Komunikaty PR

Co czwarty konsument planuje rozbudowę instalacji PV

2021-09-13  |  14:10
Biuro prasowe
Kontakt
Biuro prasowe
Attention Marketing

ul. Ogrodowa 58
00-876 Warszawa
m.sokolowski|attentionmarketing.pl| |m.sokolowski|attentionmarketing.pl
795520960
attentionmarketing.pl/

Już co czwarty właściciel instalacji fotowoltaicznej planuje jej rozbudowę. Jakie są tego powody? Potrzeba produkcji większej ilości czystej energii, oszczędności oraz poszukiwanie nowych rozwiązań OZE – wynika z badania Alians OZE.

 

Boom na instalacje fotowoltaiczne w Polsce jest tak duży, że coraz więcej konsumentów nie tylko zastanawia się nad taką inwestycją, ale w przypadku już powstałych realizacji - także nad jej rozbudową. Dotyczy to zarówno elektrowni przydomowych, biznesowych jak i rolniczych. Wszystko przez rosnące zapotrzebowanie na energię oraz wzrost cen prądu wytwarzanego w tradycyjny sposób.

 

Potrzeba więcej energii

Z badania ARC Rynek i Opinia wynika, że już 26% właścicieli instalacji fotowoltaicznych chce je rozbudowywać lub zakupić dodatkową. Ponad dwukrotnie więcej respondentów (57%) jest zadowolonych z aktualnej elektrowni PV i planuje korzystać z nich w niezmienionej formie.  Z kolei 16% badanych nie ma jeszcze zdania na ten temat.

 

- Rozbudowa instalacji fotowoltaicznych staje się naturalnym procesem, gdyż coraz więcej gospodarstw domowych w Polsce posiada nowe urządzenia elektryczne np. klimatyzację, oczyszczacze powietrza czy sprzęt potrzebny do pracy zdalnej. Dodatkowo ich użycie w domach wzrosło szczególnie w ostatnim roku podczas lockdownu. Widząc rosnące rachunki za tradycyjny prąd, świadomy konsument po prostu będzie szukał tańszej i zdrowszej dla środowiska energii  – mówi Jakub Jadziewicz, Członek Zarządu Alians OZE.

 

Widać to po motywacjach do rozbudowy instalacji PV przebadanych konsumentów. Chęć produkcji większej ilości energii deklaruje 31% z nich. Drugim najczęściej wymienianym czynnikiem są oszczędności. Co dziesiąty respondent stwierdził, że planuje objąć instalacją nową powierzchnię lub budynek. Oprócz tego wskazywano takie odpowiedzi jak zwiększenie efektywności energetycznej, chęć dodatkowego zarobku czy uniezależnienie od dostawcy prądu.

 

Pompy ciepła kuszą

Przebadani właściciele instalacji fotowoltaicznych jeszcze bardziej są otwarci na nowe rozwiązania gwarantujące ekologiczną energię. W ciągu najbliższego roku aż 54% z nich chce zainwestować w pompy ciepła, 29% w magazyny energii, 16% w samochód elektryczny, a 23% w stacje do ich ładowania.

 

- Właściciele instalacji fotowoltaicznych są świadomymi konsumentami, którzy wyznaczają trendy energetyczne. Widząc, że instalacje FV przynoszą realne zyski chcą poszerzać ten kapitał. Zainteresowanie pompami ciepła jest naturalne. Korzystanie z pompy ciepła zasilanej  PV, to w pełni ekologiczne i atrakcyjne ekonomiczne rozwiązanie – dodaje Jakub Jadziewicz.

                            

Badanie Alians OZE „OZE Index – Fotowoltaika oczami Polaków” przeprowadzono na próbie 802 osób w wieku 16-65 lat mieszkających w domach, w tym 197 respondentów posiadających instalacje fotowoltaiczne. Realizacja: ARC Rynek i Opinie, kwiecień 2021.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Attention Marketing
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Energetyka SPIE kupuje spółkę Elektromontaż-Poznań Biuro prasowe
2024-10-29 | 15:00

SPIE kupuje spółkę Elektromontaż-Poznań

SPIE, niezależny europejski lider usług multitechnicznych w dziedzinie energetyki i przesyłu danych, informuje o podpisaniu umowy zakupu 100% udziałów
Energetyka Nowe perspektywy na rynku. Czy OZE zasili portfele inwestycyjne?
2024-10-28 | 15:55

Nowe perspektywy na rynku. Czy OZE zasili portfele inwestycyjne?

W obliczu globalnych wyzwań, takich jak kryzys klimatyczny i rosnące ceny energii, inwestorzy coraz chętniej zwracają uwagę na odnawialne źródła energii. W szczególności
Energetyka Zielona lekcja na farmie wiatrowej
2024-10-28 | 13:09

Zielona lekcja na farmie wiatrowej

Uczniowie ze Szkoły Podstawowej w Nakomiadach wzięli udział w plenerowej lekcji o zielonej energii na Farmie Wiatrowej Sępopol należącej do Energix Polska. Zielona lekcja

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Polityka

Wynik wyborów prezydenckich w USA zależeć będzie od kilku stanów. Jest ryzyko nieuznania przegranej jednej ze stron, zwłaszcza przez Donalda Trumpa

Kończy się kampania prezydencka w Stanach Zjednoczonych, obfitująca w historyczne wydarzenia. Symbolicznie wybory rozstrzygną się we wtorek 5 listopada, ale ostateczną decyzję podejmie Kolegium Elektorów dopiero w grudniu. O wyniku zadecydują głosy w tzw. stanach wahających się, czyli niepopierających tradycyjnie demokratów ani republikanów. Najnowszy sondaż wskazuje na minimalną przewagę Kamali Harris w większości tych okręgów. Istnieje ryzyko, że Donald Trump nie uzna niekorzystnego dla siebie wyniku wyborów, jak było to cztery lata temu.

Konsument

Sztuczna inteligencja wzbudza w Polakach głównie ciekawość i obawy. Ponad połowa widzi w niej zagrożenie

Prawie połowa Polaków twierdzi, że myśląc o sztucznej inteligencji, odczuwa zaciekawienie, ale aż 39 proc. przyznaje, że są to głównie obawy. Dotyczą one niewłaściwego wykorzystania SI, utraty kontroli nad nią i marginalizacji roli człowieka na rynku pracy. Na razie jednak tylko 11 proc. badanych używa narzędzi opartych na sztucznej inteligencji w swojej pracy. Chociaż rozwiązania te zyskują zwolenników, to wciąż duża grupa pracowników nie wie, w jaki sposób mogłyby one wspomóc ich w obowiązkach zawodowych – wskazuje badanie „Polacy o AI. Codzienność, nadzieje, obawy”.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.