Komunikaty PR

DHL Express inwestuje w fotowoltaikę w swoich oddziałach

2021-11-24  |  16:00

DHL Express, firma obsługująca międzynarodowe ekspresowe przesyłki lotnicze, w trosce o najbliższe otoczenie i środowisko, podjęła decyzję o montażu paneli fotowoltaicznych w swoich centrach dystrybucyjnych. Pierwsze ogniwa zostaną zainstalowane jeszcze w tym roku w jednostkach w Koszalinie, Łodzi i Toruniu, zaś w 2022 r. zmiany zostaną wdrożone w kolejnych jednostkach.  Obecny plan inwestycji zakłada modernizację dotychczasowych lokalizacji, ale firma – myśląc o przyszłości – inicjuje montaż ogniw w nowo powstałych obiektach oraz zachęca właścicieli budynków do transformacji energetycznej.

DHL Express – poprzez montaż fotowoltaiki – dąży do maksymalnego wykorzystania odnawialnych, bezpiecznych dla otoczenia źródeł energii w działalności operacyjnej. Instalacja PV jest przyjazna środowisku – nie generuje CO₂ oraz nie wytwarza szkodliwych dla otoczenia substancji. DHL Express deklaruje, że w przypadku oddziałów w Łodzi i Toruniu uda się pozyskać do 50% energii z odnawialnych źródeł, zaś jednostka w Koszalinie będzie w 100% zasilana energią słoneczną. Zarówno w Łodzi, jak i w Toruniu zostanie zamontowanych 111 modułów fotowoltaicznych firmy RISEN o mocy 49,95 kWh, co równa się energii niezbędnej do zasilenia około 10 domów jednorodzinnych.

– Inwestując w fotowoltaikę, podejmujemy kolejny krok w kierunku dekarbonizacji naszej działalności, co stanowi jeden z głównych filarów strategii GoGreen na rzecz zrównoważonego rozwoju. Co więcej, zmiany w infrastrukturze pozwolą nam osiągnąć ok. 40-50% niższe koszty energii, a w obliczu prognozowanego wzrostu cen prądu oszczędności mogą być jeszcze większe – mówi Agnieszka Łukawczyk, dyrektor ds. operacji w DHL Express. Opracowując plan inwestycji w ogniwa fotowoltaiczne, a dokładniej w naziemne instalacje do 50kWp, bierzemy pod uwagę wszystkie te miejsca, w których montaż paneli umożliwiają przede wszystkim uwarunkowania prawne oraz kwestie dotyczące infrastruktury, jak konstrukcja budynku czy dostępna pod inwestycję powierzchnia gruntu.

Oprócz własnych inwestycji w ekologiczne rozwiązania energetyczne w jednostkach, DHL Express współpracuje z dostawcami, którzy mogą zagwarantować, że ich energia pochodzi ze źródeł odnawialnych, np. z ogniw fotowoltaicznych czy farm wiatrowych.

DHL w ramach strategii GoGreen planuje szereg ekologicznych rozwiązań. Są to m.in. elektryczne pojazdy kurierskie oraz rowery, które będą wykorzystywane w tzw. ostatniej mili. Ponadto, firma zamówiła elektryczne samoloty cargo Alice firmy Eviation. Oprócz licznych inwestycji we flotę pojazdów, DHL chce zwiększyć liczbę punktów ładowania w Europie oraz inwestuje w prace nad alternatywnymi paliwami lotniczymi. Podjęte działania mają na celu osiągnięcie przez firmę zerowej emisji CO₂ do 2050 roku.

DHL Express  to jedna z dywizji DHL, która obsługuje  ekspresowe międzynarodowe przesyłki lotnicze i należy do globalnej Grupy Deutsche Post DHL. Zapewnia obsługę logistyczną i rozwiązania w zakresie wysyłek oraz realizacji zamówień ze sklepów internetowych na całym świecie. Dostarcza przesyłki do ponad 220 krajów. DHL Express szybko i terminowo realizuje swoje usługi dla wszystkich branż, w tym technologii, nauk przyrodniczych i opieki zdrowotnej, inżynierii, produkcji i energii, mobilności samochodowej i handlu detalicznego. Dzięki globalnej sieci połączeń i lokalnej wiedzy celnej, firma wspiera międzynarodową wymianę handlową, umożliwiając klientom rozwój i skalowanie biznesu na zagranicznych rynkach.

