Komunikaty PR

E.ON Foton wspólnie z Salesforce napędza swą cyfrową transformację

2022-10-06  |  12:23
Biuro prasowe

Szybkość kontaktu z klientem oraz interakcji, automatyzacja procesów i nowa forma współpracy między specjalistami poprawiają wyniki zespołów sprzedażowych E.ON Foton, po wdrożeniu Salesforce Customer 360 i Slack’a

E.ON Foton, firma działająca na rynku energetycznym i dostarczająca rozwiązania dla odnawialnych źródeł energii, takich jak fotowoltaika, pompy ciepła, magazynowanie energii, ładowarki do samochodów elektrycznych i klimatyzatory, usprawniła pracę swoich specjalistów oraz osiągnęła wymierny wzrost sprzedaży dzięki Salesforce Sales Cloud. Rozwiązanie, oparte na platformie Customer 360 zostało wdrożone przez partnera Salesforce, firmę Billennium. Dzięki temu ujednolicono całościowy sposób kontaktu z klientami - od call center po osobiste spotkania z doradcami. Dzięki uproszczeniu i przyspieszeniu wielu procesów, skalowalna platforma będzie wspierać potrzeby rozwojowe firmy.

 

E.ON Foton jest na rynku prawie 7 lat. Rozpoczynaliśmy swoją przygodę będąc małym start-upem z 80 handlowcami na pokładzie. Umowy, jakie podpisywaliśmy były papierowe, zawierały czasami po kilkadziesiąt stron, co z czasem stało się coraz bardziej kłopotliwe. Potrzebowaliśmy systemu, który pozwoli nam zarządzać i jednocześnie zwiększyć efektywność pracy handlowców, a przez to łatwiej i szybciej skalować biznes. Posiadane przez nas rozwiązania nie dawały możliwości skutecznego zarządzania siecią sprzedaży oraz dostawcami leadów. Dodatkowo konieczne było zarządzenie ryzykiem naruszeń RODO, automatyzacją pozyskiwania leadów sprzedażowych, a także implementacją efektywnego systemu poleceń dla naszych klientów. Właśnie dlatego zdecydowaliśmy się na wybór kompleksowego rozwiązania dostarczonego przez Salesforce - podkreśla Michał Skorupa, Prezes Zarządu,E.ON Foton Sp. z o.o. Grupa E.ON Polska.

 

Dzięki rozwiązaniom dostarczonym przez Salesforce, E.ON Foton całkowicie zunifikował kontakt z klientem uzyskując widok 360 stopni na każdego z nich. To samo narzędzie wykorzystywane jest zarówno przez doradcę podczas osobistego spotkania, jak i przez pracowników call center. Dzięki temu każdy z pracowników ma dostęp do tych samych informacji o kliencie, jego potrzebach czy produktach, które już posiada. System w sposób automatyczny generuje raporty, a dane z nich mogą być na bieżąco analizowane przez centrale – zarówno przez dział Controllingu Sprzedaży, Lead Generation czy managerów odpowiedzialnych za efektywność sieci sprzedaży. Dokładna wiedza i analiza danych pozwala na znaczną poprawę efektywności działań i szybsze reagowanie na potrzeby rynku i klientów.

 

- Obecnie call center umawia spotkanie, a system automatycznie znajduje korzystny slot czasowy na spotkanie pod kątem dostępności handlowców, a także optymalnej trasy przejazdu, dzięki czemu możemy skutecznie minimalizować nasz ślad węglowy. Do tego mamy pełen obraz jakości leadów i ich konwersji. Ważny jest dla nas także fakt, że mamy pewność, że wszystkie nasze działania są w pełnie zgodne z RODO i gwarantujemy najwyższe bezpieczeństwo przechowywanych przez nas danych. Koszt wdrożenia zwrócił się już po 2 latach poprzez zmniejszenie kosztów generowania leadów oraz inne działania optymalizacyjne, jak choćby znaczącą redukcję kosztów paliwa – dodaje Michał Skorupa.  

