Częstochowskie blachy i półprodukty z deklaracją środowiskową EDP III
LIBERTY Częstochowa, największy w Polsce producent niskowęglowych blach grubych GREENSTEEL, otrzymał deklarację środowiskową EPD typu III dla blach walcowanych na gorąco oraz półproduktów, wykorzystywanych w budownictwie. Rozszerzy to możliwości sprzedaży wyrobów hutniczych dla branży budowlanej.
Deklaracja środowiska EPD (Environmental Product Declaration) jest dokumentem szczegółowo opisującym oddziaływanie produktu na środowisko naturalne w cyklu życia, obejmującym pozyskania surowców, transport i produkcję. EPD to najbardziej rozpoznawalne i wiarygodne międzynarodowe certyfikaty nadawane tylko tym produktom, które całkowicie spełniają wymogi zrównoważonego budownictwa.
EPD dla LIBERTY Częstochowa została opracowana przez Instytut Techniki Budowlanej (ITB) i zweryfikowana przez niezależnego eksperta.
Przez kilka miesięcy Dział Kontroli Jakości we współpracy z innymi jednostkami organizacyjnymi: Działem BHP i Ochrony Środowiska, Działem Kontrolingu, Głównym Energetykiem, Walcownią Blach Grubych, Stalownią i Wydziałem Transportu, Działem Zakupów i Dostaw, itd. przygotowywał obszerny zbiór danych, które posłużyły do wypełnienia specjalnych arkuszy przygotowanych przez ITB. Na podstawie tych danych Instytut opracował EPD w oparciu o normę EN 15804.
– Posiadanie EPD typu III nie jest obowiązkowe, ale klienci zamawiający blachy coraz częściej o nią pytają – mówi Dariusz Kwiecień, kierownik Systemów i Certyfikacji w Dziale Kontroli Jakości. - Uzyskanie deklaracji EPD jest wynikiem długofalowego, odpowiedzialnego podejścia środowiskowego LIBERTY Częstochowa, popartego ciągłym monitorowaniem wpływu produkcji zakładu na środowisko.
– Uzyskanie EPD może nam ułatwić sprzedaż blach konstrukcyjnych na nowych rynkach. Szczególnie w Skandynawii, gdzie zamawiane materiały budowlane muszą posiadać deklarację EDP – podkreśla Arkadiusz Pyrkosz, szef Działu Kontroli Jakości.
Zgodnie z polityką Komisji Europejskiej, deklaracje EDP należą do podstawowych narzędzi wdrażania zasad zrównoważonego rozwoju. Dokument ten między innymi pomaga ubiegać się o zastosowanie produktów w projektach budynków, które mają ambicje otrzymać certyfikat LEED, BREEAM lub DGNB.
Local content w energetyce jądrowej
SPIE kupuje spółkę Elektromontaż-Poznań
Nowe perspektywy na rynku. Czy OZE zasili portfele inwestycyjne?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Finanse
Polacy boją się obniżenia poziomu życia na emeryturze. 40 proc. na ten cel oszczędza
Myśląc o emeryturze, dwa razy więcej Polaków odczuwa lęk niż nadzieję – wynika z badania ING Banku Śląskiego. Blisko połowa badanych spodziewa się obniżenia swojego poziomu życia po zakończeniu pracy. Mimo to wciąż mniejszość Polaków, bo 39 proc., oszczędza z myślą o tym okresie życia. Ten odsetek jednak stopniowo rośnie. Ponad 2/3 słabo orientuje się w instrumentach finansowych, które pozwalają gromadzić środki na emeryturę.
Polityka
Wyniki wyborów w USA kluczowe dla przyszłości NATO i Ukrainy. Ewentualna wygrana Donalda Trumpa będzie bardziej nieprzewidywalna
Wynik wyborów prezydenckich w USA może mieć kluczowe znaczenie dla wojny w Ukrainie. Kamala Harris jest zwolenniczką kontynuacji wsparcia militarnego dla Ukrainy i rozpoczęcia negocjacji z Moskwą tylko przy pełnym zaangażowaniu Kijowa. Donald Trump zapowiada zdecydowane działania na rzecz zakończenia wojny, ale nie wiadomo, w jaki sposób miałoby się to odbyć i czy kosztów nie poniesie Ukraina, a w konsekwencji także Europa. Wiele pytań budzą także jego plany co do NATO.
Handel
Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.