Komunikaty PR

DHL kontynuuje strategię inwestowania w OZE

2023-04-20  |  15:15
Biuro prasowe
Kontakt

Dagmara Gac
Alert Media Communications

Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
dagmara.gac|alertmedia.pl| |dagmara.gac|alertmedia.pl
609 329 385
https://alertmedia.pl/
Do pobrania DHL_OZE ( 0.04 MB )

Dla klientów e-commerce coraz częściej liczy się już nie tylko doręczenie na czas, ale też skuteczne realizowanie działań proekologicznych przez firmy z branży logistycznej. Dzień Ziemi przypadający 22 kwietnia jest dobrą okazją do przypomnienia, jak ważne jest podejmowanie przez sektor biznesu działań chroniących środowisko. DHL Parcel nie tylko tego jednego dnia, ale przez cały rok, w ramach strategii GoGreen, wdraża rozwiązania, prowadzące do całościowego zmniejszenia emisji CO2. W innowacyjne, a jednocześnie przyjazne dla środowiska technologie wyposażone zostanie Międzynarodowe Centrum Logistyczne, największa w Polsce jednostka DHL, która powstaje pod Poznaniem.

Klienci stawiają na ekologię

Wśród konsumentów zdecydowanie rośnie świadomość dotycząca wpływu biznesu, w tym branży logistycznej, na środowisko. Według raportu „The DHL Online Shopper Report 2022” w całej Europie aż 58% konsumentów woli poczekać dłużej na bardziej ekologiczną dostawę[1]. Co istotne, wniosek ten stoi sprzeczności z obiegową opinią, że przede wszystkim czas otrzymania przesyłki jest najważniejszym kryterium wyboru dostawcy.

Odpowiadając na potrzeby środowiska oraz klientów głównym celem strategii GoGreen realizowanej  przez DHL Parcel jest ograniczenie do zera emisji zanieczyszczeń powstających na skutek operacji logistycznych. Aby go osiągnąć firma podejmuje szereg inicjatyw, m.in. inwestuje w zielony transport, zrównoważone zarządzanie łańcuchem dostaw oraz nowoczesne i bezpieczne dla środowiska rozwiązania infrastrukturalne. Tych nie zabraknie również w powstającym pod Poznaniem Międzynarodowym Centrum Logistycznym.

Międzynarodowe Centrum Logistyczne na zielonym kursie

Międzynarodowe Centrum Logistyczne będzie największą w Polsce jednostką DHL i jedną z największych w Europie. Obiekt będzie miał powierzchnię 32 000 m kw. i będzie wyposażony w wysokowydajny 3-poziomowy sorter. Choć każdego dnia będzie w nim wykonywanych tysiące operacji, DHL zadbał o to, aby było to miejsce przyjazne dla środowiska.

- Kompleksowe podejście do optymalizacji procesów, wpływających na środowisko naturalne jest dla DHL Parcel kluczowe. Nasza idea GoGreen to konkretne działania, które skutecznie wdrażamy zarówno globalnie, jak i na lokalnych rynkach. Jednym z naszych najważniejszych wyzwań jest dążenie do zerowej emisji CO2. Dlatego stale inwestujemy w odnawialne źródła energii. Posiadamy własne farmy fotowoltaiczne, dzięki którym produkujemy zieloną energię słoneczną. Pozyskany w ten sposób prąd zasila nie tylko kurierskie samochody elektryczne, ale także sortownie. Kolejne instalacje fotowoltaiczne będą powstawały przy każdej nowej jednostce, także przy Międzynarodowym Centrum Logistycznym. Już dzisiaj, dzięki zastosowaniu elektrowni słonecznych DHL Parcel oszczędza ponad 330 000 kWh energii w ciągu roku, co oznacza, że blisko 80 t CO2 nie trafia do atmosfery – komentuje Jerzy Staszelis, wiceprezes ds. finansowych i administracji DHL Parcel Polska.

Panele solarne, które już wkrótce pojawią się przy Międzynarodowym Centrum Logistycznym będą miały moc 1 mWp (megawatopiku) w szczycie produkcji. Zaspokoją 1/3 energetycznych potrzeb obiektu. Pozostałą część jednostka będzie czerpała z zakupionej zielonej energii, czyli takiej, do której nie zużywano paliw kopalnych lub ich udział był minimalny. W przyszłości DHL planuje również montaż małej elektrowni wiatrowej.