 

Rozwiązania dostarczone przez Salesforce pozwoliły na optymalizację wielu procesów i kompleksowe zarządzanie przedsiębiorstwem. Dopasowanie rozwiązań do potrzeb E.ON Foton pozwala na efektywniejszy rozwój procesów biznesowych, uproszczając i przyśpieszając pracę niemal wszystkich działów. W ramach wdrożenia firma usprawniła także wewnętrzną komunikację i współdzielenie projektów pomiędzy zespołami stawiając na platformę Slack. Daje ona możliwości tworzenia kanałów komunikacji, przesyłania plików, dzielenia się informacjami oraz kontaktowania się - także z osobami spoza firmy. Slack stanowi dla E.ON Foton również bazę wiedzy dla handlowców. Jest to nie tylko platforma wymiany doświadczeń czy szukania rad bardziej doświadczonych pracowników ale również miejsce pozwalające na identyfikację emocji pracowników oraz ich motywowanie.

 

Jesteśmy dumni, że E.ON Foton dołączył do grona naszych klientów. Dzięki naszemu ogromnemu doświadczeniu możemy tworzyć najlepsze rozwiązania dostosowane do potrzeb trudnego i wymagającego sektora energetycznego. E.ON Foton  ze swoim bardzo szybkim tempem ekspansji potrzebował rozwiązania, które jest łatwo skalowalne i podąża za tempem rozwoju, ale także zmieniającymi się oczekiwaniami. Ich przykład pokazuje, że ekosystem Salesforce to nie tylko CRM, ale wiele innych rozwiązań kompleksowo wspierających transformację cyfrową na czele z potężną platformą komunikacyjną Slack. – komentuje Piotr Lempkowski, Sales Lead, Commercial Business Unit w Salesforce.
 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Energetyka Polityka klimatyczno-energetyczna z ludzką twarzą jest możliwa - konferencja Biuro prasowe
2025-03-12 | 16:20

Polityka klimatyczno-energetyczna z ludzką twarzą jest możliwa - konferencja

Czy polityka klimatyczno-energetyczna może być przyjazna ludziom? Jak maksymalnie wykorzystać jej społeczne i ekonomiczne korzyści? O tym debatować będą eksperci podczas konferencji
Energetyka Farma fotowoltaiczna w Miłkowicach – pierwszy projekt OZE z udziałem Amazon w Polsce – produkuje już energię słoneczną!
2025-02-07 | 06:00

Farma fotowoltaiczna w Miłkowicach – pierwszy projekt OZE z udziałem Amazon w Polsce – produkuje już energię słoneczną!

Zakup energii odnawialnej z farmy fotowoltaicznej w Miłkowicach jest jednym z czterech projektów Amazon w Polsce, opartym na OZE, które pomagają
Energetyka BCC: Energetyka, podsumowanie roku
2024-12-28 | 12:30

BCC: Energetyka, podsumowanie roku

Transformacja polskiej energetyki przyśpieszyła w 2024 roku  – udział węgla w miksie energetycznym maleje, a odnawialne źródła energii zyskują na znaczeniu. Jednak szybkie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

Problemy społeczne

Duża zmiana w organizacji pracy w firmach. Elastyczność wśród najważniejszych oczekiwań pracowników

Dotychczasowe modele organizacji pracy w firmach nie zawsze odpowiadają na wyzwania przyszłości. Ostatnie lata zmieniły zasady gry na rynku pracy i teraz elastyczność liczy się na nim bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Elastyczny model pracy staje się jednym z bardziej oczekiwanych benefitów, a dla firm jest to sposób na przyciągnięcie talentów. Kolejnym jest wykorzystanie innowacyjnych narzędzi technologicznych. To jednak wymaga zarówno od pracowników, jak i od pracodawców zaangażowania w ciągłe podnoszenie kompetencji.

Motoryzacja

Pożary pojazdów elektrycznych są rzadsze niż spalinowych. W powszechnym przekonaniu jest odwrotnie, bo brakuje edukacji

Trzydzieści pożarów aut elektrycznych i niemal 9,5 tys. pożarów aut spalinowych – to statystyki za ubiegły rok. Jak podkreślają eksperci, statystycznie pojazdy elektryczne płoną rzadziej niż spalinowe. W przeliczeniu na tysiąc zarejestrowanych pojazdów wskaźnik pożarów w przypadku elektryków wynosi 0,372, a w przypadku aut spalinowych 0,424. Specjaliści są zgodni co do tego, że w powszechnym obiegu brakuje rzetelnej wiedzy na temat samochodów elektrycznych i ich bezpieczeństwa pożarowego.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.