CH Focus inwestuje w fotowoltaikę
W ostatnim czasie na dachu bydgoskiego centrum handlowego Focus pojawiła się instalacja fotowoltaiczna. To inwestycja z korzyścią dla środowiska, mieszkańców oraz galerii - przyczyni się do redukcji emisji dwutlenku węgla do atmosfery oraz znacząco ograniczy zużycie energii elektrycznej obniżając koszty funkcjonowania centrum handlowego. Realizacja jest jednym z nielicznych wdrożeń w tego typu obiektach w Polsce, ale też należy do pierwszych w regionie kujawsko-pomorskim. Focus zapowiada rozbudowę instalacji w przyszłości.
Ze względu na pogłębiające się zjawisko wyczerpywania zasobów naturalnych, globalne ocieplenie klimatu i narastające zanieczyszczenie środowiska, wykorzystanie odnawialnych źródeł energii staje się coraz bardziej popularne i doceniane. Powodem są także nieodwracalne zmiany klimatyczne, które sprawiają, że długotrwałe upały i związane z nimi przerwy w dostawie prądu są coraz bardziej powszechne. Odpowiedzią na te wyzwania jest fotowoltaika - system, który do produkcji energii elektrycznej wykorzystuje energię słoneczną i pozwala na znaczne zminimalizowanie ryzyka wystąpienia deficytu mocy.
Na to rozwiązanie zdecydowało się także bydgoskie centrum handlowe. W ostatnim czasie na dachu Focusa zainstalowano 147 paneli fotowoltaicznych o łącznej mocy prawie 50 kW. System zamontowano na konstrukcji wsporczej od strony ulicy Jagiellońskiej. Instalacja ma za zadanie zasilenie systemów wentylacyjnych, oświetleniowych i klimatycznych w całym obiekcie handlowym. Według przeprowadzonych analiz instalacja znacznie zredukuje szkodliwą emisję dwutlenku węgla do atmosfery i wpłynie na zużycie energii elektrycznej w całym obiekcie.
– Promowanie zasad zrównoważonego rozwoju, w tym propagowanie działań proekologicznych na stałe wpisało się w działalność Focusa. Nasz najnowszy projekt -instalacja paneli fotowoltaicznych – to jedna z wielu realizacji podjętych na rzecz ochrony środowiska oraz z myślą o mieszkańcach Bydgoszczy, aby mogli żyć w czystym środowisku oraz w zgodzie z naturą - mówi Gregory Pertus, dyrektor CH Focus w Bydgoszczy. - Zakładamy, że w perspektywie najbliższych lat system fotowoltaiczny wytworzy odpowiednio dużo energii, aby zaspokoić w znacznym stopniu zapotrzebowanie całego obiektu. Mamy nadzieję, że to rozwiązanie wpłynie na zmniejszenie rachunków za energię elektryczną, ale także na redukcję śladu węglowego w naszej codziennej działalności. Jestem przekonany, że projekt przyniesie galerii wymierne korzyści w niedalekim czasie, dlatego w przyszłości planujemy rozbudowę instalacji - dodaje Gregory Pertus.
Instalacja paneli fotowoltaicznych na dachu Focusa, to jedno z wielu działań bydgoskiego centrum handlowego w ramach wdrażanego sukcesywnie programu ESG (ENVIRONMENTAL, SOCIAL, GOVERNANCE) i strategii grupy Atrium Poland, która jest realizowana w latach 2020-2025.
Szczegółowe informacje na temat wydarzenia oraz oferty CH Focus można znaleźć na stronie www.focusbydgoszcz.pl.
BCC: Energetyka, podsumowanie roku
Eco Run celuje w 10 mln zł za 4 kw. 2024 r.
Zeneris Projekty z umowami na blisko 1,3 mln zł
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.