Equinix wspiera budowę pięciu farm słonecznych
Equinix, Inc. (Nasdaq: EQIX), znacznie zwiększył swoje zaangażowanie w projekty energii odnawialnej, podpisując pięć nowych długoterminowych umów o zakup energii (PPA) w Hiszpanii o łącznej mocy 225 megawatów (MW). Oczekuje się, że po uruchomieniu w 2025 roku inwestycje te będą generować więcej niż wynosi zużycie energii w centrach danych Equinix International Business Exchange (IBX) w Madrycie, Barcelonie i Sewilli.
Pięć nowych obiektów, wraz z istniejącymi już inwestycjami, zwiększy zakontraktowaną moc PPA Equinix do 595 MW w skali globalnej, co według szacunków pozwoli wygenerować prawie dwa miliony MWh rocznie.
„Equinix jest zaangażowany w tworzenie infrastruktury cyfrowej, która poprawia nasze codzienne życie, jednocześnie minimalizując wpływ na środowisko. Planujemy nadal szukać rozwiązań, które wspierają wytwarzanie energii odnawialnej na całym świecie” – podkreśla Raouf Abdel, EVP of Global Operations, Equinix.
Projekty będą zarządzane przez IGNIS – grupę zajmującą się energią odnawialną, zaangażowaną w cały cykl produkcyjny: od rozwoju po eksploatację i obsługę rozwiązań energetycznych. Grupa IGNIS uczestniczyła w rozwoju portfela ponad 20 GW projektów odnawialnych w Europie, USA, Ameryce Południowej i Azji, a obecnie zarządza operacyjnym portfelem ponad 4 GW różnych technologii wytwarzania energii. Schneider Electric, czołowy globalny doradca w zakresie korporacyjnych zamówień na energię odnawialną, wspierał Equinix w wyborze projektu i negocjacjach kontraktowych.
Equinix kontynuuje rozbudowę portfela dostaw energii w celu zwiększenia zakupów energii ze źródeł odnawialnych. Priorytety obejmują przejście z certyfikatów na umowy PPA na wszystkich rynkach, na których jest taka możliwość. Poza wdrożeniem strategii zrównoważonego rozwoju Equinix analizuje możliwości wykorzystania energii słonecznej lokalnie, wytwarzania energii z ogniw paliwowych oraz innych rozproszonych technologii niskoemisyjnych, które są zgodne z ogólną strategią globalną firmy.
Equinix jako pierwszy w branży centrów danych zobowiązał się do osiągnięcia neutralności klimatycznej w całej swojej globalnej działalności i łańcuchu dostaw do 2030 roku. Jest również założycielskim sygnatariuszem unijnego „Paktu na rzecz Neutralności Klimatycznej Centrów Danych”, który prowadzi działania na rzecz rozwoju wymogów zrównoważonego rozwoju dla branży centrów danych w UE w celu osiągnięcia neutralności klimatycznej do 2030 roku.
Local content w energetyce jądrowej
SPIE kupuje spółkę Elektromontaż-Poznań
Nowe perspektywy na rynku. Czy OZE zasili portfele inwestycyjne?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Finanse
Polacy boją się obniżenia poziomu życia na emeryturze. 40 proc. na ten cel oszczędza
Myśląc o emeryturze, dwa razy więcej Polaków odczuwa lęk niż nadzieję – wynika z badania ING Banku Śląskiego. Blisko połowa badanych spodziewa się obniżenia swojego poziomu życia po zakończeniu pracy. Mimo to wciąż mniejszość Polaków, bo 39 proc., oszczędza z myślą o tym okresie życia. Ten odsetek jednak stopniowo rośnie. Ponad 2/3 słabo orientuje się w instrumentach finansowych, które pozwalają gromadzić środki na emeryturę.
Polityka
Wyniki wyborów w USA kluczowe dla przyszłości NATO i Ukrainy. Ewentualna wygrana Donalda Trumpa będzie bardziej nieprzewidywalna
Wynik wyborów prezydenckich w USA może mieć kluczowe znaczenie dla wojny w Ukrainie. Kamala Harris jest zwolenniczką kontynuacji wsparcia militarnego dla Ukrainy i rozpoczęcia negocjacji z Moskwą tylko przy pełnym zaangażowaniu Kijowa. Donald Trump zapowiada zdecydowane działania na rzecz zakończenia wojny, ale nie wiadomo, w jaki sposób miałoby się to odbyć i czy kosztów nie poniesie Ukraina, a w konsekwencji także Europa. Wiele pytań budzą także jego plany co do NATO.
Handel
Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.