EDP w Polsce z 10-krotnym wzrostem zakontraktowanej mocy instalacji solarnych w
Hill+Knowlton Strategies
Plac Konesera
03-736 Warszawa
biuroprasowe|hkstrategies.com| |biuroprasowe|hkstrategies.com
+48 22 536 38 00
hkstrategies.pl
EDP Energia Polska, specjalizująca się w rozwiązaniach fotowoltaicznych dla małych i średnich przedsiębiorstw zakontraktowała w 2022 roku ponad 50 MWp mocy elektrycznej. Jest to najlepszy wynik od momentu rozpoczęcia działalności w Polsce i ponad 10-krotnie większy niż w roku poprzednim. Dynamiczny rozwój firmy był możliwy dzięki wzrostowi organicznemu oraz akwizycją.
Grupa EDP, globalny lider w dziedzinie energii odnawialnej, na początku marca ogłosiła inwestycję o wartości 25 mln euro w transformację energetyczną do 2026 roku na całym świecie. EDP jest obecne w 29 krajach na trzech kontynentach. W Polsce rozwiązania fotowoltaiczne grupy dla biznesu realizuje EDP Energia Polska (EDP EP). Spółka osiągnęła do końca 2022 roku łączną moc umowną zakontraktowanych instalacji solarnych z polskimi klientami na poziomie 50,7 MWp. Jest to 10 razy więcej niż w roku ubiegłym i stanowi największy wzrost (+800 proc.) wśród krajów europejskich, w których EDP jest obecna w biznesie rozproszonej energetyki słonecznej. To właśnie fotowoltaika jest najpopularniejszym rozwiązaniem OZE wybieranym przez Polaków. Panele słoneczne odpowiadają za 54 proc. mocy w sektorze odnawialnych źródeł energii w Polsce.
EDP EP od 2020 roku konsekwentnie rozwija swój biznes i portfel klientów w Polsce głównie przez wzrost organiczny i akwizycje. W 2022 roku EDP wzmocniło swoją pozycję poprzez przejęcie Soon Energy Poland i Zielona-energia.com, spółek, które miały fundamentalne znaczenie dla rozwoju grupy EDP w Polsce.
– Od kilku lat tempo zakontraktowanej mocy w fotowoltaice w Polsce jest niezwykle wysokie. Biorąc pod uwagę bardzo dużą konkurencję na rynku oraz fakt, że wiele małych i średnich przedsiębiorstw szczególnie odczuło skutki kryzysu, jesteśmy bardziej niż zadowoleni z doskonałego wyniku podpisanych kontraktów, którymi zakończyliśmy ubiegły rok – mówi Ireneusz Kulka, Country Manager EDP Energia Polska. – Nie zwalniamy jednak tempa. Finalizujemy właśnie nowe kontrakty z kolejnymi firmami, których przyszłość w dużej mierze zależy od stabilnych dostaw energii oraz rozwiązań, pozwalających im ograniczenie wydatków – dodaje Ireneusz Kulka.
Tańsza energia – również w czasach kryzysu
Rozwiązania fotowoltaiczne, oferowane przez EDP Energia Polska, nie tylko umożliwiają małym i średnim firmom rozwój spójny z założeniami „zielonej transformacji”, ale przede wszystkim pozwalają im zwiększyć niezależność energetyczną oraz znacząco obniżyć rachunki za energię. Jest to szczególnie ważne w czasach kryzysu gospodarczego, ryzyka black-outów oraz rekordowego wzrostu cen energii dla przedsiębiorców.
Instalacje fotowoltaiczne dla biznesu EDP Energia Polska w modelu PV-as-a-Service pozwalają firmą uniknąć konieczności inwestowania własnych środków. Zaletą oferty EDP jest także fakt, że firma bierze na siebie koszty instalacji paneli PV – to kluczowe w tych trudnych czasach. Klienci mają zagwarantowane dostawy energii, ale mają również możliwość odsprzedania nadwyżek do EDP. Dodatkową zaletą jest serwisowanie i regularna konserwacja instalacji PV przez specjalistów EDP przez cały okres trwania umowy, czyli 10-15 lat.
***
Poznaj EDP i EDP Energia Polska
EDP jest międzynarodową firmą energetyczną, która od czterech dekad dynamicznie rozwija swoją działalność na globalnym rynku energetycznym. Grupa EDP jest obecna w 29 krajach na trzech kontynentach i zatrudnia ponad 13 000 pracowników. W 2022 roku EDP zakontraktowało ponad 670 MWp mocy solarnej w europie, czyli o 1,7 razy niż w roku poprzednim.
EDP jest czwartym największym producentem energii wiatrowej, słonecznej na świecie. EDP rozpoczęła swoją działalność w Polsce w 2007 roku właśnie w obszarze energetyki wiatrowej poprzez spółkę EDP Renewables. W 2020 roku grupa EDP rozszerzyła swoje portfolio na polskim rynku powołując spółkę EDP Energia Polska, odpowiedzialną za usługi w zakresie rozwiązań fotowoltaicznych dla biznesu. W 2022 roku EDP umocniło swoją pozycję na rynku poprzez akwizycje spółek Soon Energy oraz Zielona-Energia.com
Połączenie międzynarodowego doświadczenia grupy EDP, jej stabilnej pozycji finansowej z doświadczeniem polskiej kadry menadżerskiej i jej doskonałą znajomością rodzimego rynku, przekłada się kompleksowe wsparcie dla firm, które szukają oszczędności w rachunku za energię elektryczną i chcą uczestniczyć w procesie transformacji energetycznej.
BCC: Energetyka, podsumowanie roku
Eco Run celuje w 10 mln zł za 4 kw. 2024 r.
Zeneris Projekty z umowami na blisko 1,3 mln zł
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.