Eesti Energia drugim co do wielkości sprzedawcą energii elektrycznej na Łotwie i
Ubiegły rok był pierwszym w historii Eesti Energia, w którym grupa sprzedała więcej energii elektrycznej na rynkach zagranicznych niż w Estonii. W rezultacie spółka Enefit wchodząca w skład grupy, stała się drugim co do wielkości sprzedawcą energii elektrycznej na Łotwie i Litwie.
Enefit obecny jest na Łotwie już od 2006 roku, a na Litwie od 2007 roku. W 2019 r. firma rozpoczęła sprzedaż energii elektrycznej dla łotewskich klientów indywidualnych, a na Litwie w 2020 r. W rezultacie, w ubiegłym roku Eesti Energia sprzedała 8,6 TWh energii elektrycznej, czyli aż o jedną czwartą więcej niż w 2020 r. W Finlandii, na Łotwie, Litwie i w Polsce łączna sprzedaż wyniosła ponad 4,4 TWh, a w Estonii prawie 4,2 TWh. Spółka sukcesywnie zwiększa swoją rozpoznawalność na rynkach zagranicznych i poszerza zakres swoich usług.
– Wierzymy, że oferta Enefit jest atrakcyjna zarówno pod względem cenowym, jak i jakościowym. Oferujemy energię odnawialną produkowaną przez farmy wiatrowe Enefit Green, a także możliwość ustalenia ceny energii na okres do sześciu lat. Długoterminowe zabezpieczenie cen energii elektrycznej jest niezwykle istotne w dzisiejszym świecie pełnym niepewności – komentuje Agnes Roos, Członkini Zarządu Eesti Energia.
Enefit w Polsce
Enefit prowadzi działalność w Polsce już 5 lat i stopniowo rozszerza zakres usług oraz rozwiązań oferowanych klientom biznesowym. W ubiegłym roku firma sprzedała ponad 1,2 TWh energii elektrycznej i 920 GWh gazu. Spółka rozwija swoją ofertę efektywności energetycznej, której celem jest redukcja kosztów stałych, wprowadzając m.in. rozwiązania instalacji oświetleniowych dla samorządów terytorialnych. Enefit wdraża również dostosowane do potrzeb różnorodnych klientów formy kontraktacji – nowością jest krótkoterminowa umowa PPA (Power Purchase Agreement) skierowana do wytwórców energii elektrycznej z paneli fotowoltaicznych.
Misją Grupy Eesti Energia jest aktywny rozwój zielonej rewolucji oraz pomoc klientom w planowaniu, a następnie realizowaniu drogi w kierunku ograniczania śladu węglowego.

Polityka klimatyczno-energetyczna z ludzką twarzą jest możliwa - konferencja

Farma fotowoltaiczna w Miłkowicach – pierwszy projekt OZE z udziałem Amazon w Polsce – produkuje już energię słoneczną!

BCC: Energetyka, podsumowanie roku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł
Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek
Polityka
Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro. Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.
Handel
Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.