Komunikaty PR

E.ON Foton wspólnie z Salesforce napędza swą cyfrową transformację

2022-10-06  |  12:23
Biuro prasowe

Szybkość kontaktu z klientem oraz interakcji, automatyzacja procesów i nowa forma współpracy między specjalistami poprawiają wyniki zespołów sprzedażowych E.ON Foton, po wdrożeniu Salesforce Customer 360 i Slack’a

E.ON Foton, firma działająca na rynku energetycznym i dostarczająca rozwiązania dla odnawialnych źródeł energii, takich jak fotowoltaika, pompy ciepła, magazynowanie energii, ładowarki do samochodów elektrycznych i klimatyzatory, usprawniła pracę swoich specjalistów oraz osiągnęła wymierny wzrost sprzedaży dzięki Salesforce Sales Cloud. Rozwiązanie, oparte na platformie Customer 360 zostało wdrożone przez partnera Salesforce, firmę Billennium. Dzięki temu ujednolicono całościowy sposób kontaktu z klientami - od call center po osobiste spotkania z doradcami. Dzięki uproszczeniu i przyspieszeniu wielu procesów, skalowalna platforma będzie wspierać potrzeby rozwojowe firmy.

 

E.ON Foton jest na rynku prawie 7 lat. Rozpoczynaliśmy swoją przygodę będąc małym start-upem z 80 handlowcami na pokładzie. Umowy, jakie podpisywaliśmy były papierowe, zawierały czasami po kilkadziesiąt stron, co z czasem stało się coraz bardziej kłopotliwe. Potrzebowaliśmy systemu, który pozwoli nam zarządzać i jednocześnie zwiększyć efektywność pracy handlowców, a przez to łatwiej i szybciej skalować biznes. Posiadane przez nas rozwiązania nie dawały możliwości skutecznego zarządzania siecią sprzedaży oraz dostawcami leadów. Dodatkowo konieczne było zarządzenie ryzykiem naruszeń RODO, automatyzacją pozyskiwania leadów sprzedażowych, a także implementacją efektywnego systemu poleceń dla naszych klientów. Właśnie dlatego zdecydowaliśmy się na wybór kompleksowego rozwiązania dostarczonego przez Salesforce - podkreśla Michał Skorupa, Prezes Zarządu,E.ON Foton Sp. z o.o. Grupa E.ON Polska.

 

Dzięki rozwiązaniom dostarczonym przez Salesforce, E.ON Foton całkowicie zunifikował kontakt z klientem uzyskując widok 360 stopni na każdego z nich. To samo narzędzie wykorzystywane jest zarówno przez doradcę podczas osobistego spotkania, jak i przez pracowników call center. Dzięki temu każdy z pracowników ma dostęp do tych samych informacji o kliencie, jego potrzebach czy produktach, które już posiada. System w sposób automatyczny generuje raporty, a dane z nich mogą być na bieżąco analizowane przez centrale – zarówno przez dział Controllingu Sprzedaży, Lead Generation czy managerów odpowiedzialnych za efektywność sieci sprzedaży. Dokładna wiedza i analiza danych pozwala na znaczną poprawę efektywności działań i szybsze reagowanie na potrzeby rynku i klientów.

 

- Obecnie call center umawia spotkanie, a system automatycznie znajduje korzystny slot czasowy na spotkanie pod kątem dostępności handlowców, a także optymalnej trasy przejazdu, dzięki czemu możemy skutecznie minimalizować nasz ślad węglowy. Do tego mamy pełen obraz jakości leadów i ich konwersji. Ważny jest dla nas także fakt, że mamy pewność, że wszystkie nasze działania są w pełnie zgodne z RODO i gwarantujemy najwyższe bezpieczeństwo przechowywanych przez nas danych. Koszt wdrożenia zwrócił się już po 2 latach poprzez zmniejszenie kosztów generowania leadów oraz inne działania optymalizacyjne, jak choćby znaczącą redukcję kosztów paliwa – dodaje Michał Skorupa.  

 

Rozwiązania dostarczone przez Salesforce pozwoliły na optymalizację wielu procesów i kompleksowe zarządzanie przedsiębiorstwem. Dopasowanie rozwiązań do potrzeb E.ON Foton pozwala na efektywniejszy rozwój procesów biznesowych, uproszczając i przyśpieszając pracę niemal wszystkich działów. W ramach wdrożenia firma usprawniła także wewnętrzną komunikację i współdzielenie projektów pomiędzy zespołami stawiając na platformę Slack. Daje ona możliwości tworzenia kanałów komunikacji, przesyłania plików, dzielenia się informacjami oraz kontaktowania się - także z osobami spoza firmy. Slack stanowi dla E.ON Foton również bazę wiedzy dla handlowców. Jest to nie tylko platforma wymiany doświadczeń czy szukania rad bardziej doświadczonych pracowników ale również miejsce pozwalające na identyfikację emocji pracowników oraz ich motywowanie.

