Komunikaty PR

Co czwarty konsument planuje rozbudowę instalacji PV

2021-08-18  |  13:49
Biuro prasowe

Już co czwarty właściciel instalacji fotowoltaicznej planuje jej rozbudowę. Jakie są tego powody? Potrzeba produkcji większej ilości czystej energii, oszczędności oraz poszukiwanie nowych rozwiązań OZE - wynika z badania Alians OZE zrealizowanego przez ARC Rynek i Opinia.

Boom na instalacje fotowoltaiczne w Polsce jest tak duży, że coraz więcej konsumentów nie tylko zastanawia się nad taką inwestycją, ale w przypadku już powstałych realizacji - także nad jej rozbudową. Dotyczy to zarówno elektrowni przydomowych, biznesowych jak i rolniczych. Wszystko przez rosnące zapotrzebowanie na energię oraz wzrost cen prądu wytwarzanego w tradycyjny sposób.

Potrzeba więcej energii

Z badania ARC Rynek i Opinia wynika, że już 26% właścicieli instalacji fotowoltaicznych chce je rozbudowywać lub zakupić dodatkową. Ponad dwukrotnie więcej respondentów (57%) jest zadowolonych z aktualnej elektrowni PV i planuje korzystać z nich w niezmienionej formie.  Z kolei 16% badanych nie ma jeszcze zdania na ten temat.

- Rozbudowa instalacji fotowoltaicznych staje się naturalnym procesem, gdyż coraz więcej gospodarstw domowych w Polsce posiada nowe urządzenia elektryczne np. klimatyzację, oczyszczacze powietrza czy sprzęt potrzebny do pracy zdalnej. Dodatkowo ich użycie w domach wzrosło szczególnie w ostatnim roku podczas lockdownu. Widząc rosnące rachunki za tradycyjny prąd, świadomy konsument po prostu będzie szukał tańszej i zdrowszej dla środowiska energii  – mówi Jakub Jadziewicz, Członek Zarządu Alians OZE.

Widać to po motywacjach do rozbudowy instalacji PV przebadanych konsumentów. Chęć produkcji większej ilości energii deklaruje 31% z nich. Drugim najczęściej wymienianym czynnikiem są oszczędności. Co dziesiąty respondent stwierdził, że planuje objąć instalacją nową powierzchnię lub budynek. Oprócz tego wskazywano takie odpowiedzi jak zwiększenie efektywności energetycznej, chęć dodatkowego zarobku czy uniezależnienie od dostawcy prądu.

Pompy ciepła kuszą

Przebadani właściciele instalacji fotowoltaicznych jeszcze bardziej są otwarci na nowe rozwiązania gwarantujące ekologiczną energię. W ciągu najbliższego roku aż 54% z nich chce zainwestować w pompy ciepła, 29% w magazyny energii, 16% w samochód elektryczny, a 23% w stacje do ich ładowania.

- Właściciele instalacji fotowoltaicznych są świadomymi konsumentami, którzy wyznaczają trendy energetyczne. Widząc, że instalacje FV przynoszą realne zyski chcą poszerzać ten kapitał. Zainteresowanie pompami ciepła jest naturalne. Korzystanie z pompy ciepła zasilanej  PV, to w pełni ekologiczne i atrakcyjne ekonomiczne rozwiązanie – dodaje Jakub Jadziewicz.                       

Badanie Alians OZE „OZE Index – Fotowoltaika oczami Polaków” przeprowadzono na próbie 802 osób w wieku 16-65 lat mieszkających w domach, w tym 197 respondentów posiadających instalacje fotowoltaiczne. Realizacja: ARC Rynek i Opinie, kwiecień 2021.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Energetyka Neo Energy Group nabywa kolejne projekty biogazowe i stawia na ich rozwój. Biuro prasowe
2024-08-21 | 11:00

Neo Energy Group nabywa kolejne projekty biogazowe i stawia na ich rozwój.

Neo Energy Group (NEG) rozbudowuje portfolio i zwiększa obecność swoich zielonych projektów na energetycznej mapie Polski. Będąca częścią Grupy spółka Neo Bio Energy (NBE)
Energetyka SICK i Endress+Hauser podpisują strategiczne partnerstwo
2024-08-20 | 16:00

SICK i Endress+Hauser podpisują strategiczne partnerstwo

Firmy połączą swoje siły w automatyce procesów na przełomie roku i utworzą wspólną spółkę. Niemiecka firma SICK, ceniony dostawca zaawansowanych systemów
Energetyka Moduły Trinasolar Vertex N 720W z degradacją 1,6% w teście UV300
2024-08-19 | 14:17

Moduły Trinasolar Vertex N 720W z degradacją 1,6% w teście UV300

Test obejmuje 300 kWh/m² promieniowania UV frontalnego i jest 20 razy bardziej rygorystyczny niż podstawowy standard UV IEC.  Trinasolar, globalny lider sektora inteligentnych

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

ePłatności z wykorzystaniem portfeli cyfrowych będą już wkrótce dostępne w mObywatelu. Do pilotażu usługi dołączy więcej urzędów

Ponad 50 gmin korzystających z ePłatności w mObywatelu i 82 tys. zrealizowanych transakcji – to dotychczasowy efekt pilotażu tej usługi prowadzonego od ubiegłego roku. Mieszkańcy uczestniczących w nim gmin mogą przez aplikację i portal płacić m.in. podatek od nieruchomości czy podatek rolny albo uiszczać opłaty za śmieci. Do opcji opłacania zobowiązań administracyjnych wkrótce dojdą także płatności z inicjatywy użytkownika, czyli np. opłaty skarbowe ponoszone przy okazji załatwiania różnych spraw urzędowych. Trwają także prace nad wdrożeniem kolejnych metod płatności – do BLIK-a właśnie dołączyły karty płatnicze, a następne będą cyfrowe portfele, czyli Google Pay i Apple Pay.

Ochrona środowiska

Beton z alg czy szkło fotowoltaiczne. Ekologiczne innowacje zmieniają sektor budowlany

Sektor budynków i budownictwa jest największym emitentem gazów cieplarnianych, odpowiadając za 37 proc. globalnych emisji – wynika z danych ONZ. Tradycyjne materiały budowlane, takie jak beton czy cegły, są stopniowo udoskonalane, aby jak najlepiej odpowiadać na wyzwania środowiskowe. – Większość producentów, szczególnie tych dużych, skupia się na tym, aby obniżać koszty ekologiczne produkcji materiałów, tak żeby konsumenci otrzymywali produkt bardziej zrównoważony – ocenia Tomasz Bojęć, partner zarządzający w ThinkCo. Z drugiej strony na rynek wchodzą innowacje, które stosowane w większej skali będą stopniowo zazieleniać budownictwo.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.