyfrowe portfele, czyli Google Pay i Apple Pay.

Ochrona środowiska

Beton z alg czy szkło fotowoltaiczne. Ekologiczne innowacje zmieniają sektor budowlany

Sektor budynków i budownictwa jest największym emitentem gazów cieplarnianych, odpowiadając za 37 proc. globalnych emisji – wynika z danych ONZ. Tradycyjne materiały budowlane, takie jak beton czy cegły, są stopniowo udoskonalane, aby jak najlepiej odpowiadać na wyzwania środowiskowe. – Większość producentów, szczególnie tych dużych, skupia się na tym, aby obniżać koszty ekologiczne produkcji materiałów, tak żeby konsumenci otrzymywali produkt bardziej zrównoważony – ocenia Tomasz Bojęć, partner zarządzający w ThinkCo. Z drugiej strony na rynek wchodzą innowacje, które stosowane w większej skali będą stopniowo zazieleniać budownictwo.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.