Eesti Energia drugim co do wielkości sprzedawcą energii elektrycznej na Łotwie i
Ubiegły rok był pierwszym w historii Eesti Energia, w którym grupa sprzedała więcej energii elektrycznej na rynkach zagranicznych niż w Estonii. W rezultacie spółka Enefit wchodząca w skład grupy, stała się drugim co do wielkości sprzedawcą energii elektrycznej na Łotwie i Litwie.
Enefit obecny jest na Łotwie już od 2006 roku, a na Litwie od 2007 roku. W 2019 r. firma rozpoczęła sprzedaż energii elektrycznej dla łotewskich klientów indywidualnych, a na Litwie w 2020 r. W rezultacie, w ubiegłym roku Eesti Energia sprzedała 8,6 TWh energii elektrycznej, czyli aż o jedną czwartą więcej niż w 2020 r. W Finlandii, na Łotwie, Litwie i w Polsce łączna sprzedaż wyniosła ponad 4,4 TWh, a w Estonii prawie 4,2 TWh. Spółka sukcesywnie zwiększa swoją rozpoznawalność na rynkach zagranicznych i poszerza zakres swoich usług.
– Wierzymy, że oferta Enefit jest atrakcyjna zarówno pod względem cenowym, jak i jakościowym. Oferujemy energię odnawialną produkowaną przez farmy wiatrowe Enefit Green, a także możliwość ustalenia ceny energii na okres do sześciu lat. Długoterminowe zabezpieczenie cen energii elektrycznej jest niezwykle istotne w dzisiejszym świecie pełnym niepewności – komentuje Agnes Roos, Członkini Zarządu Eesti Energia.
Enefit w Polsce
Enefit prowadzi działalność w Polsce już 5 lat i stopniowo rozszerza zakres usług oraz rozwiązań oferowanych klientom biznesowym. W ubiegłym roku firma sprzedała ponad 1,2 TWh energii elektrycznej i 920 GWh gazu. Spółka rozwija swoją ofertę efektywności energetycznej, której celem jest redukcja kosztów stałych, wprowadzając m.in. rozwiązania instalacji oświetleniowych dla samorządów terytorialnych. Enefit wdraża również dostosowane do potrzeb różnorodnych klientów formy kontraktacji – nowością jest krótkoterminowa umowa PPA (Power Purchase Agreement) skierowana do wytwórców energii elektrycznej z paneli fotowoltaicznych.
Misją Grupy Eesti Energia jest aktywny rozwój zielonej rewolucji oraz pomoc klientom w planowaniu, a następnie realizowaniu drogi w kierunku ograniczania śladu węglowego.
BCC: Energetyka, podsumowanie roku
Eco Run celuje w 10 mln zł za 4 kw. 2024 r.
Zeneris Projekty z umowami na blisko 1,3 mln zł
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.