Komunikaty PR

E.ON Foton wspólnie z Salesforce napędza swą cyfrową transformację

2022-10-06  |  12:23
Biuro prasowe

Szybkość kontaktu z klientem oraz interakcji, automatyzacja procesów i nowa forma współpracy między specjalistami poprawiają wyniki zespołów sprzedażowych E.ON Foton, po wdrożeniu Salesforce Customer 360 i Slack’a

E.ON Foton, firma działająca na rynku energetycznym i dostarczająca rozwiązania dla odnawialnych źródeł energii, takich jak fotowoltaika, pompy ciepła, magazynowanie energii, ładowarki do samochodów elektrycznych i klimatyzatory, usprawniła pracę swoich specjalistów oraz osiągnęła wymierny wzrost sprzedaży dzięki Salesforce Sales Cloud. Rozwiązanie, oparte na platformie Customer 360 zostało wdrożone przez partnera Salesforce, firmę Billennium. Dzięki temu ujednolicono całościowy sposób kontaktu z klientami - od call center po osobiste spotkania z doradcami. Dzięki uproszczeniu i przyspieszeniu wielu procesów, skalowalna platforma będzie wspierać potrzeby rozwojowe firmy.

 

E.ON Foton jest na rynku prawie 7 lat. Rozpoczynaliśmy swoją przygodę będąc małym start-upem z 80 handlowcami na pokładzie. Umowy, jakie podpisywaliśmy były papierowe, zawierały czasami po kilkadziesiąt stron, co z czasem stało się coraz bardziej kłopotliwe. Potrzebowaliśmy systemu, który pozwoli nam zarządzać i jednocześnie zwiększyć efektywność pracy handlowców, a przez to łatwiej i szybciej skalować biznes. Posiadane przez nas rozwiązania nie dawały możliwości skutecznego zarządzania siecią sprzedaży oraz dostawcami leadów. Dodatkowo konieczne było zarządzenie ryzykiem naruszeń RODO, automatyzacją pozyskiwania leadów sprzedażowych, a także implementacją efektywnego systemu poleceń dla naszych klientów. Właśnie dlatego zdecydowaliśmy się na wybór kompleksowego rozwiązania dostarczonego przez Salesforce - podkreśla Michał Skorupa, Prezes Zarządu,E.ON Foton Sp. z o.o. Grupa E.ON Polska.

 

Dzięki rozwiązaniom dostarczonym przez Salesforce, E.ON Foton całkowicie zunifikował kontakt z klientem uzyskując widok 360 stopni na każdego z nich. To samo narzędzie wykorzystywane jest zarówno przez doradcę podczas osobistego spotkania, jak i przez pracowników call center. Dzięki temu każdy z pracowników ma dostęp do tych samych informacji o kliencie, jego potrzebach czy produktach, które już posiada. System w sposób automatyczny generuje raporty, a dane z nich mogą być na bieżąco analizowane przez centrale – zarówno przez dział Controllingu Sprzedaży, Lead Generation czy managerów odpowiedzialnych za efektywność sieci sprzedaży. Dokładna wiedza i analiza danych pozwala na znaczną poprawę efektywności działań i szybsze reagowanie na potrzeby rynku i klientów.

 

- Obecnie call center umawia spotkanie, a system automatycznie znajduje korzystny slot czasowy na spotkanie pod kątem dostępności handlowców, a także optymalnej trasy przejazdu, dzięki czemu możemy skutecznie minimalizować nasz ślad węglowy. Do tego mamy pełen obraz jakości leadów i ich konwersji. Ważny jest dla nas także fakt, że mamy pewność, że wszystkie nasze działania są w pełnie zgodne z RODO i gwarantujemy najwyższe bezpieczeństwo przechowywanych przez nas danych. Koszt wdrożenia zwrócił się już po 2 latach poprzez zmniejszenie kosztów generowania leadów oraz inne działania optymalizacyjne, jak choćby znaczącą redukcję kosztów paliwa – dodaje Michał Skorupa.  

 

Rozwiązania dostarczone przez Salesforce pozwoliły na optymalizację wielu procesów i kompleksowe zarządzanie przedsiębiorstwem. Dopasowanie rozwiązań do potrzeb E.ON Foton pozwala na efektywniejszy rozwój procesów biznesowych, uproszczając i przyśpieszając pracę niemal wszystkich działów. W ramach wdrożenia firma usprawniła także wewnętrzną komunikację i współdzielenie projektów pomiędzy zespołami stawiając na platformę Slack. Daje ona możliwości tworzenia kanałów komunikacji, przesyłania plików, dzielenia się informacjami oraz kontaktowania się - także z osobami spoza firmy. Slack stanowi dla E.ON Foton również bazę wiedzy dla handlowców. Jest to nie tylko platforma wymiany doświadczeń czy szukania rad bardziej doświadczonych pracowników ale również miejsce pozwalające na identyfikację emocji pracowników oraz ich motywowanie.

