DHL Express inwestuje w fotowoltaikę w swoich oddziałach
DHL Express, firma obsługująca międzynarodowe ekspresowe przesyłki lotnicze, w trosce o najbliższe otoczenie i środowisko, podjęła decyzję o montażu paneli fotowoltaicznych w swoich centrach dystrybucyjnych. Pierwsze ogniwa zostaną zainstalowane jeszcze w tym roku w jednostkach w Koszalinie, Łodzi i Toruniu, zaś w 2022 r. zmiany zostaną wdrożone w kolejnych jednostkach. Obecny plan inwestycji zakłada modernizację dotychczasowych lokalizacji, ale firma – myśląc o przyszłości – inicjuje montaż ogniw w nowo powstałych obiektach oraz zachęca właścicieli budynków do transformacji energetycznej.
DHL Express – poprzez montaż fotowoltaiki – dąży do maksymalnego wykorzystania odnawialnych, bezpiecznych dla otoczenia źródeł energii w działalności operacyjnej. Instalacja PV jest przyjazna środowisku – nie generuje CO₂ oraz nie wytwarza szkodliwych dla otoczenia substancji. DHL Express deklaruje, że w przypadku oddziałów w Łodzi i Toruniu uda się pozyskać do 50% energii z odnawialnych źródeł, zaś jednostka w Koszalinie będzie w 100% zasilana energią słoneczną. Zarówno w Łodzi, jak i w Toruniu zostanie zamontowanych 111 modułów fotowoltaicznych firmy RISEN o mocy 49,95 kWh, co równa się energii niezbędnej do zasilenia około 10 domów jednorodzinnych.
– Inwestując w fotowoltaikę, podejmujemy kolejny krok w kierunku dekarbonizacji naszej działalności, co stanowi jeden z głównych filarów strategii GoGreen na rzecz zrównoważonego rozwoju. Co więcej, zmiany w infrastrukturze pozwolą nam osiągnąć ok. 40-50% niższe koszty energii, a w obliczu prognozowanego wzrostu cen prądu oszczędności mogą być jeszcze większe – mówi Agnieszka Łukawczyk, dyrektor ds. operacji w DHL Express. Opracowując plan inwestycji w ogniwa fotowoltaiczne, a dokładniej w naziemne instalacje do 50kWp, bierzemy pod uwagę wszystkie te miejsca, w których montaż paneli umożliwiają przede wszystkim uwarunkowania prawne oraz kwestie dotyczące infrastruktury, jak konstrukcja budynku czy dostępna pod inwestycję powierzchnia gruntu.
Oprócz własnych inwestycji w ekologiczne rozwiązania energetyczne w jednostkach, DHL Express współpracuje z dostawcami, którzy mogą zagwarantować, że ich energia pochodzi ze źródeł odnawialnych, np. z ogniw fotowoltaicznych czy farm wiatrowych.
DHL w ramach strategii GoGreen planuje szereg ekologicznych rozwiązań. Są to m.in. elektryczne pojazdy kurierskie oraz rowery, które będą wykorzystywane w tzw. ostatniej mili. Ponadto, firma zamówiła elektryczne samoloty cargo Alice firmy Eviation. Oprócz licznych inwestycji we flotę pojazdów, DHL chce zwiększyć liczbę punktów ładowania w Europie oraz inwestuje w prace nad alternatywnymi paliwami lotniczymi. Podjęte działania mają na celu osiągnięcie przez firmę zerowej emisji CO₂ do 2050 roku.
DHL Express to jedna z dywizji DHL, która obsługuje ekspresowe międzynarodowe przesyłki lotnicze i należy do globalnej Grupy Deutsche Post DHL. Zapewnia obsługę logistyczną i rozwiązania w zakresie wysyłek oraz realizacji zamówień ze sklepów internetowych na całym świecie. Dostarcza przesyłki do ponad 220 krajów. DHL Express szybko i terminowo realizuje swoje usługi dla wszystkich branż, w tym technologii, nauk przyrodniczych i opieki zdrowotnej, inżynierii, produkcji i energii, mobilności samochodowej i handlu detalicznego. Dzięki globalnej sieci połączeń i lokalnej wiedzy celnej, firma wspiera międzynarodową wymianę handlową, umożliwiając klientom rozwój i skalowanie biznesu na zagranicznych rynkach.
W 2021 roku DHL Express został uznany za najlepsze miejsce pracy w Europie w rankingu Great Place to Work®, który ocenia doświadczenia pracowników w zakresie zaufania, innowacyjności, wartości firmy oraz przywództwa. Firma inwestuje w inicjatywy pracownicze dziesiątki milionów euro rocznie, co przekłada się na satysfakcję i zaangażowanie pracowników.
Troska o środowisko naturalne od początku działalności jest integralną częścią strategii GoGreen Grupy DPDHL i kwestią, do której DHL Express przykłada ogromną wagę. DHL Express jako pionier zielonej logistyki i ekologicznych dostaw do 2025 zredukuje swoją emisję CO₂ o połowę, a do 2050 roku do zera. Co więcej, do 2025 roku firma będzie realizować aż 60% usług w Polsce przy użyciu czystych środków transportu. Oprócz elektryfikacji floty, Grupa DPDHL inwestuje między innymi w zrównoważone paliwa lotnicze i budynki neutralne dla klimatu. Więcej o inicjatywach proekologicznych podejmowanych przez DHL Express w ramach strategii GoGreen można przeczytać na stronie dhlexpress.pl/zielona-logistyka.
Aby uzyskać więcej informacji o DHL Express, odwiedź biuro prasowe firmy.

Polityka klimatyczno-energetyczna z ludzką twarzą jest możliwa - konferencja

Farma fotowoltaiczna w Miłkowicach – pierwszy projekt OZE z udziałem Amazon w Polsce – produkuje już energię słoneczną!

BCC: Energetyka, podsumowanie roku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.