Columbus opublikował swój drugi Raport Zrównoważonego Rozwoju
Columbus Energy
9 ul. Jasnogórska
31-358 Kraków
marta.bilonowicz|columbusenergy.pl | |marta.bilonowicz|columbusenergy.pl
725300371
https://columbusenergy.pl/
Grupa Columbus Energy udostępniła informacje niefinansowe za działalność w 2022 r. Raport Zrównoważonego Rozwoju, który sporządzono zgodnie ze standardami GRI w opcji „Core”, zawiera m.in. szczegółową analitykę generowanego przez Grupę śladu węglowego.
Zasadniczą częścią opublikowanego Raportu Zrównoważonego Rozwoju Grupy Columbus jest analiza śladu węglowego. Współdziałając z Carbon Footprint Foundation, Grupa określiła 3 główne obszary, w ramach których identyfikuje emisję, a tym samym precyzyjnie przedstawia swój wpływ na środowisko.
Jak wynika z opublikowanych danych, całkowity ślad węglowy Columbus w 2022 r. wyniósł 74 434,98 tCO2e (metoda market-based) i 74 460,01 tCO2e (metoda location-based) i był o ponad 37% niższy niż w 2021 r. W 2022 r. negatywny wpływ środowiskowy w przeliczeniu na ekwiwalent dwutlenku węgla był o ok. 13,5% mniejszy względem 2021 r. Wynika to m.in z usprawnienia organizacji logistyki, optymalizacji procesu sprzedaży, a także dostarczania towarów do wielu lokalizacji jednym środkiem transportu. Spadek odnotowano także w przypadku zużycia energii elektrycznej - aż o 18% w stosunku do roku bazowego. Dzięki zmianie lokalizacji biur oraz podjętym działaniom oszczędnościowym, Grupa zredukowała też o 45%, czyli niemal o połowę, zużycie wody.
- Zrównoważony rozwój to proces i projekt na wiele lat. Podstawową rolą biznesu jest generowanie stabilnego zysku, który może być przedstawiany w różnej walucie. Rok 2022 był dla nas wymagający: zmiana legislacji, redefinicja założeń opłacalności OZE w Polsce, wybuch wojny w Ukrainie, zmiana paradygmatu niezależności energetycznej Europy, wzrosty cen energii, destabilizacja rynku energetycznego, galopująca inflacja, presja płacowa. I focus na kondycję finansową Grupy. Czy w tym wszystkim jest miejsce na zrównoważony rozwój? Nasze procesy organizacyjne i operacyjne zostały zweryfikowane pod kątem optymalizacji ekologicznej. Wprowadziliśmy i cały czas kontynuujemy globalny międzyzespołowy projekt #AmbasadorESG, który napawa mnie dumą i satysfakcją, ale też wdzięcznością za to, że wygenerowaliśmy pole na działania: inkluzywne, różnorodne, ciekawe i kreatywne - komentuje Agnieszka Rozwadowska, Dyrektorka Biura Zarządu i CSR.
Przypomnijmy, że w Grupie Columbus od lipca 2022 r. działa projekt Ambasador ESG. Jego członkowie, wyłonieni wśród pracowników, nie tylko odpowiadają za rzetelną identyfikację źródeł, agregowanie, przetwarzanie i opracowywanie danych, ale przede wszystkim podejmują oddolne inicjatywy wprowadzania zmian w swoich obszarach codziennej aktywności zawodowej. Dzięki temu pracownicy angażują się oraz oddziałują na organizację, o kondycji której świadczą, oprócz wskaźników finansowych, również informacje dotyczące wpływu na środowisko, społeczeństwo i wewnętrzne zasady organizacyjne.
- Gromadząc dane niefinansowe, identyfikując istotne obszary naszej działalności, mieliśmy okazję skupić się na tych aspektach, które są tak często pomijane w codziennej pracy. Przyjrzeliśmy się naszym mocnym i słabym stronom, przeanalizowaliśmy efekty działań i zweryfikowaliśmy cele. Dostrzeżenie intencji i wartości, które stoją za codziennymi wyborami i działaniami, a przede wszystkim świadomość wpływu wywieranego na różne grupy interesariuszy jest ważną i potrzebną lekcją w każdej organizacji. Dlatego z pełnym przekonaniem zachęcam wszystkie osoby zarządzające przedsiębiorstwami, aby taką lekcję odrobiły - twierdzi Dawid Zieliński, Prezes Columbus Energy S.A.
Raport można pobrać ze strony Grupy Columbus.
BCC: Energetyka, podsumowanie roku
Eco Run celuje w 10 mln zł za 4 kw. 2024 r.
Zeneris Projekty z umowami na blisko 1,3 mln zł
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.