Komunikaty PR

Dobre praktyki Columbusa ponownie w raporcie FOB

2023-04-18  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt
Marta Bilonowicz
Columbus Energy

9 ul. Jasnogórska
31-358 Kraków
marta.bilonowicz|columbusenergy.pl | |marta.bilonowicz|columbusenergy.pl
725300371
https://columbusenergy.pl/

Spółka Columbus po raz kolejny znalazła się w ogólnopolskim przeglądzie inicjatyw CSR i zrównoważonego rozwoju. W raporcie “Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”, wydanym przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu, uwzględniono nowe działania realizowane w firmie.

Publikowany corocznie przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki” ukazał się już po raz 21. Zaprezentowano w nim 1705 działań, podjętych przez 272 firmy.

Spośród praktyk zgłoszonych przez Columbus, w raporcie wyróżniono i zaprezentowano dwie: Ambasador ESG i #ColumbusFlow. Pierwszy projekt zwiększa zaangażowanie oraz świadomość interesariuszy Grupy Columbus w tematyce zrównoważonego rozwoju firmy. Z kolei #CoumbusFlow zakłada redukcję kosztów stałych, negatywnego wpływu firmy na środowisko oraz zwiększenie zaangażowania pracowników w dbałość o własne otoczenie w pracy i w domu. Projekt promuje dobre nawyki, a także zwraca uwagę na ograniczenie wykorzystania zasobów w organizacji, takich jak woda, prąd, poprzez włączanie ich w proces raportowania niefinansowego, co też wpływa na popularyzację ESG wewnątrz i na zewnątrz organizacji. To projekt, który, powstały dzięki współpracy z Carbon Footprint Foundation.

- Ponad 1700 dobrych praktyk zgłoszonych do raportu, mocno zweryfikowanych przez FOB, a wśród nich dwie nowe praktyki od Columbus Energy: Ambasador ESG oraz #ColumbusFlow. Co ważne, w dalszym ciągu utrzymujemy i rozwijamy praktyki wyróżnione w raporcie w zeszłym roku, co w sumie daje  już 11 wartościowych praktyk. Działania realizowane wewnętrznie i na zewnątrz, które są elementarnym fundamentem zrównoważonego rozwoju, pośrednio i bezpośrednio przekładają się na koszty biznesowe. Właśnie w tej synergii i zrozumieniu różnych interesów leży odpowiedź na pytanie: jak "robić CSR?". Dzięki raportowaniu wskaźników ESG ten często niemierzalny CSR sprowadzany jest do twardych danych, które możemy porównywać i z roku na rok doskonalić. Przez to efektywność działań jest bardziej przejrzysta, a ta narracja częściej i lepiej trafia do świadomości decydentów - mówi Agnieszka Rozwadowska, Dyrektorka Biura Zarządu i CSR Columbus Energy S.A.

- Już po raz 21. prezentujemy dobre praktyki biznesu. Z roku na rok jest coraz więcej firm i zgłoszeń. Z roku na rok pojawiają się też jakieś zmiany. Ale idea jest niezmienna od początku. Raport to pewnego rodzaju ściągawka dla innych firm, co mogą robić. Mówię ściągawka, bo te opisy są naprawdę krótkie. Jednak jeśli kogoś dana praktyka zainteresuje, może wejść na stronę firmy i dowiedzieć się więcej. Bardzo ważna jest też współpraca z NGO, bo te NGO-sy często są tymi miejscami, w których najlepiej diagnozuje się różne problemy społeczne czy środowiskowe. Dzięki sile ekologicznych biznesów, ale też sile wiedzy eksperckiej organizacji pozarządowych można zmieniać świat. Co nowego w tym roku? W kontekście ratowania świata, jak i względów zupełnie praktycznych, doszliśmy do wniosku, że najwyższy czas odejść od papierów. To pierwsze wydanie raportu, które nie jest dostępne w wersji papierowej. Wprowadziliśmy też dwie nowe podkategorie dla zgłaszanych praktyk - “Klimat” w obszarze środowiska oraz “Pomoc dla Ukrainy” w obszarze praw człowieka. To nasza odpowiedź na bieżącą sytuację. Raport jest zapisem tego, co firmy robią  - komentuje Marzena Strzelczak, Prezeska, Dyrektorka Generalna Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Członkini Zarządu CSR Europe.

Raport “Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki” jest przeglądem aktywności firm, które zgłosiły swoje działania w zakresie CSR, ESG i zrównoważonego rozwoju oraz podsumowuje najważniejsze kwestie związane z odpowiedzialnym biznesem w danym roku w Polsce. W części wprowadzającej znajdują się artykuły i komentarze ekspertów i ekspertek. Stałym elementem publikacji jest także przegląd wybranych artykułów prasowych oraz kalendarium wydarzeń związanych z odpowiedzialnością biznesu.

Więcej informacji można znaleźć w raporcie, dostępnym na stronie Organizatora.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Columbus Energy
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Energetyka Local content w energetyce jądrowej Biuro prasowe
2024-11-05 | 01:00

Local content w energetyce jądrowej

Pojęcie local content odnosi się do poziomu zaangażowania lokalnych zasobów — takich jak siła robocza, usługi i materiały — w realizację projektów nuklearnych.
Energetyka SPIE kupuje spółkę Elektromontaż-Poznań
2024-10-29 | 15:00

SPIE kupuje spółkę Elektromontaż-Poznań

SPIE, niezależny europejski lider usług multitechnicznych w dziedzinie energetyki i przesyłu danych, informuje o podpisaniu umowy zakupu 100% udziałów
Energetyka Nowe perspektywy na rynku. Czy OZE zasili portfele inwestycyjne?
2024-10-28 | 15:55

Nowe perspektywy na rynku. Czy OZE zasili portfele inwestycyjne?

W obliczu globalnych wyzwań, takich jak kryzys klimatyczny i rosnące ceny energii, inwestorzy coraz chętniej zwracają uwagę na odnawialne źródła energii. W szczególności

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Polityka

Wyniki wyborów w USA kluczowe dla przyszłości NATO i Ukrainy. Ewentualna wygrana Donalda Trumpa będzie bardziej nieprzewidywalna

Wynik wyborów prezydenckich w USA może mieć kluczowe znaczenie dla wojny w Ukrainie. Kamala Harris jest zwolenniczką kontynuacji wsparcia militarnego dla Ukrainy i rozpoczęcia negocjacji z Moskwą tylko przy pełnym zaangażowaniu Kijowa. Donald Trump zapowiada zdecydowane działania na rzecz zakończenia wojny, ale nie wiadomo, w jaki sposób miałoby się to odbyć i czy kosztów nie poniesie Ukraina, a w konsekwencji także Europa. Wiele pytań budzą także jego plany co do NATO.

Handel

Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek

Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.