Komunikaty PR

EDP w Polsce z 10-krotnym wzrostem zakontraktowanej mocy instalacji solarnych w

2023-03-28  |  14:00
Kontakt
HK
Hill+Knowlton Strategies

Plac Konesera
03-736 Warszawa
biuroprasowe|hkstrategies.com| |biuroprasowe|hkstrategies.com
+48 22 536 38 00
hkstrategies.pl

EDP Energia Polska, specjalizująca się w rozwiązaniach fotowoltaicznych dla małych i średnich przedsiębiorstw zakontraktowała w 2022 roku ponad 50 MWp mocy elektrycznej. Jest to najlepszy wynik od momentu rozpoczęcia działalności w Polsce i ponad 10-krotnie większy niż w roku poprzednim. Dynamiczny rozwój firmy był możliwy dzięki wzrostowi organicznemu oraz akwizycją.  

 

Grupa EDP, globalny lider w dziedzinie energii odnawialnej, na początku marca ogłosiła inwestycję o wartości 25 mln euro w transformację energetyczną do 2026 roku na całym świecie. EDP jest obecne w 29 krajach na trzech kontynentach. W Polsce rozwiązania fotowoltaiczne grupy dla biznesu realizuje EDP Energia Polska (EDP EP). Spółka osiągnęła do końca 2022 roku łączną moc umowną zakontraktowanych instalacji solarnych z polskimi klientami na poziomie 50,7 MWp. Jest to 10 razy więcej niż w roku ubiegłym i stanowi największy wzrost (+800 proc.) wśród krajów europejskich, w których EDP jest obecna w biznesie rozproszonej energetyki słonecznej. To właśnie fotowoltaika jest najpopularniejszym rozwiązaniem OZE wybieranym przez Polaków. Panele słoneczne odpowiadają za 54 proc. mocy w sektorze odnawialnych źródeł energii w Polsce.

         

EDP EP od 2020 roku konsekwentnie rozwija swój biznes i portfel klientów w Polsce głównie przez wzrost organiczny i akwizycje. W 2022 roku EDP wzmocniło swoją pozycję poprzez przejęcie Soon Energy Poland i Zielona-energia.com, spółek, które miały fundamentalne znaczenie dla rozwoju grupy EDP w Polsce.

 

– Od kilku lat tempo zakontraktowanej mocy w fotowoltaice w Polsce jest niezwykle wysokie. Biorąc pod uwagę bardzo dużą konkurencję na rynku oraz fakt, że wiele małych i średnich przedsiębiorstw szczególnie odczuło skutki kryzysu, jesteśmy bardziej niż zadowoleni z doskonałego wyniku podpisanych kontraktów, którymi zakończyliśmy ubiegły rok – mówi Ireneusz Kulka, Country Manager EDP Energia Polska. – Nie zwalniamy jednak tempa. Finalizujemy właśnie nowe kontrakty z kolejnymi firmami, których przyszłość w dużej mierze zależy od stabilnych dostaw energii oraz rozwiązań, pozwalających im ograniczenie wydatków – dodaje Ireneusz Kulka.

 

Tańsza energia – również w czasach kryzysu

 

Rozwiązania fotowoltaiczne, oferowane przez EDP Energia Polska, nie tylko umożliwiają małym i średnim firmom rozwój spójny z założeniami „zielonej transformacji”, ale przede wszystkim pozwalają im zwiększyć niezależność energetyczną oraz znacząco obniżyć rachunki za energię. Jest to szczególnie ważne w czasach kryzysu gospodarczego, ryzyka black-outów oraz rekordowego wzrostu cen energii dla przedsiębiorców.

 

Instalacje fotowoltaiczne dla biznesu EDP Energia Polska w modelu PV-as-a-Service pozwalają firmą uniknąć konieczności inwestowania własnych środków. Zaletą oferty EDP jest także fakt, że firma bierze na siebie koszty instalacji paneli PV – to kluczowe w tych trudnych czasach. Klienci mają zagwarantowane dostawy energii, ale mają również możliwość odsprzedania nadwyżek do EDP. Dodatkową zaletą jest serwisowanie i regularna konserwacja instalacji PV przez specjalistów EDP przez cały okres trwania umowy, czyli 10-15 lat.

 

 

***

Poznaj EDP i EDP Energia Polska

 

EDP jest międzynarodową firmą energetyczną, która od czterech dekad dynamicznie rozwija swoją działalność na globalnym rynku energetycznym. Grupa EDP jest obecna w 29 krajach na trzech kontynentach i zatrudnia ponad 13 000 pracowników. W 2022 roku EDP zakontraktowało ponad 670 MWp mocy solarnej w europie, czyli o 1,7 razy niż w roku poprzednim.

 

EDP jest czwartym największym producentem energii wiatrowej, słonecznej na świecie. EDP rozpoczęła swoją działalność w Polsce w 2007 roku właśnie w obszarze energetyki wiatrowej poprzez spółkę EDP Renewables. W 2020 roku grupa EDP rozszerzyła swoje portfolio na polskim rynku powołując spółkę EDP Energia Polska, odpowiedzialną za usługi w zakresie rozwiązań fotowoltaicznych dla biznesu. W 2022 roku EDP umocniło swoją pozycję na rynku poprzez akwizycje spółek Soon Energy oraz Zielona-Energia.com

 

Połączenie międzynarodowego doświadczenia grupy EDP, jej stabilnej pozycji finansowej z doświadczeniem polskiej kadry menadżerskiej i jej doskonałą znajomością rodzimego rynku, przekłada się kompleksowe wsparcie dla firm, które szukają oszczędności w rachunku za energię elektryczną i chcą uczestniczyć w procesie transformacji energetycznej. 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Hill+Knowlton Strategies
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Energetyka Local content w energetyce jądrowej Biuro prasowe
2024-11-05 | 01:00

Local content w energetyce jądrowej

Pojęcie local content odnosi się do poziomu zaangażowania lokalnych zasobów — takich jak siła robocza, usługi i materiały — w realizację projektów nuklearnych.
Energetyka SPIE kupuje spółkę Elektromontaż-Poznań
2024-10-29 | 15:00

SPIE kupuje spółkę Elektromontaż-Poznań

SPIE, niezależny europejski lider usług multitechnicznych w dziedzinie energetyki i przesyłu danych, informuje o podpisaniu umowy zakupu 100% udziałów
Energetyka Nowe perspektywy na rynku. Czy OZE zasili portfele inwestycyjne?
2024-10-28 | 15:55

Nowe perspektywy na rynku. Czy OZE zasili portfele inwestycyjne?

W obliczu globalnych wyzwań, takich jak kryzys klimatyczny i rosnące ceny energii, inwestorzy coraz chętniej zwracają uwagę na odnawialne źródła energii. W szczególności

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Polityka

Wyniki wyborów w USA kluczowe dla przyszłości NATO i Ukrainy. Ewentualna wygrana Donalda Trumpa będzie bardziej nieprzewidywalna

Wynik wyborów prezydenckich w USA może mieć kluczowe znaczenie dla wojny w Ukrainie. Kamala Harris jest zwolenniczką kontynuacji wsparcia militarnego dla Ukrainy i rozpoczęcia negocjacji z Moskwą tylko przy pełnym zaangażowaniu Kijowa. Donald Trump zapowiada zdecydowane działania na rzecz zakończenia wojny, ale nie wiadomo, w jaki sposób miałoby się to odbyć i czy kosztów nie poniesie Ukraina, a w konsekwencji także Europa. Wiele pytań budzą także jego plany co do NATO.

Handel

Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek

Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.