DHL kontynuuje strategię inwestowania w OZE
Dagmara Gac
Alert Media Communications
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
dagmara.gac|alertmedia.pl| |dagmara.gac|alertmedia.pl
609 329 385
https://alertmedia.pl/
Dla klientów e-commerce coraz częściej liczy się już nie tylko doręczenie na czas, ale też skuteczne realizowanie działań proekologicznych przez firmy z branży logistycznej. Dzień Ziemi przypadający 22 kwietnia jest dobrą okazją do przypomnienia, jak ważne jest podejmowanie przez sektor biznesu działań chroniących środowisko. DHL Parcel nie tylko tego jednego dnia, ale przez cały rok, w ramach strategii GoGreen, wdraża rozwiązania, prowadzące do całościowego zmniejszenia emisji CO2. W innowacyjne, a jednocześnie przyjazne dla środowiska technologie wyposażone zostanie Międzynarodowe Centrum Logistyczne, największa w Polsce jednostka DHL, która powstaje pod Poznaniem.
Klienci stawiają na ekologię
Wśród konsumentów zdecydowanie rośnie świadomość dotycząca wpływu biznesu, w tym branży logistycznej, na środowisko. Według raportu „The DHL Online Shopper Report 2022” w całej Europie aż 58% konsumentów woli poczekać dłużej na bardziej ekologiczną dostawę[1]. Co istotne, wniosek ten stoi sprzeczności z obiegową opinią, że przede wszystkim czas otrzymania przesyłki jest najważniejszym kryterium wyboru dostawcy.
Odpowiadając na potrzeby środowiska oraz klientów głównym celem strategii GoGreen realizowanej przez DHL Parcel jest ograniczenie do zera emisji zanieczyszczeń powstających na skutek operacji logistycznych. Aby go osiągnąć firma podejmuje szereg inicjatyw, m.in. inwestuje w zielony transport, zrównoważone zarządzanie łańcuchem dostaw oraz nowoczesne i bezpieczne dla środowiska rozwiązania infrastrukturalne. Tych nie zabraknie również w powstającym pod Poznaniem Międzynarodowym Centrum Logistycznym.
Międzynarodowe Centrum Logistyczne na zielonym kursie
Międzynarodowe Centrum Logistyczne będzie największą w Polsce jednostką DHL i jedną z największych w Europie. Obiekt będzie miał powierzchnię 32 000 m kw. i będzie wyposażony w wysokowydajny 3-poziomowy sorter. Choć każdego dnia będzie w nim wykonywanych tysiące operacji, DHL zadbał o to, aby było to miejsce przyjazne dla środowiska.
- Kompleksowe podejście do optymalizacji procesów, wpływających na środowisko naturalne jest dla DHL Parcel kluczowe. Nasza idea GoGreen to konkretne działania, które skutecznie wdrażamy zarówno globalnie, jak i na lokalnych rynkach. Jednym z naszych najważniejszych wyzwań jest dążenie do zerowej emisji CO2. Dlatego stale inwestujemy w odnawialne źródła energii. Posiadamy własne farmy fotowoltaiczne, dzięki którym produkujemy zieloną energię słoneczną. Pozyskany w ten sposób prąd zasila nie tylko kurierskie samochody elektryczne, ale także sortownie. Kolejne instalacje fotowoltaiczne będą powstawały przy każdej nowej jednostce, także przy Międzynarodowym Centrum Logistycznym. Już dzisiaj, dzięki zastosowaniu elektrowni słonecznych DHL Parcel oszczędza ponad 330 000 kWh energii w ciągu roku, co oznacza, że blisko 80 t CO2 nie trafia do atmosfery – komentuje Jerzy Staszelis, wiceprezes ds. finansowych i administracji DHL Parcel Polska.
Panele solarne, które już wkrótce pojawią się przy Międzynarodowym Centrum Logistycznym będą miały moc 1 mWp (megawatopiku) w szczycie produkcji. Zaspokoją 1/3 energetycznych potrzeb obiektu. Pozostałą część jednostka będzie czerpała z zakupionej zielonej energii, czyli takiej, do której nie zużywano paliw kopalnych lub ich udział był minimalny. W przyszłości DHL planuje również montaż małej elektrowni wiatrowej.