W 2021 roku DHL Express został uznany za najlepsze miejsce pracy w Europie w rankingu Great Place to Work®, który ocenia doświadczenia pracowników w zakresie zaufania, innowacyjności, wartości firmy oraz przywództwa. Firma inwestuje w inicjatywy pracownicze dziesiątki milionów euro rocznie, co przekłada się na satysfakcję i zaangażowanie pracowników.

Troska o środowisko naturalne od początku działalności jest integralną częścią strategii GoGreen Grupy DPDHL i kwestią, do której DHL Express przykłada ogromną wagę. DHL Express jako pionier zielonej logistyki i ekologicznych dostaw do 2025 zredukuje swoją emisję CO₂ o połowę, a do 2050 roku do zera. Co więcej, do 2025 roku firma będzie realizować aż 60% usług w Polsce przy użyciu czystych środków transportu. Oprócz elektryfikacji floty, Grupa DPDHL inwestuje między innymi w zrównoważone paliwa lotnicze i budynki neutralne dla klimatu. Więcej o inicjatywach proekologicznych podejmowanych przez DHL Express w ramach strategii GoGreen można przeczytać na stronie dhlexpress.pl/zielona-logistyka.

Aby uzyskać więcej informacji o DHL Express, odwiedź biuro prasowe firmy.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Energetyka SPIE kupuje spółkę Elektromontaż-Poznań Biuro prasowe
2024-10-29 | 15:00

SPIE kupuje spółkę Elektromontaż-Poznań

SPIE, niezależny europejski lider usług multitechnicznych w dziedzinie energetyki i przesyłu danych, informuje o podpisaniu umowy zakupu 100% udziałów
Energetyka Nowe perspektywy na rynku. Czy OZE zasili portfele inwestycyjne?
2024-10-28 | 15:55

Nowe perspektywy na rynku. Czy OZE zasili portfele inwestycyjne?

W obliczu globalnych wyzwań, takich jak kryzys klimatyczny i rosnące ceny energii, inwestorzy coraz chętniej zwracają uwagę na odnawialne źródła energii. W szczególności
Energetyka Zielona lekcja na farmie wiatrowej
2024-10-28 | 13:09

Zielona lekcja na farmie wiatrowej

Uczniowie ze Szkoły Podstawowej w Nakomiadach wzięli udział w plenerowej lekcji o zielonej energii na Farmie Wiatrowej Sępopol należącej do Energix Polska. Zielona lekcja

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Polityka

Wynik wyborów prezydenckich w USA zależeć będzie od kilku stanów. Jest ryzyko nieuznania przegranej jednej ze stron, zwłaszcza przez Donalda Trumpa

Kończy się kampania prezydencka w Stanach Zjednoczonych, obfitująca w historyczne wydarzenia. Symbolicznie wybory rozstrzygną się we wtorek 5 listopada, ale ostateczną decyzję podejmie Kolegium Elektorów dopiero w grudniu. O wyniku zadecydują głosy w tzw. stanach wahających się, czyli niepopierających tradycyjnie demokratów ani republikanów. Najnowszy sondaż wskazuje na minimalną przewagę Kamali Harris w większości tych okręgów. Istnieje ryzyko, że Donald Trump nie uzna niekorzystnego dla siebie wyniku wyborów, jak było to cztery lata temu.

Konsument

Sztuczna inteligencja wzbudza w Polakach głównie ciekawość i obawy. Ponad połowa widzi w niej zagrożenie

Prawie połowa Polaków twierdzi, że myśląc o sztucznej inteligencji, odczuwa zaciekawienie, ale aż 39 proc. przyznaje, że są to głównie obawy. Dotyczą one niewłaściwego wykorzystania SI, utraty kontroli nad nią i marginalizacji roli człowieka na rynku pracy. Na razie jednak tylko 11 proc. badanych używa narzędzi opartych na sztucznej inteligencji w swojej pracy. Chociaż rozwiązania te zyskują zwolenników, to wciąż duża grupa pracowników nie wie, w jaki sposób mogłyby one wspomóc ich w obowiązkach zawodowych – wskazuje badanie „Polacy o AI. Codzienność, nadzieje, obawy”.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.