Komunikaty PR

DB Energy S.A. zakłada dalszy wzrost skali działalności za granicą

2023-03-29  |  11:00
Biuro prasowe

DB Energy S.A. w kolejnych latach planuje dalszy wzrost skali współpracy z klientami zagranicznymi, szczególnie Europy Środkowej i Zachodniej, zarówno bezpośrednio jak i poprzez dedykowaną spółkę zależną w Niemczech. DB Energy w I kwartale br. pozyskała kontrakt o wartości 1,5 mln EUR w zakresie budowy instalacji spalarni odpadów dla zakładu produkcyjnego w Cork w Irlandii amerykańskiej firmy Thermo Fisher Scientific. Ponadto spółka podpisała list intencyjny z francuską firmą doradczą EFESO Consulting o potencjalnej współpracy w zakresie świadczenia usług efektywności energetycznej (DB Energy może zyskać łatwiejszy dostęp do dużych międzynarodowych korporacji przemysłowych poprzez sieć klientów EFESO Consulting, którą obsługuje 35 biur na całym świecie). Jednym z celów emisyjnych obecnie prowadzonej Oferty Publicznej jest internacjonalizacja działań związanych z internacjonalizacją  ze szczególnym uwzględnieniem rozwoju projektów ESCO.

W 2019 roku DB Energy utworzyła w Niemczech spółkę zależną – Willbee Energy GmbH, której celem jest kompleksowa obsługa dużych i średnich firm przemysłowych z rynków europejskich. Profil działalności Willbee Energy jest tożsamy z profilem DB Energy i skupia się na świadczeniu szerokiego wachlarza usług z zakresu efektywności energetycznej, w tym w modelu ESCO, w którym Willbee nie tylko będzie doradzać, ale również projektować, finansować i realizować inwestycje energooszczędne w przemyśle. Dotychczas Willbee Energy zrealizowała prace audytowe w wielu krajach Europy dla wiodących firm przemysłowych działających m.in. w sektorze chemicznym.

- Aktualnie jesteśmy już obecni m.in. w Irlandii, Włoszech, czy też Niemczech. Ekspansja zagraniczna związana jest przede wszystkim z obsługą międzynarodowych koncernów przemysłowych, których zakłady są rozlokowane na całym świecie. Już dziś pozyskujemy znaczne kontrakty, m.in. związany ze współpracą z amerykańską grupą Thermo Fisher Scientific o wartości 1,5 mln EUR. Ponadto w I kwartale br. zawarliśmy list intencyjny z EFESO Consulting o potencjalnej współpracy, która może oznaczać dla nas możliwości dotarcia do sieci klientów partnera, którą obsługuje 35 biur na całym świecie – mówi Krzysztof Piontek, Prezes Zarządu DB Energy S.A.

Jak dodaje, spółka mimo zauważalnej większej liczby podmiotów konkurencyjnych poza Polską, dostrzega istotnie większy potencjał rynków, związany ze skalą działalności i liczbą firm sektora przemysłowego i wyższym wiekiem instalacji niż w kraju.

- W ciągu ostatnich  miesięcy poprzez naszą niemiecką spółkę Wilbee Energy zrealizowaliśmy wiele audytów energetycznych dla wiodących światowych korporacji, które z uwagi na nasz model biznesowy są pierwszym wyjściowym obszarem współpracy. Jednym z naszych celów strategicznych jest internacjonalizacja działalności wraz ze stabilnym wzrostem portfela klientów zagranicznych w strukturze przychodów Spółki.

Część wpływów z prowadzonej obecnie Oferty Publicznej Akcji DB Energy ma zostać przeznaczona na rozwój działalności za granicą.

W ramach Oferty publicznej Spółka planuje pozyskać do 12 mln zł (po odliczeniu kosztów emisji). Wpływy zostaną przeznaczone na:

o             Rozwój działalności w modelu inwestycyjnym, w tym modelu ESCO,

o             Intensyfikacja działań związanych z internacjonalizacją,

o             Kontynuacja prowadzenia działalności badawczo-rozwojowej.

 

DB Energy odnotowało 8,23 mln zł skonsolidowanego zysku netto w roku obrotowym 2021/2022. Zysk operacyjny wyniósł 11,45 mln zł wobec 3,43 mln zł zysku rok wcześniej. EBITDA wyniosła 12,20 mln zł, tj. 198% wzrost r/r wobec 4,09 mln zł w analogicznym okresie 2020/2021 roku.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Energetyka Local content w energetyce jądrowej Biuro prasowe
2024-11-05 | 01:00

Local content w energetyce jądrowej

Pojęcie local content odnosi się do poziomu zaangażowania lokalnych zasobów — takich jak siła robocza, usługi i materiały — w realizację projektów nuklearnych.
Energetyka SPIE kupuje spółkę Elektromontaż-Poznań
2024-10-29 | 15:00

SPIE kupuje spółkę Elektromontaż-Poznań

SPIE, niezależny europejski lider usług multitechnicznych w dziedzinie energetyki i przesyłu danych, informuje o podpisaniu umowy zakupu 100% udziałów
Energetyka Nowe perspektywy na rynku. Czy OZE zasili portfele inwestycyjne?
2024-10-28 | 15:55

Nowe perspektywy na rynku. Czy OZE zasili portfele inwestycyjne?

W obliczu globalnych wyzwań, takich jak kryzys klimatyczny i rosnące ceny energii, inwestorzy coraz chętniej zwracają uwagę na odnawialne źródła energii. W szczególności

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Polityka

Wyniki wyborów w USA kluczowe dla przyszłości NATO i Ukrainy. Ewentualna wygrana Donalda Trumpa będzie bardziej nieprzewidywalna

Wynik wyborów prezydenckich w USA może mieć kluczowe znaczenie dla wojny w Ukrainie. Kamala Harris jest zwolenniczką kontynuacji wsparcia militarnego dla Ukrainy i rozpoczęcia negocjacji z Moskwą tylko przy pełnym zaangażowaniu Kijowa. Donald Trump zapowiada zdecydowane działania na rzecz zakończenia wojny, ale nie wiadomo, w jaki sposób miałoby się to odbyć i czy kosztów nie poniesie Ukraina, a w konsekwencji także Europa. Wiele pytań budzą także jego plany co do NATO.

Handel

Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek

Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.