Komunikaty PR

Eesti Energia zainwestowała prawie 100 mln euro w II kwartale 2022 r.

2022-08-11  |  11:00
Biuro prasowe

Zysk netto Eesti Energia w II kwartale 2022 r. wyniósł 33 mln euro. W tym samym okresie Grupa zainwestowała ponad 98 mln euro, głównie w produkcję energii odnawialnej, konserwację sieci elektrycznych oraz nowe przyłączenia do sieci. Są to największe kwartalne inwestycje Eesti Energia w ostatnich latach.

Misją Eesti Energia jest wspieranie zielonej rewolucji. W najbliższych latach planujemy zainwestować miliardy euro w rozwój przystępnej cenowo i przyjaznej środowisku energii elektrycznej oraz w zwiększanie niezależności energetycznej. Nasze dobre wyniki finansowe pozwolą nam realizować te ambitne plany – tłumaczy Andri Avila, członek zarządu i dyrektor finansowy Eesti Energia.

W latach 2022-2026 Eesti Energia planuje zainwestować blisko 2,5 mld euro, z czego większość w budowę nowych farm wiatrowych i parków słonecznych na wszystkich rynkach, na których Grupa prowadzi działalność.

W II kwartale 2022 r. Eesti Energia zainwestowała prawie 40 mln euro w produkcję energii ze źródeł odnawialnych. Do nowo budowanych elektrowni należą m.in.: farmy wiatrowe Purtse w Estonii, Tolpanvaara w Finlandii, Akmene i Šilale II na Litwie, a także farmy fotowoltaiczne w Zambrowie i Dębniku w Polsce oraz Purtse w Estonii – które łącznie osiągną 258 MW mocy produkcyjnych. Ponadto Enefit Green nabył od Eesti Energia obecnie realizowaną farmę wiatrową Tootsi o mocy 74 MW. Ta nowoczesna inwestycja, która będzie powstawać równolegle z farmą Sopi (o mocy 161 MW), podwoi produkcję energii wiatrowej w Estonii.

Najszybszym i najbardziej opłacalnym wsparciem dla społeczeństwa w czasie kryzysu energetycznego jest elektryfikacja, która umożliwia zastępowanie kopalnych źródeł energii, takich jak paliwa silnikowe w transporcie, czy gaz ziemny w energetyce cieplnej, zieloną energią elektryczną – dodaje Andri Avila.

Eesti Energia jest dynamicznie rozwijającym się dostawcą energii w regionie Morza Bałtyckiego. W II kwartale 2022 r. Grupa zwiększyła sprzedaż energii klientom indywidualnym o jedną piątą na wszystkich rynkach do 2,3 TWh. Największy wzrost sprzedaży odnotowała na Łotwie (+56%). W II kwartale 2022 r. Eesti Energia sprzedała o ponad połowę (58%) energii więcej w Polsce, Finlandii, na Łotwie i Litwie niż na rodzimym rynku w Estonii.

Przychody ze sprzedaży Grupy w II kwartale 2022 r. były wyższe o 73% w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego i wyniosły blisko 417 mln euro. W raportowanym okresie EBITDA wzrosła 2,5-krotnie, do prawie 80 mln euro. Zysk netto wyniósł ponad 33 mln euro, czyli prawie 3-krotnie więcej w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Energetyka To nie koniec podwyżek cen energii. Na czym polega pakiet Fit for 55? Biuro prasowe
2022-09-30 | 01:00

To nie koniec podwyżek cen energii. Na czym polega pakiet Fit for 55?

To może nie być koniec podwyżek cen tradycyjnych nośników energii – ostrzega Euros Energy, propagator nowoczesnej energetyki oraz producent ekologicznych rozwiązań
Energetyka Jak zmniejszyć rachunki za energię elektryczną?
2022-09-29 | 01:00

Jak zmniejszyć rachunki za energię elektryczną?

Obecnie ceny energii elektrycznej rosną w całej Europie, a więc również w Polsce. Jeszcze w 2020 roku roczny koszt jednej MWh na giełdzie wynosił 252 zł. W 2021 roku cena ta wzrosła
Energetyka Jak oszczędzać energię elektryczną?
2022-09-26 | 11:50

Jak oszczędzać energię elektryczną?

Sytuacja panująca na rynku energetycznym w bezpośredni sposób przekłada się na funkcjonowanie firm, które starają się optymalizować koszty użytkowania obiektów.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

raca w Newserii

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Luka płacowa między kobietami a mężczyznami nie maleje. Wyrównanie różnic może potrwać jeszcze co najmniej 130 lat

Gender gap to problem społeczny w globalnym, jak i polskim wymiarze. Według danych McKinsey & Company w Polsce kobiety stanowią ponad połowę populacji i aż 66 proc. osób kończących studia wyższe, ale mają niższy udział w rynku pracy i nieproporcjonalnie mniej zarabiają. Luka płacowa, według ostatniego raportu World Economic Forum „Global Gender Gap Report 2022”, wynosi 8,7 proc., choć w niektórych branżach i według niektórych metodologii jest ponad dwukrotnie wyższa. Szansą na szybkie wyrównanie jej może się jednak okazać projekt unijnej dyrektywy, który zmusi pracodawców do większej transparentności w wynagrodzeniach. 

Przemysł

Opracowany w Polsce system narzędzi inżynierskich zwiększy wydajność silników lotniczych. Pozwoli też przewidzieć konieczność remontu silnika samolotu i związane z tym koszty

Poprawa wydajności silników i możliwość optymalizacji kosztów ich eksploatacji czy remontów – to elementy, które mają duże znaczenie dla linii lotniczych. General Electric Company Polska pracuje nad systemem, który na podstawie obliczeń dokonanych przez algorytmy sztucznej inteligencji ułatwi projektowanie części lotniczych poprzez optymalizację charakterystyk odpowiedzialnych za zużycie paliwa i emisję. Platforma opracuje też prognozy dotyczące planowania czynności serwisowych w trakcie eksploatacji silników, tak aby flota lotnicza działała jak najwydajniej. Wdrożenie trzymodułowego projektu przyniesie korzyści nie tylko przewoźnikom i serwisom naprawczym, lecz także przyczyni się do osiągnięcia celu dekarbonizacji transportu.

Motoryzacja

Sportowy brand Mercedesa notuje rekordowe wyniki sprzedaży. Elektryfikacja dużą szansą dla tego segmentu rynku

W ubiegłym roku sprzedaż AMG, sportowego i wyczynowego brandu Mercedesa, wzrosła o blisko 17 proc. do rekordowych 146 tys. egzemplarzy. Polska jest dla tej marki czwartym rynkiem zbytu w Europie, a gdański AMG Brand Center jednym z nielicznych jej salonów na świecie. – Ten segment rynku rośnie na całym świecie i „młodnieje”, bo przyciąga coraz młodszych klientów – mówi Philipp Schiemer, dyrektor generalny marki Mercedes-AMG. W kolejnych latach będą ich przyciągać dwa trendy – elektromobilność i cyfryzacja, czyli m.in. wejście w e-wyścigi. AMG zaprezentowało właśnie specjalne odsłony swoich flagowych modeli przygotowane na 55. urodziny.

Współpraca

Obsługa konferencji prasowych

Zapraszamy do współpracy przy organizacji konferencji prasowych. Nasz doświadczony i kompetentny zespół sprosta każdej realizacji. Dysponujemy nowoczesnym, multimedialnym centrum konferencyjnym i biznesowym w samym sercu Warszawy. Zapraszamy do kontaktu w sprawie oferty.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.