 

Jesteśmy dumni, że E.ON Foton dołączył do grona naszych klientów. Dzięki naszemu ogromnemu doświadczeniu możemy tworzyć najlepsze rozwiązania dostosowane do potrzeb trudnego i wymagającego sektora energetycznego. E.ON Foton  ze swoim bardzo szybkim tempem ekspansji potrzebował rozwiązania, które jest łatwo skalowalne i podąża za tempem rozwoju, ale także zmieniającymi się oczekiwaniami. Ich przykład pokazuje, że ekosystem Salesforce to nie tylko CRM, ale wiele innych rozwiązań kompleksowo wspierających transformację cyfrową na czele z potężną platformą komunikacyjną Slack. – komentuje Piotr Lempkowski, Sales Lead, Commercial Business Unit w Salesforce.
 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Energetyka BCC: Energetyka, podsumowanie roku Biuro prasowe
2024-12-28 | 12:30

BCC: Energetyka, podsumowanie roku

Transformacja polskiej energetyki przyśpieszyła w 2024 roku  – udział węgla w miksie energetycznym maleje, a odnawialne źródła energii zyskują na znaczeniu. Jednak szybkie
Energetyka Eco Run celuje w 10 mln zł za 4 kw. 2024 r.
2024-12-19 | 04:00

Eco Run celuje w 10 mln zł za 4 kw. 2024 r.

Holding specjalizujący się w innowacyjnych rozwiązaniach na rynku OZE - Eco Run (dawn. Supreme Global) uzyskał blisko 3,3 mln zł brutto przychodów ze sprzedaży komponentów OZE
Energetyka BRAK ZDJĘCIA
2024-12-19 | 01:00

Zeneris Projekty z umowami na blisko 1,3 mln zł

18 grudnia br. Zeneris Projekty, spółka notowana na rynku NewConnect i dostawca kompleksowych rozwiązań w obszarze fotowoltaiki oraz hydrotechniki, podpisała dwie istotne umowy z Państwowym Gospodarstwem Wodnym Wody Polskie. Kontrakty opiewające łącznie na blisko 1,3 mln zł obejmują opracowanie dokumentacji projektowej. Ich realizacja to kolejny krok do zwiększenia przez spółkę skali pozyskiwania projektów hydrotechnicznych i wykorzystania potencjału tkwiącego w ogłoszonym przez NFOŚiGW programie dofinansowania małej i średniej retencji wody z budżetem 7 mld zł. Pierwsza z zawartych umów obejmuje opracowanie dokumentacji projektowej dla przebudowy wałów przeciwpowodziowych rzeki Szkarpawy. Z jej tytułu spółka otrzyma wynagrodzenie ryczałtowe sięgające do ponad 0,85 mln zł brutto. Druga natomiast dotyczy opracowania dokumentacji projektowej dla zbiornika wodnego na Potoku Dębica w Elblągu i obejmuje wynagrodzenie ryczałtowe wynoszące łącznie niemal 0,42 mln zł brutto. - Zawarcie kolejnych umów z Państwowym Gospodarstwem Wodnym Wody Polskie to dla nas dowód zaufania dla wiedzy i wieloletniego doświadczenia specjalistów z zespołu Zeneris Projekty. Cieszymy się, z możliwości  dalszego rozszerzania długoterminowej współpracy z tak ważnym partnerem w perspektywicznym obszarze hydrotechniki, w którym dostrzegamy rosnący potencjał biznesowy. Jestem przekonany, że realizacja tych projektów pozwoli nam w jeszcze większym stopniu wzmocnić naszą pozycję na rynku i długoterminowo budować większą wartość dla naszych Akcjonariuszy – mówi Mariusz Kostrzewa, Prezes Zeneris Projekty. Spółka przystąpiła już do realizacji nowych projektów. Jednocześnie kontynuuje realizację wcześniejszych istotnych kontraktów zawartych z Państwowym Gospodarstwem Wodnym Wody Polskie. Tylko w okresie od lipca do listopada 2022 r. Zeneris Projekty S.A. zawarła z tym kontrahentem umowy, których łączna wartość przekroczyła 10 mln zł. Dotyczyły one m.in. zwiększenia zdolności retencyjnej zlewni rzek na terenie Zarządu Zlewni w Sokołowie Podlaskim, wykonania dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem decyzji administracyjnych na terenie Zarządu Zlewni w Kaliszu oraz wykonania dokumentacji dla jednego z największych w Polsce projektów wałowych, czyli odbudowy prawego i lewego wału przeciwpowodziowego Wisły. Ze względu na specyfikę procedur towarzyszących realizacji projektów hydrotechnicznych dla PGW Wody Polskie, ich ukończnenie jest złożonym i długofalowym procesem, który nierzadko zajmuje co najmniej 2-3 lata. Planowane ukończenie kompletu dokumentacji projektowych na terenie Zarządu Zlewni w Kaliszu będzie miało miejsce w styczniu 2025 r., natomiast finalizacja dwóch pozostałych zestawów dokumentów nastąpi w późniejszym terminie.  

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.