Komunikaty PR

Eesti Energia zainwestowała prawie 100 mln euro w II kwartale 2022 r.

2022-08-11  |  11:00
Biuro prasowe

Zysk netto Eesti Energia w II kwartale 2022 r. wyniósł 33 mln euro. W tym samym okresie Grupa zainwestowała ponad 98 mln euro, głównie w produkcję energii odnawialnej, konserwację sieci elektrycznych oraz nowe przyłączenia do sieci. Są to największe kwartalne inwestycje Eesti Energia w ostatnich latach.

Misją Eesti Energia jest wspieranie zielonej rewolucji. W najbliższych latach planujemy zainwestować miliardy euro w rozwój przystępnej cenowo i przyjaznej środowisku energii elektrycznej oraz w zwiększanie niezależności energetycznej. Nasze dobre wyniki finansowe pozwolą nam realizować te ambitne plany – tłumaczy Andri Avila, członek zarządu i dyrektor finansowy Eesti Energia.

W latach 2022-2026 Eesti Energia planuje zainwestować blisko 2,5 mld euro, z czego większość w budowę nowych farm wiatrowych i parków słonecznych na wszystkich rynkach, na których Grupa prowadzi działalność.

W II kwartale 2022 r. Eesti Energia zainwestowała prawie 40 mln euro w produkcję energii ze źródeł odnawialnych. Do nowo budowanych elektrowni należą m.in.: farmy wiatrowe Purtse w Estonii, Tolpanvaara w Finlandii, Akmene i Šilale II na Litwie, a także farmy fotowoltaiczne w Zambrowie i Dębniku w Polsce oraz Purtse w Estonii – które łącznie osiągną 258 MW mocy produkcyjnych. Ponadto Enefit Green nabył od Eesti Energia obecnie realizowaną farmę wiatrową Tootsi o mocy 74 MW. Ta nowoczesna inwestycja, która będzie powstawać równolegle z farmą Sopi (o mocy 161 MW), podwoi produkcję energii wiatrowej w Estonii.

Najszybszym i najbardziej opłacalnym wsparciem dla społeczeństwa w czasie kryzysu energetycznego jest elektryfikacja, która umożliwia zastępowanie kopalnych źródeł energii, takich jak paliwa silnikowe w transporcie, czy gaz ziemny w energetyce cieplnej, zieloną energią elektryczną – dodaje Andri Avila.

Eesti Energia jest dynamicznie rozwijającym się dostawcą energii w regionie Morza Bałtyckiego. W II kwartale 2022 r. Grupa zwiększyła sprzedaż energii klientom indywidualnym o jedną piątą na wszystkich rynkach do 2,3 TWh. Największy wzrost sprzedaży odnotowała na Łotwie (+56%). W II kwartale 2022 r. Eesti Energia sprzedała o ponad połowę (58%) energii więcej w Polsce, Finlandii, na Łotwie i Litwie niż na rodzimym rynku w Estonii.

Przychody ze sprzedaży Grupy w II kwartale 2022 r. były wyższe o 73% w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego i wyniosły blisko 417 mln euro. W raportowanym okresie EBITDA wzrosła 2,5-krotnie, do prawie 80 mln euro. Zysk netto wyniósł ponad 33 mln euro, czyli prawie 3-krotnie więcej w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Energetyka Local content w energetyce jądrowej Biuro prasowe
2024-11-05 | 01:00

Local content w energetyce jądrowej

Pojęcie local content odnosi się do poziomu zaangażowania lokalnych zasobów — takich jak siła robocza, usługi i materiały — w realizację projektów nuklearnych.
Energetyka SPIE kupuje spółkę Elektromontaż-Poznań
2024-10-29 | 15:00

SPIE kupuje spółkę Elektromontaż-Poznań

SPIE, niezależny europejski lider usług multitechnicznych w dziedzinie energetyki i przesyłu danych, informuje o podpisaniu umowy zakupu 100% udziałów
Energetyka Nowe perspektywy na rynku. Czy OZE zasili portfele inwestycyjne?
2024-10-28 | 15:55

Nowe perspektywy na rynku. Czy OZE zasili portfele inwestycyjne?

W obliczu globalnych wyzwań, takich jak kryzys klimatyczny i rosnące ceny energii, inwestorzy coraz chętniej zwracają uwagę na odnawialne źródła energii. W szczególności

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Polityka

Wyniki wyborów w USA kluczowe dla przyszłości NATO i Ukrainy. Ewentualna wygrana Donalda Trumpa będzie bardziej nieprzewidywalna

Wynik wyborów prezydenckich w USA może mieć kluczowe znaczenie dla wojny w Ukrainie. Kamala Harris jest zwolenniczką kontynuacji wsparcia militarnego dla Ukrainy i rozpoczęcia negocjacji z Moskwą tylko przy pełnym zaangażowaniu Kijowa. Donald Trump zapowiada zdecydowane działania na rzecz zakończenia wojny, ale nie wiadomo, w jaki sposób miałoby się to odbyć i czy kosztów nie poniesie Ukraina, a w konsekwencji także Europa. Wiele pytań budzą także jego plany co do NATO.

Handel

Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek

Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.