EDP w Polsce z 10-krotnym wzrostem zakontraktowanej mocy instalacji solarnych w
Hill+Knowlton Strategies
Plac Konesera
03-736 Warszawa
biuroprasowe|hkstrategies.com| |biuroprasowe|hkstrategies.com
+48 22 536 38 00
hkstrategies.pl
EDP Energia Polska, specjalizująca się w rozwiązaniach fotowoltaicznych dla małych i średnich przedsiębiorstw zakontraktowała w 2022 roku ponad 50 MWp mocy elektrycznej. Jest to najlepszy wynik od momentu rozpoczęcia działalności w Polsce i ponad 10-krotnie większy niż w roku poprzednim. Dynamiczny rozwój firmy był możliwy dzięki wzrostowi organicznemu oraz akwizycją.
Grupa EDP, globalny lider w dziedzinie energii odnawialnej, na początku marca ogłosiła inwestycję o wartości 25 mln euro w transformację energetyczną do 2026 roku na całym świecie. EDP jest obecne w 29 krajach na trzech kontynentach. W Polsce rozwiązania fotowoltaiczne grupy dla biznesu realizuje EDP Energia Polska (EDP EP). Spółka osiągnęła do końca 2022 roku łączną moc umowną zakontraktowanych instalacji solarnych z polskimi klientami na poziomie 50,7 MWp. Jest to 10 razy więcej niż w roku ubiegłym i stanowi największy wzrost (+800 proc.) wśród krajów europejskich, w których EDP jest obecna w biznesie rozproszonej energetyki słonecznej. To właśnie fotowoltaika jest najpopularniejszym rozwiązaniem OZE wybieranym przez Polaków. Panele słoneczne odpowiadają za 54 proc. mocy w sektorze odnawialnych źródeł energii w Polsce.
EDP EP od 2020 roku konsekwentnie rozwija swój biznes i portfel klientów w Polsce głównie przez wzrost organiczny i akwizycje. W 2022 roku EDP wzmocniło swoją pozycję poprzez przejęcie Soon Energy Poland i Zielona-energia.com, spółek, które miały fundamentalne znaczenie dla rozwoju grupy EDP w Polsce.
– Od kilku lat tempo zakontraktowanej mocy w fotowoltaice w Polsce jest niezwykle wysokie. Biorąc pod uwagę bardzo dużą konkurencję na rynku oraz fakt, że wiele małych i średnich przedsiębiorstw szczególnie odczuło skutki kryzysu, jesteśmy bardziej niż zadowoleni z doskonałego wyniku podpisanych kontraktów, którymi zakończyliśmy ubiegły rok – mówi Ireneusz Kulka, Country Manager EDP Energia Polska. – Nie zwalniamy jednak tempa. Finalizujemy właśnie nowe kontrakty z kolejnymi firmami, których przyszłość w dużej mierze zależy od stabilnych dostaw energii oraz rozwiązań, pozwalających im ograniczenie wydatków – dodaje Ireneusz Kulka.
Tańsza energia – również w czasach kryzysu
Rozwiązania fotowoltaiczne, oferowane przez EDP Energia Polska, nie tylko umożliwiają małym i średnim firmom rozwój spójny z założeniami „zielonej transformacji”, ale przede wszystkim pozwalają im zwiększyć niezależność energetyczną oraz znacząco obniżyć rachunki za energię. Jest to szczególnie ważne w czasach kryzysu gospodarczego, ryzyka black-outów oraz rekordowego wzrostu cen energii dla przedsiębiorców.
Instalacje fotowoltaiczne dla biznesu EDP Energia Polska w modelu PV-as-a-Service pozwalają firmą uniknąć konieczności inwestowania własnych środków. Zaletą oferty EDP jest także fakt, że firma bierze na siebie koszty instalacji paneli PV – to kluczowe w tych trudnych czasach. Klienci mają zagwarantowane dostawy energii, ale mają również możliwość odsprzedania nadwyżek do EDP. Dodatkową zaletą jest serwisowanie i regularna konserwacja instalacji PV przez specjalistów EDP przez cały okres trwania umowy, czyli 10-15 lat.
***
Poznaj EDP i EDP Energia Polska
EDP jest międzynarodową firmą energetyczną, która od czterech dekad dynamicznie rozwija swoją działalność na globalnym rynku energetycznym. Grupa EDP jest obecna w 29 krajach na trzech kontynentach i zatrudnia ponad 13 000 pracowników. W 2022 roku EDP zakontraktowało ponad 670 MWp mocy solarnej w europie, czyli o 1,7 razy niż w roku poprzednim.
EDP jest czwartym największym producentem energii wiatrowej, słonecznej na świecie. EDP rozpoczęła swoją działalność w Polsce w 2007 roku właśnie w obszarze energetyki wiatrowej poprzez spółkę EDP Renewables. W 2020 roku grupa EDP rozszerzyła swoje portfolio na polskim rynku powołując spółkę EDP Energia Polska, odpowiedzialną za usługi w zakresie rozwiązań fotowoltaicznych dla biznesu. W 2022 roku EDP umocniło swoją pozycję na rynku poprzez akwizycje spółek Soon Energy oraz Zielona-Energia.com
Połączenie międzynarodowego doświadczenia grupy EDP, jej stabilnej pozycji finansowej z doświadczeniem polskiej kadry menadżerskiej i jej doskonałą znajomością rodzimego rynku, przekłada się kompleksowe wsparcie dla firm, które szukają oszczędności w rachunku za energię elektryczną i chcą uczestniczyć w procesie transformacji energetycznej.
Local content w energetyce jądrowej
SPIE kupuje spółkę Elektromontaż-Poznań
Nowe perspektywy na rynku. Czy OZE zasili portfele inwestycyjne?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Finanse
Polacy boją się obniżenia poziomu życia na emeryturze. 40 proc. na ten cel oszczędza
Myśląc o emeryturze, dwa razy więcej Polaków odczuwa lęk niż nadzieję – wynika z badania ING Banku Śląskiego. Blisko połowa badanych spodziewa się obniżenia swojego poziomu życia po zakończeniu pracy. Mimo to wciąż mniejszość Polaków, bo 39 proc., oszczędza z myślą o tym okresie życia. Ten odsetek jednak stopniowo rośnie. Ponad 2/3 słabo orientuje się w instrumentach finansowych, które pozwalają gromadzić środki na emeryturę.
Polityka
Wyniki wyborów w USA kluczowe dla przyszłości NATO i Ukrainy. Ewentualna wygrana Donalda Trumpa będzie bardziej nieprzewidywalna
Wynik wyborów prezydenckich w USA może mieć kluczowe znaczenie dla wojny w Ukrainie. Kamala Harris jest zwolenniczką kontynuacji wsparcia militarnego dla Ukrainy i rozpoczęcia negocjacji z Moskwą tylko przy pełnym zaangażowaniu Kijowa. Donald Trump zapowiada zdecydowane działania na rzecz zakończenia wojny, ale nie wiadomo, w jaki sposób miałoby się to odbyć i czy kosztów nie poniesie Ukraina, a w konsekwencji także Europa. Wiele pytań budzą także jego plany co do NATO.
Handel
Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.