Columbus opublikował swój drugi Raport Zrównoważonego Rozwoju

Columbus Energy
9 ul. Jasnogórska
31-358 Kraków
marta.bilonowicz|columbusenergy.pl | |marta.bilonowicz|columbusenergy.pl
725300371
https://columbusenergy.pl/
Grupa Columbus Energy udostępniła informacje niefinansowe za działalność w 2022 r. Raport Zrównoważonego Rozwoju, który sporządzono zgodnie ze standardami GRI w opcji „Core”, zawiera m.in. szczegółową analitykę generowanego przez Grupę śladu węglowego.
Zasadniczą częścią opublikowanego Raportu Zrównoważonego Rozwoju Grupy Columbus jest analiza śladu węglowego. Współdziałając z Carbon Footprint Foundation, Grupa określiła 3 główne obszary, w ramach których identyfikuje emisję, a tym samym precyzyjnie przedstawia swój wpływ na środowisko.
Jak wynika z opublikowanych danych, całkowity ślad węglowy Columbus w 2022 r. wyniósł 74 434,98 tCO2e (metoda market-based) i 74 460,01 tCO2e (metoda location-based) i był o ponad 37% niższy niż w 2021 r. W 2022 r. negatywny wpływ środowiskowy w przeliczeniu na ekwiwalent dwutlenku węgla był o ok. 13,5% mniejszy względem 2021 r. Wynika to m.in z usprawnienia organizacji logistyki, optymalizacji procesu sprzedaży, a także dostarczania towarów do wielu lokalizacji jednym środkiem transportu. Spadek odnotowano także w przypadku zużycia energii elektrycznej - aż o 18% w stosunku do roku bazowego. Dzięki zmianie lokalizacji biur oraz podjętym działaniom oszczędnościowym, Grupa zredukowała też o 45%, czyli niemal o połowę, zużycie wody.
- Zrównoważony rozwój to proces i projekt na wiele lat. Podstawową rolą biznesu jest generowanie stabilnego zysku, który może być przedstawiany w różnej walucie. Rok 2022 był dla nas wymagający: zmiana legislacji, redefinicja założeń opłacalności OZE w Polsce, wybuch wojny w Ukrainie, zmiana paradygmatu niezależności energetycznej Europy, wzrosty cen energii, destabilizacja rynku energetycznego, galopująca inflacja, presja płacowa. I focus na kondycję finansową Grupy. Czy w tym wszystkim jest miejsce na zrównoważony rozwój? Nasze procesy organizacyjne i operacyjne zostały zweryfikowane pod kątem optymalizacji ekologicznej. Wprowadziliśmy i cały czas kontynuujemy globalny międzyzespołowy projekt #AmbasadorESG, który napawa mnie dumą i satysfakcją, ale też wdzięcznością za to, że wygenerowaliśmy pole na działania: inkluzywne, różnorodne, ciekawe i kreatywne - komentuje Agnieszka Rozwadowska, Dyrektorka Biura Zarządu i CSR.
Przypomnijmy, że w Grupie Columbus od lipca 2022 r. działa projekt Ambasador ESG. Jego członkowie, wyłonieni wśród pracowników, nie tylko odpowiadają za rzetelną identyfikację źródeł, agregowanie, przetwarzanie i opracowywanie danych, ale przede wszystkim podejmują oddolne inicjatywy wprowadzania zmian w swoich obszarach codziennej aktywności zawodowej. Dzięki temu pracownicy angażują się oraz oddziałują na organizację, o kondycji której świadczą, oprócz wskaźników finansowych, również informacje dotyczące wpływu na środowisko, społeczeństwo i wewnętrzne zasady organizacyjne.
- Gromadząc dane niefinansowe, identyfikując istotne obszary naszej działalności, mieliśmy okazję skupić się na tych aspektach, które są tak często pomijane w codziennej pracy. Przyjrzeliśmy się naszym mocnym i słabym stronom, przeanalizowaliśmy efekty działań i zweryfikowaliśmy cele. Dostrzeżenie intencji i wartości, które stoją za codziennymi wyborami i działaniami, a przede wszystkim świadomość wpływu wywieranego na różne grupy interesariuszy jest ważną i potrzebną lekcją w każdej organizacji. Dlatego z pełnym przekonaniem zachęcam wszystkie osoby zarządzające przedsiębiorstwami, aby taką lekcję odrobiły - twierdzi Dawid Zieliński, Prezes Columbus Energy S.A.
Raport można pobrać ze strony Grupy Columbus.

PGE i Ørsted udostępnią terminal instalacyjny T5 w Gdańsku dla projektu Ocean Winds

Polityka klimatyczno-energetyczna z ludzką twarzą jest możliwa - konferencja

Farma fotowoltaiczna w Miłkowicach – pierwszy projekt OZE z udziałem Amazon w Polsce – produkuje już energię słoneczną!
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Tylko 35 proc. Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ możliwe do osiągnięcia przed 2030 r. Potrzebna ściślejsza współpraca międzynarodowa
Jak wynika z raportu ONZ, choć w ciągu ostatniej dekady dzięki dążeniu do realizacji przyjętych celów udało się poprawić życie milionów ludzi na całym świecie, to jednak tempo zmian pozostaje zbyt wolne, by dało się je osiągnąć do 2030 roku. Postęp hamują przede wszystkim eskalacja konfliktów, zmiana klimatu, rosnące nierówności i niewystarczające finansowanie. Jak wynika ze sprawozdania Parlamentu Europejskiego, problemem jest także brak ścisłej współpracy międzynarodowej i sceptyczne podejście niektórych państw ONZ.
Przemysł spożywczy
UNICEF: Wszystkie dzieci poniżej piątego roku życia w Gazie cierpią z powodu niedożywienia. Sytuacja jest katastrofalna

Ataki Izraela na Strefę Gazy i jej izolacja doprowadziły do całkowitego załamania podstawowych usług i ograniczenia możliwości dostaw i dystrybucji pomocy humanitarnej – wskazuje UNICEF. W efekcie setki tysięcy Palestyńczyków są w sytuacji ciągłego zagrożenia życia i cierpią z powodu niedożywienia i głodu. Ta klęska dotyczy praktycznie wszystkich dzieci poniżej piątego roku życia. Konflikty są jednym z głównych przyczyn braku bezpieczeństwa żywnościowego, głodu i niedożywienia na świecie. Szczególnie dotyczy to Afryki i Azji Zachodniej.
Prawo
Branża ciepłownictwa czeka na unijną i krajową strategię transformacji. Liczy na większe fundusze i korzystne regulacje

Komisja Europejska zapowiedziała rozpoczęcie w I kwartale 2026 roku prac nad strategią dla ciepłownictwa i chłodnictwa. Nad tym strategicznym dokumentem w zakresie ciepłownictwa pracuje także polski rząd. Branża podkreśla, że obie te strategie będą miały kluczowe znaczenie dla trwającej transformacji w ciepłownictwie, czyli przyszłości ogromnych inwestycji, które czekają sektor do 2050 roku. Jednocześnie apeluje o większe wsparcie tego procesu ze środków publicznych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.