Komunikaty PR

Co czwarty konsument planuje rozbudowę instalacji PV

2021-08-18  |  13:49
Biuro prasowe

Już co czwarty właściciel instalacji fotowoltaicznej planuje jej rozbudowę. Jakie są tego powody? Potrzeba produkcji większej ilości czystej energii, oszczędności oraz poszukiwanie nowych rozwiązań OZE - wynika z badania Alians OZE zrealizowanego przez ARC Rynek i Opinia.

Boom na instalacje fotowoltaiczne w Polsce jest tak duży, że coraz więcej konsumentów nie tylko zastanawia się nad taką inwestycją, ale w przypadku już powstałych realizacji - także nad jej rozbudową. Dotyczy to zarówno elektrowni przydomowych, biznesowych jak i rolniczych. Wszystko przez rosnące zapotrzebowanie na energię oraz wzrost cen prądu wytwarzanego w tradycyjny sposób.

Potrzeba więcej energii

Z badania ARC Rynek i Opinia wynika, że już 26% właścicieli instalacji fotowoltaicznych chce je rozbudowywać lub zakupić dodatkową. Ponad dwukrotnie więcej respondentów (57%) jest zadowolonych z aktualnej elektrowni PV i planuje korzystać z nich w niezmienionej formie.  Z kolei 16% badanych nie ma jeszcze zdania na ten temat.

- Rozbudowa instalacji fotowoltaicznych staje się naturalnym procesem, gdyż coraz więcej gospodarstw domowych w Polsce posiada nowe urządzenia elektryczne np. klimatyzację, oczyszczacze powietrza czy sprzęt potrzebny do pracy zdalnej. Dodatkowo ich użycie w domach wzrosło szczególnie w ostatnim roku podczas lockdownu. Widząc rosnące rachunki za tradycyjny prąd, świadomy konsument po prostu będzie szukał tańszej i zdrowszej dla środowiska energii  – mówi Jakub Jadziewicz, Członek Zarządu Alians OZE.

Widać to po motywacjach do rozbudowy instalacji PV przebadanych konsumentów. Chęć produkcji większej ilości energii deklaruje 31% z nich. Drugim najczęściej wymienianym czynnikiem są oszczędności. Co dziesiąty respondent stwierdził, że planuje objąć instalacją nową powierzchnię lub budynek. Oprócz tego wskazywano takie odpowiedzi jak zwiększenie efektywności energetycznej, chęć dodatkowego zarobku czy uniezależnienie od dostawcy prądu.

Pompy ciepła kuszą

Przebadani właściciele instalacji fotowoltaicznych jeszcze bardziej są otwarci na nowe rozwiązania gwarantujące ekologiczną energię. W ciągu najbliższego roku aż 54% z nich chce zainwestować w pompy ciepła, 29% w magazyny energii, 16% w samochód elektryczny, a 23% w stacje do ich ładowania.

- Właściciele instalacji fotowoltaicznych są świadomymi konsumentami, którzy wyznaczają trendy energetyczne. Widząc, że instalacje FV przynoszą realne zyski chcą poszerzać ten kapitał. Zainteresowanie pompami ciepła jest naturalne. Korzystanie z pompy ciepła zasilanej  PV, to w pełni ekologiczne i atrakcyjne ekonomiczne rozwiązanie – dodaje Jakub Jadziewicz.                       

Badanie Alians OZE „OZE Index – Fotowoltaika oczami Polaków” przeprowadzono na próbie 802 osób w wieku 16-65 lat mieszkających w domach, w tym 197 respondentów posiadających instalacje fotowoltaiczne. Realizacja: ARC Rynek i Opinie, kwiecień 2021.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Energetyka BRAK ZDJĘCIA
2024-04-29 | 01:00

Standardy odpowiedzialnego biznesu - Grupa Tubądzin

Publikowany corocznie przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu raport „Odpowiedzialny Biznes w Polsce. Dobre praktyki” to nie tylko przegląd inicjatyw CSR i zrównoważonego rozwoju, lecz również swoisty barometr
Energetyka Endress+Hauser ekspertem na H2POLAND & NetZero
2024-04-19 | 09:00

Endress+Hauser ekspertem na H2POLAND & NetZero

Endress+Hauser, światowy lider w dziedzinie rozwiązań pomiarowych dla przemysłu, weźmie udział w prestiżowym wydarzeniu H2POLAND & NetZero Forum w Poznaniu. W trakcie imprezy
Energetyka Mateusz Marczewski członkiem zarządu Axpo Polska
2024-04-19 | 01:00

Mateusz Marczewski członkiem zarządu Axpo Polska

Zmiany w polskiej spółce z Grupy Axpo. Od kwietnia do zarządu Axpo Polska dołączył Mateusz Marczewski, dyrektor ds. klientów instytucjonalnych w Europie Zachodniej i Wschodniej.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.