Zielono będzie również na dachach Międzynarodowego Centrum Logistycznego. W pokryciu dachowym wykorzystana zostanie roślinność pochłaniająca dwutlenek węgla. Rośliny zredukują także emisję dźwięków z urządzeń umieszczonych na dachu oraz zmniejszą nagrzewanie się wnętrza czy przenikanie zimna. To przyjazne i cieszące się w Europie popularnością rozwiązanie pozytywnie wpływa na akumulację wody deszczowej, dzięki czemu zmniejsza zjawisko osuszania terenów urbanizacyjnych. Woda deszczowa będzie też zbierana i wykorzystywania np. do podlewania roślin. Dodatkowo, w obiekcie zainstalowany zostanie tzw. grey water system, pozwalający ponownie używać wody wykorzystanej przy myciu rąk, np. do spłukiwania toalet.

Jednostka zostanie wyposażona w pompy ciepła do ogrzewania całej powierzchni oraz chłodzenia powierzchni biurowej. Wykorzystana zostanie również automatyka BMS, która pozwala na zarządzanie oświetleniem i klimatyzacją, przy wsparciu analizy zużycia mediów, automatyki pogodowej, wykrywaniu ponadnormatywnych zużyć i awarii. Dodatkowym rozwiązaniem, wykorzystywanym w czasie występowania skrajnie niskich temperatur, będzie system kotłów gazowych. Nie wymaga on budowy sieci gazowej przyłączonej do odległej sieci publicznej, dzięki czemu zmniejsza wpływ na środowisko naturalne. Co ważne, kotły będą mogły pracować na biologiczny olej opałowy, który jest paliwem ekologicznym.  Rozwiązaniem wpływającym na obniżenie zużycia energii latem będą szyby z filtrem UV, które zapobiegają nagrzaniu pomieszczeń biurowych, a tym samym minimalizują wykorzystywanie klimatyzacji i zmniejszają zużycie energii. 

Wdrożony zostanie też zrównoważony system chłodzenia hali, polegający na wietrzeniu wnętrza wykorzystującego grawitacyjny ruch chłodnego nocnego powietrza, bez użycia klimatyzacji i napędu elektrycznego wentylatorów.

W Międzynarodowym Centrum Logistycznym nie zabraknie również przyjaznych środowisku rozwiązań transportowych. Obiekt wyposażony zostanie w elektryczne ciągniki terminalowe. To pojazdy transportujące przyczepy i kontenery. Nie powodują emisji spalin i przede wszystkim hałasu silników. W MCL będzie również ok. 40 punktów ładowania dla samochodów osobowych, VAN i ciężarowych, oraz po 4 linie wjazdu i wyjazdu z automatyką zarządzania transportem, skracającą czas oczekiwania pojazdu na bramkach, co wpłynie na zmniejszenie ilości hałasu i spalin. 

 


[1] https://www.dhl.com/global-en/microsites/ecs/parcel-connect/insights/online-shopper-report-2022.html

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Alert Media Communications
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Energetyka Local content w energetyce jądrowej Biuro prasowe
2024-11-05 | 01:00

Local content w energetyce jądrowej

Pojęcie local content odnosi się do poziomu zaangażowania lokalnych zasobów — takich jak siła robocza, usługi i materiały — w realizację projektów nuklearnych.
Energetyka SPIE kupuje spółkę Elektromontaż-Poznań
2024-10-29 | 15:00

SPIE kupuje spółkę Elektromontaż-Poznań

SPIE, niezależny europejski lider usług multitechnicznych w dziedzinie energetyki i przesyłu danych, informuje o podpisaniu umowy zakupu 100% udziałów
Energetyka Nowe perspektywy na rynku. Czy OZE zasili portfele inwestycyjne?
2024-10-28 | 15:55

Nowe perspektywy na rynku. Czy OZE zasili portfele inwestycyjne?

W obliczu globalnych wyzwań, takich jak kryzys klimatyczny i rosnące ceny energii, inwestorzy coraz chętniej zwracają uwagę na odnawialne źródła energii. W szczególności

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Polityka

Wyniki wyborów w USA kluczowe dla przyszłości NATO i Ukrainy. Ewentualna wygrana Donalda Trumpa będzie bardziej nieprzewidywalna

Wynik wyborów prezydenckich w USA może mieć kluczowe znaczenie dla wojny w Ukrainie. Kamala Harris jest zwolenniczką kontynuacji wsparcia militarnego dla Ukrainy i rozpoczęcia negocjacji z Moskwą tylko przy pełnym zaangażowaniu Kijowa. Donald Trump zapowiada zdecydowane działania na rzecz zakończenia wojny, ale nie wiadomo, w jaki sposób miałoby się to odbyć i czy kosztów nie poniesie Ukraina, a w konsekwencji także Europa. Wiele pytań budzą także jego plany co do NATO.

Handel

Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek

Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.