Eesti Energia drugim co do wielkości sprzedawcą energii elektrycznej na Łotwie i
Ubiegły rok był pierwszym w historii Eesti Energia, w którym grupa sprzedała więcej energii elektrycznej na rynkach zagranicznych niż w Estonii. W rezultacie spółka Enefit wchodząca w skład grupy, stała się drugim co do wielkości sprzedawcą energii elektrycznej na Łotwie i Litwie.
Enefit obecny jest na Łotwie już od 2006 roku, a na Litwie od 2007 roku. W 2019 r. firma rozpoczęła sprzedaż energii elektrycznej dla łotewskich klientów indywidualnych, a na Litwie w 2020 r. W rezultacie, w ubiegłym roku Eesti Energia sprzedała 8,6 TWh energii elektrycznej, czyli aż o jedną czwartą więcej niż w 2020 r. W Finlandii, na Łotwie, Litwie i w Polsce łączna sprzedaż wyniosła ponad 4,4 TWh, a w Estonii prawie 4,2 TWh. Spółka sukcesywnie zwiększa swoją rozpoznawalność na rynkach zagranicznych i poszerza zakres swoich usług.
– Wierzymy, że oferta Enefit jest atrakcyjna zarówno pod względem cenowym, jak i jakościowym. Oferujemy energię odnawialną produkowaną przez farmy wiatrowe Enefit Green, a także możliwość ustalenia ceny energii na okres do sześciu lat. Długoterminowe zabezpieczenie cen energii elektrycznej jest niezwykle istotne w dzisiejszym świecie pełnym niepewności – komentuje Agnes Roos, Członkini Zarządu Eesti Energia.
Enefit w Polsce
Enefit prowadzi działalność w Polsce już 5 lat i stopniowo rozszerza zakres usług oraz rozwiązań oferowanych klientom biznesowym. W ubiegłym roku firma sprzedała ponad 1,2 TWh energii elektrycznej i 920 GWh gazu. Spółka rozwija swoją ofertę efektywności energetycznej, której celem jest redukcja kosztów stałych, wprowadzając m.in. rozwiązania instalacji oświetleniowych dla samorządów terytorialnych. Enefit wdraża również dostosowane do potrzeb różnorodnych klientów formy kontraktacji – nowością jest krótkoterminowa umowa PPA (Power Purchase Agreement) skierowana do wytwórców energii elektrycznej z paneli fotowoltaicznych.
Misją Grupy Eesti Energia jest aktywny rozwój zielonej rewolucji oraz pomoc klientom w planowaniu, a następnie realizowaniu drogi w kierunku ograniczania śladu węglowego.
Endress+Hauser ekspertem na H2POLAND & NetZero
Mateusz Marczewski członkiem zarządu Axpo Polska
Z energią do pracy – Stoen Operator zaprasza na WAT
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.