Zielono będzie również na dachach Międzynarodowego Centrum Logistycznego. W pokryciu dachowym wykorzystana zostanie roślinność pochłaniająca dwutlenek węgla. Rośliny zredukują także emisję dźwięków z urządzeń umieszczonych na dachu oraz zmniejszą nagrzewanie się wnętrza czy przenikanie zimna. To przyjazne i cieszące się w Europie popularnością rozwiązanie pozytywnie wpływa na akumulację wody deszczowej, dzięki czemu zmniejsza zjawisko osuszania terenów urbanizacyjnych. Woda deszczowa będzie też zbierana i wykorzystywania np. do podlewania roślin. Dodatkowo, w obiekcie zainstalowany zostanie tzw. grey water system, pozwalający ponownie używać wody wykorzystanej przy myciu rąk, np. do spłukiwania toalet.
Jednostka zostanie wyposażona w pompy ciepła do ogrzewania całej powierzchni oraz chłodzenia powierzchni biurowej. Wykorzystana zostanie również automatyka BMS, która pozwala na zarządzanie oświetleniem i klimatyzacją, przy wsparciu analizy zużycia mediów, automatyki pogodowej, wykrywaniu ponadnormatywnych zużyć i awarii. Dodatkowym rozwiązaniem, wykorzystywanym w czasie występowania skrajnie niskich temperatur, będzie system kotłów gazowych. Nie wymaga on budowy sieci gazowej przyłączonej do odległej sieci publicznej, dzięki czemu zmniejsza wpływ na środowisko naturalne. Co ważne, kotły będą mogły pracować na biologiczny olej opałowy, który jest paliwem ekologicznym. Rozwiązaniem wpływającym na obniżenie zużycia energii latem będą szyby z filtrem UV, które zapobiegają nagrzaniu pomieszczeń biurowych, a tym samym minimalizują wykorzystywanie klimatyzacji i zmniejszają zużycie energii.
Wdrożony zostanie też zrównoważony system chłodzenia hali, polegający na wietrzeniu wnętrza wykorzystującego grawitacyjny ruch chłodnego nocnego powietrza, bez użycia klimatyzacji i napędu elektrycznego wentylatorów.
W Międzynarodowym Centrum Logistycznym nie zabraknie również przyjaznych środowisku rozwiązań transportowych. Obiekt wyposażony zostanie w elektryczne ciągniki terminalowe. To pojazdy transportujące przyczepy i kontenery. Nie powodują emisji spalin i przede wszystkim hałasu silników. W MCL będzie również ok. 40 punktów ładowania dla samochodów osobowych, VAN i ciężarowych, oraz po 4 linie wjazdu i wyjazdu z automatyką zarządzania transportem, skracającą czas oczekiwania pojazdu na bramkach, co wpłynie na zmniejszenie ilości hałasu i spalin.
[1] https://www.dhl.com/global-en/microsites/ecs/parcel-connect/insights/online-shopper-report-2022.html
Local content w energetyce jądrowej
SPIE kupuje spółkę Elektromontaż-Poznań
Nowe perspektywy na rynku. Czy OZE zasili portfele inwestycyjne?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Finanse
Polacy boją się obniżenia poziomu życia na emeryturze. 40 proc. na ten cel oszczędza
Myśląc o emeryturze, dwa razy więcej Polaków odczuwa lęk niż nadzieję – wynika z badania ING Banku Śląskiego. Blisko połowa badanych spodziewa się obniżenia swojego poziomu życia po zakończeniu pracy. Mimo to wciąż mniejszość Polaków, bo 39 proc., oszczędza z myślą o tym okresie życia. Ten odsetek jednak stopniowo rośnie. Ponad 2/3 słabo orientuje się w instrumentach finansowych, które pozwalają gromadzić środki na emeryturę.
Polityka
Wyniki wyborów w USA kluczowe dla przyszłości NATO i Ukrainy. Ewentualna wygrana Donalda Trumpa będzie bardziej nieprzewidywalna
Wynik wyborów prezydenckich w USA może mieć kluczowe znaczenie dla wojny w Ukrainie. Kamala Harris jest zwolenniczką kontynuacji wsparcia militarnego dla Ukrainy i rozpoczęcia negocjacji z Moskwą tylko przy pełnym zaangażowaniu Kijowa. Donald Trump zapowiada zdecydowane działania na rzecz zakończenia wojny, ale nie wiadomo, w jaki sposób miałoby się to odbyć i czy kosztów nie poniesie Ukraina, a w konsekwencji także Europa. Wiele pytań budzą także jego plany co do NATO.
Handel
Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.