Dobre praktyki Columbusa ponownie w raporcie FOB
Columbus Energy
9 ul. Jasnogórska
31-358 Kraków
marta.bilonowicz|columbusenergy.pl | |marta.bilonowicz|columbusenergy.pl
725300371
https://columbusenergy.pl/
Spółka Columbus po raz kolejny znalazła się w ogólnopolskim przeglądzie inicjatyw CSR i zrównoważonego rozwoju. W raporcie “Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”, wydanym przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu, uwzględniono nowe działania realizowane w firmie.
Publikowany corocznie przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki” ukazał się już po raz 21. Zaprezentowano w nim 1705 działań, podjętych przez 272 firmy.
Spośród praktyk zgłoszonych przez Columbus, w raporcie wyróżniono i zaprezentowano dwie: Ambasador ESG i #ColumbusFlow. Pierwszy projekt zwiększa zaangażowanie oraz świadomość interesariuszy Grupy Columbus w tematyce zrównoważonego rozwoju firmy. Z kolei #CoumbusFlow zakłada redukcję kosztów stałych, negatywnego wpływu firmy na środowisko oraz zwiększenie zaangażowania pracowników w dbałość o własne otoczenie w pracy i w domu. Projekt promuje dobre nawyki, a także zwraca uwagę na ograniczenie wykorzystania zasobów w organizacji, takich jak woda, prąd, poprzez włączanie ich w proces raportowania niefinansowego, co też wpływa na popularyzację ESG wewnątrz i na zewnątrz organizacji. To projekt, który, powstały dzięki współpracy z Carbon Footprint Foundation.
- Ponad 1700 dobrych praktyk zgłoszonych do raportu, mocno zweryfikowanych przez FOB, a wśród nich dwie nowe praktyki od Columbus Energy: Ambasador ESG oraz #ColumbusFlow. Co ważne, w dalszym ciągu utrzymujemy i rozwijamy praktyki wyróżnione w raporcie w zeszłym roku, co w sumie daje już 11 wartościowych praktyk. Działania realizowane wewnętrznie i na zewnątrz, które są elementarnym fundamentem zrównoważonego rozwoju, pośrednio i bezpośrednio przekładają się na koszty biznesowe. Właśnie w tej synergii i zrozumieniu różnych interesów leży odpowiedź na pytanie: jak "robić CSR?". Dzięki raportowaniu wskaźników ESG ten często niemierzalny CSR sprowadzany jest do twardych danych, które możemy porównywać i z roku na rok doskonalić. Przez to efektywność działań jest bardziej przejrzysta, a ta narracja częściej i lepiej trafia do świadomości decydentów - mówi Agnieszka Rozwadowska, Dyrektorka Biura Zarządu i CSR Columbus Energy S.A.
- Już po raz 21. prezentujemy dobre praktyki biznesu. Z roku na rok jest coraz więcej firm i zgłoszeń. Z roku na rok pojawiają się też jakieś zmiany. Ale idea jest niezmienna od początku. Raport to pewnego rodzaju ściągawka dla innych firm, co mogą robić. Mówię ściągawka, bo te opisy są naprawdę krótkie. Jednak jeśli kogoś dana praktyka zainteresuje, może wejść na stronę firmy i dowiedzieć się więcej. Bardzo ważna jest też współpraca z NGO, bo te NGO-sy często są tymi miejscami, w których najlepiej diagnozuje się różne problemy społeczne czy środowiskowe. Dzięki sile ekologicznych biznesów, ale też sile wiedzy eksperckiej organizacji pozarządowych można zmieniać świat. Co nowego w tym roku? W kontekście ratowania świata, jak i względów zupełnie praktycznych, doszliśmy do wniosku, że najwyższy czas odejść od papierów. To pierwsze wydanie raportu, które nie jest dostępne w wersji papierowej. Wprowadziliśmy też dwie nowe podkategorie dla zgłaszanych praktyk - “Klimat” w obszarze środowiska oraz “Pomoc dla Ukrainy” w obszarze praw człowieka. To nasza odpowiedź na bieżącą sytuację. Raport jest zapisem tego, co firmy robią - komentuje Marzena Strzelczak, Prezeska, Dyrektorka Generalna Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Członkini Zarządu CSR Europe.
Raport “Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki” jest przeglądem aktywności firm, które zgłosiły swoje działania w zakresie CSR, ESG i zrównoważonego rozwoju oraz podsumowuje najważniejsze kwestie związane z odpowiedzialnym biznesem w danym roku w Polsce. W części wprowadzającej znajdują się artykuły i komentarze ekspertów i ekspertek. Stałym elementem publikacji jest także przegląd wybranych artykułów prasowych oraz kalendarium wydarzeń związanych z odpowiedzialnością biznesu.
Więcej informacji można znaleźć w raporcie, dostępnym na stronie Organizatora.
Local content w energetyce jądrowej
SPIE kupuje spółkę Elektromontaż-Poznań
Nowe perspektywy na rynku. Czy OZE zasili portfele inwestycyjne?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Finanse
Polacy boją się obniżenia poziomu życia na emeryturze. 40 proc. na ten cel oszczędza
Myśląc o emeryturze, dwa razy więcej Polaków odczuwa lęk niż nadzieję – wynika z badania ING Banku Śląskiego. Blisko połowa badanych spodziewa się obniżenia swojego poziomu życia po zakończeniu pracy. Mimo to wciąż mniejszość Polaków, bo 39 proc., oszczędza z myślą o tym okresie życia. Ten odsetek jednak stopniowo rośnie. Ponad 2/3 słabo orientuje się w instrumentach finansowych, które pozwalają gromadzić środki na emeryturę.
Polityka
Wyniki wyborów w USA kluczowe dla przyszłości NATO i Ukrainy. Ewentualna wygrana Donalda Trumpa będzie bardziej nieprzewidywalna
Wynik wyborów prezydenckich w USA może mieć kluczowe znaczenie dla wojny w Ukrainie. Kamala Harris jest zwolenniczką kontynuacji wsparcia militarnego dla Ukrainy i rozpoczęcia negocjacji z Moskwą tylko przy pełnym zaangażowaniu Kijowa. Donald Trump zapowiada zdecydowane działania na rzecz zakończenia wojny, ale nie wiadomo, w jaki sposób miałoby się to odbyć i czy kosztów nie poniesie Ukraina, a w konsekwencji także Europa. Wiele pytań budzą także jego plany co do NATO.
Handel
Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.