 

Jesteśmy dumni, że E.ON Foton dołączył do grona naszych klientów. Dzięki naszemu ogromnemu doświadczeniu możemy tworzyć najlepsze rozwiązania dostosowane do potrzeb trudnego i wymagającego sektora energetycznego. E.ON Foton  ze swoim bardzo szybkim tempem ekspansji potrzebował rozwiązania, które jest łatwo skalowalne i podąża za tempem rozwoju, ale także zmieniającymi się oczekiwaniami. Ich przykład pokazuje, że ekosystem Salesforce to nie tylko CRM, ale wiele innych rozwiązań kompleksowo wspierających transformację cyfrową na czele z potężną platformą komunikacyjną Slack. – komentuje Piotr Lempkowski, Sales Lead, Commercial Business Unit w Salesforce.
 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Energetyka Amazon: W drodze do neutralności klimatycznej – 10 sposobów Biuro prasowe
2024-07-12 | 12:00

Amazon: W drodze do neutralności klimatycznej – 10 sposobów

Wykorzystywanie bezemisyjnych źródeł energii w całej działalności, obniżenie całkowitego śladu węglowego oraz poziomu emisji dwutlenku węgla, a także wyeliminowanie
Energetyka Endress+Hauser uruchomił laboratorium wzorcujące w Polsce
2024-07-12 | 11:00

Endress+Hauser uruchomił laboratorium wzorcujące w Polsce

Polski oddział Endress+Hauser rozszerzył swoją ofertę o działalność nowego laboratorium wzorcującego. Na podstawie posiadanej przez firmę akredytacji PCA nr AP 200 będą tam
Energetyka Rosnące ceny gazu – jak się przed nimi uchronić?
2024-07-08 | 10:25

Rosnące ceny gazu – jak się przed nimi uchronić?

Od początku lipca zostały wprowadzone podwyżki cen gazu. Oznacza to, że w drugiej połowie 2024 r. rachunki konsumentów wzrosną nawet o 50-60% w porównaniu

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Przedsiębiorcy czekają na doprecyzowanie przepisów dotyczących Małego ZUS-u Plus. W sądach toczy się ponad 600 spraw z ZUS-em

Oddziały Biura Rzecznika MŚP prowadzą już ponad 600 spraw dotyczących Małego ZUS-u Plus. Przedmiotem sporu z ZUS-em jest interpretacja, jak długo – dwa czy trzy lata – powinna trwać przerwa, po upływie której przedsiębiorca może ponownie skorzystać z niższych składek. Pod koniec czerwca Sąd Okręgowy w Gorzowie Wielkopolskim wydał pierwszy wyrok, w którym podzielił korzystną dla przedsiębiorców argumentację Rzecznika MŚP. – Nie stanowi on jeszcze o linii interpretacyjnej. Czekamy na wejście w życie ustawy deregulacyjnej, która ułatwi od stycznia przedsiębiorcom przechodzenie na Mały ZUS Plus – mówi Agnieszka Majewska, Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców.

Problemy społeczne

Awaria CrowdStrike’a miała podobne skutki jak potencjalny cyberatak. Uzależnienie od technologii to ryzyko wyłączenia całych gałęzi gospodarki

Ogromna awaria systemu Windows, wywołanego błędem w aktualizacji oprogramowania CrowdStrike, doprowadziła do globalnego paraliżu. Przestały działać systemy istotne z perspektywy codziennego życia milionów ludzi. Tylko w piątek odwołano kilka tysięcy lotów na całym świecie,  a w części regionów w USA nie działał numer alarmowy. – To pokazuje, że im bardziej jesteśmy uzależnieni od technologii, tym łatwiej wykluczyć wręcz całe gałęzie gospodarki, a podobne skutki mógłby mieć cyberatak – ocenia Krzysztof Izdebski z Fundacji im. Stefana Batorego. Jego zdaniem tego typu incydenty są nie do uniknięcia i trzeba się na nie lepiej przygotować.

Ochrona środowiska

Nowelizacja przepisów ma przyspieszyć rozwój farm wiatrowych. Do 2040 roku Polska może mieć zainstalowane w nich ponad 40 GW mocy

Jeszcze w tym kwartale ma zostać przyjęty przez rząd projekt zmian w ustawie o inwestycjach w zakresie elektrowni wiatrowych. Nowelizacja zmniejsza minimalną odległość turbin wiatrowych od zabudowań do 500 m. Polskie Stowarzyszenie Energetyki Wiatrowej ocenia, że zmiana odległości zwiększy potencjał energetyki wiatrowej do 2040 roku nawet dwukrotnie, do poziomu 41,1 GW. – Branża czeka też na przyspieszenie procedur, przede wszystkim procedury środowiskowej i całego procesu zmiany przeznaczenia gruntów – mówi Anna Kosińska, członkini zarządu Res Global Investment.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.